UMÍSTĚNÍ TŘÍDY: odloučené pracoviště MŠ Výstavní, 1. podlaží
PROSTOROVÉ MOŽNOSTI TŘÍDY:
- herna, lehárna, umývárna, WC, šatna
POČET ZAPSANÝCH DĚTÍ: 28 dětí - 12 dívek, 16 chlapců
VĚKOVÉ SLOŽENÍ TŘÍDY: 2,5 - 4 roky
O NAŠÍ TŘÍDĚ:
Naší třídu můžeme charakterizovat jako hravou, kamarádskou a tvořivou. Děti vedeme k samostatnosti a zodpovědnosti.
Třída se skládá ze tří velkých místností, vzájemně propojených. Děti zde mají volný prostor na hraní, tancování, cvičení, zpívání s klavírem apod. Jsou zde hrací koutky a prostory umožňující jak volnou tak řízenou činnost.
motto třídy:
"Když přijdu ráno do školky, obuju si bačkorky, na cestu mamince i tatínkovi zamávám a vím, že třídu plnou kamarádů mám. Celý den si budeme hrát a svět kolem nás poznávat."
PROSTOROVÉ MOŽNOSTI TŘÍDY:
- herna, lehárna, umývárna, WC, šatna
POČET ZAPSANÝCH DĚTÍ: 28 dětí - 12 dívek, 16 chlapců
VĚKOVÉ SLOŽENÍ TŘÍDY: 2,5 - 4 roky
O NAŠÍ TŘÍDĚ:
Naší třídu můžeme charakterizovat jako hravou, kamarádskou a tvořivou. Děti vedeme k samostatnosti a zodpovědnosti.
Třída se skládá ze tří velkých místností, vzájemně propojených. Děti zde mají volný prostor na hraní, tancování, cvičení, zpívání s klavírem apod. Jsou zde hrací koutky a prostory umožňující jak volnou tak řízenou činnost.
motto třídy:
"Když přijdu ráno do školky, obuju si bačkorky, na cestu mamince i tatínkovi zamávám a vím, že třídu plnou kamarádů mám. Celý den si budeme hrát a svět kolem nás poznávat."
PLÁNOVANÉ AKCE:
12. duben 2021
Povolání - architekti11. duben 2021 - 18. duben 2021
PovoláníCíl - Seznámit děti s nejrůznějšími profesemi.
1. Povídání o tom, kde pracuje maminka a kde pracuje tatínek.
- co v práci dělají
2. Co dělá: pan doktor, zubař, policista, hasič, veterinář, kadeřník, kuchař, zedník, řidič, švadlena...
Co potřebuje k výkonu svého povolání?
3. Rozklad slov na slabiky:
dok - tor, ha - sič, po - li - cis - ta, ka - deř - ník,...
4. Jak se jmenuje ten, který staví domy?
- kdo léčí lidi?
- kdo učí děti ve školce?
- kdo peče housky?
- kdo stříhá vlasy?
- kdo řídí autobus?
- kdo hasí požáry?
- kdo vysypává smetí?
- kdo vytírá podlahu, vysává koberce a utírá prach?
5. Povídání s dětmi na téma povolání (práce)
- Proč chodí mamka s taťkou do práce?
- Co v té práci dělají?
- Co by se stalo, kdyby mamka s taťkou nechodili do práce?
- Čím budu já, až budu velký? A proč?
6. Seznámit děti s básničkou:
"To je pěkné povolání,
dámy, slečny, kluci, páni.
Jednou za čas přijdou asi,
ostříhat si zkrášlit vlasy!"
7. Zazpívejte si s dětmi písničku:
- Kalamajka mik mik mik, oženil se kominík...
- Šel zahradník do zahrady s motykou...
- Pekla vdolky...
8. Grafomotorické cvičení - kreslení knoflíku
9. Procvičování matematických představ:
Máme 2 kopičky knoflíků (čehokoli) - rozdělíme si na dvě libovolné hromádky. Děti určí, ve které hromádce je knoflíků méně a ve které více. Z hromádky vyberou nejmenší knofík a největší knoflík. Pokud jsou knoflíky barevné, rozdělíme je i podle barev.
Vývarná a pracovní činnost:
/www_sko/upload/File/kuchar.jpg
/www_sko/upload/File/pila.jpg
/www_sko/upload/File/office-electronic.jpg
Výzva je tu:
1. Nakresli jednu (můžeš i více) z výše vyjmenovaných profesí - doktor, policista, hasič, zahradník, kuchař, řidič...
2. Roztřídil jsi knoflíky nebo jiný materiál? Udělal jsi kopičky stejných barev nebo velikosti?
3. Máš doma nějaký kostým nějakého povolání? Třeba policejní nebo hasičskou uniformu? Pokud ano, určitě se v ní vyfoť a pošli fotku. Pokud žádný kostým nemáš, nevadí. Zkus profesi jenom předvést.
4. Podařil se ti vypracovat nějaký z nabízených pracovních listů?
5. S mamkou a s taťkou jste si povídali o tom, kde pracuje pan doktor, policista, hasič, atd... Zkus namalovat jednu z profesí, nebo ji vystřihni z nějakého časopisu (např. pan doktor) a zkus najít po městě skutečné místo, kde tato osoba pracuje (pan doktor - poliklinika). Můžeš se s obrázkem pana doktora vyfotit před poliklinikou, apod.
6. Řemeslník potřebuje ke své práci např. kladivo. A to není vůbec lehké. Popros tatínka, aby ti ho půjčil - zkus si ho potěžkat. Není lehké, viď?
7. A co takhle hra na zahradníka? Vezmi hrabičky, motyčku, kropáček s vodou a jdi mamince pomáhat na zahrádku. Určitě bude ráda :-)
8. A co takhle hra na kuchaře? Máš kuchařskou zástěru, čepici a vařečku? Tak hurá do kuchyně....
Už teď se na Vaše fotky moc těšíme. I když s některými z vás se budeme vídat ve školce, nepotkáme se tam všichni. Proto i nadále budeme vkládat na webové stránky inspirace na činnosti a budeme doufat, že i nadále budete s námi spolupracovat a zasílat fotky. Vždy nás to moc těší :-)
Děkujeme za Vaši spolupráci,
všechny moc zdraví Deny, Ivka a Jíťa :-)
AKTIVITY NAŠÍ TŘÍDY:
18. leden 2021
Ledové ozdobySněhové hrátky - Během pátečního dopoledne si děti užívaly sněhové nadílky i ve třídě. Nejprve si každý vzal mističku, do které mu paní učitelka dala sníh. Každý dostal tolik naběraček sněhu, kolik si poručil. Hráli jsme si na zmrzlináře. Každý dostal štětec s barvou, kterou obarvil sníh ve své misce. Červená barva - jahodová zmrzlina, žlutá barva - citrónová zmrzlina, zelená barva - jablečná a pistáciová zmrzlina, modrá barva - borůvková zmrzlina.
Děti zjišťovaly, jaké má sníh vlastnosti. Venku vydrží napadaný a neroztaje, protože venku mrzne. Ve třídě se topí, tudíž je ve třídě teplo, a když je sníh v teple, tak roztaje.
Děti si vyzkoušely pokus se sněhem. Paní učitelka dala sníh do dvou misek. Jednu misku se sněhem dala na topení a druhou položila stůl. Děti věděly moc dobře, že sníh v misce, která je na topení, roztaje mnohem rychleji než sníh v misce, která je položená na stole.
Vraťme se zpátky k našim zmrzlinám. Misky s obarveným sněhem jsme dali na topení. Děti pozorovaly, jak se z jejich "zmrzliny" stává obarvená voda - 1. část pokusu. Když v misce zůstala pouze obarvená voda, vzala paní učitelka provázky a jejich konce nechala ponořené v obarvené vodě. Misky jsme poté vynesli ven na terasu, kde jsme je nechali po celý víkend. A co se stalo, když jsme přišli v pondělí ráno do školky a podívali se na naše misky s obarvenou vodou? V miskách jsme našli obarvený led. Jak už děti věděly z pátku, voda která zmrzne, se promění v led. Z misek jsme vyloupli "ledové ozdoby", které jsme společně zavěsili na strom na školní zahradě. Zůstanou tam do té doby, dokud bude venku mráz :-)
Děti byly z činnosti nadšené :-)
Děti zjišťovaly, jaké má sníh vlastnosti. Venku vydrží napadaný a neroztaje, protože venku mrzne. Ve třídě se topí, tudíž je ve třídě teplo, a když je sníh v teple, tak roztaje.
Děti si vyzkoušely pokus se sněhem. Paní učitelka dala sníh do dvou misek. Jednu misku se sněhem dala na topení a druhou položila stůl. Děti věděly moc dobře, že sníh v misce, která je na topení, roztaje mnohem rychleji než sníh v misce, která je položená na stole.
Vraťme se zpátky k našim zmrzlinám. Misky s obarveným sněhem jsme dali na topení. Děti pozorovaly, jak se z jejich "zmrzliny" stává obarvená voda - 1. část pokusu. Když v misce zůstala pouze obarvená voda, vzala paní učitelka provázky a jejich konce nechala ponořené v obarvené vodě. Misky jsme poté vynesli ven na terasu, kde jsme je nechali po celý víkend. A co se stalo, když jsme přišli v pondělí ráno do školky a podívali se na naše misky s obarvenou vodou? V miskách jsme našli obarvený led. Jak už děti věděly z pátku, voda která zmrzne, se promění v led. Z misek jsme vyloupli "ledové ozdoby", které jsme společně zavěsili na strom na školní zahradě. Zůstanou tam do té doby, dokud bude venku mráz :-)
Děti byly z činnosti nadšené :-)
17. prosinec 2020
Ježíšek u "Rybiček"Ve čtvrtek přijde do třídy "Rybiček" v dopoledních hodinách Ježíšek. S dětmi si uděláme pohodovou vánoční atmosféru, poslechneme si a zazpíváme vánoční koledy a také si rozbalíme dárky od Ježíška. Kdo bude chtít, může si v krabičce přinést nějaké cukroví :-)
17. prosinec 2020 - 20. prosinec 2020
Vánoční výzvaVýzva na tento týden - příprava na Vánoce
I tentokrát se pouštíme do výzvy. Kdo chce a má chuť, může se opět zapojit :-)
Výzva je následující:
- Tento týden jsme si povídali o narození Ježíška v Betlémě (společně jsme si poskládali příběh o narození Ježíška). Máš možnost vyfotit se u Betlému?
- Pamatuješ si, když jsme si ve školce povídali o jmelí? Pokud ho uvidíš někde na stromě, vyfotíš ho? A jmelí nemusí být pouze na stromě. Můžeme ho mít pověšené i doma.
- Máš nějakou oblíbenou vánoční pohádku? (Je úplně jedno, jestli je to knížka, nebo pohádka v televizi). Pokud je to pohádka v knížce, vyfotíš nám ji, ať máme další inspiraci do školky? A pokud se jedná o pohádku v televizi, zvládneš z této pohádky nakreslit nějakou postavu nebo místo?
- Pomáháš rád zvířátkům? Obzvlášť teď v zimě to zvířátka potřebují. Chodíš sypat ptáčkům zrní nebo chodíš krmit kachny někam k rybníku? Určitě pošli fotku :-)
- Pouštíte doma lodičky?
- Už máte doma napečné vánoční cukroví?
- Pamatuješ si, když jsme byli společně na procházce hledat vánoční výzdobu? Zkusíš najít po městě ještě nějakou, kterou jsme spolu neviděli?
- Všude je teď hodně lidí, všichni spěchají a nic nestíhají. Co si takhle udělat čas na procházku? Pošleš nám fotku?
- A máme tady i pár výtvarných úkolů: /www_sko/upload/File/klicky.jpg
zvládneš vyrobit vánoční přání? /www_sko/upload/File/sttt.jpg
Znáte obrázkové čtení? zkuste to. Děti to bude bavit /www_sko/upload/File/22.jpg
Děkujeme všem, kteří si našli čas na tvoření :-) Jsme moc rády za fotky, které posíláte. Děláte nám velkou radost :-)
Všechny zdraví Deny, Ivka a Hanča :-)
Všechny zdraví Deny, Ivka a Hanča :-)
16. prosinec 2020
Čokolína