Poznáváme rozdíly mezi čistou a znečištěnou planetou
Dnešní činnost jsme začali tím, že jsme shlédli krátké video - https://www.youtube.com/watch?v=ZgxAdxOVrSo - Kamarádi - smeťáci. Po shlednutí videa jsme si o něm poměrně dlouho povídali. Děti komentovaly snad úplně všechno. Krásně jsme si popovídaly, i když ne zrovna o pěkných věcech. Mluvili jsme především o tom, čím může člověk ublížit přírodě. Ale také jsme si povídali o tom, jak můžeme přírodě pomáhat a chránit ji. Také jsme si povídali o tom, jak vypadá čistá planeta a jak vypadá ta znečištěná. Vzhledem k tomu, že děti měly samé pěkné nápady, pustili jsme se rovnou do praktické ukázky, aby si to představily i děti, které spíše jen poslouchaly, ale do hovoru se příliš nezapojovaly. Vytvořili jsme si čistou - zdravou planetu a planetu znečištěnou. Na čistou planetu jsme potřebovali modrý kruhový šátek a několik látkových kruhů, ze kterých děti vytvořily ostrovy. Do vzniku čisté planety se zapojily všechny děti. Kdo chtěl, na svém ostrově si postavil les, někdo zase ohradu se zvířátky, někdo umístil delfíny a žraloky do moře... Když byla čistá planeta hotová, posadili jsme se do kroužku a povídali jsme si o tom, jaký je asi je život na takové krásné čisté planetě. Do vzniku špinavé planety se moc dětí nehrnulo. Obzvlášť po tom, co si paní učitelka zahrála na "smeťáka", jako jsme viděli na začátku dnešní činnosti na videu a začala kolem sebe rozhazovat odpadky. Děti ihned upozornily na to, že je to špatně. Ze začátku se sice smály, ale pak je smích přešel. Přišly totiž na to, co všechno taková činnost může způsobit. Když byla dokončená i špinavá planeta, začali jsme si podstatně více všímat rozdílů mezi těmito 2 planetami. Dětem se práce moc líbila a činnost se jim velice povedla. 

21. duben 2023

  • Foto #1
  • Foto #2
  • Foto #3
  • Foto #4
  • Foto #5
  • Foto #6
  • Foto #7
  • Foto #8
  • Foto #9
  • Foto #10
  • Foto #11
  • Foto #12
  • Foto #13
  • Foto #14
  • Foto #15
  • Foto #16
  • Foto #17
  • Foto #18
  • Foto #19
  • Foto #20
  • Foto #21
  • Foto #22
  • Foto #23
  • Foto #24
  • Foto #25
  • Foto #26
  • Foto #27
  • Foto #28
  • Foto #29
  • Foto #30
  • Foto #31
  • Foto #32
  • Foto #33
  • Foto #34
  • Foto #35
  • Foto #36
  • Foto #37
  • Foto #38
  • Foto #39
  • Foto #40
  • Foto #41
  • Foto #42
  • Foto #43
  • Foto #44
  • Foto #45
  • Foto #46
  • Foto #47
  • Foto #48
  • Foto #49
  • Foto #50
  • Foto #51
  • Foto #52
  • Foto #53
  • Foto #54
  • Foto #55
  • Foto #56
  • Foto #57
  • Foto #58
  • Foto #59
  • Foto #60
  • Foto #61
  • Foto #62
  • Foto #63
  • Foto #64
  • Foto #65
  • Foto #66
  • Foto #67
  • Foto #68
  • Foto #69
  • Foto #70
  • Foto #71
  • Foto #72
  • Foto #73
  • Foto #74
  • Foto #75
  • Foto #76
  • Foto #77
  • Foto #78
  • Foto #79
  • Foto #80
  • Foto #81
  • Foto #82
  • Foto #83
  • Foto #84
  • Foto #85
  • Foto #86
  • Foto #87
  • Foto #88
  • Foto #89
  • Foto #90
  • Foto #91
  • Foto #92
  • Foto #93
  • Foto #94
  • Foto #95
  • Foto #96
  • Foto #97
  • Foto #98
  • Foto #99
  • Foto #100
  • Foto #101
  • Foto #102
  • Foto #103
  • Foto #104
  • Foto #105
  • Foto #106
  • Foto #107
  • Foto #108
  • Foto #109
  • Foto #110
  • Foto #111
  • Foto #112
  • Foto #113
  • Foto #114
  • Foto #115
  • Foto #116
  • Foto #117
  • Foto #118
  • Foto #119
  • Foto #120
  • Foto #121
  • Foto #122
  • Foto #123
  • Foto #124
  • Foto #125
  • Foto #126