Na hlavní obsah
zpět

Fotografie


Sněhuláci
Dneska jsme si na kroužku povídaly (y - samé holky) o zimě. Co všechno patří k zimě? Co je to za roční období? Jaké počasí v něm převládá? Co je to sníh a mráz? Co všechno můžeme dělat na sněhu a se sněhem? Jaké počasí je zapotřebí k tomu, aby se sníh udržel? A co naopak způsobí, že sníh zmizí? Je něco nebo někdo, komu sníh vadí/škodí? To a mnoho dalšího jsme stihly během dnešního kroužku "probrat". Dnešní kroužek patřil sněhulákům. Venku sice sníh nemáme a nemůže stavět sněhuláky, to nám ale nevadí. Sněhuláky jsme si "postavily" alespoň ve školce z papíru. Každá holčička dostala na stůl cedulku se svým jménem. Podle toho, kolik písmenek obsahovalo jméno holčičky, tolik si vystřihla papírových koulí + 1 navíc. Do jednotlivých koulí si děti psaly písmena, podle toho, jak šla za sebou. Ta jedna papírová koule navíc, byla určena na hlavu sněhuláka. Děti si z barevných papírů vybraly ten, který se jim nejvíce líbil a z tohoto papíru vystřihly hrnec pro sněhuláka, poté mu ještě vystřihly z oranžového papíru nos - mrkev. Když si podle písmenek ve svém jméně poskládaly sněhuláka, slepily ho dohromady pomocí izolepy. Lepidlo by v tomto případě nedrželo. Tím ale naše práce neskončila. Jakmile měl každý postavený svého sněhuláka, pustily jsme se do další činnosti. 
Děti dostaly hned několik úkolů:
1. Kolik písmenek obsahuje jejich jméno napsané na kartičce
2. Kolik slabik má jejich jméno (děti si pomáhaly vytleskáváním)
3. Určit první písmeno jména
4. Na první písmeno ve jméně vymyslet nějaké slovo (jiné než jejich vlastní jméno)
5. Na jaké písmeno konči jejich jméno (+ vymyslet slovo na toto písmeno)
6. Seřadit sněhuláky podle velikosti - podle počtu písmen. Která holčička má nejkratší jméno a která ho má nejdelší
7. Z čeho se staví sněhulák venku a co všechno by měl mít :-)

Dnešní kroužek si děti moc užily :-)

Foto: Denisa Kasalová - 30. leden 2024

  • Foto #1
  • Foto #2
  • Foto #3
  • Foto #4
  • Foto #5
  • Foto #6
  • Foto #7
  • Foto #8
  • Foto #9
  • Foto #10
  • Foto #11
  • Foto #12
  • Foto #13
  • Foto #14
  • Foto #15
  • Foto #16
  • Foto #17
  • Foto #18
  • Foto #19
  • Foto #20
  • Foto #21
  • Foto #22
  • Foto #23
  • Foto #24
  • Foto #25
  • Foto #26
  • Foto #27
  • Foto #28
  • Foto #29
  • Foto #30
  • Foto #31
  • Foto #32
  • Foto #33
  • Foto #34
  • Foto #35
  • Foto #36
  • Foto #37
  • Foto #38
  • Foto #39
  • Foto #40
  • Foto #41
  • Foto #42
  • Foto #43
  • Foto #44
  • Foto #45
  • Foto #46
  • Foto #47
  • Foto #48
  • Foto #49
  • Foto #50
  • Foto #51
  • Foto #52
  • Foto #53
  • Foto #54
  • Foto #55
  • Foto #56
  • Foto #57
  • Foto #58
  • Foto #59
  • Foto #60
  • Foto #61
  • Foto #62
  • Foto #63
  • Foto #64
  • Foto #65
  • Foto #66
  • Foto #67
  • Foto #68
  • Foto #69
  • Foto #70
  • Foto #71
  • Foto #72
  • Foto #73
  • Foto #74
  • Foto #75
  • Foto #76
  • Foto #77
  • Foto #78
  • Foto #79
S bacilem si poradíme
Během dnešního enviro - kroužku jsme si povídaly (y - pouze holky) o nemocech, které nám všude obklopují. V poslední době se to kolem nás hemží samými bacily. Kde všude se nacházejí? Jak se proti nim bránit? Pomůže ovoce, zelenina, léky, ležení v posteli a pití horkého čaje s medem a s citrónem? ... a co takhle pravidelný pohyb a pobyt na čerstvém vzduchu? A O tomhle všem jsme si dneska s holčičkami povídaly. Prohlížely jsme si knížky o bacilech a nemocech a přečetly jsme si z nich několik chytrých rad. Když jsme s povídáním skončily, pustily jsme se do práce. Bacily už jsme si před několika týdny "vyráběly"  také jsme je zkoumaly pod mikroskopem. Dneska jsme si vyrobily hrneček s horkým čajem. A nejen že jsme si během hodiny povídaly a vyráběly, ale také jsme hrály hry. Holčičky zkoušely pouze na základě vůne rozpoznat příchuť čaje. Ještě před tím, než si zavázaly oči, s jednotlivými krabičkami čajů se poměrně dlouho seznamovaly. Prohlížely si krabičky, co je na nich nakreslené, samozřejmě si jednotlivé sáčky mohly vyndat a přivonět si k nim, také jsme si řekly, jak se jmenují, abychom je později mohly určit se zavázanýma očima. Holky hra neskutečně bavily. A hodně jsme se u toho nasmály :-) Na závěr přišla ještě ochutnávka medu, to abychom nezapomněly na to, co všechno nám pomáhá :-)

Foto: Denisa Kasalová - 29. leden 2024

  • Foto #1
  • Foto #2
  • Foto #3
  • Foto #4
  • Foto #5
  • Foto #6
  • Foto #7
  • Foto #8
  • Foto #9
  • Foto #10
  • Foto #11
  • Foto #12
  • Foto #13
  • Foto #14
  • Foto #15
  • Foto #16
  • Foto #17
  • Foto #18
  • Foto #19
  • Foto #20
  • Foto #21
  • Foto #22
  • Foto #23
  • Foto #24
  • Foto #25
  • Foto #26
  • Foto #27
  • Foto #28
  • Foto #29
  • Foto #30
  • Foto #31
  • Foto #32
  • Foto #33
  • Foto #34
  • Foto #35
  • Foto #36
  • Foto #37
  • Foto #38
  • Foto #39
  • Foto #40
  • Foto #41
  • Foto #42
  • Foto #43
  • Foto #44
  • Foto #45
  • Foto #46
  • Foto #47
  • Foto #48
  • Foto #49
  • Foto #50
  • Foto #51
  • Foto #52
  • Foto #53
  • Foto #54
  • Foto #55
  • Foto #56
  • Foto #57
  • Foto #58
  • Foto #59
  • Foto #60
  • Foto #61
  • Foto #62
  • Foto #63
  • Foto #64
  • Foto #65
  • Foto #66
  • Foto #67
  • Foto #68
  • Foto #69
  • Foto #70
  • Foto #71
  • Foto #72
  • Foto #73
  • Foto #74
  • Foto #75
  • Foto #76
  • Foto #77
  • Foto #78
  • Foto #79
  • Foto #80
  • Foto #81
  • Foto #82
  • Foto #83
  • Foto #84
  • Foto #85
  • Foto #86
  • Foto #87
  • Foto #88
  • Foto #89
  • Foto #90
  • Foto #91
  • Foto #92
  • Foto #93
  • Foto #94
  • Foto #95
  • Foto #96
  • Foto #97
  • Foto #98
  • Foto #99
  • Foto #100
  • Foto #101
  • Foto #102
  • Foto #103
  • Foto #104
  • Foto #105
  • Foto #106
  • Foto #107
  • Foto #108
  • Foto #109
  • Foto #110
  • Foto #111
  • Foto #112
  • Foto #113
  • Foto #114
Pomáháme ptáčkům přečkat zimu
I dnešní hodinu enviro-kroužku jsme trávili venku na čerstvém vzduchu. Minulý týden jsme se vypravili na pochoďáček do přírody, abychom u řeky nakrmili kachny. Dnes jsme se vypravili na Lázeň, abychom nakrmili ptáčky. Všude kolem nás je sníh (není ho moc, ale přece jen tu je), půda je zmrzlá a ptáčkům se jen stěží hledá potrava. Ptáčky ve volné přírodě bychom měli krmit zejména od října do března, tedy v sezóně, kdy je pro ně obtížné najít potravu. Během pochoďáčku na Lázeň jsme se na chvíli zastavili a se zavřenýma očima jsme poslouchali zvuky zimní krajiny. Najednou jsme zjistili, že v tomto období příliš zvuků neslyšíme. Ani ptáčcci moc hlasitě nezpívají. A v té chvíli začal dlouhý rozvor s dětmi - padaly otázky jako např. Proč v zimě neslyšíme příliš mnoho ptáčků? Kde jsou všichni ti ptáčci, které slýcháváme v létě? ... odlétají do teplých krajin. A kteří to jsou, co nás na zimu opouštějí? Kdy se k nám opět vracejí? A víme, kdo tu s námi přes zimu zůstává? Víme, jak jim pomůžeme přečkat zimu? Čím je dobré krmit volně žijící ptáčky? ..... otázek bylo nespočet. Krásně jsme si popovídali a věřím, že si toho děti i spoustu zapamatovaly :-) Pak už jen zbývalo najít místo, kam zavěsit lojové koule a další dobroty. Když jsme krmení pro ptáčky pověsili na stromy a keře, vraceli jsme se cestou přes zasněžené pole. Ještě štěstí, že napadl sníh, jinak bychom neviděli srnčí a zaječí stopy ve sněhu :-) Když jsme se vrátili na zahradu školky, nasypali jsme zrníčka slunečnice i do našeho krmítka, které máme zavěšené na jabloni v rohu zahrady. Nepomáháme pouze ptáčkům v přírodě, ale i těm, kteří pravidelně létají na naše krmítko. Pravidelnými návštěvníky jsou např. kos, vrabec, sýkorka, ale také hrdlička :-) Zkrátka a dobře, staráme se o všechny, když to zrovna potřebují :-)

Foto: Denisa Kasalová - 16. leden 2024

  • Foto #1
  • Foto #2
  • Foto #3
  • Foto #4
  • Foto #5
  • Foto #6
  • Foto #7
  • Foto #8
  • Foto #9
  • Foto #10
  • Foto #11
  • Foto #12
  • Foto #13
  • Foto #14
  • Foto #15
  • Foto #16
  • Foto #17
  • Foto #18
  • Foto #19
  • Foto #20
  • Foto #21
  • Foto #22
  • Foto #23
  • Foto #24
  • Foto #25
  • Foto #26
  • Foto #27
  • Foto #28
  • Foto #29
  • Foto #30
  • Foto #31
  • Foto #32
  • Foto #33
  • Foto #34
  • Foto #35
  • Foto #36
  • Foto #37
  • Foto #38
  • Foto #39
  • Foto #40
  • Foto #41
  • Foto #42
  • Foto #43
  • Foto #44
  • Foto #45
  • Foto #46
  • Foto #47
  • Foto #48
  • Foto #49
  • Foto #50
  • Foto #51
  • Foto #52
  • Foto #53
  • Foto #54
  • Foto #55
  • Foto #56
  • Foto #57
  • Foto #58
  • Foto #59
  • Foto #60
  • Foto #61
  • Foto #62
  • Foto #63
  • Foto #64
  • Foto #65
  • Foto #66
  • Foto #67
1.zimní pochoďáček - Staráme se o zvířátka
Dnes ráno byla pořádná zima. Teplota klesala až pod -14 stupňů a my jsme doufali, že se nám během dne počasí trochu umoudří, teplota vyskočí o pár stupňů výš a my budeme moci ven. A podařilo se. Kolem poledne už mráz nebyl tak velký a my jsme mohli vyrazit na náš 1.zimní pochoďáček k řece. Cestou jsme pozorovali namrzlé stromy, keře, zamrzlé louže a pozorně jsme sledovali, co všechno dokáže mráz. Někdy je hodně nepříjemný a to zjeména tehdy, když nás štípe do tváří, ale dneska byl přímo okouzlující. Za městem v přírodě to vypadalo jako v pohádce. Všechno bylo posypané sněhem, stromy a keře byly celé bílé a na sluníčku se nádherně třpytily. Jakmile jsme došli k řece, nespustili jsme z ní oči. Co kdybychom tam náhodou viděli kachny. Došli jsme až za Fakultu rybářství a ochrany vod JU, ale kachny jsme nikde neviděli. Ještě tu byla druhá možnost, kde by se mohly kachny vyskytovat a sice vydat se směr Suchomelka. A tak jsme šli... Kachen a kačerů tam bylo tolik, že bychom je ani nespočítali. Jakmile nás kachny spatřily, okamžitě začaly větřit a ihned se k nám začaly slétávat. My jsme byli připraveni. Děti si pro kachny připravily opravdu perfektní svačinku - mrkev nakrájenou na plátky, hrášek, kukuřici a rýži. S dětmi jsme si během cesty k řece stačili vysvětlit, čím se smí kachny krmit a co jim naopak vadí. A toto by měli vědět opravdu všichni, že kachny se smí krmit kukuřicí, hráškem, pšenicí, rýží, nakrájenými zeleninovými odřezky, apod. Naopak nikdy bychom jim neměli házet pečivo, cukroví, sušenky, apod. To všechno kachnám škodí. Většina lidí si myslí, že když nakrmí kachnu pečivem, pomůže jí. Ale je tomu právě naopak. Pečivo kachnám škodí, ať už se jedná o tvrdé (usušené) pečivo a nebo např. čerstvý chléb. Prosím, pamatujte si to!!!
Po celou dobu pochoďáčku jsme byli v přírodě na čerstvém vzduchu a vyhřívali jsme se na sluníčku. Co víc jsme si mohli přát... :-)

Foto: Denisa Kasalová - 9. leden 2024

  • Foto #1
  • Foto #2
  • Foto #3
  • Foto #4
  • Foto #5
  • Foto #6
  • Foto #7
  • Foto #8
  • Foto #9
  • Foto #10
  • Foto #11
  • Foto #12
  • Foto #13
  • Foto #14
  • Foto #15
  • Foto #16
  • Foto #17
  • Foto #18
  • Foto #19
  • Foto #20
  • Foto #21
  • Foto #22
  • Foto #23
  • Foto #24
  • Foto #25
  • Foto #26
  • Foto #27
  • Foto #28
  • Foto #29
  • Foto #30
  • Foto #31
  • Foto #32
  • Foto #33
  • Foto #34
  • Foto #35
  • Foto #36
  • Foto #37
  • Foto #38
  • Foto #39
  • Foto #40
  • Foto #41
  • Foto #42
  • Foto #43
  • Foto #44
  • Foto #45
  • Foto #46
  • Foto #47
  • Foto #48
  • Foto #49
  • Foto #50
  • Foto #51
  • Foto #52
  • Foto #53
  • Foto #54
  • Foto #55
  • Foto #56
  • Foto #57
  • Foto #58
  • Foto #59
  • Foto #60
  • Foto #61
  • Foto #62
  • Foto #63
  • Foto #64
  • Foto #65
  • Foto #66
  • Foto #67
  • Foto #68
  • Foto #69
  • Foto #70
  • Foto #71
  • Foto #72
  • Foto #73
  • Foto #74
  • Foto #75
  • Foto #76
  • Foto #77
  • Foto #78
  • Foto #79
  • Foto #80
  • Foto #81
  • Foto #82
  • Foto #83
  • Foto #84
  • Foto #85
  • Foto #86
  • Foto #87
  • Foto #88
  • Foto #89
  • Foto #90
  • Foto #91
  • Foto #92
  • Foto #93
  • Foto #94
  • Foto #95
  • Foto #96
  • Foto #97
  • Foto #98
  • Foto #99
  • Foto #100
  • Foto #101
  • Foto #102
  • Foto #103
  • Foto #104
Průřez rokem 2024
1.hodina enviro-kroužku v letošním roce :-) Nemohli jsme začít ničím jiným než průřezem roku. Hned na začátku hodiny jsme si povídali o tom, co je to rok. Na co se dělí? - na měsíce. Co je kratší než měsíc? - týden. Na co se dělí týden? - na dny. Kolik má týden dnů, jak se jmenují, jakým dnem začíná týden a jakým dnem týden končí? Můžeme ještě dále dělit den? - na hodiny, na minuty, na vteřiny. Den se ale také dělí na ráno, půoledne a večer? A nejen že se rok dělí na měsíce, on se také dělí na 4 roční období. O tomhle všem jsme si během našeho enviro-kroužku stačili povídat. A když už se zdálo, že máme "vše probrané", rozdělili jsme se na 4 skupinky, z nichž každá měla říct, co je typické pro roční období, které si děti ve skupině vybraly. U každého ročního období jsme se zastavili a chvíli jsme o něm mluvili. Pak jsme se mlčky pustili do tvoření, během kterého děti skládaly "předměty", které jsou typické pro dané roční období. Děti měly stíženou práci i tím, že se nesměly ani v rámci své skupiny mezi sebou dorozumívat. Když chtěl jeden druhému něco říct, buď mu to předvedl pantomimou a nebo mu to složil z drobného materiálu. Děti mezi sebou naprosto skvěle fungovaly. Když byl celkový obraz hotový, posadili jsme se zpátky do kroužku a o všem jsme si povídali - co jsme skládali, jak se nám pracovalo, když jsme nemohli mluvit, atd. Byla to celkem zábava :-) Když jsme s prací na koberci skončili, přesunuli jsme se ke stolečku a každý sám za sebe zkusil namalovat obarz 4 ročních období. Děti měly obrázek rozdělený na 4 části - každá část představovala jedno roční období. Děti měly za úkol ymyslet a namalovat všechno, co je typické pro dané roční období. Práce se jim moc povedla. Po skončení práce jsme si ještě vzali ke stolečku knížky, ve kterých jsme si prohlíželi obrázky typické pro jednotlivá roční období.

Foto: Denisa Kasalová - 3. leden 2024

  • Foto #1
  • Foto #2
  • Foto #3
  • Foto #4
  • Foto #5
  • Foto #6
  • Foto #7
  • Foto #8
  • Foto #9
  • Foto #10
  • Foto #11
  • Foto #12
  • Foto #13
  • Foto #14
  • Foto #15
  • Foto #16
  • Foto #17
  • Foto #18
  • Foto #19
  • Foto #20
  • Foto #21
  • Foto #22
  • Foto #23
  • Foto #24
  • Foto #25
  • Foto #26
  • Foto #27
  • Foto #28
  • Foto #29
  • Foto #30
  • Foto #31
  • Foto #32
  • Foto #33
  • Foto #34
  • Foto #35
  • Foto #36
  • Foto #37
  • Foto #38
  • Foto #39
  • Foto #40
  • Foto #41
  • Foto #42
  • Foto #43
  • Foto #44
  • Foto #45
  • Foto #46
  • Foto #47
  • Foto #48
  • Foto #49
  • Foto #50
  • Foto #51
  • Foto #52
  • Foto #53
  • Foto #54
  • Foto #55
  • Foto #56
  • Foto #57
  • Foto #58
  • Foto #59
  • Foto #60
  • Foto #61
  • Foto #62
  • Foto #63
  • Foto #64
  • Foto #65
  • Foto #66
  • Foto #67
  • Foto #68
  • Foto #69
  • Foto #70
  • Foto #71
  • Foto #72
  • Foto #73
  • Foto #74
  • Foto #75
  • Foto #76
  • Foto #77
  • Foto #78
  • Foto #79
  • Foto #80
  • Foto #81
  • Foto #82
  • Foto #83
  • Foto #84
Návštěva knihovny Gelasta Vodňanského - Výstava betlémů
Dneska jsme se byli podívat v knihovně Gelasta Vodňanského, kde proběhla nádherná výstava betlémů pana Jiřího Janouška. Děti měly možnost vidět ručně vyřezávané betlémy ze dřeva. Byly opravdu nádherné, do detailu propracované. Děti se v knihovně chovaly naprosto vzorně. Prohlížely si betlémy a dokonce si mohly pohrát s některými figurkami, které dostaly na chvilku k zapůjčení. Betlémů bylo celkem 9. Výstavu jsme si všichni moc užili. 

Foto: Denisa Kasalová - 19. prosinec 2023

  • Foto #1
  • Foto #2
  • Foto #3
  • Foto #4
  • Foto #5
  • Foto #6
  • Foto #7
  • Foto #8
  • Foto #9
  • Foto #10
  • Foto #11
  • Foto #12
  • Foto #13
  • Foto #14
  • Foto #15
  • Foto #16
  • Foto #17
  • Foto #18
  • Foto #19
  • Foto #20
  • Foto #21
  • Foto #22
  • Foto #23
  • Foto #24
  • Foto #25
  • Foto #26
  • Foto #27
  • Foto #28
  • Foto #29
  • Foto #30
  • Foto #31
  • Foto #32
  • Foto #33
  • Foto #34
  • Foto #35
  • Foto #36
  • Foto #37
  • Foto #38
  • Foto #39
  • Foto #40
  • Foto #41
  • Foto #42
  • Foto #43
  • Foto #44
  • Foto #45
  • Foto #46
  • Foto #47
  • Foto #48
  • Foto #49
2.enviro - přednáška na téma "Pejsci" a ukázka výcviku psa
Dnešní hodina enviro - kroužku byla opravdu perfektní. Opět nás čekal báječný program pod vedením skvělé lektorky Verči, která nedorazila na přednášku sama. Společnost a hlavně parťáka během přednášky dělala Verče její 8letá fenka Tessi. Dnešní přednáška se tedy věnovala pouze pejskům. Děti seděly, ani nedutaly a Verču pozorně poslouchaly. Verča nejprve ukázala dětem obrázky v knížce a mluvila s dětmi o rasách psů. Společně si říkali, jaká jsou malá, střední a velká plemena psů. Jaké je nejmenší plemeno pejska a jaké je to největší. Děti měly možnost vidět pejsky na obrázcích ve velkém atlasu psů, který jim Verča donesla. Když s prohlížením obrázků skončili, děti dostaly možnost podívat se na to, co všechno patří do "výbavy" pejska. Verča měla sebou snad úplně všechno - ukázala dětem pelíšek, deku, obojek, vodítko, náhubek (když chce pejsek cestovat), krmivo - granule, konzervy, různé pamlsky, kartáč na vyčesávání, očkovací průkaz a samozřejmě hračky :-) Ke každému předmětu jim něco pověděla - k čemu to je, na co se to používá, atd. Když se Verča dětí zeptala, jestli by chtěly vidět nějakou ukázku poslušnost, děti s nadšením souhlasily. Verča nejprve dávala Tessince sama povely a pak dala tu možnost i dětem. Děti si mohly samy vyzkoušet "cvičit" Tessi. Když se Verča dětí zeptala, kdo by si to chtěl zkusit, děti se předháněly jeden před druhým. S nadšením si to zkusily opakovaně. A Tessinka? Ta poslechla na slovo. Udělala přesně to, co se po ní chtělo. Děti také viděly, jak Tessi reaguje na povely - sedni, lehni, zůstaň, odložení, štěkej, aport,... Když bylo po "výcviku" děti si mohly Tessinku i pohladit. Je to opravdu miláček. Kdykoli se k ní někdo přiblížil, zavrtěla ocasem. Zkrátka a dobře - správnej psí parťák :-) Když se skončilo s výcvikem, na závěr jsme si udělali ještě společnou fotku a nechali jsme Tessinku chvilku odpočívat. Pak se děti ještě posadily ke stolečku a každý dostal od Verči pracovní list s pastelkami. Verča vždy zadala úkol, který děti vyplnily. Musely dávat dobrý pozor, jelikož se k žádnému bodu nevracely. Někdo pracoval sám, někdo se radil s kamarádem vedle. Vyplnit pracovní list, to byl první úkol. Druhým úkolem dětí bylo, přinést druhý den vymalované obrázky do školky :-) Čas máte do pátku :-) Děti si zaslouží velkou pochvalu za to, jak krásně během kroužku pracovaly, Verča si zaslouží pochvalu za to, jak skvěle se dětem během kroužku věnovala a největší pochvalu si zaslouží Tessinka, jelikož se předvedla jako naprosto perfektní pes, který všechny okouzlil :-)

Foto: Denisa Kasalová - 12. prosinec 2023

  • Foto #1
  • Foto #2
  • Foto #3
  • Foto #4
  • Foto #5
  • Foto #6
  • Foto #7
  • Foto #8
  • Foto #9
  • Foto #10
  • Foto #11
  • Foto #12
  • Foto #13
  • Foto #14
  • Foto #15
  • Foto #16
  • Foto #17
  • Foto #18
  • Foto #19
  • Foto #20
  • Foto #21
  • Foto #22
  • Foto #23
  • Foto #24
  • Foto #25
  • Foto #26
  • Foto #27
  • Foto #28
  • Foto #29
  • Foto #30
  • Foto #31
  • Foto #32
  • Foto #33
  • Foto #34
  • Foto #35
  • Foto #36
  • Foto #37
  • Foto #38
  • Foto #39
  • Foto #40
  • Foto #41
  • Foto #42
  • Foto #43
  • Foto #44
  • Foto #45
  • Foto #46
  • Foto #47
  • Foto #48
  • Foto #49
  • Foto #50
  • Foto #51
  • Foto #52
  • Foto #53
  • Foto #54
  • Foto #55
  • Foto #56
  • Foto #57
  • Foto #58
  • Foto #59
  • Foto #60
  • Foto #61
  • Foto #62
  • Foto #63
  • Foto #64
  • Foto #65
  • Foto #66
  • Foto #67
  • Foto #68
  • Foto #69
  • Foto #70
  • Foto #71
  • Foto #72
  • Foto #73
  • Foto #74
  • Foto #75
  • Foto #76
  • Foto #77
  • Foto #78
  • Foto #79
  • Foto #80
  • Foto #81
  • Foto #82
  • Foto #83
  • Foto #84
  • Foto #85
  • Foto #86
  • Foto #87
  • Foto #88
  • Foto #89
  • Foto #90
  • Foto #91
  • Foto #92
  • Foto #93
  • Foto #94
  • Foto #95
  • Foto #96
  • Foto #97
  • Foto #98
  • Foto #99
  • Foto #100
  • Foto #101
  • Foto #102
  • Foto #103
  • Foto #104
  • Foto #105
  • Foto #106
  • Foto #107
  • Foto #108
  • Foto #109
  • Foto #110
  • Foto #111
  • Foto #112
  • Foto #113
  • Foto #114
  • Foto #115
  • Foto #116
  • Foto #117
  • Foto #118
  • Foto #119
  • Foto #120
  • Foto #121
  • Foto #122
  • Foto #123
Adventní věnec + svícen
Na začátku dnešního kroužku jsme se společně posadili do kroužku. Rozhlédli jsme se kolem sebe a společně jsme zkusili vyjmenovat, co všechno vidíme ze svého místa. Poté jsme se postavili, chytili jsme se v kroužku za ruce a "zazpívali" jsme si písničku - "Já ruku svou ti dám, ty ruku svou mi dáš, své ruce si dáme, spolu se setkáme, spolu se setkáme,...". Zatáhli jsme žaluzie - udělali jsme tmu a tiše jsme si vyprávěli. Co jsou to Vánoce? Jaké tradice (nejprve jsme si vysvětlili, co znamená slovo "tradice") se tradují u nás doma? Jaké jsou hlavní symboly adventního období a hlavně Vánoc? ... jedním z nich je např. adventní věnec, o kterém byl celý náš dnešní kroužek. Řekli jsme si, jak vypadá, z čeho může být vyrobený, proč jsou na něm 4 svíčky a co symbolizují. Každá svíčka totiž znamená něco jiného :-) Když jsme si vysvětlili jeho význam, pustili jsme se do tvoření. Během tvoření jsme si o věnci povídali (kdo ho má doma, kolik svíček už jsme zapálili, zda jsme ho domu koupili nebo jsme ho vyráběli s rodiči,...). Když byl "obraz" adventního věnce hotový, ještě chvilku jsme si o něm povídali. Poté jsme se přesunuli ke stolečku, kde jsme si vyrobili vánoční svícen. Děti malovaly, stříhaly, lepily, vyrážely si pomocí vyrážečky hvězdičky a celou hodinu se skvěle bavily. Práce se jim moc povedla :-)

Foto: Denisa Kasalová - 5. prosinec 2023

  • Foto #1
  • Foto #2
  • Foto #3
  • Foto #4
  • Foto #5
  • Foto #6
  • Foto #7
  • Foto #8
  • Foto #9
  • Foto #10
  • Foto #11
  • Foto #12
  • Foto #13
  • Foto #14
  • Foto #15
  • Foto #16
  • Foto #17
  • Foto #18
  • Foto #19
  • Foto #20
  • Foto #21
  • Foto #22
  • Foto #23
  • Foto #24
  • Foto #25
  • Foto #26
  • Foto #27
  • Foto #28
  • Foto #29
  • Foto #30
  • Foto #31
  • Foto #32
  • Foto #33
  • Foto #34
  • Foto #35
  • Foto #36
  • Foto #37
  • Foto #38
  • Foto #39
  • Foto #40
  • Foto #41
  • Foto #42
  • Foto #43
  • Foto #44
  • Foto #45
  • Foto #46
  • Foto #47
  • Foto #48
  • Foto #49
  • Foto #50
  • Foto #51
  • Foto #52
  • Foto #53
  • Foto #54
  • Foto #55
  • Foto #56
  • Foto #57
  • Foto #58
  • Foto #59
  • Foto #60
  • Foto #61
  • Foto #62
  • Foto #63
  • Foto #64
  • Foto #65
  • Foto #66
  • Foto #67
  • Foto #68
  • Foto #69
  • Foto #70
  • Foto #71
  • Foto #72
  • Foto #73
  • Foto #74
  • Foto #75
  • Foto #76
  • Foto #77
  • Foto #78
  • Foto #79
  • Foto #80
  • Foto #81
  • Foto #82
  • Foto #83
  • Foto #84
  • Foto #85
  • Foto #86
  • Foto #87
  • Foto #88
  • Foto #89
  • Foto #90
  • Foto #91
  • Foto #92
  • Foto #93
  • Foto #94
  • Foto #95
  • Foto #96
  • Foto #97
  • Foto #98
  • Foto #99
  • Foto #100
  • Foto #101
1. Přednáška na téma "Veterinární péče"
Na dnešní hodinu enviro - kroužku byl pro děti přichystaný speciální program - přednáška na téma "Veterinární péče o zvířata". Přednáška se uskutečnila v Šenkovně u Václava ve velmi příjemném prostředí. Děti měly celý prostor pouze pro sebe a tak je během přednášky nic nerušilo. Přednášku vedla skvělá lektorka Ing. Veronika  Jandová, která pracuje ve veterinární ordinaci již několik let a své práci se věnuje na 100%. Paní lektorka se dětem nejprve představila, řekla dětem, jak se jmenuje, odkud je, kde pracuje a čemu se věnuje ve svém volném času, kterého má minimum a přesto si ho na nás udělala :-) Dále děti seznámila s tím, o čem bude následující přednáška a pustila se do výkladu. Samozřejmě se nejednalo pouze o výklad, ale i o praktické činnosti, ze kterých byly děti velice nadšené. Paní lektorka nejprve dětem vyprávěla o veterinární ordinaci, o veterinární péči a aby se nejednalo pouze o monolog, zapojila do povídání i děti. Ty se nestyděly a aktivně s paní lektorkou komunikovaly. Diskuze byla proložena i praktickými ukázkami přístrojů (děti viděly např. fonendoskop) a nejen že si mohly přístroj prohlédnout, mohly si samy vyzkoušet, jak takový přístroj funguje. Děti měly možnost poslouchat, jak tluče srdíčko a také si změřily tep. Každý kdo chtěl, si mohl práci s přístrojem vyzkoušet. Nejen že si to chtěly vyzkoušet všechny děti, ale každý si to vyzkoušel hned několikrát. O přístroje byl opravdu velký zájem :-) Pro děti byly připravené také pracovní listy, které se vztahovaly přímo k povídání paní lektorky. Společně s paní lektorkou jsme si alespoň ověřily, jestli děti během výkladu dávaly pozor. A podle toho, jak vyplnily pracovní listy, zjistily jsme, že pozor skutečně dávaly. Při zadávání úkolu pozorně poslouchaly a soustředily se na práci, která se jim moc povedla. Děti se po celou dobu přednášky chovaly naprosto vzorně. Velké poděkování patří paní lektorce Verče, která odvedla skvělou práci, která každého z nás nadchla. Z přednášky jsme všichni odcházeli moc spokojení :-) :-) :-)

Foto: Denisa Kasalová - 28. listopad 2023

  • Foto #1
  • Foto #2
  • Foto #3
  • Foto #4
  • Foto #5
  • Foto #6
  • Foto #7
  • Foto #8
  • Foto #9
  • Foto #10
  • Foto #11
  • Foto #12
  • Foto #13
  • Foto #14
  • Foto #15
  • Foto #16
  • Foto #17
  • Foto #18
  • Foto #19
  • Foto #20
  • Foto #21
  • Foto #22
  • Foto #23
  • Foto #24
  • Foto #25
  • Foto #26
  • Foto #27
  • Foto #28
  • Foto #29
  • Foto #30
  • Foto #31
  • Foto #32
  • Foto #33
  • Foto #34
  • Foto #35
  • Foto #36
  • Foto #37
  • Foto #38
  • Foto #39
  • Foto #40
  • Foto #41
  • Foto #42
  • Foto #43
  • Foto #44
  • Foto #45
  • Foto #46
  • Foto #47
  • Foto #48
  • Foto #49
  • Foto #50
  • Foto #51
  • Foto #52
  • Foto #53
  • Foto #54
  • Foto #55
  • Foto #56
  • Foto #57
  • Foto #58
  • Foto #59
  • Foto #60
  • Foto #61
  • Foto #62
  • Foto #63
  • Foto #64
  • Foto #65
  • Foto #66
  • Foto #67
  • Foto #68
  • Foto #69
  • Foto #70
  • Foto #71
  • Foto #72
  • Foto #73
  • Foto #74
  • Foto #75
  • Foto #76
  • Foto #77
  • Foto #78
  • Foto #79
  • Foto #80
  • Foto #81
  • Foto #82
  • Foto #83
  • Foto #84
  • Foto #85
  • Foto #86
  • Foto #87
  • Foto #88
  • Foto #89
  • Foto #90
Chci být zdravý - příprava ovocného salátu
Během dnešní hodiny enviro-kroužku jsme tak trochu zavzpomínali na hodinu předchozí. Co jsme dělali, o čem jsme si povídali? Mluvili jsme o bacilech - co jsou to bacily, kde všude se vyskytují a jak se proti nim můžeme bránit. Jednou z možností, jak se ubránit bacilům a různým nemocem je užívání vitamínů. A odkud je můžeme získat, pokud nechceme jít léky a vitamíny v tabletách? ... No přce z ovoce a ze zeleniny. A protože každý z nás chce být zdravý, rozhodli jsme se, že si připravíme ovocný salát plný vitamínů. Před přípravou salátu jsme si všichni pořádně umyli ruce mýdlem a důkladně jsme vyčistili pracovní plochu. Pak už jsme se pustili do práce. Děti měly k dispozici různé druhy ovoce - banány, pomeranče, mandarinky, kaki, kiwi, jablka a na dochucení cukr a rozinky. Děti se v práci krásně střídaly. Někdo ovoce krájel, někdo ho loupal, někdo míchal,... Zkrátka a dobře, děti si samy připravily skvělou vitamínovou bombu! Salátu byla skoro celá mísa a vzhledem k tomu, že z něj nic nezbylo, hádám, že byl vynikající :-)

Foto: Denisa Kasalová - 22. listopad 2023

  • Foto #1
  • Foto #2
  • Foto #3
  • Foto #4
  • Foto #5
  • Foto #6
  • Foto #7
  • Foto #8
  • Foto #9
  • Foto #10
  • Foto #11
  • Foto #12
  • Foto #13
  • Foto #14
  • Foto #15
  • Foto #16
  • Foto #17
  • Foto #18
  • Foto #19
  • Foto #20
  • Foto #21
  • Foto #22
  • Foto #23
  • Foto #24
  • Foto #25
  • Foto #26
  • Foto #27
  • Foto #28
  • Foto #29
  • Foto #30
  • Foto #31
  • Foto #32
  • Foto #33
  • Foto #34
  • Foto #35
  • Foto #36
  • Foto #37
  • Foto #38
  • Foto #39
  • Foto #40
  • Foto #41
  • Foto #42
  • Foto #43
  • Foto #44
  • Foto #45
  • Foto #46
  • Foto #47
  • Foto #48
  • Foto #49
  • Foto #50
  • Foto #51
  • Foto #52
  • Foto #53
  • Foto #54
  • Foto #55
  • Foto #56
  • Foto #57
  • Foto #58
  • Foto #59
  • Foto #60
  • Foto #61
  • Foto #62
  • Foto #63
  • Foto #64
  • Foto #65
  • Foto #66
  • Foto #67
  • Foto #68
  • Foto #69
  • Foto #70
  • Foto #71
  • Foto #72
  • Foto #73
  • Foto #74
  • Foto #75
  • Foto #76
  • Foto #77
  • Foto #78
  • Foto #79
  • Foto #80
  • Foto #81
  • Foto #82
  • Foto #83
  • Foto #84
  • Foto #85
  • Foto #86
  • Foto #87
  • Foto #88
  • Foto #89
  • Foto #90
  • Foto #91
  • Foto #92
  • Foto #93
  • Foto #94
  • Foto #95
  • Foto #96
  • Foto #97
  • Foto #98
  • Foto #99
  • Foto #100
  • Foto #101
  • Foto #102
  • Foto #103
  • Foto #104
  • Foto #105
  • Foto #106
  • Foto #107
  • Foto #108
  • Foto #109
  • Foto #110
  • Foto #111
  • Foto #112
  • Foto #113
  • Foto #114
  • Foto #115
  • Foto #116
  • Foto #117
  • Foto #118
  • Foto #119
  • Foto #120
  • Foto #121
  • Foto #122
  • Foto #123
  • Foto #124
  • Foto #125
  • Foto #126
  • Foto #127
  • Foto #128