PROSTOROVÉ MOŽNOSTI TŘÍDY:
- herna, lehárna, umývárna, WC, šatna
POČET ZAPSANÝCH DĚTÍ: 22 dětí - 10 dívek, 12 chlapců
VĚKOVÉ SLOŽENÍ TŘÍDY: 2,5 - 4 roky
O NAŠÍ TŘÍDĚ:
Naše třída „Rybiček“ se nachází v přízemním patře mateřské školy. Jedná se o heterogenní třídu s počtem 23 dětí.
Individuálním přístupem a pozitivní motivací se snažíme o harmonický rozvoj celé osobnosti dítěte. Nově příchozí děti se budeme snažit nenásilnou formou začleňovat do kolektivu vrstevníků. Společně si budeme vytvářet „Pravidla rybiček“ a snažit se o jejich respektování a dodržování.
Zaměřujeme se na uspokojování základních biologických potřeb dítěte. Podporujeme u dětí dětskou zvídavost, touhu poznávat a objevovat sám sebe i okolní svět při nejrůznějších praktických,estetických a pohybových činnostech. Rozvíjíme u dětí hru, která je pro dítě nejpřirozenější. Ve třídě se vždy snažíme vytvořit veselou a radostnou atmosféru, aby se děti do školky těšily.
Našim cílem je : Třída usměvavých a spokojených dětí.
RANNÍ UVÍTACÍ RITUÁL:
Dobré ráno, dobrý den,
začneme ho s úsměvem,
my jsme malé rybičky,
máme chytré hlavičky,
do kruhu si stoupneme,
hezký den si přejeme.
Dup, dup, dup,
ať si holka nebo kluk.
CO S SEBOU DO ŠKOLKY:
- bačkory(né pantofle), které si dítě samo dobře nazuje
- pohodlné oblečení pro hru ve třídě
- oblečení na ven, písek - dle počasí
- náhradní oblečení
- pyžamo
- plastový hrnek
- papírové kapesníky v krabici
- sáčky(pro znečištěné věci)
!!!Prosíme vše podepsat!!!
MAMINKO A TATÍNKU, PROSÍM
aneb školková pravidla pro dospělé
- přiveďte mě do školky a choďte si pro mě vždy včas, není mi příjemné být poslední
-pokud nebudete stíhat, zavolejte paní učitelce, aby se mnou počítala, že přijdu do školky
- neprotahujte ranní loučení, je mi potom ještě větší smutno
-nevoďte mě do školky, když mi není dobře nebo jsem nemocný, nakazil bych kamarády, celý den bych tam proplakal a paní učitelka by vám stejně zavolala, ať si pro mě přijdete
- nedávejte mi potají do školky s sebou žádné sladkosti
- když budu mít narozeniny, můžete přinést pro děti nějaké ovoce, zeleninu, sladkost, všichni to pak společně oslavíme a o dobrůtky se rozdělíme
- čtěte pozorně informace na dveřích, abyste na nic důležitého nezapomněli
- buďte upřímní a nezapomeňte paním učitelkám sdělit všechny důležité informace nebo změny, které by měly vědět
- jděte nám příkladem a dodržujte školková pravidla s námi
Režim dne:
6:OO scházení dětí na třídě Rybiček
do 8:00 doporučený příchod dětí na třídu
8:15 - 8:30 tělovýchovná chvilka
8:30 hygiena, svačina
9:00 -11:30 řízené i frontální činnosti,aktivity zaměřené na výchovu a vzdělání dětí, pobyt venku
11:30 hygiena, příprava na oběd, oběd
12:00 - 12:15 odchod dětí po obědě
12:00 - 14:00 hygiena, odpočinek, relaxace
14:00 - 15:00 spontánní činnosti, individuální práce s dětmi, dle počasí pobyt na školní zahradě
15:00 - 16:00 spojení tříd Rybičky + Žabičky na 1.třídě
Vyzvedávání obědů ve školní jídelně:
10:45 - 11:15
12:30 - 13:00
PLÁNOVANÉ AKCE:
Divadlo Divoloď
Kde: MŠ Výstavní
AKTIVITY NAŠÍ TŘÍDY:
Týdenní plán – „Sychravý podzim“
Seznámit děti s proměnlivostí podzimního počasí. Jak se mění příroda na podzim. Jaké činnosti dělají děti a dospělí na podzim - otázkami dovedeme děti ke správným odpovědím, tedy k charakteristickým znakům podzimu.
- Vyjmenuj charakteristické znaky podzimu:
- Chladnější počasí – fouká vítr, častěji prší
- Ptáci odlétají do teplých krajin – čáp, vlaštovka
- Opadává listí – Jakou může mít listí barvu?
- Probíhá sklizeň na polích – brambory, kukuřice, řepa, cibule, dýně, apod.
- Česání ovoce – jablka, švestky, hrušky
- Sbírání hub
- Pouštění draků
- Sbírání kaštanů, žaludů, šípků, ořechů,…
- Seznámení dětí s podzimním počasím
- Necháme děti, aby nám samy řekly, jaké je nejtypičtější počasí pro podzim (pokud si nejsou jistí, mohou se podívat z okna, dále se mohou podívat do dětských obrázkových knih, atd.).
- Necháme děti, aby se rozpovídaly o dešti, větru, slunci,…
- Pokládáme dětem otázky – Ptáme se dětí návodnými otázkami, abychom využili předcházejících znalostí, získaných při pobytu venku. Jaké oblečení a jaké boty si oblečeš, když venku prší?
- Poznáš plody podzimu?
- Popros mamku nebo taťku, ať ti připraví na tácek ovoce a zeleninu, které se sklízí během podzimu. Řekni jim, co všechno do podzimní sklizené zeleniny a ovoce patří. Pak je všechny vyskládej na tácek a řekni, jak se která surovina jmenuje. Zvládneš to?
- S kaštany, šípky, žaludy, s ořechy a šiškami jsme se seznámili už ve školce.
- Seznámení s básničkou:
do červena, do zlata,
je to pro něj velké štěstí,
že nepadá do bláta“.
- Zazpívejte si s dětmi písničku: „PRŠÍ, PRŠÍ“ „KOULELO SE, KOULELO, ČERVENÉ JABLÍČKO“.
- Hádanky:
- Kdo bez štětce a bez barev, obarví nám krásně les? (PODZIM)
- Mám pěknou hlavičku a jednu nožičku, hovím si v mechu v lesíčku. (HŘIB)
- Truhláři mě nejlíp znají, pěkné dřevo ze mě mají. (STROM)
- Na podzim se hejna sletí, do cizích krajů od nás letí. Až nastane jarní čas, navrátí se zpátky zas. (STĚHOVAVÍ PTÁCI)
- Výtvarná výchova:
- Co budeš potřebovat – čtvrtku papíru A4, tužku, tempery nebo vodovky, štětec, hadřík (na otírání prstů)
- Postup - 1. Polož si dlaň a zápěstí na papír
3. Obtaženou ruku si vybarvit hnědou barvou
4. Pomocí otiskování prstů na papír vytvoř stromu listí
(koukni do fotogalerie na inspiraci)
A POZOR! Je to opět tady – VÝZVA! Jsi připraven ji přijmout?
- Vyrobil jsi podzimní strom? Pokud ano, vyfoť se s ním a pošli fotku J
- Máš doma nějaké kaštany? – Zkus z nich vyrobit nějaké zvířátko a opět neváhej a pošli fotku.
- Máš doma podzimní výzdobu? Třeba nějakou podobnou, jako jsme viděli spolu na procházce? Pokud bys ji chtěl ukázat kamarádům, pošli fotku a já ji vložím do fotogalerie k nám na stránky do třídy „Rybiček“.
Myslíme na vás a přejeme vám všem pevné zdraví!!! :-)
Všechny zdraví Deny, Ivka, Hanča a Mili :-)
Fotografie zasílejte na mail: deny.kasalova@centrum.cz
Prosíme rodiče, aby při vstupu do MŠ měli nasazené roušky. Děkujeme za pochopení.
Kde: MŠ Výstavní