Sklizeň podzimní zeleniny
Tento týden jsme si ve školce povídali o tom, jaká zelenina se sklízí na podzim. 
1. Vyjmenovali jsme si všechny možné druhy - brambory, cibule, dýně, řepa, celer,...
2. Řadili jsme zeleninu od nejmenší po největší
3. Řadili jsme zeleninu podle váhy od nejlehčí po nejtěžší
4. Zaměřili jsme se na slovní zásobu - každý si vybral jeden kus zeleniny a snažil se nám o něm říci co nejvíce
5. Zaměřili jsme se na sluchové vnímání - rozkládali jsme slova na slabiky

5. říjen 2022

  • Foto #1
  • Foto #2
  • Foto #3
  • Foto #4
  • Foto #5
  • Foto #6
  • Foto #7
  • Foto #8
  • Foto #9
  • Foto #10
  • Foto #11
  • Foto #12
  • Foto #13
  • Foto #14
  • Foto #15
  • Foto #16
  • Foto #17
  • Foto #18
  • Foto #19
  • Foto #20
  • Foto #21
  • Foto #22
  • Foto #23
  • Foto #24
  • Foto #25
  • Foto #26
  • Foto #27
  • Foto #28
  • Foto #29
  • Foto #30
  • Foto #31
  • Foto #32
  • Foto #33
  • Foto #34
  • Foto #35
  • Foto #36
  • Foto #37
  • Foto #38
  • Foto #39
  • Foto #40
  • Foto #41
  • Foto #42
  • Foto #43
  • Foto #44
  • Foto #45
  • Foto #46
  • Foto #47
  • Foto #48
  • Foto #49
  • Foto #50
  • Foto #51
  • Foto #52
  • Foto #53
  • Foto #54
  • Foto #55
  • Foto #56
  • Foto #57
  • Foto #58
  • Foto #59
  • Foto #60
  • Foto #61
  • Foto #62
  • Foto #63
  • Foto #64
  • Foto #65
  • Foto #66
  • Foto #67
  • Foto #68
  • Foto #69
  • Foto #70
  • Foto #71
  • Foto #72
  • Foto #73
  • Foto #74
  • Foto #75
  • Foto #76
  • Foto #77
  • Foto #78
  • Foto #79
  • Foto #80
  • Foto #81
  • Foto #82
  • Foto #83
  • Foto #84
Podzimní ovoce - jablíčka
Tento týden jsme začali tím, že jsme si zopakovali ovoce, které se sklízí na podzim. Děti už ho dobře znaly, jelikož se o ovoci bavily minulý týden. V následujících dnech jsme se podrobněji bavili o jablíčkách. Řekli jsme si, že rostou na jabloni a následně jsme si jabloň „složili“ a popsali.  Aby byla naše jabloň kompletní, dávaly děti jablíčka dle instrukcí paní učitelky – na větev, pod korunu stromu, vedle kmene,… Zopakovali jsme si roční období, řekli a ukázali jsme si, jak vypadá jabloň v konkrétním ročním období.
Naučili jsme se písničku „Měla babka, čtyři jabka“, zopakovali si méně/více, zatancovali si mazurku, seznámili se s jógou – pozice strom, omotávali „jablíčka“ bavlnkou, modelovali, procvičili počty, barvy, tvary,… Dokonce jsme mysleli i na naší třídu, kterou jsme si podzimně vyzdobili. 

30. září 2022

  • Foto #1
  • Foto #2
  • Foto #3
  • Foto #4
  • Foto #5
  • Foto #6
  • Foto #7
  • Foto #8
  • Foto #9
  • Foto #10
  • Foto #11
  • Foto #12
  • Foto #13
  • Foto #14
  • Foto #15
  • Foto #16
  • Foto #17
  • Foto #18
  • Foto #19
  • Foto #20
  • Foto #21
  • Foto #22
  • Foto #23
  • Foto #24
  • Foto #25
  • Foto #26
  • Foto #27
  • Foto #28
  • Foto #29
  • Foto #30
  • Foto #31
  • Foto #32
  • Foto #33
  • Foto #34
  • Foto #35
  • Foto #36
  • Foto #37
  • Foto #38
  • Foto #39
  • Foto #40
  • Foto #41
  • Foto #42
  • Foto #43
  • Foto #44
  • Foto #45
  • Foto #46
  • Foto #47
  • Foto #48
  • Foto #49
  • Foto #50
  • Foto #51
  • Foto #52
  • Foto #53
  • Foto #54
  • Foto #55
  • Foto #56
  • Foto #57
  • Foto #58
  • Foto #59
  • Foto #60
  • Foto #61
  • Foto #62
  • Foto #63
  • Foto #64
  • Foto #65
  • Foto #66
  • Foto #67
  • Foto #68
  • Foto #69
  • Foto #70
  • Foto #71
  • Foto #72
  • Foto #73
Sklízení podzimní úrody - jablíčka
Dneska jsme se pustili do sklízení ovoce. A co všechno tomu předcházelo? Nejprve jsme se posadili do kroužku. Paní učitelka držela cosi zabalené v šátku. Každého, koho obešla, si mohl sáhnout pod šátek a pomocí hmatu zjistit, co se pod ním ukrývá. Kdo věděl, nechal si to pro sebe. Kdo nevěděl, mohl o tom přemýšlet do té doby, než si to vyzkoušely všechny děti. Většina dětí to uhádla. Pod šátkem byla ošatka s jablky. Každý si pak vybral 1 jablko z ošatky. Úkolem dětí bylo, aby zkusily celou větou popsat své jablko. Děti většinou odpovídají jednoslovně, ale protože už jsme ve třídě předškoláků, řekli jsme si, že budeme mluvit ve větách. Někdo odpověděl to samé, co řekl soused vedle, někdo byl však velmi originální a vtipný :-) Pak si každý odložil své jablíčko a trochu jsme se protáhli. Děti ze sebe udělaly strom. Kdo měl "pevné a silné kořeny a bohatou korunu" (roztažené nohy a ruce) toho "vítr" (paní učitelka) nevyvrátil. U této činnosti jsme sehodně nasmáli. Pak jsme si zkusili, zda děti zvládnou správně určit - za, před, pod, nad, vlevo, vpravo,... Někdo zvládl bez chybičky sám, jiný s dopomocí. Dále jsme si vyzkoušeli rytmizaci - vytleskávali jsme pouze slova, která souvisela s dnešní činností (jablko, jabloň, ošatka, strom, sklizeň, podzimní úroda,...). Na závěr si každý vytvořil svou jabloň, o které nám mohl něco povědět :-) Když byla činnost u konce, zahráli jsme si hru "Čáp ztratil čepičku". Děti měly hledat v místnosti pouze ty barvy, se kterými jsme pracovali na kruhu.

29. září 2022

  • Foto #1
  • Foto #2
  • Foto #3
  • Foto #4
  • Foto #5
  • Foto #6
  • Foto #7
  • Foto #8
  • Foto #9
  • Foto #10
  • Foto #11
  • Foto #12
  • Foto #13
  • Foto #14
  • Foto #15
  • Foto #16
  • Foto #17
  • Foto #18
  • Foto #19
  • Foto #20
  • Foto #21
  • Foto #22
  • Foto #23
  • Foto #24
  • Foto #25
  • Foto #26
  • Foto #27
  • Foto #28
  • Foto #29
  • Foto #30
  • Foto #31
  • Foto #32
  • Foto #33
  • Foto #34
  • Foto #35
  • Foto #36
  • Foto #37
  • Foto #38
  • Foto #39
  • Foto #40
  • Foto #41
  • Foto #42
  • Foto #43
  • Foto #44
  • Foto #45
  • Foto #46
  • Foto #47
  • Foto #48
  • Foto #49
  • Foto #50
  • Foto #51
  • Foto #52
  • Foto #53
  • Foto #54
  • Foto #55
  • Foto #56
  • Foto #57
  • Foto #58
  • Foto #59
  • Foto #60
  • Foto #61
  • Foto #62
  • Foto #63
  • Foto #64
  • Foto #65
  • Foto #66
  • Foto #67
  • Foto #68
  • Foto #69
  • Foto #70
  • Foto #71
  • Foto #72
  • Foto #73
  • Foto #74
  • Foto #75
  • Foto #76
  • Foto #77
  • Foto #78
  • Foto #79
  • Foto #80
  • Foto #81
  • Foto #82
  • Foto #83
  • Foto #84
  • Foto #85
  • Foto #86
  • Foto #87
  • Foto #88
  • Foto #89
  • Foto #90
  • Foto #91
  • Foto #92
  • Foto #93
  • Foto #94
  • Foto #95
  • Foto #96
  • Foto #97
  • Foto #98
  • Foto #99
  • Foto #100
  • Foto #101
  • Foto #102
  • Foto #103
  • Foto #104
  • Foto #105
Víš, co jíš?
Minulý týden jsem se seznámili s druhy ovoce, které sklízíme na podzim. O ovoci jsme si toho pověděli opravdu hodně, děti ho měly několikrát v ruce, také jsme si ovoce (jablka) vyrobili a dnes proběhla ochutnávka. Ale nebyla jen tak ledajaká ochutnávka. Děti poznávaly ovoce podle chuti se zavřenýma očima. Řekli jsme si, že na podzim se sklízí jablka, hrušky, švestky a hroznové víno. Dalo by se říct, že "poznávačka" bude jednoduchá. Pouze 4 druhy ovoce, žádný problém. Opak byl ale pravdou. Některé ovoce si bylo svou chutí tak podobné, že dětem pořádně popletlo hlavičky. 

26. září 2022

  • Foto #1
  • Foto #2
  • Foto #3
  • Foto #4
  • Foto #5
  • Foto #6
  • Foto #7
  • Foto #8
  • Foto #9
  • Foto #10
  • Foto #11
  • Foto #12
  • Foto #13
  • Foto #14
  • Foto #15
  • Foto #16
  • Foto #17
  • Foto #18
  • Foto #19
  • Foto #20
  • Foto #21
  • Foto #22
  • Foto #23
  • Foto #24
  • Foto #25
  • Foto #26
  • Foto #27
  • Foto #28
  • Foto #29
  • Foto #30
  • Foto #31
  • Foto #32
  • Foto #33
  • Foto #34
  • Foto #35
  • Foto #36
  • Foto #37
  • Foto #38
  • Foto #39
  • Foto #40
  • Foto #41
  • Foto #42
  • Foto #43
  • Foto #44
  • Foto #45
  • Foto #46
  • Foto #47
  • Foto #48
  • Foto #49
  • Foto #50
  • Foto #51
  • Foto #52
  • Foto #53
  • Foto #54
  • Foto #55
  • Foto #56
  • Foto #57
  • Foto #58
Seznámení s podzimem
Tento týden se s dětmi ve školce seznamuje s podzimem. Nejprve jsme si řekli ty nejdůežitější věci o podzimu. Jaké to je vlastně roční období? Jaké ovoce a jaká zelenina se sklízí na podzim? Jaké je typické počasí pro podzim? Jaké přírodniny můžeme sbírat na podzim? Co můžeme chodit pouštět, když fouká vítr? Děti měly neuvěřitelné množství nápadů, co všechno se dá na podzim dělat. O tomhle všem si budeme ještě několik týdnů povídat. Tento týden se ve školce budeme věnovat sklízení ovoce. Nejprve jsme si společně řekli, jaké ovoce sklízíme na podzim, na jakém stromě/keři ovoce roste, jakou má barvu, atd. Ráno si děti vzaly obrázky jablka, ovoce, hroznového vína a hrušky a tyto obrázky při ranní hře vybarvily a poté vystřihly. Tím pomohly paní učitelce s přípravou činnosti :-) Pak jsme se posadili do kroužku, do kterého Pepča s Honzíkem připravili stůl, na který jsme později umisťovali ovoce. Pro děti byly připraveny 4 druhy ovoce, každé po několika kusech. Na ovoci jsme si procvičili hned několik věcí - barvy, třídění, velikosti, počty,... Na závěr jsme si zahráli hru. Zvolili jsme 4 kapitány. Ti si k sobě volali své pomocníky. Každý z týmů si mohl vybrat 1 druh ovoce. Papírové ovoce jsme umístili do kroužku, abychom měli přesně vymezený prostor. Všechny děti se posadily do kroužku a dostaly barvy krepového papíru, který měly natrhat na kousky a zmačkat do kuličky. Každý tým potřeboval jiné barvy (1.tým - jablko - červená, zelená, hnědá barva,... atd.). Když byl krepák natrhaný, každé z dětí dostalo kolíček, pomocí kterého nosilo malé kuličky krepového papíru na své ovoce. Děti nesměly sbírat krepák do prstů, na přenos kuliček jim sloužily kolíčky. Když měl některý z týmů zaplněné ovoce krepovým papírem, vyhrál. Děti mezi sebou krásně spolupracovaly a aktivita je hodně bavila :-)

21. září 2022

  • Foto #1
  • Foto #2
  • Foto #3
  • Foto #4
  • Foto #5
  • Foto #6
  • Foto #7
  • Foto #8
  • Foto #9
  • Foto #10
  • Foto #11
  • Foto #12
  • Foto #13
  • Foto #14
  • Foto #15
  • Foto #16
  • Foto #17
  • Foto #18
  • Foto #19
  • Foto #20
  • Foto #21
  • Foto #22
  • Foto #23
  • Foto #24
  • Foto #25
  • Foto #26
  • Foto #27
  • Foto #28
  • Foto #29
  • Foto #30
  • Foto #31
  • Foto #32
  • Foto #33
  • Foto #34
  • Foto #35
  • Foto #36
  • Foto #37
  • Foto #38
  • Foto #39
  • Foto #40
  • Foto #41
  • Foto #42
  • Foto #43
  • Foto #44
  • Foto #45
  • Foto #46
  • Foto #47
  • Foto #48
  • Foto #49
  • Foto #50
  • Foto #51
  • Foto #52
  • Foto #53
  • Foto #54
  • Foto #55
  • Foto #56
  • Foto #57
  • Foto #58
  • Foto #59
  • Foto #60
  • Foto #61
  • Foto #62
  • Foto #63
  • Foto #64
  • Foto #65
  • Foto #66
  • Foto #67
  • Foto #68
  • Foto #69
  • Foto #70
  • Foto #71
  • Foto #72
  • Foto #73
  • Foto #74
  • Foto #75
  • Foto #76
  • Foto #77
  • Foto #78
  • Foto #79
  • Foto #80
  • Foto #81
Kryštůfek slaví svátek II
Kryštůfek slaví svátek a my jsme mu ve školce popřáli tím, že jsme našemu oslavenci zazpívali několik jeho oblíbených písniček, které si sám vybral. Kryštůfek se na dnešní den krásně připravil, když přinesl do dětem do školky "autíčkové" sušenky, které doma upekl s maminkou :-)

21. září 2022

  • Foto #1
  • Foto #2
  • Foto #3
  • Foto #4
  • Foto #5
  • Foto #6
  • Foto #7
  • Foto #8
Kryštůfek slaví svátek
Kryštůfek měl včera svátek a my jsme po dneska společně oslavili ve školce. Bylo nás sice málo, ale písničky jsme si zazpívali. Oslavenec si vybral písničky, které se mu nejvíc líbily - zpívali jsme, popřáli jsme Kryštůfkovi a oslavenec pak každému rozdal několik bonbónů :-)

19. září 2022

  • Foto #1
  • Foto #2
  • Foto #3
  • Foto #4
  • Foto #5
  • Foto #6
Já a moje školka
Dnes jsme si opět povídali o naší školce. Vzhledem k tomu, že naší původní školku, kterou jsme si včera složili, jsme museli kvůli rozkládání postýlek zase složit, vymysleli jsme jinou verzi školky (z nástěnky v šatně). Paní učitelka rozdala dětem malé papíry, na které se měly děti nakreslit. Papíry představují okna, ze kterých koukají děti. Někdo z dětí nakreslil pouze hlavu, někdo nakreslil celé tělo. Když měl každý svůj obrázek hotový, pustily se děti do společného malování střechy. Na střechu použily jiný materiál než pastelky a sice tempery a štětce. Nyní nám naše "školka podle dětí" zdobí šatnu.

16. září 2022

  • Foto #1
  • Foto #2
  • Foto #3
  • Foto #4
  • Foto #5
  • Foto #6
  • Foto #7
  • Foto #8
  • Foto #9
  • Foto #10
  • Foto #11
  • Foto #12
  • Foto #13
  • Foto #14
  • Foto #15
  • Foto #16
  • Foto #17
  • Foto #18
  • Foto #19
  • Foto #20
  • Foto #21
  • Foto #22
  • Foto #23
Moje cesta do školky
Dnes jsme si povídali o místě, kde se společně setkáváme každý všední den - o školce. Děti se ji snažily popsat, jak nejlépe uměly. Nejprve začaly školku popisovat z vnějšku -  děti řekly, jaký má školka tvar, jakou má barvu, správně řekly, že nemá střechu "do špičky", snažily se spočítat okna, správně řekly, že naše školka má  vchody (jeden vchod je pro malé děti, druhý vchod je pro velké děti), atd... Pak popisovaly školku ze vnitř - mluvily o prostorách školky, o vybavení i o tom, kdo ve školce pracuje (nezapomnělo se ani na p.uklízečku a p.kuchařky). Pak jsme se dostali k tomu, odkud jdou děti školky. Samozřejmě že všichni chodíme z domova. Ptala jsem se dětí, zda ví, v jakém domě bydlí (panelák, bytovka, rodinný dům). Poznali jsme to podle zvednutých rukou. Když jsem ale viděla, že někdo zvedá ruku na všechny 3 možnosti, museli jsme si to společně pořádně upřesnit :-) Děti si také zkusily popsat svůj dům. A nakonec jsme mluvili o tom nejtěžším - o cestě do školky. Když jsem položila dětem otázku "Jaká je tvá cesta do školky?", děti najednou ztratily řeč. Nikdo nedokázal odpovědět. Tak jsme to vzaly opět o něco více dopodrobna. "Když ráno vyjdeš z tvého domu, co uvidíš jako první a co pak vidíš dál po cestě až do školky?". Tady už se děti chytly. Najednou se rozpovídaly, mluvily krásně ve větách a říkaly samé pěkné věci. Na začátku naše kroužku nám Kryštůfek s Kiki vytvořili základ naší školky. Honzík s Eliškou postavili střechu (děti to stavěly zcela podle sebe, vůbec nevadí, že naše školka nemá středu "do špičky") a Terezka s Kubíkem umístili po školce okna. Každý z dětí si postavil dům, ve kterém bydlí a pomocí hnědého provázku vytvořil cestu ze svého domova ke školce.
Dnes jsme se zaměřili na spolupráci mezi dětmi, komunikaci, rozvoj představivosti a také na trpělivost. Na závěr jsme si zvládli procvičit i rytmizaci.

15. září 2022

  • Foto #1
  • Foto #2
  • Foto #3
  • Foto #4
  • Foto #5
  • Foto #6
  • Foto #7
  • Foto #8
  • Foto #9
  • Foto #10
  • Foto #11
  • Foto #12
  • Foto #13
  • Foto #14
  • Foto #15
  • Foto #16
  • Foto #17
  • Foto #18
  • Foto #19
  • Foto #20
  • Foto #21
  • Foto #22
  • Foto #23
  • Foto #24
  • Foto #25
  • Foto #26
  • Foto #27
  • Foto #28
  • Foto #29
  • Foto #30
  • Foto #31
  • Foto #32
  • Foto #33
  • Foto #34
  • Foto #35
  • Foto #36
  • Foto #37
  • Foto #38
  • Foto #39
  • Foto #40
  • Foto #41
  • Foto #42
  • Foto #43
  • Foto #44
  • Foto #45
  • Foto #46
  • Foto #47
  • Foto #48
  • Foto #49
  • Foto #50
  • Foto #51
  • Foto #52
Pravidla
Tento týden jsme si ve školce povídali o pravidlech. Mluvili jsme o tom, co jsou to pravidla a proč je důležité, abychom je dodržovali. Pro nás ve školce platí hlavně pravidla - srdíčkové, pusinkové, hračkové, postýlkové, kapičkové, talířkové, pravidlo naslouchání,... Dnes jsme si povídali o pravidlu talířkovém. Řekli jsme si, kdy a kde ho používáme, k čemu je dobré a proč ho budeme používat. Z barevných obručí jsme vytvořili 4 talíře. Každému talíři chybělo dno. Vybrali jsme 4 kapitány. Kapitáni si k sobě vybírali své pomocníky. Když byly týmy složené, paní učitelka řekla dětem, že kdyby chtěla dát jídlo na tyto talíře, jídlo by propadlo. Děti správně řekly, že talířům chybí dno. A tak bylo zapotřebí to dno vytvořit. Jednotlivé týmy hledaly předměty kulatého tvaru a stejné barvy jako talíř. Časový limit nebyl omezen. Tým skončil v momentě, kdy bylo vyplněné dno talíře. Dětem ve svým týmech skvěle spolupracovaly. Některé týmy si práci celkem usnadnily, když našly více předmětů stejného druhy, jiné týmy byly poněkud nápaditější a hledaly po celé třídě všechno možné :-)

14. září 2022

  • Foto #1
  • Foto #2
  • Foto #3
  • Foto #4
  • Foto #5
  • Foto #6
  • Foto #7
  • Foto #8
  • Foto #9
  • Foto #10
  • Foto #11
  • Foto #12
  • Foto #13
  • Foto #14
  • Foto #15
  • Foto #16
  • Foto #17
  • Foto #18
  • Foto #19
  • Foto #20
  • Foto #21
  • Foto #22
  • Foto #23
  • Foto #24
  • Foto #25
  • Foto #26
  • Foto #27
  • Foto #28
  • Foto #29
  • Foto #30
  • Foto #31
  • Foto #32
  • Foto #33
  • Foto #34
  • Foto #35
  • Foto #36
  • Foto #37
  • Foto #38
  • Foto #39
  • Foto #40
  • Foto #41
  • Foto #42
  • Foto #43
  • Foto #44
  • Foto #45
  • Foto #46
  • Foto #47
  • Foto #48
  • Foto #49
  • Foto #50
  • Foto #51
  • Foto #52
  • Foto #53
  • Foto #54
  • Foto #55
  • Foto #56
  • Foto #57
  • Foto #58
  • Foto #59
  • Foto #60