TŘÍDNÍ UČITELKY:
  • Denisa Kasalová - učitelka
    Denisa Kasalová
    učitelka
  • Ivana Vlčková - učitelka
    Ivana Vlčková
    učitelka

UMÍSTĚNÍ TŘÍDY: odloučené pracoviště MŠ Výstavní, 1. podlaží

PROSTOROVÉ MOŽNOSTI TŘÍDY:
- herna, lehárna, umývárna, WC, šatna

POČET ZAPSANÝCH DĚTÍ: 28 dětí - 12 dívek, 16 chlapců

VĚKOVÉ SLOŽENÍ TŘÍDY: 2,5 - 4 roky

O NAŠÍ TŘÍDĚ:
Naší třídu můžeme charakterizovat jako hravou, kamarádskou a tvořivou. Děti vedeme k samostatnosti a zodpovědnosti.
Třída se skládá ze tří velkých místností, vzájemně propojených. Děti zde mají volný prostor na hraní, tancování, cvičení, zpívání s klavírem apod. Jsou zde hrací koutky a prostory umožňující jak volnou tak řízenou činnost.

motto třídy:
"Když přijdu ráno do školky, obuju si bačkorky, na cestu mamince i tatínkovi zamávám a vím, že třídu plnou kamarádů mám. Celý den si budeme hrát a svět kolem nás poznávat."








 

PLÁNOVANÉ AKCE:

11. duben 2021 - 18. duben 2021
Povolání
Cíl - Seznámit děti s nejrůznějšími profesemi. 

1. Povídání o tom, kde pracuje maminka a kde pracuje tatínek.
  - co v práci dělají

2. Co dělá: pan doktor, zubař, policista, hasič, veterinář, kadeřník, kuchař, zedník, řidič, švadlena...
    Co potřebuje k výkonu svého povolání? 
     
3. Rozklad slov na slabiky:
    dok - tor, ha - sič, po - li - cis - ta, ka - deř - ník,...

4. Jak se jmenuje ten, který staví domy?
                                      - kdo léčí lidi?
                                      - kdo učí děti ve školce?
                                      - kdo peče housky?
                                      - kdo stříhá vlasy?
                                      - kdo řídí autobus?
                                      - kdo hasí požáry?
                                      - kdo vysypává smetí?
                                      - kdo vytírá podlahu, vysává koberce a utírá prach?
                                      
5. Povídání s dětmi na téma povolání (práce)
    - Proč chodí mamka s taťkou do práce?
    - Co v té práci dělají?
    - Co by se stalo, kdyby mamka s taťkou nechodili do práce?
    - Čím budu já, až budu velký? A proč?

6. Seznámit děti s básničkou:
   "To je pěkné povolání,
     dámy, slečny, kluci, páni.
     Jednou za čas přijdou asi,
     ostříhat si zkrášlit vlasy!"
     
7. Zazpívejte si s dětmi písničku:
    - Kalamajka mik mik mik, oženil se kominík...
    - Šel zahradník do zahrady s motykou...
    - Pekla vdolky...

8. Grafomotorické cvičení - kreslení knoflíku

9. Procvičování matematických představ:
    Máme 2 kopičky knoflíků (čehokoli) - rozdělíme si na dvě libovolné hromádky. Děti určí, ve které hromádce je knoflíků méně a ve které více. Z hromádky vyberou nejmenší knofík a největší knoflík. Pokud jsou knoflíky barevné, rozdělíme je i podle barev.

Vývarná a pracovní činnost:
/www_sko/upload/File/kuchar.jpg

/www_sko/upload/File/pila.jpg

/www_sko/upload/File/office-electronic.jpg

Výzva je tu:
1. Nakresli jednu (můžeš i více) z výše vyjmenovaných profesí - doktor, policista, hasič, zahradník, kuchař, řidič...
2. Roztřídil jsi knoflíky nebo jiný materiál? Udělal jsi kopičky stejných barev nebo velikosti?
3. Máš doma nějaký kostým nějakého povolání? Třeba policejní nebo hasičskou uniformu? Pokud ano, určitě se v ní vyfoť a pošli fotku. Pokud žádný kostým nemáš, nevadí. Zkus profesi jenom předvést.
4. Podařil se ti vypracovat nějaký z nabízených pracovních listů?
5. S mamkou a s taťkou jste si povídali o tom, kde pracuje pan doktor, policista, hasič, atd... Zkus namalovat jednu z profesí, nebo ji vystřihni z nějakého časopisu (např. pan doktor) a zkus najít po městě skutečné místo, kde tato osoba pracuje (pan doktor - poliklinika). Můžeš se s obrázkem pana doktora vyfotit před poliklinikou, apod.
6. Řemeslník potřebuje ke své práci např. kladivo. A to není vůbec lehké. Popros tatínka, aby ti ho půjčil - zkus si ho potěžkat. Není lehké, viď?
7. A co takhle hra na zahradníka? Vezmi hrabičky, motyčku, kropáček s vodou a jdi mamince pomáhat na zahrádku. Určitě bude ráda :-)
8. A co takhle hra na kuchaře? Máš kuchařskou zástěru, čepici a vařečku? Tak hurá do kuchyně....

Už teď se na Vaše fotky moc těšíme. I když s některými z vás se budeme vídat ve školce, nepotkáme se tam všichni. Proto i nadále budeme vkládat na webové stránky inspirace na činnosti a budeme doufat, že i nadále budete s námi spolupracovat a zasílat fotky. Vždy nás to moc těší :-)

Děkujeme za Vaši spolupráci,
všechny moc zdraví Deny, Ivka a Jíťa :-)



 



AKTIVITY NAŠÍ TŘÍDY:

5. duben 2020
Sněženky a zoubky :-)
Děkujeme za Vaši spolupráci - Adámek, Jonášek, Lucinka H., Kryštůfek Dun., Sofinka, Terezka B., Vaneska, Pepíček a Eliška si zaslouží velikánskou pochvalu za to, jak pilně pracují! Vaše výrobky nemají chybu. Jen tak dál. Jste šikulky :-) 

Výzva od paní vedoucí školní kuchyně
3. duben 2020 - 15. duben 2020
Placení obědů za měsíc březen!
Prosíme rodiče, 
kdo nemáte zaplacené obědy, učiňte tak. Máte možnost zaplatit částku přes účet  4155430257/0100/  s variabilním 
symbolem dítěte (pokud variabilní symbol neznáte, napiš mi na mail deny.kasalova@centrum.cz, já Vám ho pošlu), nebo máte možnost zaplatit obědy přímo paní vedoucí školní kuchyně dne 15.4. od 7:00 - 9:00 nebo
od 14:00 - 16:00
v kanceláři školní jídelny. 


30. březen 2020 - 3. duben 2020
Týdenní plán
Činnosti se měly vztahovat k tomuto tématu: "Zdraví"

1. Úkolem pro děti na tento týden bude poznávání svého těla - pojmenování jeho jednotlivých částí, rozlišit
    zdravý X nemocný (co můžu, když jsem zdravý, co musím, když jsem nemocný).

2. Seznámení s říkankou a její nácvik : "Rozcvička" - "Kdo si dělá rozcvičku,
                                                                                              ten je zdravý jako rybka.
                                                                                              Ten má dobrou kondičku, 
                                                                                              nesklátí ho žádná chřipka".

3. Význam správné výživy pro naše zdraví
     - vhodné X nevhodné potraviny
       (viz. fotogalerie - pracovní list)

4. Dbát na správnou hygienu
      (viz. fotogalerie - pracovní list)
   
    - učit děti, jak si mají správně mýt ruce (vždy po použití WC, před každým jídlem, učit děti správnou techniku
      utírání rukou - to dělá dětem problémy).

5. Seznámení s říkankou:  "Hygiena" - " Pořadek a hegiena
                                                                       to jsou známé věci,
                                                                       znamenají čistotu,
                                                                       to už víme přeci.
 
                                                                       Vana, záchod, umyvadlo,
                                                                       zářit mají jak zrdcadlo.
                                                                       Čisté ruce musím mít,
                                                                       vodou mýdlem si je mýt.
 
                                                                       Čistý ručník vždycky mám,
                                                                       ruce s ním si utírám.
                                                                       Hygiena musí být,
                                                                       špíně nedá šnaci žít".

6. Výtvarná výchova
     - Zdravý a nemocný zub 
                - namalovat a vytřihnou 2 zuby 
                - jeden zub bude zdravý - na něj si nalepte zdravé potraviny
                  druhý zub bude nemocný - ten polepte potravinami, které nám kazí zuby
     - zdroj pro inspiraci: "https://cz.pinterest.com/pin/776378423246812720/"



Kdo budete mít obrázky hotové, můžete je vyfotit a poslat na mail deny.kasalova@centrum.cz - já pak vaše fotky stáhnu a na konci týdne vložím do fotogalerie.

Mějte se krásně, všechny zdraví Denisa, Ivka a Mili :-)
 
  
 
Foto #1 Hygiena
Foto #2 Správná výživa
Foto #3 Správná výživa
Foto #4 Správná výživa

23. březen 2020 - 27. březen 2020
Týdenní plán
Činnosti se měly vztahovat k tomuto tématu: "Vstávej semínko"

1. Práce s příběhem
    - např. "Pohádky z pařezové chaloupky - Jak Křemílek a Vochomůrka zasadili semínko".
    - pokud nemáte knížku k dispozici, využijte tohoto odkazu https://www.youtube.com/watch?v=z6VGOa1YR0U
    - děti by měly umět odpovídat na otázky z příběhu
    - zkuste se dětí zeptat na slova - co je to lenost, kdo je líný, co dělá zahradník,..

2. Pokus s klíčením semen
   - určitě máte doma semínko nějaké kytičky, pokud ne, určitě stejně dobře poslouží nějaká luštěnina. Zasaďte
     nebo nechte vyklíčit na vatičce. Efektní je, dát semínko do průhledné nádoby, děti uvidí i kořínky. 
   - dejte dětem rostlinku na starost. Ať děti doma najdou nejlepší místo pro semínko.
   - co semínko potřebovalo v pohádce? - slunce, vodu, teplo,..

3. Seznámení s písní "Vstávej semínko"

4. Třídění věcí dle druhu
  - můžete třídit - luštěniny, kamínky, ale i drobné věci, které doma najdete (knoflíky, plastová víčka, pomíchané
    hračky, barevné kostičky, atd...).

5. Výroba jarní kytičky
   - Sněženka z papíru: 
  • https://cz.pinterest.com/pin/545639311097822045
   - Sněženka z odličovacího tamponku: 
  • https://cz.pinterest.com/pin/642959284289745761/
   - Jako květ může posloužit i otisk dlaně: 
  • https://cz.pinterest.com/pin/602849100090124471/
6. Pracovní listy
  •  https://cz.pinterest.com/pin/352899320782558689
  • https://cz.pinterest.com/pin/339388521895806668/
Díky za Vaši spolupráci!

Moc Vás zdraví Ivka, Deny a Mili :-)


16. březen 2020 - 20. březen 2020
Týdenní plán
Vzhledem k tomu, že je mateřská škola Výstavní uzavřena, nabízíme rodičům typy na činnosti s dětmi. Můžete se inspirovat naším týdenním plánem, který nyní nemůže být uskutečněn.

Činnosti se měly vztahovat k tomuto tématu: Jaro se probouzí

1.
Využití předcházejících znalostí z pobytu venku
 - povídání o tom, co se objevuje v zahrádkách (sněženky, perklíče,...)

2. Seznámení a nácvik říkanky:
 Když sluníčko pěkně svítí,
 rozvíjí se všechno kvítí.
 I nejmenší poupátko
 rozvije se zakrátko.

- říkanku lze předvádět s pohybem

3. Malování sněženek

4. Cvičení motivované jarní přírodou - "růst květin", jarní deštík,...

5. Počítání 1-3 
 (Kolik je sněženek, petrklíčů, narcisek, berušek, včeliček,...).

_____________________________________________________________________________________________

S dětmi dále můžete procvičovat oblékání a svlékání, převracení oblečení, zouvání a nazouvání bačkorek, samostatnost při stolování, používání papírových kapesníčků, mytí a utírání rukou do ručníku.


 

13. březen 2020
MATEŘSKÁ ŠKOLA JE AŽ DO ODVOLÁNÍ UZAVŘENA

11. březen 2020
Dopis pana starosty rodičům dětí z MŠ - OMEZENÍ PROVOZU


10. březen 2020
Solná jeskyně
30Kč/lekce
- doprava bude účtována až po skončení všech 5 lekcí

10. březen 2020
Karneval

9. březen 2020
Procházka - Hledání prvních jarních květin

6. březen 2020
Hrajeme si ve školce

4. březen 2020 - 9.00 hodin
Karneval

4. březen 2020 - 9.00 hodin
Maškarní ples

3. březen 2020
Výroba kornoutků na karneval

27. únor 2020 - 9.00 hodin
Hry a klamy
Vstup: 20,-

27. únor 2020
Hry a klamy
Experimenty a hraní s interaktivními exponáty, kvízy, hádanky, hlavolamy.

24. únor 2020
Lidské tělo
Poznávání částí lidského těla - Skládání, lepení a vybarvování lidského těla.

12. únor 2020
Zedník - stříháme, lepíme, malujeme

11. únor 2020
Na exkurzi ve školní kuchyni

10. únor 2020
Laura slaví 4.narozeniny :-)
Foto #1
Foto #2
Foto #3
Foto #4