TŘÍDNÍ UČITELKY:
  • Jana Šestáková - vedoucí učitelka
    Jana Šestáková
    vedoucí učitelka
  • Ivana Kubelková - učitelka
    Ivana Kubelková
    učitelka
  • Milada Šlehoferová - ped. asistentka
    Milada Šlehoferová
    ped. asistentka

UMÍSTĚNÍ TŘÍDY: odloučené pracoviště MŠ Výstavní, 2. podlaží

PROSTOROVÉ MOŽNOSTI TŘÍDY:
- herna, lehárna, umývárna, WC, šatna

POČET ZAPSANÝCH DĚTÍ: 28 dětí - 13 dívek, 15 chlapců

VĚKOVÉ SLOŽENÍ TŘÍDY: 4 - 7 let

O NAŠÍ TŘÍDĚ:
Z věkového složení dětí v naší třídě vyplývá, že děti jsou již samostatnější a společné činnosti se zaměřují na přípravu dětí do ZŠ. Prostory třídy se skládají z tří velkých místností s různými hracími a pracovními kuotky - kuchyňka, kadeřnictví, obchod, obývací pokoj, kutilský koutek, prostor na hracím koberci, prostor pro odpočinek dětí, čvičení aj. Ve třídě je vytvořen i logopedický a čtecí koutek. Cíleně se zaměřujeme na logopedickou prevenci.

motto třídy:
„Vše co opravdu potřebuji znát,
jsem se naučil v mateřské škole.“








 

PLÁNOVANÉ AKCE:

17. květen 2021 - 12.00 hodin - 19. květen 2021 - 13.30 hodin
Kroužky
Tento týden proběhnou opět všechny 3 kroužky. 17.5. Výtvarný kroužek 18.5. Environmentální kroužek 19.5. Čtenářský kroužek



AKTIVITY NAŠÍ TŘÍDY:

17. květen 2021 - 12.00 hodin - 19. květen 2021 - 13.30 hodin
Kroužky
Tento týden proběhnou opět všechny 3 kroužky. 17.5. Výtvarný kroužek 18.5. Environmentální kroužek 19.5. Čtenářský kroužek

10. květen 2021 - 12. květen 2021
Kroužky
Tento týden se uskuteční všechny 3 kroužky. 10.5. - Výtvarný kroužek 11.5. - Environmentální kroužek 12.5. - Čtenářský kroužek

10. květen 2021
Zase spolu

3. květen 2021 - 5. květen 2021
Kroužky
Tento týden proběhne enviro - kroužek pouze v úterý 4.5.2021.

26. duben 2021 - 28. duben 2021
Kroužky
Tento týden proběhnou celkem 3 enviro - kroužky (v pondělí, v úterý a ve středu) jako náhrada za ty, které nám během uzavření MŠ odpadly.

20. duben 2021
Včelí úl

19. duben 2021 - 12.00 hodin - 21. duben 2021 - 13.30 hodin
Environmentální kroužek
Tento týden proběhne v úterý 20.4. environmentální kroužek.

19. duben 2021
Dopravní školička

16. duben 2021
Kreslíme do písku
Foto #1
Foto #2
Foto #3
Foto #4
Foto #5
Foto #6
Foto #7
Foto #8

15. duben 2021
Když je venku hezky

14. duben 2021
Pracujeme podle zadání
Foto #1
Foto #2
Foto #3

13. duben 2021
Cvičíme se zvířátky

12. duben 2021 - 14. duben 2021
Enviro - kroužek
Tento týden se environmentální kroužek ještě konat nebude.
1.hodina enviro - kroužku proběhne v úterý 20.4.

12. duben 2021
Hrajeme si na školu

5. duben 2021 - 9. duben 2021
Zvířátka a jejich mláďata
Ahoj děti ! Všechny moc zdravíme a posíláme další činnosti a aktivity.:-)
                      Zavoláme na sluníčko
                   Týden od 6.4.- 11.4.2021
                   Zvířátka a jejich mláďata
Poznávat domácí zvířátka a jejich mláďata.
Popsat jejich způsob života, kde bydlí,čím se živí....
Dokázat sluchově rozlišit jejich hlasy.
Hra: Poznej nás podle hlasu kdo jsme?
haf, mňau, bé, kokodák, píp, .......
Nácvik básničky: KOŤATA
Jaro ťuká na vrátka,
máme malá koťátka.
Hrají si tu tiše právě, 
sněženka se choulí v trávě.
Na koťátka směje se,
klubíčko to třese se.
Že ho chytí koťátka,
odkoulí ho za vrátka.
 
KUŘE VE VAJÍČKU
Ve vajíčku kuřátko
na svou chvíli čeká,
ničeho se nebojí,
světa se neleká.
Až dostane znamení
od skořápky: KŘUP!
Kuře ví, že do světa
má teď volný vstup.
 
 
ZVÍŘÁTKA
Na dvorečku u babičky ,tam je plno zvířátek,
když k ní přijdou, hned tu běží pejsek a pět selátek.
Přiběhne si slepička - ko, ko, ko, ko, dák.
Snesla dneska vajíčka, ano, je to tak.
Ovečka se chlubí, bé, bé, bé, bé, 
dneska mi to vážně sluší,jé, jé, jé.
Na dvorečku k babičce, chodím velmi rád(a),
se zvířátky já jsem totiž, velký (á) KAMARÁD.
 
Dětem pokládat a vysvětlovat:
- proč máme rádi zvířátka ( vyjádření dojmů a pocitů)
- co zvířátka neumí a liší se od člověka
- kde jsou zvířátka vidět a mají svůj domov
- které zvíře běhá, skáče, létá........
- bezpečnost - kdy nám může zvíře ublížit!
- jak se správně chováme ke zvířátkům, které NEZNÁME, 
a které nám nepatří! 
- poznat všechna mláďátka a jejich rodiče!
 
Hra: NA ZVÍŘÁTKA
-vytleskávání slov - rytmizace , počet slabik? 
 
 
PŘIROVNÁVÁNÍ:
- mlaská  u jídla jako..............  prasátko
- chodí zmoklá jako ............... .slepice
- chrápe jako................            kočka
- ten je silný jako...................   kůň
 
Písně: Hrálo si koťátko
Pásla ovečky
Skákal pes
Kočka leze dírou 
Slepičko má
Když jsem já sloužil 
Pokusit se písničku zazpívat jako: zvířátka- pejsek, kočička, ovečka, kráva..........
Rytmizace - vydupávat, vytleskávat -rytmus
 
GRAFOMOTORIKA:
-spojováním - přiřazovat mláďata ke své mamince - příloha
- procvičení zápěstí
- krouživé pohyby ramen
Správné držení pastelky!  Kontrola!
 
HÁDANKY:
Má to hlavu jako kočka,
má to nohy jako kočka,
má to ocas jako kočka,
mňouká to jako kočka . Co je to?  kocour aj. 
 
VV
Slepička a kuřátka
Pomůcky: čtvrtka, barvy, štětec, voda, hadřík
Udělat obtisk ruky a palečku - natřenou barvou na čtvrtku -příloha
Správně natírat barvu, držet štětec a rozvrhnout na plochu.
Namalovat svoje zvířátko, které mám rád.
Dokreslování zvířat - příloha -  druhá polovina zvířete
 
KRESBA KOČKY:
Namotáme klubíčko,
do něj menší jablíčko.
Přilepíme uši,
ať to kočce sluší.
Potom ještě očka,
ať se kouká kočka.
Pak nosánek , kníry,
má kocourek milý.
Ocáskem si zacvičí,
náš kocourek kočičí.
 
ČUNÍK
Tunel uděláme,
kolo do něj dáme,
malou misku od maminky,
a na misku dvě rozinky.
Dvě kuličky místo očí,
ať se hlava koukat učí.
Velké uši přilepíme - 
- a kopýtka dokreslíme,
pak ocásek nahoře:
čuník stojí na dvoře.
 
 
PV
Pomůcky: barevný papír, nůžky, lepidlo
- výroba slepičky a kohoutka - tvar těla, oči ..... 
Správně držet NŮŽKY!
Modelína: vymodelovat zvíře
 
HRA: Na mňoukavou kočku
- dítě si zavře oči a jeden člen rodiny dělá kočku zvukem.
Kdo je to?
To samé s ostatními zvířátky - pes, kočka, prase,  ovečka, kráva, kůň... a jejich mláďata.
 
 LOGOPEDICKÁ CHVILKA:
           G
Bleška jezdí po globusu,
jako slečna v trolejbusu.
Udělá pár skoků - a náhle je v Bangkoku.
Dej svůj prst na globus 
a příště to také zkus.
 
 
LITERÁRNÍ VÝCHOVA:
- vyprávění pohádky: O NEPOSLUŠNÝCH KŮZLÁTKÁCH
( z toho vyvodit ponaučení )
 O KOŤÁTKU, KTERÉ NEUMĚLO MŇOUKAT - PŘÍLOHA
- TŘI PRASÁTKA
- vyprávění vlastních příběhů - zvířátka
 
 
KOČIČÍ ROZCVIČKA  - příloha
 
Píseň na libovolnou melodii: KUŘE
Kuře dělá píp, píp, píp,
kdopak zpívá líp, líp, líp.
S tím se já hned spřátelím
a nic nás nerozdělí. 
Hloupé kuře, pozor dej.
S kočkou si nezačínej.
Ta jen shání záminku, 
aby měla svačinku. 
 
 
MÁME RÁDI ZVÍŘATA
příloha
 
HRA:   Jaká je kočka? Přídavná jména:  jemná, hladká, chlupatá, černá .........
To samé i ostatní zvířátka.
 
Omalovánka: příloha
 
Přejeme Vám hodně zdraví!
 
Jana  a  Iva  a Mily :-)
 


5. duben 2021
Úkoly
Foto #1
Foto #2
Foto #3
Foto #4
Foto #5
Foto #6
Foto #7

29. březen 2021 - 5. duben 2021
Velikonoce - svátky jara

Téma: "Příroda se probouzí"

Podtéma: "Velikonoce - svátky jara"

                   29.3. - 1.4.
 

Velikonoce jsou tradiční oslavou jara. Děti se seznámí s jarními svátky, symboly, zvyky a tradicemi

Velikonoc.
 

* Přečtěte dětem pohádku: " VELIKONOCE "

  Cvičíme pozornost , soustředění, paměť, vyjadřovací schopnosti

 

 " V jednom kurníku vzácná slepička seděla. Jen barevná vajíčka ta slepička snášela.

   V pondělí dávala modrá, ve středu zelená, v pátek krásná červená.

   Hospodář si drbe brady, za chvíli už ví si rady. Chtěl se na trh rychle vydat, všechna  

   draze prodat. Na trhu pyšně stojí, slípka v kleci, ta se bojí.

   Každý však chce vejce od ní, pánův měšec už se plní.

   Pán penízky v dlaních válí, těší se z nich jako malý.

   Jenže - v kleci sedět celý den, snášet vejce, nesmět ven....To je vážně věc moc zlá.

   A tak těžká chvíle na slepičku dolehla. Jako v chvílích starotí, když nám barva z tváře mizí, 

   zmizela i z vajíček, vypadají jako cizí. Celá bílá  jako jiné. 

   Co jen poví hospodář? Co se asi stane? Hospodář ten dostal zlost. " Bílých vajec máme dost!"

   Slepička ví, co je třeba. A vydá se na cestu, nový domov jde si hledat.

   Nebyla to cesta dlouhá za vlídnými hospodáři, slepička je brzy našla a už se jí dobře daří.

   A když přišel klidný čas, objeví se brzy zas. 

   Však si lidé povídají, že ta vzácná slepička zase začala snášet ta barevná vajíčka.

   A ten, kdo je nestih získat, vzal si štětec barvy.

   A sby si nemoh stýskat, sám si vejce barví."

 

   O pohádce si popovídejte: Odpověz na otázku celou větou.

   1/ O kom byla pohádka?         2/ Čím byla slepička zvláštní?

   3/ Co sní hospodář udělal?      4/Líbilo se to slepičce?

   5/ A co se potom stalo, když byla slepička smutná?

   6/ Líbilo se to hospodáři?        7/Kam šla slepička, když ji hospodář vyhnal?

   8/ Tam už se slepičce líbilo?

   9/ Barvíte také na Velikonoce vajíčka?    Jak je zdobíte?

 

* ÚKOL:  Nakresli  vajíčka z pohádky - počet po třech kusech, ve třech barvách, /kolik jich bude?/

                vystřihni je a nalep do mističky, kterou nakreslíš na čtvrtku. 

                motivace básničkou:  " Hluboká mistička,

                                                      a v ní jsou vajíčka.

                                                      Kdopak je snesl?

                                                      No přece slepička."

 

* Vést s dětmi rozhovor: "CO TĚ NAPADNE, KDYŽ SE ŘEKNE VELIKONOCE"

    Podávejte si vzájemně vajíčko nebo pomlázku. Kdo drží předmět , má slovo. 

    Začátek věty je pevně dán." Když se řekne Velikonoce, tak mě napadne... " větu doplnit

    na základě vlastní zkušenosti.

    / vajíčko, kraslice, kuřátko, housátko, slepička, kohoutek, zajíček, beránek, mazanec,

       vrbové proutky, pomlázka, řehtačka, koleda.../

 

* Seznamte děti s tradicemi VELIKONOC a společně je prožijte.

* TÝDEN PŘED VELIKONOCEMI: K jarním svátkům, kdy nastává vrcholný Svatý týden, se vážou

                                                         velikonoční zvyky k jednotlivým dnům.

    - MODRÉ PONDĚLÍ? - Na modré pondělí se nemělo pracovat.

    - ŽLUTÉ ÚTERÝ - /někdy se nazývá ŠEDIVÉ/- V chalupách se uklízelo.

    - ŠKAREDÁ STŘEDA - Nikdo se nesměl na nikoho mračit, aby se nemračil každou středu po celý rok.

 

    - ZELENÝ ČTVRTEK - Bývalo zvykem připravovat jídlo ze zelené zeleniny nebo bylin/špenát,

               mladé kopřivy/, aby byl člověk po celý rok zdráv. V kostelech zmlknou zvony a až do Bílé soboty

               je zvonění nahrazováno řehtačkami. Zvukem se vyhánělo zlé z domů, včetně hmyzu a myší.

 

    - VELKÝ PÁTEK -  Ráno je potřeba se umýt v potoce/studenou vodou/, nesmělo se prát prádlo,

                                   je to jediný den v roce, kdy země otevírá a vydává své poklady.

 

    - BÍLÁ SOBOTA - Zpět se rozezněly zvony. V tento den vrcholí velikonoční přípravy, a proto se vše chystalo 

                                  na BOŽÍ HOD VELIKONOČNÍ. Končí půst a tak se pekly mazance,

                                  beránci a chléb. Chlapci pletli pomlázky a zdobila se vajíčka.

 

    - VELIKONOČNÍ NEDĚLE - BOŽÍ HOD VELIKONOČNÍ - Tento den je ve znamení jídla. Začali se jíst připravené 

                                                  velikonoční pokrmy /vejce, mazance, víno, chléb/

                                                   

    - VELIKONOČNÍ PONDĚLÍ - Chlapci s pomlázkami/spletené z vrbového proutí, zdobené barevnými stuhami/

                                                    chodí šlehat děvčata, aby byla zdravá, neštípaly je blechy a aby z nich vyhnali lenost.

                                                    Koledníci od děvčat dostali malovaná vajíčka.

             

    - ÚKOL  - Vyjmenuj dny v týdnu.

                   - Vyrob si chřestidlo. Do prázdné krabičky, plechovky, plastové lahvičky nasyp drobné předměty,  

                     uzavři je víčkem, lepenkou a můžeš vyhánět z domu nemoci, blechy....

                   - ŘEŘICHOVÁ HLAVIČKA - Polovinu vaječné skořápky naplň hlínou a semínky "Řeřichy",  

                                                                 zalej vodou a pozoruj co se bude dít. O rostlinku pečuj a pak ji ochutnej.

                   - Zasaď si osení.

                   - Natrhej s maminkou kočičky, nebo větvičky břízy do vázy, ozdob je pentličkami.

                   - Vyrob si velikonoční pohled.

 

* ŘÍKANKY a KOLEDY:      "POMLÁZKOVÁ"                                 " HODY, HODY, DOPROVODY,

                                            "My k vám jdeme na pomlázku             dejte vejce malovaný

                                             dejte prosím vajíčka,                            nedáte-li malovaný, dejte aspoň bílý,

                                             kdyby jste jich měli málo,                     slepička vám snese jiný."

                                             další snese slepička."

 

                                           "My jsme malí ušáci,                              "Slepice , slepičko,

                                            nemáme nic na práci.                             snes mámě vajíčko!

                                            Trénujeme běh a skoky,                          Snesu až k snídani,

                                            přez pařezy, přes potoky.                       dostanu zobání."

                                            Učíme se kotouly,

                                            nekoukáme na bouli."                                        

                                                                                                                    

                                          "Chocholatá slepičko, dej mi jedno vajíčko,

                                            obarvím je načerveno, bude jako jablíčko.

                                            Ko,ko,ko,ko, kokodák, jak pak ti je mohu dát,

                                            panímáma každé ráno chodí si je vybírat.               

                                            Panímámo , prosím vás, nebyl jsem tu dlouhý čas,

                                            dejte vy mně jedno vejce, dále o dům půjdu zas."

 

* RYTMICKÁ HRA NA TĚLO: "BEN, BEN, KOLEDA"

                             " Ben, ben,ben,              3rytmické podupy

                                všecky blechy ven!       pleskání o stehna v rytmu pravidelných osminek

                                A vajíčka do košíčka    tleskání v rytmu pravidelných osminek, 4x pravou dlaní o levou a 4x opačně

                                sem, sem, sem!"           3x lusknutí, nebo duté tleskání dlaněmi s propletenými prsty, tzv. mušličky

 

* LOGOPEDICKÁ CHVILKA: -Procvičení mluvidel - střídavě několikrát za sebou - našpulit pusu,

                                                  široký úsměv, našpulit pusu...

                                                  olíznout jazykem horní ret, dolní ret

                                                  Zuby na sebe, široký úsměv - "Nazlobená husa syčí" - ssssssssss

                                                                                                   "Včela bzučí" - bzzzzzz

                                                   upevni si hlásku "C" Ovce, ovce, ovce, utíkají z kopce.

                                                                                    Cinkylinky, cinkylinky, cink, cink, cink.

                                                 - zopakuj podle řečového vzoru maminky a doprovoď ťukáním ukazováčkem o zem 

                                                   "Pi, pi, pi, pi, pi, pi, pipky,

                                                    já jsem  rádo, kde jsou slípky,

                                                    pi, pi, píp, pi pi, píp,

                                                    u maminky je mi líp." 

 

* HÁDANKY : "Puťa, puťa, puť přeji dobrou chuť. Zrnka zobu zoby zob, panímámo ještě hoď.

                         Běží kolem sestřička, žluťounká je celičká. Naše máma slepice sezobala nejvíce." /KUŘE/

                        "Nebýt mého kokrhání, nebylo by rána ani. Vstávejte už lenoši, dlouho spát se nesluší."/KOHOUT/

 

* GRAFOMOTORIKA s básničkou:  nakreslit  "KUŘÁTKO " 

                                     "Žluté tělo, žlutá hlava - jako slunce svítí.

                                      Do zobáčku zrní dává, mámu volá: Píp, píp.    /kresba těla a hlavičky, křidélek, zobáčku/

         

                                      Poskakuje po zahradě, hned jak ráno svítá.

                                      S ostatními běhá v řadě, nožičkami kmitá.      /kresba očka, jedné a druhé nohy/

 

                                      Zrnka zobe na dvorečku, vodu z misky pije,

                                      když má hlínu na zadečku, tak se v louži myje." /kresba zrníček lehkými úhozy měkké tužky,

                                                                                                                    nakreslete více kuřátek, louži, misku/

 

* VÝTVARNÉ a PRACOVNÍ ČINNOSTI:  inspirace - náměty

                   " KRASLICE"  - nakresli velké vajíčko přes celou plochu čtvrtky, vymaluj ho štětcem bohatě syceným barvou,

                                             dekorativně ho ozdob podle své fantazie/tiskátky , barvami, obrázky/

                                           - voskovkami vyplň plochu papírového vajíčka, překryj ho černou tuší, vyškrabuj obrázky, ornamenty

                                           - na čtvrku vytlačíme trochu temperové barvy/2-3 různé barvy/ a malířským válečkem

                                             je rozetřeme. Po zaschnutí nakreslíme a vystřihneme papírové kraslice, můžeme nalepit

                                             na obrázek ošatky, kterou vystřihneme z barevného papíru

                                           - na vystřižené papírové vajíčko nasyp nastrouhané  barevné  voskovky, překryj je 

                                             pečícím papírem  a maminka papír přežehlí  žehličkou "kouzelné vajíčko"

                                           - zdobení vajíček: papírových nebo vyfouknutých, malování temperou, polepení krajkou,

                                             polepení  ovesný vločkami, stříkací technika foukací fixy                                                                                                                                         

                     "KUŘÁTKA"  - namoč korkový špunt do žluté husté barvy a otiskni ho na čtrtku/ udělej jich více/,

                                             po uschnutí dokresli oči, nožičky, dolep zobáček z červeného papíru, pozadí domaluj zeleně 

                                            /vyber si co budeš dělat, hotové práce přines do školky, abychom si je mohli vystavit/ 

                                                               

* POHYBOVÁ AKTIVITA:  Pokud máte doma zahrádku,/U babičky/, schovejte dětem v prostoru zahrady, dvorku nadílku 

                                           od"VELIKONOČNÍHO ZAJÍČKA"./Položte dobroty, čokoládová vajíčka na trávu, pod keřík,...

                                           nechte děti, ať si sami nadílku najdou a dávají si ji do košíčku. Stanovte dětem počet hledaných věcí.

                                           - zahrajte si "NA KOLEDNÍKY" honička s pomlázkou a naučenou koledou

 

                Oslavte společně příchod jara třeba dlouhou procházkou do přírody, projeď se na kole nebo koloběžce, jděte na hřiště.

                Nakrmte třeba kachničky a nakreslete na chodník barevnými křídami obr vejce / proměň ho v kraslici/. 

                Přejeme Vám veselé Velikonoce a bohatou pomlázku.

                Těšíme se až se uvidíme  * IVA * JANA * MILY *



22. březen 2021 - 26. březen 2021
PŘÍRODA SE PROBOUZÍ
  PŘÍRODA SE PROBOUZÍ
  22.3.- 28.3. 2021
Hezký týden milé děti a rodiče! 
Opět Vám nabízíme další činnosti a úkoly pro povinné předškolní vzdělávání na tento týden.
        JARO NÁM ČARUJE
osvojit si typické znaky jarního období a umět rozlišit od ostatních ročních období
hra: CO PATŘÍ DO JARA?
Nácvik básní:  JARO
Našlapuje zlehounka   
nesměle a lehce,
jako když má před sebou 
dvě tanečnice.
Jeho krok je opatrný,
jako chůze plaché srny.
Slunce přišlo na pomoc,
sbohem Zimo, dobrou noc.
 
PAMPELIŠKA
Když jsem potkal pampelišku,
měla slzy na krajíčku.
Řekni lidem, prosím tě,
ať se na mě podívají,
ale ať mě netrhají,´
ať je ten hezký svět,
ještě hezčí o můj květ.
 
BAREVNÉ JARO
Jaro chodí s barvičkou,
nabarví zem celičkou.
Trávu, stromy, kytičky,
berušky, motýlky i ptáčky.
Sluníčko přidá barvu novou,
krásnou,žlutou,zářivkovou.
 
 
SLUNCE
Slunce volá na sněženku.
Jaro, jaro, už je venku.
Pěkně nastav bledá líčka,
a usměj se do sluníčka.
Budí také petrklíče luk a strání
zlaté klíče. 
Ať probudí háje, sady,že  je 
JARO zase tady.
 
 
Báseň s pohybem:  SEDMIKRÁSKA
Když sluníčko vychází,
sedmikráska vstává,
načeše si obočí,
na motýly mává.
Když sluníčko zapadá,
sedmikráska chřadne,
ke spánku se ukládá,
na postýlky chladné.
 
 
Písně:  Hrálo si koťátko
Travička zelená
Vozilo se na jaře
Prší, prší
Sluníčko  - na libovolnou melodii !
Jednou se sluníčko probudilo,
kouklo se na zem a zakouzlilo:
Čáry , máry, tak pravilo,
náhle se před dětmi objevilo. 
Já nechci na nebi jen pořád stát,
já si chci ve školce na vláček hrát.
Čáry , máry tak pravilo, 
náhle se dětem objevilo.
Sluníčko , máme tě všichni rádi
a chceme být s tebou kamarádi.
Můžeš tu být a vyprávět,
jak vypadá z výšky ten velký svět.
 
 
HÁDANKY: 
Znám já chalupníka,co nikdy chalupu neprodá ?
( hlemýžď )
 
Sedí panna ve světnici, vlasy má až na ulici.?
( mrkev )
 
Chodí v koruně, král to není,
nosí ostruhy, rytíř to není.
Má šavli , husar to není,
k ránu budívá, ponocný to není?
( kohout )
 
 
VÝTVARNÁ VÝCHOVA:
Jarní květinka
Pomůcky: čtvrtka, barvy, štětec, voda, hadřík
Květinka - rozvrhnout na čtvrtku, 1-2, na výšku, stonek, lístky, květ zem a travička.
 
 
K písni: Hrálo si koťátko na travičce - namalovat děj písně.
 
 
 
Logopedická chvilka:   Č
Leze brouček, šikmý jsem klouček.
Brouček leze na kytičku.
vyhřívá se na sluníčku.
Sluníčko má každý rád,
je to přece kamarád.
 
 
 
PRACOVNÍ VÝCHOVA:
Vytrhávání  z barevného papíru - kytičku ( lístky, květ)
Pak nalepit na čtvrtku.
Pomůcky: barevný papír, nůžky, čtvrtka, lepidlo.
Pojmenování barev.
 
 
GRAFOMOTORIKA: 
viz -  příloha
Zvířátka- obtáhni co nejpřesněji šedé čáry, které vedou od zvířátek -čáp -ryby
motýlek -květinka
 
Květinku dokreslit podle čísel 1-10
viz - příloha  - Co to bude?
Procvičení - rozcvička na uvolnění svalů ruky
( procvičení zápěstí, krouživé pohyby ramen, třepotání prstů )
 v MŠ  výstava a prohlídka
 
SLUNÍČKO
paprsky
 
 
Obloučky - zvířátka
 
 
JAZYKOVÁ VÝCHOVA:
Zvířátka a počet slabik- vytleskat!
např. Slon -1, žába - 2 viz -příloha dokreslit počet slabik 
 
Vyprávění různých příběhů. Doplňovačka podle obrázků. viz - příloha
 
PEXESO
 
LITERÁRNÍ VÝCHOVA:
Jak rostou rostlinky - příloha četba dětem
 
 
Procházka v přírodě:
najít formou hry - kytičku,
motýlka, poslouchat zpěv ptáčků,
zvuky v přírodě a barvy.
Upevňovat vztah k PŘÍRODĚ!
Vyfotit děti při činnostech a venku. Přinést pak do MŠ.
 
 
V aktualitách na našich  webových stránkách - PODROBNOSTI K ZÍPISU DO ZŠ!!
Nabídka webinář - zdarma ( online) ŠKOLNÍ ZRALOST.
23.3. od 17.00 - 19.00 hod.
barbora. louženska@seznam.cz
mobil: 728 736 245
 
Přejeme Vám hodně zdraví a síly. 
 
 
Jana   Iva   Mily:-)
 


21. březen 2021
Příroda se probouzí
Foto #1
Foto #2
Foto #3
Foto #4
Foto #5
Foto #6
Foto #7
Foto #8

15. březen 2021 - 19. březen 2021
" Příroda se probouzí "
DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ - 
Rodiče, podívejte se do AKTUALIT našich webových stránek, kde najdete informace a dokumenty
k ZÁPISU do 1. třídy.
23.3. v 17°° - 19°° hod. je se koná webinář "ŠKOLNÍ ZRALOST", který je určen i pro Vás, Webinář
je pro všechny účastníky zdarma.   /barbora.louzenska@seznam.cz/  mobil 728 736 245

Týdenní činnosti : 15. 3. - 19.3.
Téma: " Příroda se probouzí "
Podtéma: " Když jaro přichází polehoučku "
V tomto týdnu se budeme společně těšit na jaro, vnímat proměny přírody vlivem sluníčka, oteplením.
Na jaře je svět teplejší, barevný, umytý a voňavý, a to je důvod, aby byl každý na světě rád.
 
Milé maminky, nejdříve přečtěte dětem pohádku.
* Soustředěný poslech : " KOČIČKY NA JAŘE "
 
  ALÍK : Mindo, pojď sem!
  MINDA : Co chceš , Alíku?
  ALÍK : Ukaž mi, prosím tě, ocásek.
  MINDA : Co máš na mém ocásku?
  ALÍK : Hm - hm - nic nevidím. Ukaž uši!
  MINDA : Prosím tě - uši?
  ALÍK : Hm - také nic. Ukaž tlapky!
  MINDA : Alíku, prosím tě - co se děje? Jsem snad špinavá?
  ALÍK : Kdepak špinavá. Jako panenka z pouti jsi. Obrať se! Hm - nic. Nic. To je divné.
  MINDA : Tak už mi to řekni. Co je divné?
  ALÍK : Ale, nu , víš, Petřík povídal...
  MINDA : Co povídal. Tak přece mluv!
  ALÍK : Petřík povídal, že už kvetou kočičky. Ale já jsem na tobě žádný kvítek nenašel.
            Nemáš ho, kočičko, v puse?
  MINDA : Já nevím, Alíku, podívej se.
  ALÍK : Taky tam nic nemáš. To je divné. To je divné.
  MINDA : A opravdu to,  Alíku, Petřík říkal?
  ALÍK :  Opravdu. Přiběhl z venku a křičel hned ve dveřích: "Maminko,maminko,
               kočičky už kvetou!" A maminka se usmála a řekla: "To je dobře.
               To už je jaro za dveřmi."
  KOZA : Mééé. Dobrý den.
  ALÍK : Dobrý, den teto. Kampak? Kampak?
  KOZA : Tamhle za ves k potoku, trochu si smlsnout.
  ALÍK : Smlsnout? A co budete , teto mlsat? Vždyť přece nic neroste.
  KOZA : Meee nic neroste? Přece už kvetou kočičky. A ty jsou jako med. Musím si pospíšit,
               aby mi je všechny děti neolámaly.
  MINDA : CHi , chi tady máš kočičky! Jívy kvetou! Ty jsi ale chytrák, Alíku.
  ALÍK : No, no, Mindo, vždyť ty sis taky myslela, že máš růži na ocásku.
             Tak teď nebuď taková moudrá. Ale hřeje to sluníčko, co?
  MINDA : Mňau, hřeje. Pojďme radši za chalupu, tam bude jako na peci.

  O pohádce si popovídejte. Pomocí otázek zjistíte, jestli děti dobře poslouchaly.
  Veďte děti k souvislému vyjadřování. Neodpovídat jedním slovem, ale celou větou.
  - Jaká zvířátka byla v pohádce a jak se jmenovala?
  - Co chtěl Alík po Mindě, aby mu ukázala?
  - Co Alík hledal na kočičce Mindě?
  - Od koho Alík slyšel, že kvetou kočičky?
  - Co šla dělat koza k potoku a co se Alík dozvěděl?
  - Jak se jmenuje keř, který kvete na jaře "kočičkami"?

* SLUCHOVÉ HRÁTKY: určit hlásku na začátku slova
  - Alík, Minda, Koza, Ocásek, Uši, Tlapky, Pejsek, Kočička, Jaro, Péťa,
    Sluníčko, CHalupa.
  - určit hlásku na konci slova: meD, potoK, veS, kozeL

* HRA SE SLOVY: "CO TO JEŠTĚ ZNAMENÁ?" - uvědomit si, že jedno slovo může znamenat
                                 více skutečností. Vyhledejte obrázky, předměty, ukažte je dětem a vysvětlete.
  - KOČIČKA - zvíře-malá kočka, kvetoucí vrba jíva
  - UCHO - u nádoby, čidlo sluchu
  - RUČIČKA - u hodin, malá ruka
  - KOLO - jízdní kolo, kruhový tvar, kolo na plavání
  - KOHOUTEK - zvíře-malý kohout, luční kytka, u vodovodu
  - LIST - na stromě, v knize
  - PERO - na psaní, ptačí
  - VLAŠTOVKA - pták, z papíru

*  LOGOPEDICKÁ CHVILKA: procvič si jazýček - rychlé vysouvání a zasouvání jazyka do úst /čertík/
                                                   vysunutí jazyka, krouživé olizování rtů /mlsná kočička/
                                                   našpul  pusu - udělej mašinku - šššš šššš
                                                   zopakuj - "Huš, huš, huš, uteč zimo už."

* Nauč se HÁDANKY:   Až je budeš umět dej je tatínkovi, tetě, babičce...
                                      "Očima si v noci svítím,
                                        každou myšku snadno chytím." /Kočka/

                                       "Letím k slunci nad kopeček,
                                         ukázat mu sedm teček." /Beruška/

   Zahrajte si hru: "Hádej,hádej,hadači." Úkolem je rozvíjet logické myšlení a pohotovost.
                              "Je to zelené, chodíme po tom, lidé to kosí nebo sečou./tráva/
                              "Je to červené, roste to na stromě a bydlí v něm červík./jablíčko/
                              "Je to žluté, má to peříčka, bydlí ve vajíčku, které snaší slepička./kuřátko/
                              "Je to bílé, studí to, a když to zahřeješ, promění se ve vodu./sníh/
                              "Je to černé, žije pod zemí, dělá tunely a kopečky hlíny na trávě./krtek/

* PRACOVNÍ A VÝTVARNÁ ČINNOST: "KOČIČKY VE VÁZE"   /hotové přineste do školky/
   Co budete potřebovat: bílý a barevný papír /modrý, žlutý, zelený/, hnědou a bílou barvu, nůžky,
                                         tenký štětec, tuhé lepidlo, pastelky 
   Na bílou čtvrtku nebo papír nakreslete tvar vázy/maminka/. Dítě vázu vystřihne a pak nalepí
   na barevný papír. Tenkým štetcem namočeným v hnědé barvě udělej tři větvičky do vázy.
   Namoč prst /ukazováček/ do bílé husté barvy a otiskuj ho střídavě po pravé a levé straně větvičky.
   Bílou vázu si ozdob pastelkami./kytičky, puntíky, vlnky, podlé tvé fantazie/
   Spočítej kolik "kočiček" máš na větvičce?

*  POHYBOVÁ AKTIVITA:  básnička s pohybem
                                             "Rozcvička"
                                              Jen tak si poskočím, /poskočíme snožmo/
                                              jednou se zatočím, /zatočíme se dokola/
                                              zadupám nohama, /zadupáme/
                                              zatleskám rukama, /zatleskáme/
                                              přidám i hlavičku /hlavou kýváme ze strany na stranu/
                                              a už mám rozcvičku. /stoj snožmo, tleskáme/ 

    Pohybová hra: "Kuba řekl" Cvičit pohotovou reakci na povely
                                                 maminka bude dávat povely, jaký cvik má dítě udělat
                                                "Kuba řekl - sednout", "Kuba řekl - lehnout na břicho"....
                                                /kleknout, sednout na paty, stoupnout na jednu nohu, dát ruce na nos.../
                               
    "Skáčeme přes kaluže"
    Dejte dětem na zem malé papíry nebo provázky stočené do tvaru "louže"/4-5 louží/
    Dítě musí překonat určenou trasu, aniž by spadlo do louže. Louže se snaží přeskakovat snožmo.
                                              Už, už ,už
                                              umím skákat přes kaluž.
                                              Kdo kdy viděl louži,
                                              přeskočit ji touží.
                                              Už, už, už
                                              i já skáču přes kaluž.
   Relaxace: Lehněte si na koberec, zavřete oči.....a poslouchejte TICHO...... je opravdu ticho?
              -  "CO SLYŠÍŠ?" vyjmenuj všechny zvuky z tvého okolí
              -   Vybav si pocit a slovně vyjádři, jak vnímáš "DÉŠŤ" - všemi smysly
                   ZRAK - Jak vypadá déšť, když prší? Jak to pak vypadá na zemi? Jaké jsou dešťové mraky?
                   SLUCH - Jak zní déšť , když padá na parapet? Do vody?
                   HMAT - Jaké to je, když ti kapky padají na ruku?
                   CHUŤ - Jak to chutná, když ti dešťová kapka padne na jazyk?
                   ČICH - Je to nějak cítit, když prší?                                     

                     
* GRAFOMOTORIKA: "Procič si ručku"   /hotové přineste do školky/              
   Na čtvrtku přes celou plochu/ krouživým uvolněnýmpohybem/naznač tvar "LOUŽE" 
   Použij modrou pastelku. Několikát louži obtahuj - aspoň 10 krát. Sledujte správné držení pastelky.
   Do hotové louže můžěš nalepit nebo nakreslit " PTÁČKA "/Co tam asi dělá? Povídej./

*  PÍSNIČKA:  Nauč se text a melodii, taneček vás naučím ve školce.
                        Doma si můžete vyzkoušet pantomický pohyb podle obsahu slov.
    Dítě stojí volně v prostoru a dívá se vzhůru ke sluníčku.

                        "Přišlo jaro se sluníčkem,            /volná chůze prostorem, 
                                                                               paže se zvedají ke "sluníčku"/
                         zem odemklo zlatým klíčkem.  /poklek na jedno koleno,
                                                                               ruce střídavě odemykají zem/
                         Všechno se raduje,                     /utvořte dvojici/
                         zpívá a tancuje,                          /otáčejte se poskočným krokem/
                         jaro vítá."                                    /dvojice se pustí, každý se zatočí 
                                                                               s lehkým zvednutím paží a předklonem/

  *Přejeme vám hodně zábavy při plnění činností a úkolů. Splněné úkoly přineste do školky.
    Uděláme si společnou výstavu a pak vaše obrázky založíme do portfolia. 
    TĚŠÍME SE NA VÁS         *IVA  *JANA  *MILY