UMÍSTĚNÍ TŘÍDY: odloučené pracoviště MŠ Výstavní, 2.podlaží
PROSTOROVÉ MOŽNOSTI TŘÍDY:
- herna, lehárna, umývárna, WC, šatna
POČET ZAPSANÝCH DĚTÍ: 23 dětí – 15 dívek, 8 chlapců
VĚKOVÉ SLOŽENÍ TŘÍDY: 4 – 7,5 let
O NAŠÍ TŘÍDĚ:
Naše třída „Žabiček“ se nachází v prvním patře mateřské školy. Jedná se o heterogenní třídu s počtem 23 dětí z toho 10 dětí se bude připravovat na vstup do ZŠ.
Individuálním přístupem a pozitivní motivací se snažíme o harmonický rozvoj celé osobnosti dítěte. Nově příchozí děti se budeme snažit nenásilnou formou začleňovat do kolektivu vrstevníků. Společně si budeme vytvářet „Pravidla žabiček“ a snažit se o jejich respektování a dodržování.
Zaměřujeme se na uspokojování základních biologických potřeb dítěte. Podporujeme u dětí dětskou zvídavost, touhu poznávat a objevovat sám sebe i okolní svět při nejrůznějších praktických, estetických a pohybových činnostech. Rozvíjíme u dětí hru, která je pro dítě nejpřirozenější. Ve třídě se vždy snažíme vytvořit veselou a radostnou atmosféru, aby se děti do školky těšily.
Našim cílem je : Třída usměvavých a spokojených dětí.
RANNÍ UVÍTACÍ RITUÁL:
Žabiček je plná třída,
zábava se často střídá.
Hrát si a pak uklidit,
zazpívat a zatančit.
V naší třídě žabiček,
máme plno usměvavých dětiček.
CO S SEBOU DO ŠKOLKY:
- bačkory (né pantofle), které si dítě samo dobře nazuje
- pohodlné oblečení pro hru ve třídě
- oblečení na ven, písek - dle počasí
- náhradní oblečení
- pyžamo
- plastový hrnek
- papírové kapesníky v krabici
- sáčky(pro znečištěné věci)
!!!Prosíme vše podepsat!!!
MAMINKO A TATÍNKU, PROSÍM
aneb školková pravidla pro dospělé
- přiveďte mě do školky a choďte si pro mě vždy včas, není mi příjemné být poslední
-pokud nebudete stíhat, zavolejte paní učitelce, aby se mnou počítala, že přijdu do školky
- neprotahujte ranní loučení, je mi potom ještě větší smutno
-nevoďte mě do školky, když mi není dobře nebo jsem nemocný, nakazil bych kamarády, celý den bych tam proplakal a paní učitelka by vám stejně zavolala, ať si pro mě přijdete
- nedávejte mi potají do školky s sebou žádné sladkosti
- když budu mít narozeniny, můžete přinést pro děti nějaké ovoce, zeleninu, sladkost, všichni to pak společně oslavíme a o dobrůtky se rozdělíme
- čtěte pozorně informace na dveřích, abyste na nic důležitého nezapomněli
- buďte upřímní a nezapomeňte paním učitelkám sdělit všechny důležité informace nebo změny, které by měly vědět
- jděte nám příkladem a dodržujte školková pravidla s námi
Režim dne:
6:OO scházení dětí na třídě Rybiček
6:30 odchod dětí na třídu Žabičky
8:00 doporučený příchod dětí na třídu
8:15 - 8:30 tělovýchovná chvilka
8:45 hygiena, svačina
9:15 -11:30 řízené i frontální činnosti, aktivity zaměřené na výchovu a vzdělání dětí, pobyt venku
11:45 hygiena, příprava na oběd, oběd
12:15 odchod dětí po obědě
12:15 - 14:00 hygiena, odpočinek, relaxace
14:00 - 15:00 spontánní činnosti, individuální práce s dětmi, dle počasí pobyt na školní zahradě
15:00 - 16:00 spojení tříd Rybičky + Žabičky na 1.třídě
Vyzvedávání obědů ve školní jídelně:
10:45 - 11:15
12:30 - 13:00
PLÁNOVANÉ AKCE:
Taťko, pojď nám pomoc vytvořit náš "Bosochodíček"
Bližší informace najde na dveřích naší třídy. Možná si přibalte i malou svačinku :)
*Prosíme o potvrzení. Děkujeme.
Kde: MŠ Výstavní-zahrada
Divadlo Divoloď
Kde: MŠ Výstavní
AKTIVITY NAŠÍ TŘÍDY:
DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ -
Rodiče, podívejte se do AKTUALIT našich webových stránek, kde najdete informace a dokumenty
k ZÁPISU do 1. třídy.
23.3. v 17°° - 19°° hod. je se koná webinář "ŠKOLNÍ ZRALOST", který je určen i pro Vás, Webinář
je pro všechny účastníky zdarma. /barbora.louzenska@seznam.cz/ mobil 728 736 245
Týdenní činnosti : 15. 3. - 19.3.
Téma: " Příroda se probouzí "
Podtéma: " Když jaro přichází polehoučku "
V tomto týdnu se budeme společně těšit na jaro, vnímat proměny přírody vlivem sluníčka, oteplením.
Na jaře je svět teplejší, barevný, umytý a voňavý, a to je důvod, aby byl každý na světě rád.
Milé maminky, nejdříve přečtěte dětem pohádku.
* Soustředěný poslech : " KOČIČKY NA JAŘE "
ALÍK : Mindo, pojď sem!
MINDA : Co chceš , Alíku?
ALÍK : Ukaž mi, prosím tě, ocásek.
MINDA : Co máš na mém ocásku?
ALÍK : Hm - hm - nic nevidím. Ukaž uši!
MINDA : Prosím tě - uši?
ALÍK : Hm - také nic. Ukaž tlapky!
MINDA : Alíku, prosím tě - co se děje? Jsem snad špinavá?
ALÍK : Kdepak špinavá. Jako panenka z pouti jsi. Obrať se! Hm - nic. Nic. To je divné.
MINDA : Tak už mi to řekni. Co je divné?
ALÍK : Ale, nu , víš, Petřík povídal...
MINDA : Co povídal. Tak přece mluv!
ALÍK : Petřík povídal, že už kvetou kočičky. Ale já jsem na tobě žádný kvítek nenašel.
Nemáš ho, kočičko, v puse?
MINDA : Já nevím, Alíku, podívej se.
ALÍK : Taky tam nic nemáš. To je divné. To je divné.
MINDA : A opravdu to, Alíku, Petřík říkal?
ALÍK : Opravdu. Přiběhl z venku a křičel hned ve dveřích: "Maminko,maminko,
kočičky už kvetou!" A maminka se usmála a řekla: "To je dobře.
To už je jaro za dveřmi."
KOZA : Mééé. Dobrý den.
ALÍK : Dobrý, den teto. Kampak? Kampak?
KOZA : Tamhle za ves k potoku, trochu si smlsnout.
ALÍK : Smlsnout? A co budete , teto mlsat? Vždyť přece nic neroste.
KOZA : Meee nic neroste? Přece už kvetou kočičky. A ty jsou jako med. Musím si pospíšit,
aby mi je všechny děti neolámaly.
MINDA : CHi , chi tady máš kočičky! Jívy kvetou! Ty jsi ale chytrák, Alíku.
ALÍK : No, no, Mindo, vždyť ty sis taky myslela, že máš růži na ocásku.
Tak teď nebuď taková moudrá. Ale hřeje to sluníčko, co?
MINDA : Mňau, hřeje. Pojďme radši za chalupu, tam bude jako na peci.
O pohádce si popovídejte. Pomocí otázek zjistíte, jestli děti dobře poslouchaly.
Veďte děti k souvislému vyjadřování. Neodpovídat jedním slovem, ale celou větou.
- Jaká zvířátka byla v pohádce a jak se jmenovala?
- Co chtěl Alík po Mindě, aby mu ukázala?
- Co Alík hledal na kočičce Mindě?
- Od koho Alík slyšel, že kvetou kočičky?
- Co šla dělat koza k potoku a co se Alík dozvěděl?
- Jak se jmenuje keř, který kvete na jaře "kočičkami"?
* SLUCHOVÉ HRÁTKY: určit hlásku na začátku slova
- Alík, Minda, Koza, Ocásek, Uši, Tlapky, Pejsek, Kočička, Jaro, Péťa,
Sluníčko, CHalupa.
- určit hlásku na konci slova: meD, potoK, veS, kozeL
* HRA SE SLOVY: "CO TO JEŠTĚ ZNAMENÁ?" - uvědomit si, že jedno slovo může znamenat
více skutečností. Vyhledejte obrázky, předměty, ukažte je dětem a vysvětlete.
- KOČIČKA - zvíře-malá kočka, kvetoucí vrba jíva
- UCHO - u nádoby, čidlo sluchu
- RUČIČKA - u hodin, malá ruka
- KOLO - jízdní kolo, kruhový tvar, kolo na plavání
- KOHOUTEK - zvíře-malý kohout, luční kytka, u vodovodu
- LIST - na stromě, v knize
- PERO - na psaní, ptačí
- VLAŠTOVKA - pták, z papíru
* LOGOPEDICKÁ CHVILKA: procvič si jazýček - rychlé vysouvání a zasouvání jazyka do úst /čertík/
vysunutí jazyka, krouživé olizování rtů /mlsná kočička/
našpul pusu - udělej mašinku - šššš šššš
zopakuj - "Huš, huš, huš, uteč zimo už."
* Nauč se HÁDANKY: Až je budeš umět dej je tatínkovi, tetě, babičce...
"Očima si v noci svítím,
každou myšku snadno chytím." /Kočka/
"Letím k slunci nad kopeček,
ukázat mu sedm teček." /Beruška/
Zahrajte si hru: "Hádej,hádej,hadači." Úkolem je rozvíjet logické myšlení a pohotovost.
"Je to zelené, chodíme po tom, lidé to kosí nebo sečou./tráva/
"Je to červené, roste to na stromě a bydlí v něm červík./jablíčko/
"Je to žluté, má to peříčka, bydlí ve vajíčku, které snaší slepička./kuřátko/
"Je to bílé, studí to, a když to zahřeješ, promění se ve vodu./sníh/
"Je to černé, žije pod zemí, dělá tunely a kopečky hlíny na trávě./krtek/
* PRACOVNÍ A VÝTVARNÁ ČINNOST: "KOČIČKY VE VÁZE" /hotové přineste do školky/
Co budete potřebovat: bílý a barevný papír /modrý, žlutý, zelený/, hnědou a bílou barvu, nůžky,
tenký štětec, tuhé lepidlo, pastelky
Na bílou čtvrtku nebo papír nakreslete tvar vázy/maminka/. Dítě vázu vystřihne a pak nalepí
na barevný papír. Tenkým štetcem namočeným v hnědé barvě udělej tři větvičky do vázy.
Namoč prst /ukazováček/ do bílé husté barvy a otiskuj ho střídavě po pravé a levé straně větvičky.
Bílou vázu si ozdob pastelkami./kytičky, puntíky, vlnky, podlé tvé fantazie/
Spočítej kolik "kočiček" máš na větvičce?
* POHYBOVÁ AKTIVITA: básnička s pohybem
"Rozcvička"
Jen tak si poskočím, /poskočíme snožmo/
jednou se zatočím, /zatočíme se dokola/
zadupám nohama, /zadupáme/
zatleskám rukama, /zatleskáme/
přidám i hlavičku /hlavou kýváme ze strany na stranu/
a už mám rozcvičku. /stoj snožmo, tleskáme/
Pohybová hra: "Kuba řekl" Cvičit pohotovou reakci na povely
maminka bude dávat povely, jaký cvik má dítě udělat
"Kuba řekl - sednout", "Kuba řekl - lehnout na břicho"....
/kleknout, sednout na paty, stoupnout na jednu nohu, dát ruce na nos.../
"Skáčeme přes kaluže"
Dejte dětem na zem malé papíry nebo provázky stočené do tvaru "louže"/4-5 louží/
Dítě musí překonat určenou trasu, aniž by spadlo do louže. Louže se snaží přeskakovat snožmo.
Už, už ,už
umím skákat přes kaluž.
Kdo kdy viděl louži,
přeskočit ji touží.
Už, už, už
i já skáču přes kaluž.
Relaxace: Lehněte si na koberec, zavřete oči.....a poslouchejte TICHO...... je opravdu ticho?
- "CO SLYŠÍŠ?" vyjmenuj všechny zvuky z tvého okolí
- Vybav si pocit a slovně vyjádři, jak vnímáš "DÉŠŤ" - všemi smysly
ZRAK - Jak vypadá déšť, když prší? Jak to pak vypadá na zemi? Jaké jsou dešťové mraky?
SLUCH - Jak zní déšť , když padá na parapet? Do vody?
HMAT - Jaké to je, když ti kapky padají na ruku?
CHUŤ - Jak to chutná, když ti dešťová kapka padne na jazyk?
ČICH - Je to nějak cítit, když prší?
* GRAFOMOTORIKA: "Procič si ručku" /hotové přineste do školky/
Na čtvrtku přes celou plochu/ krouživým uvolněnýmpohybem/naznač tvar "LOUŽE"
Použij modrou pastelku. Několikát louži obtahuj - aspoň 10 krát. Sledujte správné držení pastelky.
Do hotové louže můžěš nalepit nebo nakreslit " PTÁČKA "/Co tam asi dělá? Povídej./
* PÍSNIČKA: Nauč se text a melodii, taneček vás naučím ve školce.
Doma si můžete vyzkoušet pantomický pohyb podle obsahu slov.
Dítě stojí volně v prostoru a dívá se vzhůru ke sluníčku.
"Přišlo jaro se sluníčkem, /volná chůze prostorem,
paže se zvedají ke "sluníčku"/
zem odemklo zlatým klíčkem. /poklek na jedno koleno,
ruce střídavě odemykají zem/
Všechno se raduje, /utvořte dvojici/
zpívá a tancuje, /otáčejte se poskočným krokem/
jaro vítá." /dvojice se pustí, každý se zatočí
s lehkým zvednutím paží a předklonem/
*Přejeme vám hodně zábavy při plnění činností a úkolů. Splněné úkoly přineste do školky.
Uděláme si společnou výstavu a pak vaše obrázky založíme do portfolia.
TĚŠÍME SE NA VÁS *IVA *JANA *MILY
PŘÍRODA SE PROBOUZÍ
Milé maminky, tatínkové a děti. Opět je naše MŚ uzavřena z důvodu nepříznivé epidemiologické situace.
Proto Vám chceme touto formou nabídnout činnosti a úkoly, které si s dětmi můžete udělat.
V tomto týdnu by se děti měly seznamovat s probíhajícími změnami v přírodě s přicházejícím jarem,
s prvními jarními květinami. Podvědomě u dětí budeme vytvářet kladný vztah k přírodě a její ochraně.
* Soustředěný poslech pohádky:
"První sněženka"
Sluníčko už pěkně hřeje, lehtá snížek a ten taje. Sluneční paprsek odkrývá travičku. A co nevidí?
Malinkatou, bílou hlavičku. "Hola, hola, vstávej, panenko. Jaká jsi bílá! Jako sníh. Budu ti říkat sněženko."
Sněženka se protáhla, na sluníčko zamrkala, lístečky si urovnala. Ale jak si lístky rovná, na sluníčko spustí zrovna.
"Nechci bílá býti. Chtěla bych mít spoustu barev jako luční kvítí." Sluníčko se trochu diví, ale proč ne říká si.
A zavolá na malíře, zda své štěstí nezkusí. Skřítek malíř štětce chystá, na palouček pospíchá.
Všechny barvy z celé louky na paletu namíchá. Od každé pak malý puntík sněženka má na květu.
Celý les jen němě zírá na tu malou popletu. Sněženka se pyšně těší, že má barev nejvíce, strakatá je přitom
jak rozmytá kraslice. Do lesa se vypravila zrovna třída dětí, rozprchly se po mýtině, je jich jako smetí.
Chtějí najít sněženku, první jarní květ. Naše kytička se těší. Volá na ně:"Já jsem tady!" Jak ji ale můžou nevidět?
Děti smutně odcházejí. I na kytičku padl smutek.Co že si mě nevšimly? Jak to že mě neviděly?
Sněženka si láme hlavu a nechápe záhadu."Tolik krásných barev mám, jak pro celou zahradu!" Navečer se snesla rosa,
po ní přišel déšť. Sněženka se vykoupala, všechny barvy voda vzala.
A kytička byla ráda. Bez těch cizích barev snad zas ji budou poznávat.
- O pohádce si s dětmi popovídejte, ať odpoví na otázku. Veďte děti k tomu, aby odpovídaly celou větou, ne jedním slovem.
- Co uvidělo sluníčko v trávě? Co si přála sněženka? Splnilo se jí to? Kdo jí splnil přání? Jaké barvy měla na květu?
- Když děti hledaly sněženku, našly ji? A proč ji nenašly? Byla pak smutná, když ji déšť smyl všechny barvičky?
* Výtvarná činnost: Pohádku zkuste nakreslit - využít celou plochu čtrtky - kreslení pastelkami
-stromy, sluníčko, děti, trávu, sněženku, déšť,
- malování barvami:"SNĚŽENKA" na modrou nebo barevnou čtvrtku namalujte stonek jako hůlka, listy,
tři okvětní lístky otiskněte štětcem namočeném v bílé barvě
motivace básničkou - "Stonek roste jako z vody, lístečky ho ozdobí.
Který kvítek, kdopak to ví, roste v jarním období?
Další stonek hlínu zvedá, kouká bílá hlavička.
Zastavit se ničím nedá naše první kytička.
Tohle jarní představení rozdalo nám vstupenky.
Na voňavé posezení zvou nás všechny sněženky."
* Pracovní činnost: "SNĚŽENKY z papíru / práce s papírem - překládání /
Čtvereček bílého papíru děti přeloží na půl tak, aby vznikl trojúhelník k sobě a oba krajní rohy
zvednou a přeloží směrem nahoru. Vznikne tak kytička, kterou mohou nalepit na barevný papír
a dokreslit stonek a listy. Stejným postupem mohou vytvořit z barevného papíru tulipán,
při nalepování bude hlavička květu, na rozdíl od sněženky, vzpřímená.
* Jarní zaříkávadlo "Odemyky, zamyky, odemkneme trávníky, / dřep, naznačit odemykání /
s pohybem: vykouzlíme kyičku, / naznačit oběma dlaněmi kouzlení /
zamáváme sluníčku. / vzpažit ruce, zamávat ..../
Sněženky už venku kvetou, / naznačit květ poupěte spojenými dlaněmi /
zimě už se nohy pletou. / stoj roznožný úklony vpravo, vlevo... se zvednutím nohy /
HUŠ, HUŠ, HUŠ, UTEČ, ZIMO, UŽ !" / podupy v rytmu slov /
* Prstové cvičení: Otevírání a zavírání dlaní - naznačujeme rozvírání poupátka
déšť - střídavé pohyby prsty
* Grafomotorika: "JAK ROSTE KYTIČKA"
Vertikální čáry - kreslíme shora dolů "Prší, prší déšť,
nahoru čtvrtky nakreslete 6 květin, kytky budou kvést
od středu květu nakresit stonek, lístky napijí se čerstvé vody,
trávu, kapky dešťe a porostou jako z vody.
Bude jich tu dost,
nám všem pro radost."
* Říkanky o jaru: Jděte s dětmi na procházku a zkuste najít tyto květiny z říkanek, vyprávějte si o znacích jara.
"CO JE TO JARO?" - "JARO JE , KDYŽ...roste tráva, "JARO JE ,KDYŽ zpívají ptáci ", atd.
" SNĚŽENKA " " BLEDULE "
Pod sněhem se tiše krčí Bledule, bledule,
na paprsky čeká, vypadá jak cibule.
nevadí, že vítr hučí, baňatou má hlavičku,
voní do daleka. pod ní tenkou nožičku.
Se sněženkou kamarádí,
vedle sebe sedí rády.
"SEDMIKRÁSKY"
Na trávě se tulí sedmikrásky,
žluté hlavičky a bílé vlásky.
Vesele se na svět dívají,
sluníčku pozdrav posílají.
" PETRKLÍČ " " KROKUSY "
Prvosenku , petrklíč, Kvetou u nás krokusy,
to my dobře známe, všichni je vidět musí.
strčíme do zámku klíč, Fialové, žluté, bílé.
jaro uvítáme. Nenápadné, roztomilé.
* Rytmizace slov: Vytleskávat slova z básniček, graficky zaznamenat počet slabik / puntíky, čárkou /
Která kytička má nejdelší jméno? Která nejkratší?
* Logopedická chvilka: " ČIČIČÍ, ČIČIČÍ, KDY TO JARO PŘIFIČÍ."
Procvičení hlásky č - zuby na sebe, našpulit pusu
* HÁDANKY:
- Která květina je bílá jako sníh a vykukuje první na jaře a po sněhu má jméno?
- Která květina odemyká jaro?
- Která květina je žlutá jako sluníčko a na konci jména má lišku?
- Která květina má sedm krás?
- Která květina má jméno po předmětu, který cinká?
- O které květině se říká,že je královnou květin a má trny?
* Zazpívej si písničku: " Na jaře, na jaře čáp jede v kočáře, hej hopy...."
" Travička zelená "
" Prší, prší "
* Nauč se básničku: " Táta včera na venku, *Jarní říkadlo "Zimo, zimo, táhni pryč,
našel první sněženku. nebo na tě vezmu bič.
Vedle petrklíč, Odtáhnu tě za pačesy
zima už je pryč." za ty hory, za ty lesy.
Až se vrátím nazpátek,
Můžete si vybrat, co se naučíte. svleču zimní kabátek."
Buďte děti hodně venku, choďte do přírody, dívejte se kolem sebe, poslouchejte zpěv a švitoření
ptáčků, hrajte honičky, pokud to počasí dovolí a do školky přineste splněné úkoly.
Těšíme se na brzkou shledanou IVA JANA MILY
V dopoledních hodinách se v MŠ Výstavní uskuteční dětský karneval. Děti si mohou přinést libovolné kostýmy. V dopoledních hodinách si budeme hrát, soutěžit, tancovat... :-)
- soustředěný poslech
- tvořivé papírové hrátky - trhání měkkého papíru, mačkání,...
- stavění sněhuláků na kopci "Topolák"
OD KOUSÁNÍ K POVÍDÁNÍ
webinář s klinickou logopedkou Martinou Kolmanovou - pořádá MAS Vodňanská Ryba
Jak skrze příjem potravy podpořit vývoj řeči dítěte a vyhnout se chybám, které rodiče nejčastěji dělají.
22. 2. 2021_18.00 - 19.30 hod.
více informací k semináři a informace k přihlášení ZDE
JAK SEDĚT A VLASTNĚ SE HÝBAT?
webinář s fyzioterapeutkami Katarínou Železnou a Pavlou Skopalovou - pořádá MAS Vodňanská Ryba
Webinář pro pohodlnější a zdravější den za pracovním stolem bez bolesti zad, krční páteře i zápěstí.
3. 3. 2021_17.00 - 18.30 hod.
více informací k semináři a informace k přihlášení ZDE
VE ŠKOLCE MI BYLO FAJN, ALE BUDU ŠKOLÁKEM - JAK NEJLÉPE SVÉ DÍTĚ PŘIPRAVIT NA PŘECHOD DO ZŠ - PŘIPRAVENÝ PŘEDŠKOLÁK
webinář se speciální pedagožkou - Mgr. Lenkou Bínovou
Webinář o tom, jaké schopnosti by měl mít předškolák před vstupem do ZŠ, jak napravit nedostatky v rozvoji dítěte a jaké jsou požadavky na dovednosti a um prvňáčka na začátku školní docházky.
Bude zde prostor pro Vaše dotazy a pro konkrétní doporučení, jak pomoci Vašim dětem.
18. 3. 2021_od 17.00 hodin
více informací k semináři a informace k přihlášení ZDE
Tento týden proběhnou všechny 3 kroužky.
1.2. - Výtvarný kroužek
2.2. - Environmentální kroužek
3.2. - Čtenářský kroužek
V týdnu od 25.1. - 29.1. se koná pouze environmentální kroužek v úterý 26.1.
JIŽ NYNÍ DÁVAJÍ NĚKTERÉ PORADNY TERMÍNY VYŠETŘENÍ NEJDŘÍVE NA ZAČÁTEK BŘEZNA, PROTO JE NUTNÉ SI VYŠETŘENÍ ZAJISTIT CO NEJDŘÍVE - POKUSTE SE PROSÍM S UČITELKAMI NA TŘÍDÁCH DOMLUVIT NEJPOZDĚJI DO 12. 2. 2021, ABY MĚLY DĚTI TERMÍN VYŠETŘENÍ DŘÍVE, NEŽ BUDOU ZÁPISY DO ZŠ, KTERÉ BÝVAJÍ ZAČÁTKEM DUBNA.