TŘÍDNÍ UČITELKY:
  • Jana Šestáková - vedoucí učitelka
    Jana Šestáková
    vedoucí učitelka
  • Ivana Kubelková - učitelka
    Ivana Kubelková
    učitelka
  • Eva Trubková - ped. asistentka
    Eva Trubková
    ped. asistentka

UMÍSTĚNÍ TŘÍDY: odloučené pracoviště MŠ Výstavní, 2. podlaží

PROSTOROVÉ MOŽNOSTI TŘÍDY:
- herna, lehárna, umývárna, WC, šatna

POČET ZAPSANÝCH DĚTÍ: 28 dětí - 13 dívek, 15 chlapců

VĚKOVÉ SLOŽENÍ TŘÍDY: 4 - 7 let

O NAŠÍ TŘÍDĚ:
Z věkového složení dětí v naší třídě vyplývá, že děti jsou již samostatnější a společné činnosti se zaměřují na přípravu dětí do ZŠ. Prostory třídy se skládají z tří velkých místností s různými hracími a pracovními kuotky - kuchyňka, kadeřnictví, obchod, obývací pokoj, kutilský koutek, prostor na hracím koberci, prostor pro odpočinek dětí, čvičení aj. Ve třídě je vytvořen i logopedický a čtecí koutek. Cíleně se zaměřujeme na logopedickou prevenci.

motto třídy:
„Vše co opravdu potřebuji znát,
jsem se naučil v mateřské škole.“








 

PLÁNOVANÉ AKCE:

30. březen 2020 - 3. duben 2020
Týdenní plán

"JSME  RÁDI, ŽE JSME ZDRAVÍ"          

 

Ahoj děti, moc vás všechny zdravíme. Máme pro vás připravené další aktivity na tento týden.
 

                       Milé maminky a tatínkové

   Je potřeba neustále mluvit s dětmi o důležitosti správného způsobu mytí rukou mýdlem. 

    Vysvětlit jim PROČ a KDY.

    / před jídlem, po jídle, po použití WC, po smrkání, po hře na písku, po příchodu z venka /

    Při kýchání a kašlání si přikrývat pusu dlaněmi, rukávem, nejlépe kapesníkem a znova 

     umýt si ruce !

    Jak se říká,  " Čistota půl zdraví "

    Povídejte si s dětmi o nemocech, které už prožily a jak se cítily. Jak je důležité své zdraví chránit 

    a starat se o něj. Vést děti k tomu, aby rozlišovaly, co zdraví škodí, co prospívá.

    Otužovat se, zdravě jíst, zvýšit příjem ovoce a zeleniny, vitamíny, dodržovat pitný režim.

    Pravidelně si čistit zuby. A cvičit.

     

     báseň  " Čistím zoubky, řízy, řízy,

                     ať jsou bílé jako břízy.

                   Ať jsou bílé jako sníh,

                   ať má radost každý z nich."

     

 

     báseň " To jsou prsty, to jsou dlaně

                    mýdlo s vodou patří na ně.

                    A po mýdle dobré jídlo

                    a po jídle zase mýdlo."         hříčka pro ruce - pohybově vyjádřete

   

      při koupání ve vaně můžete využít

     

      báseň "Naše malá Kamila,                                                       

                     bavila, se bavila.

                   Foukala mydlinky,

                   byly z nich bublinky."

       

       po vykoupání  "Ruce, ruce, ručičky ,   / zvedneme ruce otáčíme v zápěstí /

                               máme malé prstíčky,  / hýbeme všemi prsty /

                               máme hebké dlaně,    / pohladíme si obě dlaně /

                               zatleskáme na ně."    / zesílíme hlas a silně zatleskáme /

       

       před spaním  "Zdravě jím a zdravě spím

                               ničeho se nebojím"

 

 

     rytmizace slov  -  jednotlivá slova můžete vytleskat, vyťukat, plácat dlaněmi do kolen

 

     rýmovačky  -  "Na básníky"   

      slova v závorce jsou části těla, která děti znají, zkuste je nechat samostatně přijít na rým,

      pokud to nepůjde pomozte jim ukázáním na část těla.   

 

      HUSA  -  /pusa /         

      KOS    -  /nos /

      ROUŠKA   -  /ouška /

      POLENO   -  /koleno /

      VATA   -  /pata /

      LAVIČKA  -  /hlavička /        LAVICE  -  /palice /

      KOČIČKA  -  /očička /          KOČKA  -  /očka /

      KNOFLÍČEK  -  /malíček /       

 

      můžete vymýšlet i jiné rýmovačky, děti to jistě bude bavit

 

 

      pracovní a výtvarné činnosti     

 

      "BACIL"  rozfoukávání barevné skvrny výdechovým proudem z pusy nebo brčkem

 

                      nalijte na čtvrtku lžičku barvy a foukejte do všech stran

                      hluboký nádech nosem a foukněte

                      foukání brčkem dětem nejdříve ukažte  bezpečnost dbejte na to, aby děti

                      nevdechly barvu do sebe, neporanily si pusu

                      hygienické návyky  -  každý má své vlastní brčko !

 

                    Po zaschnutí skvrnu OŽIVTE nakreslit nebo dolepit oči, nos, pusu jak se směje nebo

                    mračí. Můžete skvrn udělat více / žlutá, modrá, zelená, červená /. Barvy se krásně

                    smíchají a vznikne barevná kompozice.

                     

                    "Byli čtyři bacily,      bacily pojmenujte  bacil  Kýchal     zvukově vyjádřete

                     kaši rádi vařily.                                      bacil  Kašlal      určete hlásku na začátku slova

                     Míchaly, míchaly,                                   bacil  Prskal 

                     přitom se střídaly."                               VŠICHNI VZTEKY PRSKALY
                                                                                     VELKOU RÝMU DOSTALY, 

 

                                                                                     byli z nich "Rýmalové"
 

        Zahřívací honička na zahradě

         / pokud ji máte /

        "My jsme ty zlé bacily, všude budem za chvíli.

         

         poskakování -  otáčení se dokola, mávání rukama nad hlavou, uklánění a otáčení hlavy do stran,

        plácání se do stehen. Slovně říkáme "kucky, kucky" "prsk, prsk"

         

        Relaxace:  Umýt si ruce a pochutnat si na umytém jablíčku plném vitamínů.

                           Když ho sníme tak se brzy uzdravíme. Chytíme se za ruce,zvedneme paže,

                           uděláme z nich velkou pusu, ruce spustíme dolů. Uděláme" chlamst "

                              Jablíčko bacily zničilo.

 

         Skládání z papíru  :" Puntíkovaná rouška"

                     papírový  čtverec  20cm na 20cm, poťupat ho vatovou tyčinkou namočenou v barvě.

                     Poskládat jako harmoniku, přeložení prstem uhladit. Na kraje nalepit nebo přisvorkovat

                     provázek, látkovou stužku.

 

         HRA "Na lékaře"

                     stavba ordinace, čekárny, rozdělení rolí - pacient-lékař - sestra, rozhovor co tam patří

                     co potřebují, jak vypadají

                     ošetřování pacienta s nachlazením, zraněním, upevňování poznatků o těle pojmenovat části

                   těla.

                   Uvědomovat si význam našich smyslů: zrak - oko, sluch - ucho, chuť - jazyk a rty, čich - nos, hmat - ruce

                   K čemu smysly slouží ?

 

         činnosti : ZRAK   vyhledat stejné obrázky  z rozloženého pexesa

 

                          HMAT   do sáčku dát  předměty /lízátko, kamínek, šišku, malý míček/ poznávat předměty podle hmatu

                                       kontrolu proveď zrakem

 

                           ČICH     do látkového sáčku 4 kusy dáme skořici, voňavku, prášek na prádlo, majoránku,dětem 

                                         nejdřív ukážem a přivoníme. Pak sáčky zavážeme mašličkou a hádáme. Vůně máme v miskách

                                         a sáčky přiložíme ke stejné vůni.

 

                           SLUCH    poslech pohádky, písničky

 

                               CHUŤ    ve skleničce je sladká voda, slaná voda, citronová voda, dítě ochutná lžičkou a přiloží ke skleničce

                                             půl citronu, bonbon, sůl vmisce

 


 

                          Přejeme Vám hodně zdraví
 

                                      IVA a JANA





AKTIVITY NAŠÍ TŘÍDY:

30. březen 2020 - 3. duben 2020
Týdenní plán

"JSME  RÁDI, ŽE JSME ZDRAVÍ"          

 

Ahoj děti, moc vás všechny zdravíme. Máme pro vás připravené další aktivity na tento týden.
 

                       Milé maminky a tatínkové

   Je potřeba neustále mluvit s dětmi o důležitosti správného způsobu mytí rukou mýdlem. 

    Vysvětlit jim PROČ a KDY.

    / před jídlem, po jídle, po použití WC, po smrkání, po hře na písku, po příchodu z venka /

    Při kýchání a kašlání si přikrývat pusu dlaněmi, rukávem, nejlépe kapesníkem a znova 

     umýt si ruce !

    Jak se říká,  " Čistota půl zdraví "

    Povídejte si s dětmi o nemocech, které už prožily a jak se cítily. Jak je důležité své zdraví chránit 

    a starat se o něj. Vést děti k tomu, aby rozlišovaly, co zdraví škodí, co prospívá.

    Otužovat se, zdravě jíst, zvýšit příjem ovoce a zeleniny, vitamíny, dodržovat pitný režim.

    Pravidelně si čistit zuby. A cvičit.

     

     báseň  " Čistím zoubky, řízy, řízy,

                     ať jsou bílé jako břízy.

                   Ať jsou bílé jako sníh,

                   ať má radost každý z nich."

     

 

     báseň " To jsou prsty, to jsou dlaně

                    mýdlo s vodou patří na ně.

                    A po mýdle dobré jídlo

                    a po jídle zase mýdlo."         hříčka pro ruce - pohybově vyjádřete

   

      při koupání ve vaně můžete využít

     

      báseň "Naše malá Kamila,                                                       

                     bavila, se bavila.

                   Foukala mydlinky,

                   byly z nich bublinky."

       

       po vykoupání  "Ruce, ruce, ručičky ,   / zvedneme ruce otáčíme v zápěstí /

                               máme malé prstíčky,  / hýbeme všemi prsty /

                               máme hebké dlaně,    / pohladíme si obě dlaně /

                               zatleskáme na ně."    / zesílíme hlas a silně zatleskáme /

       

       před spaním  "Zdravě jím a zdravě spím

                               ničeho se nebojím"

 

 

     rytmizace slov  -  jednotlivá slova můžete vytleskat, vyťukat, plácat dlaněmi do kolen

 

     rýmovačky  -  "Na básníky"   

      slova v závorce jsou části těla, která děti znají, zkuste je nechat samostatně přijít na rým,

      pokud to nepůjde pomozte jim ukázáním na část těla.   

 

      HUSA  -  /pusa /         

      KOS    -  /nos /

      ROUŠKA   -  /ouška /

      POLENO   -  /koleno /

      VATA   -  /pata /

      LAVIČKA  -  /hlavička /        LAVICE  -  /palice /

      KOČIČKA  -  /očička /          KOČKA  -  /očka /

      KNOFLÍČEK  -  /malíček /       

 

      můžete vymýšlet i jiné rýmovačky, děti to jistě bude bavit

 

 

      pracovní a výtvarné činnosti     

 

      "BACIL"  rozfoukávání barevné skvrny výdechovým proudem z pusy nebo brčkem

 

                      nalijte na čtvrtku lžičku barvy a foukejte do všech stran

                      hluboký nádech nosem a foukněte

                      foukání brčkem dětem nejdříve ukažte  bezpečnost dbejte na to, aby děti

                      nevdechly barvu do sebe, neporanily si pusu

                      hygienické návyky  -  každý má své vlastní brčko !

 

                    Po zaschnutí skvrnu OŽIVTE nakreslit nebo dolepit oči, nos, pusu jak se směje nebo

                    mračí. Můžete skvrn udělat více / žlutá, modrá, zelená, červená /. Barvy se krásně

                    smíchají a vznikne barevná kompozice.

                     

                    "Byli čtyři bacily,      bacily pojmenujte  bacil  Kýchal     zvukově vyjádřete

                     kaši rádi vařily.                                      bacil  Kašlal      určete hlásku na začátku slova

                     Míchaly, míchaly,                                   bacil  Prskal 

                     přitom se střídaly."                               VŠICHNI VZTEKY PRSKALY
                                                                                     VELKOU RÝMU DOSTALY, 

 

                                                                                     byli z nich "Rýmalové"
 

        Zahřívací honička na zahradě

         / pokud ji máte /

        "My jsme ty zlé bacily, všude budem za chvíli.

         

         poskakování -  otáčení se dokola, mávání rukama nad hlavou, uklánění a otáčení hlavy do stran,

        plácání se do stehen. Slovně říkáme "kucky, kucky" "prsk, prsk"

         

        Relaxace:  Umýt si ruce a pochutnat si na umytém jablíčku plném vitamínů.

                           Když ho sníme tak se brzy uzdravíme. Chytíme se za ruce,zvedneme paže,

                           uděláme z nich velkou pusu, ruce spustíme dolů. Uděláme" chlamst "

                              Jablíčko bacily zničilo.

 

         Skládání z papíru  :" Puntíkovaná rouška"

                     papírový  čtverec  20cm na 20cm, poťupat ho vatovou tyčinkou namočenou v barvě.

                     Poskládat jako harmoniku, přeložení prstem uhladit. Na kraje nalepit nebo přisvorkovat

                     provázek, látkovou stužku.

 

         HRA "Na lékaře"

                     stavba ordinace, čekárny, rozdělení rolí - pacient-lékař - sestra, rozhovor co tam patří

                     co potřebují, jak vypadají

                     ošetřování pacienta s nachlazením, zraněním, upevňování poznatků o těle pojmenovat části

                   těla.

                   Uvědomovat si význam našich smyslů: zrak - oko, sluch - ucho, chuť - jazyk a rty, čich - nos, hmat - ruce

                   K čemu smysly slouží ?

 

         činnosti : ZRAK   vyhledat stejné obrázky  z rozloženého pexesa

 

                          HMAT   do sáčku dát  předměty /lízátko, kamínek, šišku, malý míček/ poznávat předměty podle hmatu

                                       kontrolu proveď zrakem

 

                           ČICH     do látkového sáčku 4 kusy dáme skořici, voňavku, prášek na prádlo, majoránku,dětem 

                                         nejdřív ukážem a přivoníme. Pak sáčky zavážeme mašličkou a hádáme. Vůně máme v miskách

                                         a sáčky přiložíme ke stejné vůni.

 

                           SLUCH    poslech pohádky, písničky

 

                               CHUŤ    ve skleničce je sladká voda, slaná voda, citronová voda, dítě ochutná lžičkou a přiloží ke skleničce

                                             půl citronu, bonbon, sůl vmisce

 


 

                          Přejeme Vám hodně zdraví
 

                                      IVA a JANA



23. březen 2020 - 27. březen 2020
Týdenní plán
Činnosti se měly vztahovat k tomuto tématu: "POČASÍ"

1. Rozvíjet představivost dětí a probudit v nich povědomí o počasí
    - Seznámení s pojmy: Počasí - co je to?
                                           Meteorolog - kdo je to?

    - V jeden den je na naší planetě různé počasí. My můžeme pozorovat jen to, které je v místě, kde bydlíte. 
      Můžete si vyrobit kalendář počasí, kde si budete celý týden (měsíc) zakreslovat, jak každý den bylo (sluníčko,
      mrak, déšť, sníh,...).

2. Možnost si zazpívat písničky, ve kterých je zmínka o počasí.

    - "Sluníčko, sluníčko", "Prší, prší", "Sněží, sněží", "Kotě a sluníčko"

    - Říkanka s pohybem: "Dešťové kapičky" - "Dešťové kapičky, dostaly nožičky.
                                                                                 Ťapy, ťapy, ťap,
                                                                                 ťukaly na střechu, dělaly neplechu.
                                                                                 Ťapy, ťapy, ťap.
                                                                                 Kocour spal v okapu, šláply mu na tlapu,
                                                                                 jéje ten naříkal a domu rychle utíkal.

3. Rytmizace slov o počasí: např. sluníčko, déšť, louže, mraky, vítr, zataženo, sychravo,...

4. Pracovní list s říkankou "Sluníčko" s říkankou, viz. fotogalerie

5. Výtvarná výchova
   - namalovat sluníčko či déšť dle chuti dítěte


Doufáme, že Vám toto postačí pro inspiraci :-)


Z důvodu opatření Ministerstva zdravotnictví se testování dětí odkládá - nový termín testování bude upřesněn
18. březen 2020
TESTOVÁNÍ IQ DĚTÍ OD PĚTI LET MENSOU ČR
Vážení rodiče,
v loňském školním roce v naší mateřské škole probíhalo testování IQ dětí od pěti let. Pro velký zájem o testování i u mladších dětí organizujeme testování IQ i v tomto školním roce. Zúčastnit se mohou všechny děti, kterým bude k 18. březnu 5 let. Více informací a PŘIHLÁŠKY K TESTOVÁNÍ DĚTÍ SI VYŽÁDEJTE OD UČITELEK NA TŘÍDÁCH. Je vhodné zaregistrovat se i elektronicky, dostanete dříve výsledky. 
https://intranet.mensa.cz/prihlaska/test_iq.php?id_a=10452

Testování slouží k vyhledávání nadaných dětí. Test je neverbální a nevyžaduje předchozí znalosti, proto zjišťuje skutečnou úroveň zejména logického myšlení a dokáže odhalit nadání i tam, kde tomu např. školní výsledky neodpovídají.
 
Hlásit se můžete do 6. 3. 2020
 
Testování ve škole je za snížený poplatek: 150,- Kč (budeme vybírat v únoru)

Kde: MŠ

16. březen 2020
Logopedie s Mgr. Čupovou

16. březen 2020 - 20. březen 2020
Jaro je tu
Vzhledem k tomu, že je mateřská škola Výstavní uzavřena, nabízíme rodičům typy na činnosti s dětmi. Můžete se inspirovat naším týdenním plánem, který nyní nemůže být uskutečněn.

Činnosti se měly vztahovat k tomuto tématu: Jaro je tu

1. Soustředěně vyslechnout čtený text"1.sněženka". (Doma si můžete přečíst jakýkolik jiný text s jarní tematikou).

2. Sledovat a zachytit hlavní myšlenku příběhu, vyslechnutý příběh samostatně převyprávět , reagovat na otázky z       textu.

3. Rozvíjet vizuomotorickou koordinaci v doprovodu básničky:

    "Nejdřív hůlka vyrostla,
      kdo má oči, ať se dívá.
      Vždyť na jejím horním konci
      čepička se kývá!
      A z čepičky - tři slzičky,
      hůlka patří do travičky.
      A máme tu za chvilku,
      první jarní květinku.

- postupně nakreslíme hůlku, k ní připojíme malou čepičku, z ní tři slzičky - lístky sněženky, dole travičku

4. Rozvíjení tvořivosti, fantazie a jemné motoriky, složení květu sněženky z papíru.

5. Umět pojmenovat a poznat alespoň 3 druhy jarních květin.

6. Vytleskat názvy jarních květin.

7. Počítání o kolik více, o kolik méně je květin v záhonku.


13. březen 2020
MATEŘSKÁ ŠKOLA JE AŽ DO ODVOLÁNÍ UZAVŘENA

12. březen 2020
Solná jeskyně
30Kč/lekce
- doprava bude účtována až po skončení všech 5 lekcí

11. březen 2020
Dopis pana starosty rodičům dětí z MŠ - OMEZENÍ PROVOZU


10. březen 2020 - 9.30 hodin
Divadlo Continuo

10. březen 2020 - 12.00 hodin
Environmentální kroužek - 1.skupina

10. březen 2020
Divadlo Continuo

6. březen 2020
Maškarní ples

5. březen 2020
Hry a klamy

5. březen 2020
Solná jeskyně

4. březen 2020 - 9.00 hodin
Karneval

4. březen 2020 - 9.00 hodin
Maškarní ples

4. březen 2020
Roční období
Výtvarná činnost - rozdělení roku na roční období, vybrarvování obrázků a vystřihování
                               - práce s barvou, netradiční technika - tupování
                               - následně lepení stromů na správný barevný podklad

4. březen 2020
Jen růžová to může být...

3. březen 2020
Děti si užívají sněhu

2. březen 2020
Oslava svátku Marušky - Kirky a Lexíka