Fotografie


8. hodina
Na dnešní hodině měly k dispozici všechny děti stavebnici SEVA v různých barevných variantách. Děti mohly stavět i podle předlohy, ale většinou stavěly podle své fantazie. Postavily různá auta, lodě, kolotoč, letadla, rozné kusy nábytku a spoustu dalších zajímavých staveb.

27. únor 2019

7. hodina
Dnešní hodina měla za cíl, seznámit děti s různými druhy informačních technologií a robotickou hračkou. K dispozici měly děti interaktivní tabuli, dva počítače s dotykovými monitory, dva tablety a ROBOmyš. Děti pracovaly s různými výukovými programy a vyzkoušely si ovládání několika druhů výpočetní techniky. S robotickou myší si vyzkoušely jednoduché "programování", procvičily si logické uvažování, pravolevou orientaci a orientaci v ploše.

13. únor 2019

6. hodina
Dnešní hodinu jsme zahájili stavebnicí Malý architekt. Všechny děti si vybraly jednu předlohu, podle které měly za úkol obrázek postavit. Většina dětí, zvládla obrázek postavit úplně sama, některým dělalo problém pochopit, že musí stavět po řadách a potřebovaly pomoc. Tato stavebnice je úplně nová a děti se shodly, že se jim moc líbí. Možná proto, že je podobná stavebnici LEGO :-) Když tento obrázek dokončily, mohly si vybrat některou z připravených neobvyklých stavebnic  MORPHUNZOOB MIDI AUTOVerti-fix Zvířata a ROTO Farm. Děti se opět učily pracovat s předlohou, spolupracovat ve skupině, ale spolehnout se i samy na sebe, dokončit vybraný úkol a také si rozvíjely logické myšlení a jemnou motoriku. Některé stavebnice ještě děti vůbec neznaly a pracovaly s nimi poprvé. Všechny děti si zaslouží velkou pochvalu, protože zvládly postavit několik "staveb" a práci s předlohou zvládají již většinou na jedničku :-) 

23. leden 2019

5. hodina
Na dnešní hodině jsme pracovali s magnetickými stavebnicemi. Děti se seznámily s funkcí magnetu a procvičily svoji fantazii při stavbě nestandardních "staveb". Pro některé děti byla tato hodina náročná především v tom, že zjistily, že ne z každé stavebnice jde postavit např. autíčko nebo domeček a musely opravdu hodně přemýšlet a zapojit svoji fantazii, aby dosáhly kvalitního výsledku. Tyto stavebnice jsou vhodné jak pro práci s předlohou, tak pro práci dle svých představ. Děti se učily logicky uvažovat, ale také zjišťovaly, že ne vždy si mohou vybrat umístění spojovacích prvků, protože záleží na postavení magnetů. Pracovaly se stavebnicemi MAGFORMERSGeoMag MechanicGeoMag Pro PanelsGeoMag Kids, GENII CREATION a SMARTMAX, který je velikostí jednotlivých dílků vhodný i pro mladší děti.
 

9. leden 2019

4. hodina
Na předvánoční hodině měly děti možnost vybrat si stavebnici jakou chtěly a ke stavbě buď využít předlohu nebo stavit podle své fantazie. Jak můžete vidět na fotografiích, většina dětí si vybrala LEGO, na které se děti těšily už od první hodiny. Stavebnice LEGO je u dětí velice oblíbená i při volných hrách na třídách. Většina dětí při práci využívala předlohu. Tyto stavebnice mají velice dobře a pro děti jednoduše a srozumitelně udělané předlohy, a proto se dětem skládání opravdu dařilo. Málokdo, ale stihl svoje stavby dokončit, protože zrovna tyto stavebnice obsahují poměrně hodně dílků a děti by potřebovaly na skládání více času. 

12. prosinec 2018

3. hodina
Na třetí hodině měly děti k dispozici 4 typy stavebnice. EQUILIBRIO - oranžové plastové "kostky", iGEO - dřevěné barevné magnetické "kostky",  Dřevěné kostky + karty s úkoly - dřevěné kostičky o hraně 2cm a dřevěnou stavebnici KAPLA. Všechny tyto stavebnice rozvíjí u dětí prostorovou představivost, vytrvalost, trpělivost, jemnou motoriku a děti se také učí pracovat s jednoduchou předlohou. Stavebnice EQUILIBRIO navíc ještě učí děti pracovat s těžištěm a učí je přesnosti, protože při větší nedokonalosti stavba spadne a musí se začít stavět znovu. Stavebnice iGeo učí děti principy symetrie a 3D geometrie, ale také práci s mírou (zaplnění plochy). Díky dřevěným kostičkám získávají děti pojem o objemu těles.Ze stavebnice KAPLA se děti inspirovaly stavbami v knížkách nebo stavěly dle své fantazie. Děti se po cca. 20-ti minutách u stavebnic střídaly, a proto si stihly vyzkoušet všechny 4 druhy stavebnic a různé typy úkolů. Všechny děti musím pochválit, protože je práce s didaktickými stavebnicemi velice zaujala a úkoly zvládaly bez větších problémů i přes to, že někdy musely být opravdu hodně trpělivé, aby úkol dokončily přesně dle předlohy.

27. listopad 2018