PROSTOROVÉ MOŽNOSTI TŘÍDY:
- herna, lehárna, umývárna, WC, šatna
POČET ZAPSANÝCH DĚTÍ: 22 dětí - 10 dívek, 12 chlapců
VĚKOVÉ SLOŽENÍ TŘÍDY: 2,5 - 4 roky
O NAŠÍ TŘÍDĚ:
Naše třída „Rybiček“ se nachází v přízemním patře mateřské školy. Jedná se o heterogenní třídu s počtem 23 dětí.
Individuálním přístupem a pozitivní motivací se snažíme o harmonický rozvoj celé osobnosti dítěte. Nově příchozí děti se budeme snažit nenásilnou formou začleňovat do kolektivu vrstevníků. Společně si budeme vytvářet „Pravidla rybiček“ a snažit se o jejich respektování a dodržování.
Zaměřujeme se na uspokojování základních biologických potřeb dítěte. Podporujeme u dětí dětskou zvídavost, touhu poznávat a objevovat sám sebe i okolní svět při nejrůznějších praktických,estetických a pohybových činnostech. Rozvíjíme u dětí hru, která je pro dítě nejpřirozenější. Ve třídě se vždy snažíme vytvořit veselou a radostnou atmosféru, aby se děti do školky těšily.
Našim cílem je : Třída usměvavých a spokojených dětí.
RANNÍ UVÍTACÍ RITUÁL:
Dobré ráno, dobrý den,
začneme ho s úsměvem,
my jsme malé rybičky,
máme chytré hlavičky,
do kruhu si stoupneme,
hezký den si přejeme.
Dup, dup, dup,
ať si holka nebo kluk.
CO S SEBOU DO ŠKOLKY:
- bačkory(né pantofle), které si dítě samo dobře nazuje
- pohodlné oblečení pro hru ve třídě
- oblečení na ven, písek - dle počasí
- náhradní oblečení
- pyžamo
- plastový hrnek
- papírové kapesníky v krabici
- sáčky(pro znečištěné věci)
!!!Prosíme vše podepsat!!!
MAMINKO A TATÍNKU, PROSÍM
aneb školková pravidla pro dospělé
- přiveďte mě do školky a choďte si pro mě vždy včas, není mi příjemné být poslední
-pokud nebudete stíhat, zavolejte paní učitelce, aby se mnou počítala, že přijdu do školky
- neprotahujte ranní loučení, je mi potom ještě větší smutno
-nevoďte mě do školky, když mi není dobře nebo jsem nemocný, nakazil bych kamarády, celý den bych tam proplakal a paní učitelka by vám stejně zavolala, ať si pro mě přijdete
- nedávejte mi potají do školky s sebou žádné sladkosti
- když budu mít narozeniny, můžete přinést pro děti nějaké ovoce, zeleninu, sladkost, všichni to pak společně oslavíme a o dobrůtky se rozdělíme
- čtěte pozorně informace na dveřích, abyste na nic důležitého nezapomněli
- buďte upřímní a nezapomeňte paním učitelkám sdělit všechny důležité informace nebo změny, které by měly vědět
- jděte nám příkladem a dodržujte školková pravidla s námi
Režim dne:
6:OO scházení dětí na třídě Rybiček
do 8:00 doporučený příchod dětí na třídu
8:15 - 8:30 tělovýchovná chvilka
8:30 hygiena, svačina
9:00 -11:30 řízené i frontální činnosti,aktivity zaměřené na výchovu a vzdělání dětí, pobyt venku
11:30 hygiena, příprava na oběd, oběd
12:00 - 12:15 odchod dětí po obědě
12:00 - 14:00 hygiena, odpočinek, relaxace
14:00 - 15:00 spontánní činnosti, individuální práce s dětmi, dle počasí pobyt na školní zahradě
15:00 - 16:00 spojení tříd Rybičky + Žabičky na 1.třídě
Vyzvedávání obědů ve školní jídelně:
10:45 - 11:15
12:30 - 13:00
PLÁNOVANÉ AKCE:
Divadlo Divoloď
Kde: MŠ Výstavní
AKTIVITY NAŠÍ TŘÍDY:
Velikou pochvalu za splněné úkoly si zaslouží Verunka K., Vaneska, Kryštůfek se sestřičkou, Sofinka a Lucinka. Moc Vám děkujeme za zaslané fotky. Jsou skvělé. Moc nás těší, že i nadále plníte úkoly a spolupracujete s námi :-)
Cíl : Naučit děti, proč je důležité třídit odpad.
1. Určitě všichni doma třídíme odpad – povězte si s dětmi, proč je to důležité - co je to popelnice, kdo je vyváží, jaké popelnice na tříděný odpad známe a co do nich vyhazujeme, co se vozí do sběrného dvora, čemu se říká smetiště…..
2. Děti doma vyhledávají věci vyrobené z plastu, papíru, skla,…. Název vytleskají (starší děti zkusí ještě doplnit rod např. TA sklenička, TEN kelímek, TEN papír…..
3. Při procházce venku se jděte podívat, jak kontejnery skutečně vypadají. Děti mohou vymýšlet, co do kterého patří, určí barvu, tvar a velikost….. Určitě najdete i nějaký nepořádek, povězte si o tom…..
4. Děti si mohou nakreslit 3 kontejnery a nalepovat vystříhané obrázky z časopisů – co do kterého patří
5. Děti se mohou pokusit NĚCO vyrobit z roličky od toal.papíru, plata od vajec, igel.pytlíku, plastové láhve….(i věci, které bychom mohli vyhodit do koše, můžeme ještě na něco použít).
6. Co se vyhazuje do modrého kontejneru? - Papír
- povídejte si o tom, co můžeme dělat s papírem - mačkat, trhat, stříhat, kreslit na něj,...
- na co se papír používá? - Na psaní a kreslení, na balení věcí,...
- co všechno je z papíru? - Knížky, sešity, papírové kapesníčky, toaletní papír, noviny,...
- stejně tak pokračujte v povídání o sklu a plastu - na co se využívá, co se z něj vyrábí, atd...
7. Básnička s pohybem
Třídit odpad to je hračka – chůze na místě
Umí to už malá Kačka – dřep
Máme tady sběrný dvůr – dupeme
Sem odpadky vyhazuj!– ukazujeme ,jak se odpadky vyhazují
8. Poznávání všemi smysly:
- Předměty můžeme osahat - Jak na nás působí - studeně, drsně, měkce,...
- K předmětům si můžeme přivonět - Papír má zvláštní pach,...
- Důkladně si předměty prohlédnout - průhledné, lesklé, matné, tmavé, barevné,...
- Posloucháme, jaký zvuk vydávají - mohou šustit, cinkat, může to být zvuk nepříjemný - sklo skřípe
9. Na závěr týdne vyhlaste „uklízecí den“ – děti si uklidí svůj pokoj
10. Pracovní listy https://cz.pinterest.com/pin/1900024832485648/
https://cz.pinterest.com/pin/212584044898720650/
Výzva – vyfoťte:
- Cokoliv co vyrobíte.
- Pokud třídíte, tak vaše nádoby na tříděný odpad.
- Pokud venku najdete kontejnery na tříděný odpad.
- Nějaký nepořádek venku.
- Skvěle uklizený dětský pokoj.
- Hledáme barevné kontejnery - žluté, zelené a modré - zjistíme, co se do nich dává.
- Zvládneš vytřídit odpad?
- Udělej si hromádku věcí, které jsou ze skla, papíru a plastu. Dej si jich několik stranou. Popros mamku, aby ti zavázala oči - zkus podle hmatu nebo sluchu poznat, zda se jedná o předmět ze skla, plastu či papíru.
- https://www.rodice.tonda-obal.cz/?utm_source=mladsi - hezké stránky pro děti
Moc Vám všem děkujeme a všechny srdečně zdravíme Ivka, Denča a Jíťa
Děti měly vlastní roušky. Ten, kdo roušku neměl a chtěl ji, dostal roušku jednorázovou ze školkových zásob!
Cíl - Seznámit děti s nejrůznějšími profesemi.
1. Povídání o tom, kde pracuje maminka a kde pracuje tatínek.
- co v práci dělají
2. Co dělá: pan doktor, zubař, policista, hasič, veterinář, kadeřník, kuchař, zedník, řidič, švadlena...
Co potřebuje k výkonu svého povolání?
3. Rozklad slov na slabiky:
dok - tor, ha - sič, po - li - cis - ta, ka - deř - ník,...
4. Jak se jmenuje ten, který staví domy?
- kdo léčí lidi?
- kdo učí děti ve školce?
- kdo peče housky?
- kdo stříhá vlasy?
- kdo řídí autobus?
- kdo hasí požáry?
- kdo vysypává smetí?
- kdo vytírá podlahu, vysává koberce a utírá prach?
5. Povídání s dětmi na téma povolání (práce)
- Proč chodí mamka s taťkou do práce?
- Co v té práci dělají?
- Co by se stalo, kdyby mamka s taťkou nechodili do práce?
- Čím budu já, až budu velký? A proč?
6. Seznámit děti s básničkou:
"To je pěkné povolání,
dámy, slečny, kluci, páni.
Jednou za čas přijdou asi,
ostříhat si zkrášlit vlasy!"
7. Zazpívejte si s dětmi písničku:
- Kalamajka mik mik mik, oženil se kominík...
- Šel zahradník do zahrady s motykou...
- Pekla vdolky...
8. Grafomotorické cvičení - kreslení knoflíku
9. Procvičování matematických představ:
Máme 2 kopičky knoflíků (čehokoli) - rozdělíme si na dvě libovolné hromádky. Děti určí, ve které hromádce je knoflíků méně a ve které více. Z hromádky vyberou nejmenší knofík a největší knoflík. Pokud jsou knoflíky barevné, rozdělíme je i podle barev.
Vývarná a pracovní činnost:
/www_sko/upload/File/kuchar.jpg
/www_sko/upload/File/pila.jpg
/www_sko/upload/File/office-electronic.jpg
Výzva je tu:
1. Nakresli jednu (můžeš i více) z výše vyjmenovaných profesí - doktor, policista, hasič, zahradník, kuchař, řidič...
2. Roztřídil jsi knoflíky nebo jiný materiál? Udělal jsi kopičky stejných barev nebo velikosti?
3. Máš doma nějaký kostým nějakého povolání? Třeba policejní nebo hasičskou uniformu? Pokud ano, určitě se v ní vyfoť a pošli fotku. Pokud žádný kostým nemáš, nevadí. Zkus profesi jenom předvést.
4. Podařil se ti vypracovat nějaký z nabízených pracovních listů?
5. S mamkou a s taťkou jste si povídali o tom, kde pracuje pan doktor, policista, hasič, atd... Zkus namalovat jednu z profesí, nebo ji vystřihni z nějakého časopisu (např. pan doktor) a zkus najít po městě skutečné místo, kde tato osoba pracuje (pan doktor - poliklinika). Můžeš se s obrázkem pana doktora vyfotit před poliklinikou, apod.
6. Řemeslník potřebuje ke své práci např. kladivo. A to není vůbec lehké. Popros tatínka, aby ti ho půjčil - zkus si ho potěžkat. Není lehké, viď?
7. A co takhle hra na zahradníka? Vezmi hrabičky, motyčku, kropáček s vodou a jdi mamince pomáhat na zahrádku. Určitě bude ráda :-)
8. A co takhle hra na kuchaře? Máš kuchařskou zástěru, čepici a vařečku? Tak hurá do kuchyně....
Už teď se na Vaše fotky moc těšíme. I když s některými z vás se budeme vídat ve školce, nepotkáme se tam všichni. Proto i nadále budeme vkládat na webové stránky inspirace na činnosti a budeme doufat, že i nadále budete s námi spolupracovat a zasílat fotky. Vždy nás to moc těší :-)
Děkujeme za Vaši spolupráci,
všechny moc zdraví Deny, Ivka a Jíťa :-)
Cíl – učit děti poznat a pojmenovat známá domácí zvířata a jejich mláďata
1. Společné prohlížení obrázkových knih, encyklopedií, malovaných pohádek (vést děti k samostatnému mluvenému projevu – příd.jména, slovesa).
2. Pohádka „O koťátku, které zapomnělo mňoukat“ - soustředěný poslech, společné převyprávění s důrazem na zvuky, které zvířátka vydávají.
3. Tvoření zdrobnělin – pes-pejsek……. (vytleskávání slabik – starší děti určí počet hlásek a které slovo je delší).
4. Písničky na téma dom.zvířata (např. „Když jsem já sloužil….“https://www.youtube.com/watch?v=yN0aJ8-th5M
5. Skládanka z papíru - pes, kočka (dbát na přesné překládání papíru a správné držení nůžek).
https://cz.pinterest.com/pin/836051118307207672/
https://cz.pinterest.com/pin/405816616428726
6. Určiti, které mládě do řady nepatří:
https://cz.pinterest.com/pin/8655424274133775/
7. Najdi 7 rozdílů:
https://cz.pinterest.com/pin/838584393101974791/
Výzva – Zkus vyfotit nějaké mládě v přírodě.
- Máš doma nějaké zvířátko? Vyfoť se s ním.
- Podařil se ti nějaký výrobek? Vyfoť ho.
- Máš nějakou oblíbenou knížku nebo pohádku o zvířátku? Ukaž nám ji.
- Vyfoť se s oblíbeným plyšákem.
Děkujeme moc za vaše fotografie, mějte se hezky a užívejte jarního sluníčka. Určitě se už brzy uvidíme.
Těšíme se,
Ivka, Denča a Jíťa !!!!!!
Cíl tohoto tématu - seznámit děti s tradicemi českých Velikonoc. Připomenout si, jaké symboly patří k Velikonocům - malování a barvení vajíček, pletení pomlázky, setí osení, život slepiček na dvorku, líhnutí kuřátek, pečení beránka, bochánka, mazance, zpívání velikonočních koled, polévání vodou, atd.
1. Seznámit děti se symboly Velikonoc - Malování a barvení vajíček, pomlázka, řechtačky, beránek, mazanec, vrbové kočičky ve váze
2. Seznámit děti s básničkou:
Hody, hody, zdravíčko,
dejte klukům vajíčko.
Na pomlázku mašli,
že k vám cestu našli.
V trávě hopsá zajíček,
nese kopu vajíček.
Žluté, modré, červené,
všechny jasně zbarvené.
3. Seznámit se s názvy jednotlivých dnů:
Zopakovat názvy dnů v týdnu s počítáním na prstech.
Ve velikonočním týdnu má každý den ještě jedno jméno:
Modré pondělí
Šedivé úterý – můžeme využít na úklid pokojíčku
Škaredá (popeleční) středa – škaredá se jí říká proto, že v tento den žaloval Jidáš na Ježíše. V tento den odletěly zvony do Říma a ztichly všechny kostely
Zelený čtvrtek……. (hledáme předměty těchto barev…) – v tento den vstávali lidé velice brzy, společně se pomodlili a omyli se rosou, která údajně zabraňovala nemocem
Velký pátek – tento den se nese v duchu rozjímání, ticha a půstu
Bílá sobota
Hod boží velikonoční – v tento den spěchali všichni lidé do kostela, jelikož se zde světily velikonoční pokrmy – chléb, mazanec, beránek, víno, vejce)
Velikonoční pondělí – brzy ráno chodili chlapci s pomlázkou šlehat děvčata – tímto způsobem z nich vyháněli nemoci a lenost. Traduje se, že pomlázka přináší do domu štěstí, blahobyt a úrodu. Koledníci bývají obdarováni malovanými velikonočními vajíčky a někdy i penězi.
4. Velikonoce jsou svátky jara
Řekni, kolik máme ročních období a do jakého ročního období patří Velikonoce.
5. Vyjmenuj jarní kytičky - sněženka, krokus, tulipán, narcis, kočičky,... -> názvy zkus vytleskat (starší děti mohou určit počet slabik)
6. Prohlížení dětských obrázkových knih:
Prečtení pohádky "O kohoutkovi a slepičce" -> (https://www.youtube.com/watch?v=OaDUt2HXByk )
Doplňující otázky:
- řekni, jaký byl kohoutek a jaká byla slepička
- jaká další zvířatka se objevila v pohádce? (prasátko, kráva)
- pamatuješ si, ke komu se vydala slepička?
- jaké věci sehnala?
- pro koho potřebovala ty věci?
Ponaučení z pohádky - Nebýt lakomý a snažit se rozdělit s ostatními :-)
7. Jaký je rozdíl mezi slepičkou, kohoutkem a kuřátkem?
8. Výtvarná a pracovní chvilka:
- velikonoční věnec: https://cz.pinterest.com/pin/5066618322076677/
- přiřaď mláďátko k mamince: https://cz.pinterest.com/pin/633387434133521/
- rozstříhej obrázek, zamíchej a zkus ho poskládat od prvního do posledního obrázku: https://cz.pinterest.com/pin/298152437824620611/
- kuřátko - nejprve namaluj trávu, pak si vystřihni tělo kuřátka, nalep ho do trávy, přilet mu zobáček a domaluj nožičky: https://cz.pinterest.com/pin/454511787399639007/
- zkus vymalovat vajíčko buď podle předlohy a nebo dle své vlastní fantazie:
/www_sko/upload/File/easter-eggs-_-free-printable-templates-a-coloring-pages.png
/www_sko/upload/File/simple-shapes-%23-egg-coloring-pages-_-coloring-page-book.gif
Další výzva je opět tady!
1. Zkus jsi si vyfouknout vajíčko?
2. Zkusil jsi barvit vajíčko?
3. Upekl jsi s mamkou nebo s babičkou beránka nebo mazanec? A co takhle velikonoční nádivku?
4. Zkusil jsi si uplést pomlázku?
5. Pomohl jsi mamce s velikonoční výzdobou?
6. Zaseli jste doma osení? pochlubte se :-)
7. Zvládl jsi nějaký úkol z nabídky výtvarných úkolů?
8. Vyfoť se u velikonoční výzdoby, ať už to bude u tebe doma nebo někde venku.
Pozor! Na zasílání fotek máte tentokrát víc času a to až do pondělí 5.dubna.
Děkujeme Vám za Vaši spolupráci. Těší nás, že s námi stále spolupracujete. Vaše fotografie nám dělají opravdu velkou radost :-)
Všem přejeme krásné Velikonoce, dny plné sluníčka, radosti, úsměvů a zdraví :-)
Deny, Ivka a Jíťa :-)