• Foto třídy #1
  • Foto třídy #2
  • Foto třídy #3
  • Foto třídy #4
    TŘÍDNÍ UČITELKY:
  • Denisa Kasalová - učitelka
    Denisa Kasalová
    učitelka
  • Ivana Vlčková - učitelka
    Ivana Vlčková
    učitelka
  • Milada Šlehoferová - ped. asistentka
    Milada Šlehoferová
    ped. asistentka

UMÍSTĚNÍ TŘÍDY: odloučené pracoviště MŠ Výstavní, 1. podlaží

PROSTOROVÉ MOŽNOSTI TŘÍDY:
- herna, lehárna, umývárna, WC, šatna

POČET ZAPSANÝCH DĚTÍ: 28 dětí - 12 dívek, 16 chlapců

VĚKOVÉ SLOŽENÍ TŘÍDY: 2,5 - 4 roky

O NAŠÍ TŘÍDĚ:
Naší třídu můžeme charakterizovat jako hravou, kamarádskou a tvořivou. Děti vedeme k samostatnosti a zodpovědnosti.
Třída se skládá ze tří velkých místností, vzájemně propojených. Děti zde mají volný prostor na hraní, tancování, cvičení, zpívání s klavírem apod. Jsou zde hrací koutky a prostory umožňující jak volnou tak řízenou činnost.

motto třídy:
"Když přijdu ráno do školky, obuju si bačkorky, na cestu mamince i tatínkovi zamávám a vím, že třídu plnou kamarádů mám. Celý den si budeme hrát a svět kolem nás poznávat."








 

PLÁNOVANÉ AKCE:

- připravujeme



AKTIVITY NAŠÍ TŘÍDY:

19. duben 2020
Domácí úkoly :-)

14. duben 2020 - 19. duben 2020
Týdenní plán - "Hospodářská zvířata a jejich mláďata"
U babičky na dvoře - poznávání domácích hospodářských zvířat a jejich mláďat.

1. Poznávání domácích hospodářských zvířat a jejich mláďat.
    - Kravička - telátko
    - Kobylka - hříbě
    - Koza - kůzle
    - Ovečka - jehňátko
    - Slepička - kuřátko
    - Kočička - koťátko...

2. Rozlišovat, které zvíře má srst, které má peří.

3. Rozpoznávat zvířata podle sluchu.
    - kdo mňouká, kdo štěká, kdo bučí, kdo mečí,...

4. Jaký je užitek hospodářských zvířat?
    - Co dává slepička?
    - Co dává kravička?
    - Co dává husička?

5. Seznámení s básničkou "Housátka" - "Na travičce u vody,
                                                                        chodí husí průvody.
                                                                        Husy plují po potoce, 
                                                                        vítat jaro v tomto roce".

6. Didaktická hra - počítáme mláďata 
    (Kočka + 3 koťata, Fena + 2 štěňata -> Kdo má víc mláďat a o kolik?)

7. Rozvoj pohybových schopností v oblasti hrubé motoriky
    (Přelézát a podlézat jako kočička, batolit se jako housata, cválat jako koník,...)

8. Grafomotorické cvičení - Koťátko zamotalo klubíčko
                                                - Kuřátko zobe zrníčka
                                                - Pes přeskakuje plot - Můžete si u toho zazpívat písničku "Skákal pes".
    - popros maminku nebo tatínka, aby ti nakreslil/a koťátko, ty pak domaluješ zamotané klubíčko
    - popros maminku nebo tatínka, aby ti nakreslil/a kuřátko a ty pak naťukej zrníčka
    - popros maminku nebo tatínka, aby ti nakreslil/a pejska a ty pak namaluješ obloučky, jak pejsek skáče přes plot, pařez, louži, atd...

9. Výtvarná výchova
    - namaluj domácí zvířátko nebo jeho mláďátko, které je pro tebe nejsnadnější (pokud jich zvládneš víc, 
      samozřejmě jich můžeš víc namalovat, vyfotit a poslat nám je).

10. Nezapomeň se každé ráno protáhnout a pořádně si zacvičit!!! Znáš přece naší ranní rozcvičku, kde si  hrajeme na zvířátka - napodobujeme jejich chůzi, běh a zvuk.

Výzva na tento týden! Přijmeš ji? :-)
1. Máš doma nějaké zvířátko? Vyfoť se s ním a pošli fotku.
2. Půjdeš s maminkou a tatínkem na procházku, nebo pojedeš na nějaký výlet, kde bys mohl/a vidět hospodářské zvířátko? Můžeš se s ním vyfotit a poslat nám fotku :-)
3. Zvládneš nakreslit hospodářské zvířátko nebo jeho mláďátko? Zkus, neboj se :-) Jsi šikula a zvládneš to :-)
4. Ve fotogalerii budeš mít nahraný pracovní list - zvlášneš přiřadit maminku a její mláďátko?
5. Výtvarná a pracovní výchova - Necháme to zcela na tobě. Zkus nás překvapit. Vyrobíš nějaké zvířátko? Jestli
    bude vymodelované, nakreslené temperou, vystřižené z nějakého časopisu a nalepené na špejli, namalované
    křídou na chodník, vymalované pastelkami a polepené vatou,..atd... je nám to úplně jedno. Fatazii se meze
    nekladou. 

Děláte nám ohromnou radost tím, jak nás zásobíte fotkami. Já, Ivka a Mili jsme opravdu nadšené. Jsme moc 
rády, že na nás tak myslíte a spolupracujete s námi. DÍKY moc za vaše úžasné fotky!!! Doufáme, že vás všechny brzy uvidíme, začíná se nám opravdu stýskat :-) Všechny moc zdravíme (Deny, Ivka, Mili) a už teď se těšíme, jaké budou vaše další fotky z domácího tvoření :-)

Nezapomeňte se podívat do fotogalerie. Fotky jsou nahrané ve dvou složkách.
1. Roušky
2. Velikonoce


Mějte se moc krásně a hlavně buďte všichni zdraví :-) :-) :-)
 

14. duben 2020
Adámek posílá pozdravy všem kamarádům :-)
Foto #1 Koledníček Adámek :-)
Foto #2 Adámek nechal vyklíčit fazolky :-)
Foto #3 A takhle krásně mu rostlinka vyrostla :-)

6. duben 2020 - 10. duben 2020
Týdenní plán - VELIKONOCE
Týdenní plán
Činnosti se měly vztahovat k tomuto tématu: "VELIKONOCE"

1. Úkolem pro děti na tento týden bude poznávání Velikonočních tradic - setí osení, naučit děti, jak se starat o    semínka, proč se o ně musíme starat?, barvení vajíček, pletení pomlázky, pečení beránků, bochánků a mazanců, svátečně nazdobený stůl, atd…

2. S Velikonocemi je spojeno mnoho radostné práce a činností pro děti. Pokud se budete chtít s námi   podělit o vámi ozdobená vajíčka, upletenou pomlázku, něco upečeného nebo velikonoční výzdobu, pošlete fotku na deny.kasalova@centrum.cz a uděláme si takovou malou velikonoční výstavu.

3. S dětmi navíc můžete :
  • Zopakovat názvy dnů v týdnu s počítáním na prstech. Ve velikonočním týdnu má každý den ještě jedno jméno  - Modré pondělí, Šedivé úterý – můžeme využít na úklid pokojíčku, Škaredá (popeleční) středa – škaredá se jí říká proto, že v tento den žaloval Jidáš na Ježíše. V tento den odletěly zvony do Říma a ztichly všechny kostely, Zelený čtvrtek……. (hledáme předměty těchto barev…) – v tento den vstávali lidé velice brzy, společně se pomodlili a omyli se rosou, která údajně zabraňovala nemocem, Velký pátek – tento den se nese v duchu rozjímání, ticha a půstu, Bílá sobota, Hod boží velikonoční – v tento den spěchali všichni lidé do kostela, jelikož se zde světily velikonoční pokrmy – chléb, mazanec, beránek, víno, vejce), Velikonoční pondělí – brzy ráno chodili chlapci s pomlázkou šlehat děvčata – tímto způsobem z nich vyháněli nemoci a lenost. Traduje se, že pomlázka přináší do domu štěstí, blahobyt a úrodu. Koledníci bývají obdarováni malovanými velikonočními vajíčky a někdy i penězi.
 
4. Seznámit děti s Velikonočními symboly: „Znáte je, děti?“ – Velikonoční vajíčko                                                                                                                                                                       Beránek
                                                                                                             Zajíček
                                                                                                             Pomlázka
                                                                                                             Mazanec
                                                                                                             Kříž
                                                                                                             Kočičky
 
5. Naučit velikonoční koledu
     "Hody ,hody doprovody,
       já jsem malý zajíček,
       utíkal jsem podle vody,
       nesl košík vajíček.
 
       Potkala mě koroptvička,
       Chtěla jedno červené, že mi dá lán jetelíčka
       A já říkal: „Ne,ne,ne“.
 
       Na remízku mezi poli,
       Mám já strýčka králíčka,
       Tomu nosím každým rokem,
       Malovaná vajíčka.
 
Další velikonoční koleda: „Hody, hody, zdravíčko, 
                                                dejte klukům vajíčko
                                                Na pomlázku mašli,
                                                že k nám cestu našli“.
 
 
6. Náměty na tvoření:    
 
  • Nápady na zdobení vajíček – natřít Herkulem a polepit –dětskou krupičkou, krepákem, kořením, vlnou…..
  
V neposlední řadě bychom Vám všem chtěly (Ivka, Deny a Mili) moc poděkovat za Vaši spolupráci. Jsme opravdu potěšené, že s námi takhle spolupracujete. Je úžasné, jaké zasíláte fotky. Veškeré fotografie, které jste poslali na e-mail deny.kasalova@centrum.cz naleznete již nyní ve fotogalerii. Jste super!!! :-)

A máme pro Vás další výzvu! Kamarádi, poproste maminku nebo tatínka, aby vás vyfotili v roušce, v šátku nebo v něčem, co vám chrání pusu, když jdete ven. Schválně jestli vás poznáme a pak i kamarádi, až uvidí fotky ve fotogalerii :-) A nebojte se, i paní učitelky se vyfotí v roušce :-) Na konci týdne si pak můžeš prohlédnout kamarády :-) Klidně posílejte i více fotek, budeme jenom rádi!

Samozřejmě zasílejte i fotky z průběhu velikonočního tvoření :-)

Nezapomeňte dál sledovat tyto stránky. Možná se v průběhu týdne objeví další úkol :-)

 
Mějte se krásně a přejeme Vám VESELÉ VELIKONOCE a hlavně buďte  všichni zdraví :-)

Ivka, Deny a Mili :-)
 
 

5. duben 2020
Sněženky a zoubky :-)
Děkujeme za Vaši spolupráci - Adámek, Jonášek, Lucinka H., Kryštůfek Dun., Sofinka, Terezka B., Vaneska, Pepíček a Eliška si zaslouží velikánskou pochvalu za to, jak pilně pracují! Vaše výrobky nemají chybu. Jen tak dál. Jste šikulky :-) 

Výzva od paní vedoucí školní kuchyně
3. duben 2020 - 15. duben 2020
Placení obědů za měsíc březen!
Prosíme rodiče, 
kdo nemáte zaplacené obědy, učiňte tak. Máte možnost zaplatit částku přes účet  4155430257/0100/  s variabilním 
symbolem dítěte (pokud variabilní symbol neznáte, napiš mi na mail deny.kasalova@centrum.cz, já Vám ho pošlu), nebo máte možnost zaplatit obědy přímo paní vedoucí školní kuchyně dne 15.4. od 7:00 - 9:00 nebo
od 14:00 - 16:00
v kanceláři školní jídelny. 


30. březen 2020 - 3. duben 2020
Týdenní plán
Činnosti se měly vztahovat k tomuto tématu: "Zdraví"

1. Úkolem pro děti na tento týden bude poznávání svého těla - pojmenování jeho jednotlivých částí, rozlišit
    zdravý X nemocný (co můžu, když jsem zdravý, co musím, když jsem nemocný).

2. Seznámení s říkankou a její nácvik : "Rozcvička" - "Kdo si dělá rozcvičku,
                                                                                              ten je zdravý jako rybka.
                                                                                              Ten má dobrou kondičku, 
                                                                                              nesklátí ho žádná chřipka".

3. Význam správné výživy pro naše zdraví
     - vhodné X nevhodné potraviny
       (viz. fotogalerie - pracovní list)

4. Dbát na správnou hygienu
      (viz. fotogalerie - pracovní list)
   
    - učit děti, jak si mají správně mýt ruce (vždy po použití WC, před každým jídlem, učit děti správnou techniku
      utírání rukou - to dělá dětem problémy).

5. Seznámení s říkankou:  "Hygiena" - " Pořadek a hegiena
                                                                       to jsou známé věci,
                                                                       znamenají čistotu,
                                                                       to už víme přeci.
 
                                                                       Vana, záchod, umyvadlo,
                                                                       zářit mají jak zrdcadlo.
                                                                       Čisté ruce musím mít,
                                                                       vodou mýdlem si je mýt.
 
                                                                       Čistý ručník vždycky mám,
                                                                       ruce s ním si utírám.
                                                                       Hygiena musí být,
                                                                       špíně nedá šnaci žít".

6. Výtvarná výchova
     - Zdravý a nemocný zub 
                - namalovat a vytřihnou 2 zuby 
                - jeden zub bude zdravý - na něj si nalepte zdravé potraviny
                  druhý zub bude nemocný - ten polepte potravinami, které nám kazí zuby
     - zdroj pro inspiraci: "https://cz.pinterest.com/pin/776378423246812720/"



Kdo budete mít obrázky hotové, můžete je vyfotit a poslat na mail deny.kasalova@centrum.cz - já pak vaše fotky stáhnu a na konci týdne vložím do fotogalerie.

Mějte se krásně, všechny zdraví Denisa, Ivka a Mili :-)
 
  
 
Foto #1 Hygiena
Foto #2 Správná výživa
Foto #3 Správná výživa
Foto #4 Správná výživa

23. březen 2020 - 27. březen 2020
Týdenní plán
Činnosti se měly vztahovat k tomuto tématu: "Vstávej semínko"

1. Práce s příběhem
    - např. "Pohádky z pařezové chaloupky - Jak Křemílek a Vochomůrka zasadili semínko".
    - pokud nemáte knížku k dispozici, využijte tohoto odkazu https://www.youtube.com/watch?v=z6VGOa1YR0U
    - děti by měly umět odpovídat na otázky z příběhu
    - zkuste se dětí zeptat na slova - co je to lenost, kdo je líný, co dělá zahradník,..

2. Pokus s klíčením semen
   - určitě máte doma semínko nějaké kytičky, pokud ne, určitě stejně dobře poslouží nějaká luštěnina. Zasaďte
     nebo nechte vyklíčit na vatičce. Efektní je, dát semínko do průhledné nádoby, děti uvidí i kořínky. 
   - dejte dětem rostlinku na starost. Ať děti doma najdou nejlepší místo pro semínko.
   - co semínko potřebovalo v pohádce? - slunce, vodu, teplo,..

3. Seznámení s písní "Vstávej semínko"

4. Třídění věcí dle druhu
  - můžete třídit - luštěniny, kamínky, ale i drobné věci, které doma najdete (knoflíky, plastová víčka, pomíchané
    hračky, barevné kostičky, atd...).

5. Výroba jarní kytičky
   - Sněženka z papíru: 
  • https://cz.pinterest.com/pin/545639311097822045
   - Sněženka z odličovacího tamponku: 
  • https://cz.pinterest.com/pin/642959284289745761/
   - Jako květ může posloužit i otisk dlaně: 
  • https://cz.pinterest.com/pin/602849100090124471/
6. Pracovní listy
  •  https://cz.pinterest.com/pin/352899320782558689
  • https://cz.pinterest.com/pin/339388521895806668/
Díky za Vaši spolupráci!

Moc Vás zdraví Ivka, Deny a Mili :-)


16. březen 2020 - 20. březen 2020
Týdenní plán
Vzhledem k tomu, že je mateřská škola Výstavní uzavřena, nabízíme rodičům typy na činnosti s dětmi. Můžete se inspirovat naším týdenním plánem, který nyní nemůže být uskutečněn.

Činnosti se měly vztahovat k tomuto tématu: Jaro se probouzí

1.
Využití předcházejících znalostí z pobytu venku
 - povídání o tom, co se objevuje v zahrádkách (sněženky, perklíče,...)

2. Seznámení a nácvik říkanky:
 Když sluníčko pěkně svítí,
 rozvíjí se všechno kvítí.
 I nejmenší poupátko
 rozvije se zakrátko.

- říkanku lze předvádět s pohybem

3. Malování sněženek

4. Cvičení motivované jarní přírodou - "růst květin", jarní deštík,...

5. Počítání 1-3 
 (Kolik je sněženek, petrklíčů, narcisek, berušek, včeliček,...).

_____________________________________________________________________________________________

S dětmi dále můžete procvičovat oblékání a svlékání, převracení oblečení, zouvání a nazouvání bačkorek, samostatnost při stolování, používání papírových kapesníčků, mytí a utírání rukou do ručníku.


 

13. březen 2020
MATEŘSKÁ ŠKOLA JE AŽ DO ODVOLÁNÍ UZAVŘENA

11. březen 2020
Dopis pana starosty rodičům dětí z MŠ - OMEZENÍ PROVOZU


10. březen 2020
Solná jeskyně
30Kč/lekce
- doprava bude účtována až po skončení všech 5 lekcí

10. březen 2020
Karneval

9. březen 2020
Procházka - Hledání prvních jarních květin

6. březen 2020
Hrajeme si ve školce

4. březen 2020 - 9.00 hodin
Karneval

4. březen 2020 - 9.00 hodin
Maškarní ples

3. březen 2020
Výroba kornoutků na karneval

27. únor 2020 - 9.00 hodin
Hry a klamy
Vstup: 20,-

27. únor 2020
Hry a klamy
Experimenty a hraní s interaktivními exponáty, kvízy, hádanky, hlavolamy.