UMÍSTĚNÍ TŘÍDY: pavilon
PROVOZ TŘÍDY: 6:00 - 15:30 hod.
PROSTOROVÉ MOŽNOSTI TŘÍDY:
- herna, umývárna, WC, šatna, jídelna
POČET ZAPSANÝCH DĚTÍ: 20
VĚKOVÉ SLOŽENÍ TŘÍDY: 3 - 4 roky
O NAŠÍ TŘÍDĚ:
Zaměříme se na individuální péči a potřeby,které malé děti potřebují.Klademe na děti požadavky přiměřené jejich věku a které zvládnou.
Snažíme se o vytvoření klidného a harmonického prostředí,které bude pro děti příjemné a bezpečné.Děti nepřetěžujeme,ale je důležité dodržování pravidelného režimu dne,které upevňujeme třídními rituály.
Dbáme a zaměřujeme se na sebeobsluhu, upevňování hygienických návyků a vedeme je k samostatnosti.
Poskytujeme jim dostatek prostoru ve volné hře pohybových činnostech,zařazujeme hudební ,pracovní a výtvarné činnosti.
Nezapomínáme ani na pobyt venku, zařazujeme procházky do okolí nebo pobyt na školní zahradě a školním hřišti.
Současně budeme poznávat vše nové kolem nás.Zajistíme vhodné podmínky k rozvoji tělesného zdraví,osobní spokojennosti a pohody dítěte po celý den.Klademe důraz na individuální přístup ke každému dítěti a jeho potřebám.
NAŠE AKTIVITY:
-oslava narozenin a svátků
- akce v MŠ - divadélka
- vánoční tvůrčí dílnička s rodiči
- besídka ke "Dni matek"
- závěrečný školní výlet
motto třídy: „S úsměvem jde všechno lépe!“
RANNÍ UVÍTACÍ RITUÁL: "Dobrý den, kvaky, kvak,
zdraví žabka i žabák.
Hop, skok přes potok.
Usmějí se, zamávají,
dobře se tu spolu mají."
Co s sebou do školky:
- přezůvky (ne pantofle!)
- pohodlné oblečení pro hru ve třídě
- náhradní oblečení
- pyžamo
- vhodné oblečení a obuv pro pobyt venku
- plastový hrnek na pitný režim
- papírové kapesníky v krabici
- sáčky na znečištěné prádlo
VŠE PROSÍME PODEPSAT!
PRO MAMINKY A TATÍNKY:
- Choďte si pro mě včas ,není mi příjemné být poslední
- pokud nebudete ráno stíhat ,zavolejte paní učitelce,aby se mnou počítala,že přijdu do školky
- Neprotahujte ranní loučení,je mi potom ještě větší smutno
- Nevoďte mě do školky když mi není dobře nebo jsem nemocný.Nakazím pak svoje kamarády a paní učitelky.
- Nedávejte mi do školky žádné sladkosti,jen když budu mít narozeniny nebo svátek to pak s kamarády oslavím a rozdělím se s nimi
- čtěte pozorně všechny informace na nástěnkách,na dveřích třídy nebo webových stránkách aby jste na nic důležitého nezapoměli
- Buďte upřimní a nezapomeňte paním učitelkám sdělit veškeré důležité informace nebo změny,které by měly vědět
- Jděte nám příkladem a dodržujte školní pravidla s námi
REŽIM DNE:
6,00 - 8,00 - scházení dětí,spontánní činnost,volné hry a částečně řízené aktivity učitelkami
8,00 - 8,30 - ranní rituál,přivítání s dětmi,tělovýchovná chvilka ( zdravotní cvičení,pohybové hry)
8,30 - 9,00 - hygiena,svačina
9,00 - 10,45 - hygiena,příprava na oběd,oběd,hygiena
11,30 - 14,00 - odpočinek,relaxace
14,00 - 14,30 - hygiena ,odpolední svačina
14,30 - 15,30 - spontánní činnost dětí,odchod domů
PLÁNOVANÉ AKCE:
AKTIVITY NAŠÍ TŘÍDY:
Vytvořily jsme pro Vás nový třídní EMAIL, kam můžete zasílat obrázky, fotky a zprávy od dětiček ze třídy ŽABIČKY.
Moc se těšíme

Dáda, Šárka a Eva
EMAIL: nasetridicka@email.cz
Milé děti a vážení rodiče,
v těchto dnech budeme rozvíjet poznatky o domácích zvířatech a jejich mláďatech. Povídejte si s dětmi o domácích zvířátkách a jejich mláďátkách, jaká zvířátka žijí na dvorečku, jak se jmenují jejich mláďátka, co nám zvířátka dávají...
Snažme se u dětí rozvíjet pozornost a schopnost naslouchat. Přečtěte dítěti pohádku - Jak mluví zvířátka. Pomocí otázek zjistíte, zda dítě poslouchalo.
Jak mluví zvířátka
To, co já vám dneska povím, bude krátká pohádka a my se v ní naučíme, jakpak mluví zvířátka. Byl vám jednou jeden statek, plný rodin od zvířátek. Byli tu pejskové, kočky, slepice, ovce, krávy, dokonce i prasátka, a teď když to všechno víte, začne naše pohádka.
Pejsek Bobík u boudy stál, štěňátka svá k sobě zval A jak na ně zavolal? No přece …(zaštěkal). Kousek opodál Micka na sluníčku spala a pak, když se probudila, na koťátka zavolala. A jak na ně zavolala? No přece … (zamňoukala). V chlívku zase prasátko pořád by se cpalo, když na chvíli přestalo, na selátka volalo. A jak na ně zavolalo? Přece pěkně … (zachrochtalo). Ovečka za humny travičku spásala, a když se dost napásla, na jehňátka volala. Jenže byla daleko, a tak trochu ječela. A jak? Přece … (bečela). Zrovinka okolo slepička běžela, najednou se zastaví, svoje děti vidí stěží. Jen plakat je slyšela. A jak na ni její děti volaly? No přece … (kdákaly – kvokaly). Ještě v maštali kráva stála. A telátko v koutě? Teprv stát se učí. A co přitom povídá? Inu, prostě … (bučí).

Veselé veršované hádanky
Kdo žije na dvoře? Kdo to ví,
Ten mi správně odpoví.
Hledá, hrabe zrníčka.
Osel, nebo slepička?
Umí vrčet, zaštěkat.
Je to pes, anebo čáp?
Na trávě se pěkně pase.
Je to beran, nebo prase?
Mňouká, na klíně se ráda chová.
Je to kočka, nebo sova?
Kokrhá, když ráno vstává.
Je to kohout, nebo kráva?
Mé mé, mečí od rána.
Slyšíš kozu, nebo havrana?
Rypáčkem rozryje celý dvoreček.
Dělá to selátko, nebo vrabeček?
V řádce za sebou vodí housátka.
Umí to husa, nebo maminka selátka?
Kvoká, když kuřátka k sobě volá.
Dělá to kvočna, nebo sova?
V kurníku snáší vajíčka.
Je to kobyla, nebo slepička?

Rozvíjejme sluchové vnímání: dítě poznává pouze podle zvuku. Můžete využít nahrávky na tomto odkazu: https://youtube/poznavanizviratek
Rozvíjejme řečové dovednosti: Najděte doma knihy o domácích zvířatech, dítě ukazuje dle Vašich pokynů jednotlivá zvířata a snaží se je pojmenovat. Seznamujte děti i s mláďaty. Pokud nemáte vhodnou knihu, můžete použít vložené obrázky.
Najdi mládě – přiřazování mláďat ke svým zvířecím maminkám
Na zemi si provázkem utvořte kruh. Do kruhu dejte obrázky maminek mláďat. Mimo kruh jsou na zemi v prostoru schované obrázky jejich mláďat. Dítě hledá mláďata a nosí je (přiřazuje) do kruhu k jejich maminkám.

Zahrajte si s dětmi hru zaměřenou na rozvoj paměti a pozornosti
Hádej, které zvířátko zmizelo
Dejte na stůl před dítě 5 obrázků domácích zvířat. Nechte dítě, aby si obrázky prohlédlo. Pak ho požádejte, ať se otočí nebo zavře oči. Jeden obrázek schovejte. Dítě hádá, který obrázek chybí.





Prstové cvičení
Z dlaní obou rukou vytvoříme mističku.
Pro svoji kočičku
udělám mističku.
Dobrotu jí přichystám,
Dobré mlíčko do ní dám.
Zatneme ruce v pěst.
Střídavě natahujeme a krčíme prsty – kocouří drápky.
Či, či, či, či, či, či,
To je život kočičí.
Ale když mě někdo zlobí,
nebo když se leknu,
naježená srst mě zdobí
a drápkem ho seknu.
Grafomotorika
Na velký arch kreslí dítě klubko pro kočku. Kreslení doprovází říkankou.
Koulím, koulím klubíčko, pojď si pro něj, kočičko.
Skákal pes ve zvířecí řeči
Na známou melodii ,,Skákal pes“ dítě zpívá jako pes – haf haf haf, jako kočka – mňau mňau mňau, jako kachna – ga ga ga, jako včelka – bzbzbz, …
Básnička s pohybem
Dítě bude provádět jednoduché pokyny podle rodiče za doprovodu básničky.
Já jsem pejsek jménem Rek, (lezení ve vzporu klečmo)
Hlídat chodím na dvorek.
K zemi se já přikrčím, (přikrčení k zemi)
Na zloděje zavrčím.
Vrčím, vrčím, vrčím,
Pak do výšky skočím. (výskok do výšky)
Zloděj se moc vyleká,
Jak může, tak utíká. (běh na místě)
Procvičování předložek
Kde je pejsek? (za, na, v, před, vedle)

Pracovní list - najdi správný stín

Obrázek k vykreslení

Použité zdroje: Pinterest, Youtube, Jaro, léto, podzim, zima..., Náměty pro MŠ
Krásné jarní dny, pevné zdraví a dobrou náladu Vám všem přejí Dáda, Šárka, Eva :-)
,,JARO ŤUKÁ NA VRÁTKA“
Cílem tohoto tématu je vzbudit u dětí kladný vztah k přírodě a znát charakteristické rysy
předjaří a jara. V nadcházejícím období se budeme snažit u dětí posilovat radost
z objevovaného a z probouzející se přírody. Zacvičte si…děti napodobují pohyb podle vzoru,
rozvíjí si tím hrubou motoriku. Vhodné jsou skoky, poskoky, chytání a házení míče apod.
Pohádka o jarním sluníčku
Vykouklo sluníčko za bílým obláčkem, který plul po modré obloze. Sluníčko se protáhlo, zamrkalo a usmálo se na svět. Letos nastal jarní čas nějak brzy, ale kytičky už vykukují z hlíny, ptáčci začínají zpívat, tak se sluníčko dalo do práce. Rozzářilo se na celou oblohu, zahnalo obláčky a začalo pomalu prohřívat zem. A jaro může začít. Další den však bylo pošmourné ráno plné mraků a sluníčku dalo moc práce najít aspoň skulinku a nakouknout na svět. Mraky měly však převahu, a tak sluníčko raději nabíralo síly, aby mraky přemohlo další den. A skutečně, další ráno se sluníčko plnou silou nadechlo, mraky se polekaly a na mnoha místech se potrhaly. Tak sluníčko s úsměvem posvítilo na nový den. Všimlo si, že ptáčků i kytiček zase trochu přibylo, objevilo se i několik berušek, které také zvědavě nahlédly, jestli už je dost teplo, aby se mohly proletět. A tak jaro pokračovalo. Brzy se všechno začalo zelenat, bzučely včelky a bylo stále tepleji. Sluníčko z jasné oblohy sledovalo, jak se mu práce daří a spokojeně se usmívalo, protože JARO JE TU!
Snažme se podpořit rozvoj slovní zásoby
Povídejte si s dětmi o jaru, o kvetoucí přírodě, o zvířátkách v lese i na dvorku, o
změnách počasí apod.
Hádanky o jaru
Pod sněhem se tiše krčí,
nad paprskem čeká,
nevadí, že vítr hučí,
voní do daleka.
(sněženka)
Hřeje, co mu síly stačí,
kytičky to těší,
směje se na kluky ptačí,
na auta i pěší.
(sluníčko)
Pod zemí si cesty hloubí,
až na naši zahrádku,
babička se na něj zlobí,
když udělá hromádku.
(krtek)
Chutná ovečce i krávě,
Když kvetou, zvonky zvoní,
Kvítek vedle kvítku v trávě,
Žlutobíle voní.
(sedmikráska)
Zima už se loučí s námi
Zima už se loučí s námi,
snížek už je za horami.
Sluníčko si češe vlasy,
v zahrádkách už brzy asi,
pokvete nám petrklíč,
který pošle zimu pryč.
O sněžence
Na zemi je bílý sníh,
děti jezdí na saních.
Sněžence to ale nedá,
snížek nad sebou zvedá.
Pak vykoukne na svět bílý,
jaro je tu každou chvíli.
Jaro letí – (písnička na melodii – Pec nám spadla)
Jaro letí, jaro letí
má zelená křidélka.
šatičky má ze sněženek
a ve vlasech motýlka.
Kde se vzaly, tu se vzaly
pampelišky v trávníčku,
ke sluníčku otáčejí
svoji zlatou hlavičku.
Pobyt venku je ideálním místem pro sluchové vnímání, děti tak mohou rozlišovat a poznávat
různé zvuky přírody.
Na vycházce
Najdi:
- Sedmikrásku
- Pupen
- Hnízdo
- Kvetoucí strom
- Žížalu
- Kůry stromu
- Trávy
- Srsti kočky, psa, kůzlete
- Jarního květu
- Kamene
- Země
- Zpěv ptáků
- Tekoucí vodu
- Šumící stromy
- Bzukot včel
Jaro je plné barev. Procvičujte s dětmi barvičky. Udělejte si barevný den či víkend a slaďte
oblečení do stejných barev.
Najdi stejnou barvu – dítě si „vylosuje“ barvu (např. barevná kolečka v pytlíku – základní
barvy:červená, modrá, žlutá, zelená), dítě potom vyhledává v okolí všechny předměty se
stejnou barvou, při odstínech aspoň podobnou.
Využijte PET víčka k procvičování barev, ale také ke skládání např. sluníčka, kytiček apod.
Přejeme Vám všem krásné předjarní rozjímání a především pevné zdraví!!!
Zdraví Vás Dáda, Šárka a Eva
Přiřaď stejnou barvu

Procvičování pojmů - VELKÉ x MENŠÍ x NEJMENŠÍ



Jarní grafomotorické listy


Zdoje: Náměty a inspirace pro MŠ, Pinterest, Jaro v MŠ, Do školky za zvířátky
MASOPUST
- Rozhovor na téma ,,MASOPUST" (povídání o tom, co je to Masopust)
- Poslech známých pohádek (např. Perníková chaloupka, Koblížek, Tři medvědi...rozhovor nad obrázky)
- Procvičování velikostí ( velký,menší, nejmenší - pohádka ,,Tři medvědi")
Modelování - koblihy, koláče
- Poznávání hudebních nástrojů podle obrázků (píseň ,,Já jsem muzikant")
Poslech a rytmizace říkadel
MASOPUST
Masopust,masopust, koblížky a masa kus.
Masopust,masopust,až to sníme bude půst.
Masopustní veselice veselá je převelice.
Lidé vodí po vesnici medvěda i medvědici.
Tancuj,tancuj,medvěde, karneval se povede.
- Výroba masek (vystřihnout tvar např. zvířátka na obličej, vyzdobit - barvy, barevné papíry...)
- Pohybová hra ,,Masopust"(reakce na slovní pokyn - když řeknu slovo maso -běháme, slovo pust-stát)
- Pobyt venku - pozorování přírody, naslouchání a určování zvuků,hry v přírodě, hod na cíl (míček)
OD KOUSÁNÍ K POVÍDÁNÍ
webinář s klinickou logopedkou Martinou Kolmanovou - pořádá MAS Vodňanská Ryba
Jak skrze příjem potravy podpořit vývoj řeči dítěte a vyhnout se chybám, které rodiče nejčastěji dělají.
22. 2. 2021_18.00 - 19.30 hod.
více informací k semináři a informace k přihlášení ZDE
JAK SEDĚT A VLASTNĚ SE HÝBAT?
webinář s fyzioterapeutkami Katarínou Železnou a Pavlou Skopalovou - pořádá MAS Vodňanská Ryba
Webinář pro pohodlnější a zdravější den za pracovním stolem bez bolesti zad, krční páteře i zápěstí.
3. 3. 2021_17.00 - 18.30 hod.
více informací k semináři a informace k přihlášení ZDE
VE ŠKOLCE MI BYLO FAJN, ALE BUDU ŠKOLÁKEM - JAK NEJLÉPE SVÉ DÍTĚ PŘIPRAVIT NA PŘECHOD DO ZŠ - PŘIPRAVENÝ PŘEDŠKOLÁK
webinář se speciální pedagožkou - Mgr. Lenkou Bínovou
Webinář o tom, jaké schopnosti by měl mít předškolák před vstupem do ZŠ, jak napravit nedostatky v rozvoji dítěte a jaké jsou požadavky na dovednosti a um prvňáčka na začátku školní docházky.
Bude zde prostor pro Vaše dotazy a pro konkrétní doporučení, jak pomoci Vašim dětem.
18. 3. 2021_od 17.00 hodin
více informací k semináři a informace k přihlášení ZDE
Ve středu 9.12.2020 od 8.00 hodin se budou děti fotografovat. Ukázka fotografií je vyvěšena na hlavním vchodě do budovy a pavilonu, kde je uvedena i cena jednotlivých souborů. Fotografie by měly být dodány do Vánoc.
Pohádka"Kašpárek v pekle"
vstupné: 50,- Kč
Kde: MŠ Smetanova
-Povídání o podzimní přírodě (oblečení,počasí, pouštění draka....)
-Prohlížení knih, hádanky
-Rozvíjení slovní zásoby ,,Co viděl drak"? (využití knih a obrázků )
-Rytmizace slov (např. obrázek jablka - vytleskat ja-bl-ko ..)
-Opakování říkadel a nové říkadlo
Dráček
Vítr fičí, vítr duje,
copak to v něm poletuje ?
Papírový dráček,
má barevný fráček.
-Procvičování barev ( na velkém papíru nakreslený drak a ocásek děláme z PET víček - červený, žlutý, modrý,
zelený...)
-Zdobíme draka (na šablonu draka nalepujeme listí a dolepíme oči, nos, ústa ...)
-Nezapomeňte pozorovat podzimní přírodu (stromy, keře, listy, barvy podzimu..)
-Pohybová hra ,,Pan čáp ztratil čepičku ", skládání obrázků z přírodnin (žaludy, kaštany, větvičky...)
Hlavně pevné zdraví
přejí Šárka,Dáda a Eva
Vážení rodiče, milé děti,
opět nastala situace, že naše MŠ byla bohužel uzavřena. Je nám to velice líto. Po dobu uzavření MŠ budeme vkládat na stránky naší třídy ,,ŽABIČKY" vhodné aktivity, které si s dětmi můžete ve volném čase procvičovat. Budeme vděčné, když nám dětičky po návratu do školky přinesou ukázat obrázky, pracovní listy, či výrobky, které vytvořily v době, kdy nemohly navštěvovat MŠ. V této nelehké době vám všem přejeme hlavně mnoho zdraví !!!
Dáda, Šárka a Eva :-)
Podzim nabízí spoustu aktivit ke tvoření a to nejenom doma, ale také v přírodě. Pokud máte možnost, udělejte si s dětmi procházku podzimní přírodou. Vřele doporučujeme ,,Stezku v Zátiší" (najdete ji nad Rybářskou školou), která přímo nabízí rozmanitost podzimu a nabádá k tvoření např. z kaštanů, šípků, žaludů, listů. Povídejte si s dětmi o podzimní přírodě. Nechte děti pojmenovávat věci, kterými je obklopováno. Procvičujte barvy a rozvíjejte jemnou motoriku.
Kaštan
Shoď mi kaštan, kaštane,
vždyť se ti nic nestane,
když mi jeden kaštan shodíš,
jenom trochu hlavou hodíš.
Tvoření z kaštanů - můžete tvořit doma, ale i přímo v přírodě
Podzimní
List za listem létá lehce,
vlaštovička zimu nechce.
Poletí přes velkou louži,
po teple a slunci touží.
DRÁČEK PAPÍRÁČEK - soustředěně poslouchat pohádku
Jednou Tomík z okna kouká. ,, Tati, půjdem pouštět draka, venku dnes tak pěkně fouká." ,, To máš pravdu, Tomášku, ale než ven vyrazíme, tak si draka vyrobíme." Tomášek hned papír, špejle, provázek a barvy nosí, tatínka o pomoc prosí. Tatínek, ten dobře ví, jak má draka vyrobit. Na dřevěnou konstrukci papír nalepí, naváže provázek a barvami nazdobí. Tomášek ještě přinese pentličky a na ocásek dráčkovi naváže mašličky. ,,Jé, tatínku, to je krásný drak! Jak mu budem říkat? Třeba PAPÍRÁK." Drak létal vysoko, až nad mraky. Mrkal při tom na ptáky. Že by trochu zesmutněl? Už je to tak. Rád by létal volně. Jako pták. A drak prosí Tomáška ,,Pusť mě, prosím, z provázku. Udělám si mezi mraky malinkatou procházku." Tomášek není zrovna rád. Přání ale splní. Drak je přece kamarád. S tatínkem pustí dráčka do oblak. Tam si může létat volně, jako pták. Jak Papírák letěl světem, dělal radost mnoha dětem. Chvíli si s mraky na honěnou hrál, pak se hezky rozloučil a zas letěl dál. Po roce, když přišel podzimní čas, vrátil se Papírák k Tomovi zas. ,,Papíráčku, to tě vidím rád! A že ses k nám vrátil, chci ti novou mašli na ocásek navázat." ,,Ve světě, Tomášku, bylo hezky, ale doma jsem moc rád a s tebou si zas budu hrát."
Práce s pohádkou: dítě dle zachycené myšlenky, odpovídá na otázky - O kom byla pohádka? A byl to drak, co žere v pohádkách princezny a chrlí oheň? Z čeho byl drak vyrobený? Kdo ho vyrobil?
Drak neodmyslitelně patří k podzimu a k podzimním radovánkám, a proto se drakům budeme více věnovat.
Rozlišení: Drak - papírový x Drak - pohádková postava -
Procvičování barev - střídání barev na dračím ocásku: vystřihnutý drak s ocáskem, nastříhané mašličky - červená, modrá, zelená, žlutá - děti přiřazují barvy podle zadání rodiče např. dej červenou mašličku, nyní dej modrou apod.
Procvičování pojmů. NAHOŘE x DOLE - rodič schová obrázek draka dle daného pojmu a dítě odpovídá na otázku: Kam se schoval drak?
Procvičování pojmů: KRÁTKÝ x DLOUHÝ - vystřihnutý drak s různě dlouhými ocásky z provázku - dítě určuje podle velikosti od nejkratšího po nejdelší apod.
Podzim a drak
Každý podzim, je to jistý,
bere vítr stromům listy.
Drak to listí nahání,
nikdo mu v tom nebrání.
Básnička s pohybem
Papírový dráček
Papírový dráček potrhal si fráček - poskoky
zavolejte na tátu, - otáčení hlavy do stran
ať mu tam dá záplatu. - poplácání zadečku
Potom bude ten náš drak - poskoky, ruce v bok
zase létat jako pták. ruce na ramena, máváme křídly
Zdroje: Náměty pro MŠ, Pinterest
Pohádka O Palečkovi
vstupné: 50,- Kč
Kde: MŠ Smetanova
vstupné: 55,- Kč
Kde: MŠ Smetanova
Kde: Třída Žabičky
-Poznávat některé dopravní značky ( jejich tvar např. kruh, čtverec ..)
-Opakování básniček - ,,Dopravní prostředky"
,,Semafor"
-Omalovánky dopravních prostředků
-Výroba ,,Auta "(polovinu papírového talířku natřeme barvou a nalepíme vystřižená kola, okna)
-Výroba ,,Dopravních prostředků"(využití různých krabiček, ruliček...)
-Básnička,,Auto"
Tů,tů,tů, auto už je tu.
Pojeď mámo, pojeď s námi,
za chvíli jsme za horami.
Tů, tů, tů, auto už je tu!
-Pobyt venku ,,Co slyšíme v okolí ?"
,,Pozorování dopravních značek"
,,Určování dopravních prostředků"
Těší se na vás Šárka, Dáda a Hanka
-Poznávat dopravní prostředky( co jezdí,létá,pluje)
-Uvědomit si k čemu slouží - helma,chrániče, dětská sedačka ..
-Vědět jak přecházíme silnici, znát barvy semaforu
-Využití obrázkových knih, rozhovor nad obrázky
-Hra ,,Na dopravu"(kostky,auta, garáže, vláčky, dopravní koberec ...)
-Rytmizace slov ( ko-lo, au-to ..)
-Logopedie -jede vláček šššš (zrychlujeme, zpomalujeme, hlasitě, tiše)
-Skládání dopravních prostředků z částí ( rozstříháme obrázek na 4-6 dílků a poskládáme )
-Hra ,,Co jezdí, létá, pluje"
Voda -modrý krepový papír
Koleje -prkýnka
Silnice -černé papíry
Vzduch -nakreslený mrak
Děti mají obrázky dopravních prostředků, přiřazují je dle způsobu pohybu ( např. auto - silnice ..)
- Grafomotorika -vlnky na vodě, kouř z výfuku
-Básnička - ,,Dopravní prostředky"
Auto stojí v garáži,
vláček hledá nádraží.
Autobus má parkoviště,
letadlo chce na letiště.
Lodě znají přístavy,
kde se chvíli zastaví.
-Pozorování a určování dopravních prostředků při pobytu venku
-Hra ,,Na auta" - reakce na signál (červená kostka - stát, zelená - jedeme)
-Stavba ,,Semaforu"- rozvíjet znalost barev ( 3 kruhy, vyplníme PET víčky)
-Básnička -,,Semafor"
Červená je kytička,
žlutá barva sluníčka.
Zelená je,milé děti,
jako hrášku kulička.

Grafomotorická cvičení



Použité zdroje: Pinterest
Zdraví Šárka,Dáda a Hanka
Den matek
Milí rodiče a děti, všechny vás moc zdravíme. Blíží se den (8.května), kdy naše maminky oslaví svůj svátek. Proto se tento týden zaměříme právě na maminky. Pro volné chvíle, zde najdete aktivity související s tímto tématem. Dětičkám přejeme mnoho radosti z jarních her a maminkám přejeme mnoho zdraví, štěstí, lásky a trpělivosti. Dáda, Šárka, Hanka
Aktivita pro tatínky s dětmi:
- tatínkové pokládají otázky a maminky poslouchají...
- popiš svoji maminku, jak vypadá?
- co vše tvoje maminka umí?
- jak se jmenuje tvoje maminka, tatínek, sourozenec?
- jak doma pomáháš mamince?
- kdy, je tvoje maminka nejkrásnější?
Spanilá jak růžička,
dala mi půl srdíčka.
Umí něžně pohladit,
v pravou chvíli poradit.
Jenom jednu každý má,
celý den se usmívá.
Zpívejte si na melodii písně Pec nám spadla:
Já mám mámu, ty máš mámu. Všichni máme maminku.
Já mám pro ní, ty máš pro ní, k svátku sladkou pusinku!
Písnička s pohybem
Až já budu velká
Až já budu velká, (z bobečku rosteme, ukazujeme jak jsme velcí)
bude ze mne selka, ( ruce v bok, kroucené pohyby do stran)
přijďte k nám, já vám dám ( ukazuji, pojď rukou)
plný krajáč mléka. (ukazuji s rukama velký kruh)
přijďte k nám, já vám dám ( ukazuji, pojď rukou)
plný krajáč mléka. (ukazuji s rukama velký kruh)
Kyselého nemám (točím s rukama v zápěstí, vyvýšené ruce a ukazuji ne, ne)
a sladkého nedám.
Běžte pryč, běžte pryč, (ukazuji běžte pryč rukama)
já vás ani neznám. (točím s rukama v zápěstí, a ukazuji ne, ne)
Běžte pryč, běžte pryč, (ukazuji běžte pryč rukama)
já vás ani neznám. (točím s rukama v zápěstí, a ukazuji ne, ne)
Aktivity vhodné pro pobyt venku
- hry na pískovišti (bábovky, pečeme koláč, vaříme)
- zametání chodníku, hrabání (uklízíme jako maminka)
- jízda na odrážedlech, kolech (tatínek jede do práce)
- vycházky do okolí
- stavby, skládanky, mozaiky z přírodnin
Dospělý čte a dětičky doplňují slova podle obrázku

Grafomotorická cvičení


Použité zdroje: Náměty a přípravy pro MŠ
Učebnice, mapy cz.
Den matek
Milí rodiče a děti, všechny vás moc zdravíme. Blíží se den (8.května), kdy naše maminky oslaví svůj svátek. Proto se tento týden zaměříme právě na maminky. Pro volné chvíle, zde najdete aktivity související s tímto tématem. Dětičkám přejeme mnoho radosti z jarních her a maminkám přejeme mnoho zdraví, štěstí, lásky a trpělivosti. Dáda, Šárka, Hanka
Aktivita pro tatínky s dětmi:
- tatínkové pokládají otázky a maminky poslouchají...
- popiš svoji maminku, jak vypadá?
- co vše tvoje maminka umí?
- jak se jmenuje tvoje maminka, tatínek, sourozenec?
- jak doma pomáháš mamince?
- kdy, je tvoje maminka nejkrásnější?
Spanilá jak růžička,
dala mi půl srdíčka.
Umí něžně pohladit,
v pravou chvíli poradit.
Jenom jednu každý má,
celý den se usmívá.
Zpívejte si na melodii písně Pec nám spadla:
Já mám mámu, ty máš mámu. Všichni máme maminku.
Já mám pro ní, ty máš pro ní, k svátku sladkou pusinku!
Písnička s pohybem
Až já budu velká
Až já budu velká, (z bobečku rosteme, ukazujeme jak jsme velcí)
bude ze mne selka, ( ruce v bok, kroucené pohyby do stran)
přijďte k nám, já vám dám ( ukazuji, pojď rukou)
plný krajáč mléka. (ukazuji s rukama velký kruh)
přijďte k nám, já vám dám ( ukazuji, pojď rukou)
plný krajáč mléka. (ukazuji s rukama velký kruh)
Kyselého nemám (točím s rukama v zápěstí, vyvýšené ruce a ukazuji ne, ne)
a sladkého nedám.
Běžte pryč, běžte pryč, (ukazuji běžte pryč rukama)
já vás ani neznám. (točím s rukama v zápěstí, a ukazuji ne, ne)
Běžte pryč, běžte pryč, (ukazuji běžte pryč rukama)
já vás ani neznám. (točím s rukama v zápěstí, a ukazuji ne, ne)
Aktivity vhodné pro pobyt venku
- hry na pískovišti (bábovky, pečeme koláč, vaříme)
- zametání chodníku, hrabání (uklízíme jako maminka)
- jízda na odrážedlech, kolech (tatínek jede do práce)
- vycházky do okolí
- stavby, skládanky, mozaiky z přírodnin
Dospělý čte a dětičky doplňují slova podle obrázku

Grafomotorická cvičení


Použité zdroje: Náměty a přípravy pro MŠ
Učebnice, mapy cz.
-Pozorování přírody kolem nás -pampelišky, sedmikrásky ,hmyz
-Rozhovory nad knihou -obrázky z přírody ,chování v přírodě (co je dobře ,co špatně )
-Stavba z kostek -vesnice , město , les ...
-Skládání obrázků z PET víček, kamínků ,klacíků , šišek ...
-Hra ,, ČISTÍME STUDÁNKU "(kruh -např. velká obruč , různé odpadky , třídíme do kontejnerků dle druhu )
-Říkadlo - Co to ťuká v našem lese,
ťuky ,klepy ,ťuky ,klep?
Atˇto klepá , nebojte se,
je to datel - drvoštěp.
- ,,Filipojakubská noc "(30.4.)
- četba z knihy ,,Malá čarodějnice" (je hodná ,nebo zlá ,jak se může oblékat ...)
-Rozhovor -hledání pohádek , ve kterých vystupuje čarodějnice
-Sluchová hra -např. sáček,dřívka , skořápky... děti hádají dle sluchu ,čím čarodějnice čaruje
-Říkadlo- Ježibaby kamarádky,
krouží vzduchem tam
a zpátky.
Šaty mají od sazí,
snad se v letu nesrazí.
-Grafomotorika - ,,Ježibaba čaruje" ( uvolnění zápěstí)
,,vítr"
-Malování řeky (vln) -vlnky malujeme pomocí větvičky namočené v barvě
-Pobyt venku - výroba chatrče pro ,,Malou čarodějnici"(listy, větvičky)
-prohazování míčků ,,pavučinou"(vlnou mezi stromy)
-kresba dřívkem do písku
-otiskování přírodnin do modelovací hmoty
-sázení semínek, rostlinek( na zahrádce )
Krásné počasí při ,,jarním čarování" přeje Šárka,Dáda a Hanka
Pracovní listy



Použité zdroje: Náměty a přípravy pro MŠ
Mimibazar
E-předškoláci
Do školky k nám přijede divadlo Máma a táta s pohádkou "Kvído a strašidelná škola"
Vstupné 50,- kč
Kde: MŠ Smetanova
Milé děti a rodiče,
tento týden si ještě vzpomeneme na domácí zvířátka a jejich mláďátka. Budeme si užívat sluníčka, naslouchat řeči ptáčků, pozorovat čápy a všímat si změn jarní přírody. Z klacíků, z kamínků, z pampelišek a sedmikrásek si můžete vytvarovat např. sluníčko nebo nějaké zvířátko.
Bylo by vhodné, aby děti i nadále procvičovaly samostatnost při stolování a oblékání.
Krásné dny plné sluníčka přeji Dáda, Šárka a Hanka :-)
Cvičení
Najdi stejnou barvu
- z pytlíčku, kde jsou namíchaná barevná kolečka či kostičky si dítě jednu barvičku vytáhne a potom hledá v okolí předměty stejné barvy
Poznávání a procvičování části těla
- rodič položí otázku ,,ČÍM SE DOTÝKÁM, KDYŽ..."
... ležím na zádech, ležím na břiše, sedím v tureckém sedu na zemi, sedím s nataženýma nohama na zemi, klečím na zemi, sedím na židli, stojím apod.
= děti popisují, kterými částmi těla se dotýkají podlahy, židle, stolu apod.
Rytmizace s říkadly
- dřívka, kamínky, cokoliv najdete na procházce - dodržet přesně rytmus říkadla
BUMTATATA BUMTATA,
- - - - - - - ,
UTEKLA MI KOŤATA!
- - - - - - - !
PRVNÍ KOTĚ DÍROU V PLOTĚ,
DRUHÉ PSALO, ŽE SE VZDALO.
A CO TŘETÍ? A CO TŘETÍ?
ULETEĚLO NA KOŠTĚTI!
ČTVRTÉ VLEZLO ZA VRATA -
BUMTATATA BUMTATA!
Hry s prsty
,,počítání" - postupné zvedání prstů od palce s počítáním od jedné do pěti na jedné ruce, na druhé, oběma najednou
,,cvrnkání kuliček" - ve vzduchu, na stole (kuličky z papíru, které si dítě samo vyrobí)
Grafomotorické cviky
Šnek (spirála)
- za pomocí říkanky dítě maluje spirálu: Vařila myšička kašičku, na zeleném rendlíčku...


Pohádka
Proč ovečky nosí zvoneček
Byla jedna ovečka a jeden beránek. Oba se velice těšili na jaro, až budou mít jehňátko. Když se jehňátko narodilo, nastaly mamince ovečce a tatínkovi beránkovi velké starosti. Jehňátko bylo totiž hodně neposedné, zvědavé a všetečné. Všude vlezlo, všechno ochutnávalo a často se toulalo. Ovečka a beránek si lámali hlavu, jak to udělat, aby se jim jehňátko nakonec neztratilo a nezadávali ho v lese vlci. Na louce jehňátko stále hlídali, pořád se po něm ohlíželi, ale stačila chvilka nepozornosti a jehňátko hupky, dupky a už bylo v lese. Takové to bylo nerozumné jehňátko! Marně mu tatínek beránek domlouval, že může v lese zabloudit a už nenajde cestu domů. Marně mu maminka ovečka vyprávěla, že ho mohou v lese chytit vlci. Jednou chodil ustaraný beránek po louce a stále přemýšlel, jak uhlídat neposlušné jehňátko. Najednou uslyšel, jak zvoní na kostelní věži zvon. Hlas zvonu se daleko rozléhal, a tak beránka napadlo: ,,Dáme jehňátku na krk zvoneček, abychom stále slyšeli, kde chodí!" A tak dostalo neposlušné jehňátko na krk zvoneček, aby se neztratilo. A druhý zvoneček dostala na krk i maminka ovečka, aby neposedné jehňátko slyšelo, kde se jeho maminka právě pase.
Báseň
Cinky, linky, zvonek zvoní,
běhá tu s ním jehňátko.
Na louce, kde tráva voní,
najde mámu zakrátko.

Použité zdroje:
Přípravy a náměty pro MŠ
Veselý rok s pohádkami
-Poznávat některá domácí a hospodářská zvířata a jejich mláďata (rozhovor nad obrázky ,obrázkové knihy)
-Hra ,,Na hospodářství" (ohrádky z kostek ,domečky pro zvířátka)
-Říkadla
-Pejsek -rytmizace(tleskání )
Pejsek štěká za vraty,
honí se tu s kuřaty.
Kuřátka se nedají,
na hřbet si mu
sedají.
-Bumtarata (spojení s pohybem )
Bumtarata na vrata (tleskání)
máme čtyři koťata .
První mňouká (,,mňau ")
druhé přede (předeme jako kočička )
třetí spinkat nedovede (povzdech ,otáčíme hlavou)
A to čtvrté prská (,,zaprskat")
ocáskem si mrská (hýbeme prstíky )
-Gymnastika mluvidel (napodobovat hlasy zvířat)
-Sluchová hra ,,Jaké slyšíš zvířátko?"(najdi správný obrázek)
-Grafomotorika - velký arch papíru a kreslíme krouživým pohybem klubíčka pro kočičku (procvičování barev
-nakresli dvě červená , jedno žluté ..pojmy více a méně ..)
-Omalovánky domácích zvířat
-Při pobytu v přírodě - poslouchej
-tekoucí vodu
-zpěv ptáků
-zvuky zvířat
-Pohybová hra ,,Na zvířátka"(napodobujeme zvířátka např. lezeme po čtyřech jako ,,kočičky",chůze v dřepu
-,,káčata"...)
Moc, moc vás zdravíme
Šárka, Dáda a Hanka
Pracovní listy
Spoj maminku se svým mláďátkem...

Najdi mamince její mláďátko...

Procvič si ručku svoji a pokus se obtáhnout obloučky ve správném směru...
