Na základě motivace a vyslechnutí pohádky ,,HRUŠKA" a říkanky ,,HRUŠKA A MUŠKA" děti tvořily ,,OVOCE V KOŠÍČKU"
-roztíraly barvu po celé dané ploše
-poznávaly vlastnosti lepidla (barva smíchaná s klovatinou)
-lepily ovoce pouhým pokládáním na barvu s klovatinou
Mám rád sladkou hruštičku,
už ji nesu v košíčku.
Zakousnu se do jablíčka,
červená mám z něho líčka.
Vyslechnutí motivačního vyprávění: ,,CO VIDĚL VĚTŘÍK PETŘÍK "
-poznávání jablíček a hrušek jejich barva,tvar
-dechové cvičení: společné foukání ,,Větřík tiše šumí,on to dobře umí"
-procvičování jemné motoriky ruky mačkáním měkkého papíru ,,Jablíčka"
-opakování říkadel a poslech písně,,Tamhle je jabloňka"
Pomáháme zahradníkovi Pepovi třídit hruštičky na zimu.
-upevňujeme si společně název žluté a zelené barvy
-hledáme, třídíme a přiřazujeme stejné barvy hruštišek do stejně barevných kruhů
-poznáváme pojem velký/malý (velká hruška,malá hruška)
Spadla hruška zelená,
natloukla si kolena.
A teď pláče naříká,
že jí šťáva utíká...
Uvítací pohádka s maňásky: JÉJDA,copak to dneska objevila kočička u pejska na stromě?Takový divný, šišatý jablíčka?Ty popletená kočičko,to nejsou žádná jablíčka,ale hruštičky...
-děti se pomocí pohádkového příběhu seznamovaly s plodem ,,hrušky"
-hrušky rostou na stromě, který se jmenuje ,,hrušeň"
-porovnáváme a poznáváme ovoce ( hrušky i jablka ) všemi smysly
Pohybové vyžití s písní: ,,Utíkáme,utíkáme.....hruštičky ( jablíčka) si natrháme"