UMÍSTĚNÍ TŘÍDY: odloučené pracoviště MŠ Výstavní, 2.podlaží
PROSTOROVÉ MOŽNOSTI TŘÍDY:
- herna, lehárna, umývárna, WC, šatna
POČET ZAPSANÝCH DĚTÍ: 25
VĚKOVÉ SLOŽENÍ TŘÍDY: 4,5 – 6 let
O NAŠÍ TŘÍDĚ:
Naše třída „Žabiček“ se nachází v prvním patře mateřské školy. Jedná se o heterogenní třídu s počtem 25 dětí z toho 18 dětí se bude připravovat na vstup do ZŠ.
Individuálním přístupem a pozitivní motivací se snažíme o harmonický rozvoj celé osobnosti dítěte. Nově příchozí děti se budeme snažit nenásilnou formou začleňovat do kolektivu vrstevníků. Společně si budeme vytvářet „Pravidla žabiček“ a snažit se o jejich respektování a dodržování.
Zaměřujeme se na uspokojování základních biologických potřeb dítěte. Podporujeme u dětí dětskou zvídavost, touhu poznávat a objevovat sám sebe i okolní svět při nejrůznějších praktických, estetických a pohybových činnostech. Rozvíjíme u dětí hru, která je pro dítě nejpřirozenější. Ve třídě se vždy snažíme vytvořit veselou a radostnou atmosféru, aby se děti do školky těšily.
Našim cílem je : Třída usměvavých a spokojených dětí.
RANNÍ UVÍTACÍ RITUÁL:
Žabiček je plná třída,
zábava se často střídá.
Hrát si a pak uklidit,
zazpívat a zatančit.
V naší třídě žabiček,
máme plno usměvavých dětiček.
CO S SEBOU DO ŠKOLKY:
- bačkory (né pantofle), které si dítě samo dobře nazuje
- pohodlné oblečení pro hru ve třídě
- oblečení na ven, písek - dle počasí
- náhradní oblečení
- pyžamo
- plastový hrnek
- papírové kapesníky v krabici
- sáčky(pro znečištěné věci)
!!!Prosíme vše podepsat!!!
MAMINKO A TATÍNKU, PROSÍM
aneb školková pravidla pro dospělé
- přiveďte mě do školky a choďte si pro mě vždy včas, není mi příjemné být poslední
-pokud nebudete stíhat, zavolejte paní učitelce, aby se mnou počítala, že přijdu do školky
- neprotahujte ranní loučení, je mi potom ještě větší smutno
-nevoďte mě do školky, když mi není dobře nebo jsem nemocný, nakazil bych kamarády, celý den bych tam proplakal a paní učitelka by vám stejně zavolala, ať si pro mě přijdete
- nedávejte mi potají do školky s sebou žádné sladkosti
- když budu mít narozeniny, můžete přinést pro děti nějaké ovoce, zeleninu, sladkost, všichni to pak společně oslavíme a o dobrůtky se rozdělíme
- čtěte pozorně informace na dveřích, abyste na nic důležitého nezapomněli
- buďte upřímní a nezapomeňte paním učitelkám sdělit všechny důležité informace nebo změny, které by měly vědět
- jděte nám příkladem a dodržujte školková pravidla s námi
Režim dne:
6:OO scházení dětí na třídě Rybiček
6:30 odchod dětí na třídu Žabičky
8:00 doporučený příchod dětí na třídu
8:15 - 8:30 tělovýchovná chvilka
8:45 hygiena, svačina
9:15 -11:30 řízené i frontální činnosti, aktivity zaměřené na výchovu a vzdělání dětí, pobyt venku
11:45 hygiena, příprava na oběd, oběd
12:15 odchod dětí po obědě
12:15 - 14:00 hygiena, odpočinek, relaxace
14:00 - 15:00 svačina, spontánní činnosti, individuální práce s dětmi, dle počasí pobyt na školní zahradě MŠ
15:00 - 16:00 spojení tříd Rybičky + Žabičky na 1.třídě (Rybičky)
Vyzvedávání obědů ve školní jídelně:
10:45 - 11:15
12:30 - 13:00
PLÁNOVANÉ AKCE:
Enviro-kroužek se z úterý 3.12. přesouvá na středu 4.12.
Děkuji za pochopení.
AKTIVITY NAŠÍ TŘÍDY:
Kroužky jsou zpět! 26.5.Enviro, 1.6. Enviro, 2.6. Vytvarny, 8.6. Enviro, 9.6. Enviro, 10.6. Výtvarný
" MAMINKO, TATÍNKU, POJĎ SI SE MNOU HRÁT"
Ahoj děti, maminky a tatínkové. Uběhl další týden a my jsme pro vás připravily další
aktivity, které si můžete vyzkoušet.
"TO NEJDŮLEŽITĚJŠÍ JE ZADARMO"
objímání, úsměv, přátele, spánek, rodina,
polibky, láska, krásné vzpomínky, smích
* Zkuste pohybově vyjádřit tato slova :
obejměte se, usmějte se, podejte si ruce, sepněte dlaně, dejte si je pod hlavu a zavřete oči,
chyťte se za ruce, dejte si pusu nebo pošlete polibek, nakreslete ve vzduchu tvar srdce,
slovně vyjádřete nějaký zážitek, zasmějte se.
* píseň: "Táto, mámo v komoře je myš"
slova z písně můžete nakreslit
* báseň: "Co vidí slunce? "Víš, co slunce z nebe vidí?
Velkou zemi plnou lidí.
Podívá se ještě blíž -
a co vidí? Už to víš?
Vidí dům, vidí les, vidí auto, vidí vlak - co ještě může vidět slunce z výšky?
A co vidíš ty? Pojmenuj předměty a věci, které vidíš okolo sebe.
"VIDÍM ŽIDLI ...." ukaž na to rukou, střídejte se - co vidí maminka, tatínek,
sestra, bratr.
* logopedická říkanka: "Chacha chacha chichi chichu,
copak je ti, Honzo k smíchu?
Jakpak bych se nechechtal,
když mě táta polechtal.
Polechtal mě na zádech,
smíchem sotva chytám dech.
* "Všechno lítá co peří, má" Maminka stojí a říká "Všechno lítá, co peří má"
a řekne nějaké slovo.,třeba "holub létá".Pokud zvolená věc skutečně lítá,
musí děti zvednout ruce nahoru. Můžeme zavolat ÓÓÓ TO SE POVEDLÓ
Pokud nelítá , zavoláme ÓÓÓ TO SE POPLETLÓ - dítě udělá dva dřepy.
* Hra "Na strašidla" Přes židle, stůl, prostěradlo nebo deku,ozdobte různými
krabičkami, provázky, vytvoříte "HRAD".Děti mají rádi přístřešky a schovávačky.
Děti se promění v strašidla - dají si šátek přes hlavu, tělo.
JAK vlastně strašidlo vypadá? Vyprávíme, předvádíme, co dělají v noci?
Mimikou vyjádřete úšklebky, vyplázněte jazyk, mračte se, koulejte očima.
"Naše malá strašidla
rádi vaří povidla." Co jsou to povidla? Z čeho se dělají? Jakou mají barvu?
- natrhejte modrý papír na malé kousky, dejte do hrnce, naznačte míchání rukou,
pak vařečkou
- chyťte se za ruce a točte se pomalu dokola "Čáry máry strašidla
rozlila se povidla"
* "Strašidelná diskotéka" pusťte si hudbu a zatancujte si
* výtvarná činnost - Po papíře roztírejte hustou barevnou skvrnu prstem.
"STRAŠIDLÁCKÁ SKVRNA" Ve vzniklém tvaru hledej
strašidlo.Skvrnu oživíme dokreslením obličejových
detailů / vlasy, oči, pusu, nos, tváře, uši /
Vznikne "STRAŠIDLÁK" můžete ho vystřihnout a nalepit na špejli.
* "Korále pro Strašilku" navlékání korálků na šňůrku
* Pohybová chvilka: "Strašidlo řeklo" maminka říká povely - napodobit pohyb
/ sednout, kleknout, lehnout na břicho, vyskočit, zahučet, stoupnout na jednu
nohu, chytit se za uši, zaskákat, lehnout na záda, odpočívat /
* Teď může přijít pohádka. Třeba z televize.
Přejeme vám dobrou zábavu! IVA a JANA a EVA
Hezký týden milé děti a rodiče!
"DOPRAVNÍ ŠKOLIČKA"
Ahoj kamárádi, víme moc dobře, že někteří z vás se už moc těší do školky i do školy. Ale kvůli bacilu " Koronarovi"
zatím jít do školky nemůžete a nemohly jste jít ani k zápisu do 1. třídy. Tak jsme pro vás připravily "Dopravní školičku".
Přiblížíme vám základní poznalky o dopravních prostředcích, bezpečnostních pravidlech při chůzi přes vozovku
a jak správně reagovat na červené světlo.
* Při procházce s maminkou pozoruj dopravní prostředky, poznávej je, určuj počet, barvu, rychlost .
* Zkuste odpovědět: Když nám svítí červená co to děti znamená? / na semaforu /
Když nám svítí zelená co to děti znamená?
báseň: "Co máš dělat na červenou, když se kolem auta ženou?
Na chodníku klidně stát v jízdní dráhu nevbíhat!
Co znamená tahle změna, když je žlutá rozsvícená?
Připrav se a pozor dej, čekej, nikam neběhej!
A když svítí zelená, co to děti znamená?
Malí jako velicí, rychle přejdou ulici!"
* "Jak se máme chovat?" Při přecházení vozovky se pořádně rozhlédni na obě strany- doleva - doprava- doleva
přejdi silnici po přechodu, když nic nejede - víš jak přechod vypadá?
Na silnici nebo na přechodu musíš být vidět! /reflexní značky /
Při jízdě na kole je důležité nosit helmu!
Při jízdě v autě buď připoután a seď v autosedačce!
Zkus si zapamatovat důležitá telefonní čísla
158 POLICIE
150 HASIČI
155 ZÁCHRANKA
* Vyjmenuj jaké dopravní prostředky znáš "Čím jezdíme?"
/ osobní auto, nákladní auto, autobus, policejní auto, hasičské auto, sanitka, popelářský vůz,
vlak, loď, parník, letadlo, vrtulník, bagr, kamion, traktor ..../
* Vyjmenuj dopravní prostředky podle místa pohybu "Co kde jezdí, létá, pluje?"
Víte co jezdí pod zemí?
* Které dopravní prostředky začínají na hlásku A, L
* "Dopravní značky" v okolí kde bydlíš ,si všímej značek u silnice a chodníků, jaký mají tvar
/ kruh, čtverec, trojúhelník / poznáš nějakou?
* Logopedická chvilka: procvič si mluvidla - zvuky dopravních prostředků
AUTO - tů tů tů, zvuk motoru - dddddd, zvuk auta - drrrn nebo trrrn
VLAK - šššššš, hů hů hů
TRAKTOR - td td td
* báseň: "Děda dělá dětem lodě, "Alenko, stůj, auto houká, "Autobus,autobus,
děti s nimi chodí k vodě. na něm v pytlích bílá mouka. přejel ve vsi hejno hus.
Dívají se za lodí, Auto mouku rozváží Přejel ve vsi hejno husí,
jak ve vodě závodí!" z dalekého nádraží." teď to někdo platit musí,
autobus,autobus,
bude platit sedm hus."
Vyber si jednu báseň a nauč se jí.
* výtvarné a pracovní činnosti: "SEMAFOR"
Zkus nakreslit tvar obdélníku s nožičkou / maminka ti pomůže /, uvnitř tři kuhy, nahoře vykreslit kruh červeně,
uprostřed oranžově, dole zeleně.
* báseň:
1. "Semafor na křižovatce 2. Svítí, zhasnou,svítí, zhasnou, 3. Řidiči hned dobře vědí,
má celý den plno práce. to celý den dělají. kdy mají jet a kdy stát.
Velikou moc světla mají, Svítí, zhasnou, svítí, zhasnou, Semafor na křižovatce
řidiči je poslouchají. nic jiného neznají. poradí jim vskutku rád."
"MOJE AUTO"
Vystříhej předkreslené geometrické tvary a sestav si na stole svůj dopravní prostředek /vlak, traktor, ..../
Obrázek nalep na papír. Dokresli silnici, pozadí.
" Jízda auta podle kartičky" na papír nakresli různé druhy drah pro jízdu aut / na dva - tři papíry /
projížděj dráhu autíčkem, postav si garáže, mosty, tunely, křižovatku ...
řaď autíčka za sebou, vedle sebe, porovnávej, počítej, procvič si barvy,
velikost, P a L stranu
* Zahraj si na vláček, autobus, na auta
* Zazpívej si písničku "Stavíme ti tunel vláčku, v jízdě pozor dej, "Jede, jede vlak, syčí jako drak,
: až přijedeš před zatáčku,pěkně zapískej.: : uličnicky zahvízdá, ztratí kouře mrak:
Svez nás vláčku přes lučiny, přes vonící les, Jede, jede vlak,zpívá si tak, tak,
: natrháme ostružiny a mamince vřez.": : sedněte si lidičky svezu vám i vak.":
Vzpomínáte?
* TAK S CHUTÍ DO PRÁCE
Loučí se s vámi IVA a JANA a EVA
Hezký týden milé děti a rodiče!
"Domácí zvířátka a jejich mláďátka"
"AHOJ DĚTI,
UŽ JSME TADY ZAS."
V tomto týdnu se zaměříme na poznávání zvířátek ,která žijí na farmě nebo na dvorku.
Dozvíme se, k čemu jsou nám užitečná a ujasníme si jak se nazývají.
Děti poznají spoustu zvířátek, ale někdy jim dělá problém název mláďátek.
Proto si je připomenem a zahrajeme si na ně.
* Začneme pohádkou. "Poučná pohádka pro malá čuňátka"
Vypravěč: Vypravěč:
Kde se toulá vepřík Bořík? Vyšel ze vrat. Na rybníku
Podívejte, tady je - spatřil Bořík hejno hus.
špinavý až za ušima,
protože se nemyje. Husy:
Jde si hledat kamarády,
ale kočka ježí hřbet. Vykoupej se, to je prima!
Skoč tam ,hopla! Jen to zkus!
Kočka:
Vypravěč:
Ty jsi čuně, hanba mluvit!
Zmiz mi z cesty! Hybaj zpět! Bořík skočil do rybníka,
smutek hodil za hlavu.
Kohout:
Bořík:
Pozor, pozor! Kykyryký,
běžte, kvočny, na svůj hřad! Utopit se? Ani nápad!
Kamárádit s umouněncem? Já si radši zaplavu!
Ani za nic! Čelem vzad!
Vypravěč:
Vypravěč:
Zaplaval si tam a zpátky,
I ten hafan cení zuby, zavýskal si vesele,
vrčí jako motorka. a už běží zpátky domů,
jde si hledat přátele.
Pes:
Kohout:
Vyženu tě ze zahrady,
vyženu tě ze dvorka! Pozor, pozor! Kykyryký,
To jsou věci! Kdo to ví?
Bořík: Vepřík Bořík už se myje -
ten je krásně růžový!
Kamarádi vám to vadí,
že jsem trošku špinavý?
Co mám dělat? Utopím se,
Už mě život nebaví!
Po vyslechnutí pohádky, zkuste zjistit pomocí vhodných otázek, co si děti zapamatovaly.
Která zvířátka byla v pohádce, co se jim líbilo. Zkuste vyvodit mravní ponaučení.
* činnosti: vyhledávat zvířátka v obrázkových knížkách, v časopisech - pojmenovávat je,
vyprávět o nich, popsat vzhled, kde bydlí, kdo se stará o nemocná zvířátka
/veterinář, chovatel, krmič /, čím se živí
řadit zvířátka za sebou, určovat počet, kdo je první, poslední, kdo stojí před, za
tvořit skupiny více - méně, porovnávat velikost velký - malý
stavět farmy, ohrady, přístřešky pro zvířátka
vymodelovat zvířecí postavu
nakreslit obrázek zvířete
pexeso se zvířátky - obrázek otočit pojmenovat, při nalezení dvojice vytvořit větičku
* logopedická báseň: "Páslo děvčátko
"Fouká venku fouká, káčata,
Haf se z boudy kouká. spadlo jí jedno
Fanda volá na Hafa, do bláta."
ať vstane a zabafá.
Hafá Haf, že nevstanene
až to foukat přestane."
* dechové cvičení: hluboký nádech nosem vydat zvuk Fííííí vítr, zvuk FFFFFF foukáme na ruce
* "Jak mluví zvířátka?" vydávat zvuky zvířátek / kočka, pejsek, slepice, kuře, kohout, koza, prase,
ovečka, kráva, kůň, husa /
* písně: "Já mám koně vraný koně"
"Kočka leze dírou"
"Slepičko má, ty jsi hodná"
"Když jsem já sloužil"
"Skákal pes"
"Kačátka se batolí"
"Krávy, krávy, jak si vlastně povídáte"
* "KOMU PATŘÍ MLÁĎÁTKO?" "Čím jsou zvířátka užitečná"
Kanec - prasnice - selátko / maso, sádlo, kůže /
Býk - kráva - telátko / maso, mléko /
Beran - ovce - jehňátko / vlna /
Houser - husa - housátko / peří /
Kačer - kachna - kachňátko / maso /
Kohout - slepice - kuřátko / maso, vejce, kohout je živý budík /
Pes - fena - štěňátko / hlídá dům a je věrný kamarád /
Kocour - kočka - koťátko / chytá myši /
Kozel - koza - kůzlátko / mléko /
Kůň - kobyla - hříbátko / přepravuje náklady, dostihy - jízda na koni /
* výtvarná činnost: grafomotorika - nakreslit svislé čáry "PLOT", "OHRADA PRO OVEČKU"
"KUŘÁTKA " namočit korkový špunt ve žluté barvě a tiskat po ploše čtvrtky
dokreslete oči, nožičky, zobáček fixou, spočítejte kolik se jich vylíhlo
* pohybová chvilka: válení sudů na dece /prasátko se válí v bahně /
chůze po švihadle /rovnováha slepičky chodí po bidýlku /
obruče - z bavlnky, provázků si udělejte po koberci 3 kruhy -
skoky - z kruhu do kruhu /kůň skáče přes překážky /
slalom - plyšové hračky položte asi půl metru od sebe - běhání mezi
plyšáky /krávy nahánějí svá telátka /
lezení - mezi plyšáky /kozy se prochází po paloučku /
Maminky, tatínkové, děti, mějte se hezky a brzy se na vás těšíme.
IVA a JANA a EVA
kdo nemáte zaplacené obědy, učiňte tak. Máte možnost zaplatit částku přes účet 4155430257/0100/ s variabilním
symbolem dítěte (pokud variabilní symbol neznáte, napiš mi na mail deny.kasalova@centrum.cz, já Vám ho pošlu), nebo máte možnost zaplatit obědy přímo paní vedoucí školní kuchyně dne 15.4. od 7:00 - 9:00 nebo
od 14:00 - 16:00 v kanceláři školní jídelny.
"JSME RÁDI, ŽE JSME ZDRAVÍ"
Ahoj děti, moc vás všechny zdravíme. Máme pro vás připravené další aktivity na tento týden.
Milé maminky a tatínkové
Je potřeba neustále mluvit s dětmi o důležitosti správného způsobu mytí rukou mýdlem.
Vysvětlit jim PROČ a KDY.
/ před jídlem, po jídle, po použití WC, po smrkání, po hře na písku, po příchodu z venka /
Při kýchání a kašlání si přikrývat pusu dlaněmi, rukávem, nejlépe kapesníkem a znova
umýt si ruce !
Jak se říká, " Čistota půl zdraví "
Povídejte si s dětmi o nemocech, které už prožily a jak se cítily. Jak je důležité své zdraví chránit
a starat se o něj. Vést děti k tomu, aby rozlišovaly, co zdraví škodí, co prospívá.
Otužovat se, zdravě jíst, zvýšit příjem ovoce a zeleniny, vitamíny, dodržovat pitný režim.
Pravidelně si čistit zuby. A cvičit.
báseň " Čistím zoubky, řízy, řízy,
ať jsou bílé jako břízy.
Ať jsou bílé jako sníh,
ať má radost každý z nich."
báseň " To jsou prsty, to jsou dlaně
mýdlo s vodou patří na ně.
A po mýdle dobré jídlo
a po jídle zase mýdlo." hříčka pro ruce - pohybově vyjádřete
při koupání ve vaně můžete využít
báseň "Naše malá Kamila,
bavila, se bavila.
Foukala mydlinky,
byly z nich bublinky."
po vykoupání "Ruce, ruce, ručičky , / zvedneme ruce otáčíme v zápěstí /
máme malé prstíčky, / hýbeme všemi prsty /
máme hebké dlaně, / pohladíme si obě dlaně /
zatleskáme na ně." / zesílíme hlas a silně zatleskáme /
před spaním "Zdravě jím a zdravě spím
ničeho se nebojím"
rytmizace slov - jednotlivá slova můžete vytleskat, vyťukat, plácat dlaněmi do kolen
rýmovačky - "Na básníky"
slova v závorce jsou části těla, která děti znají, zkuste je nechat samostatně přijít na rým,
pokud to nepůjde pomozte jim ukázáním na část těla.
HUSA - /pusa /
KOS - /nos /
ROUŠKA - /ouška /
POLENO - /koleno /
VATA - /pata /
LAVIČKA - /hlavička / LAVICE - /palice /
KOČIČKA - /očička / KOČKA - /očka /
KNOFLÍČEK - /malíček /
můžete vymýšlet i jiné rýmovačky, děti to jistě bude bavit
pracovní a výtvarné činnosti
"BACIL" rozfoukávání barevné skvrny výdechovým proudem z pusy nebo brčkem
nalijte na čtvrtku lžičku barvy a foukejte do všech stran
hluboký nádech nosem a foukněte
foukání brčkem dětem nejdříve ukažte bezpečnost dbejte na to, aby děti
nevdechly barvu do sebe, neporanily si pusu
hygienické návyky - každý má své vlastní brčko !
Po zaschnutí skvrnu OŽIVTE nakreslit nebo dolepit oči, nos, pusu jak se směje nebo
mračí. Můžete skvrn udělat více / žlutá, modrá, zelená, červená /. Barvy se krásně
smíchají a vznikne barevná kompozice.
"Byli čtyři bacily, bacily pojmenujte bacil Kýchal zvukově vyjádřete
kaši rádi vařily. bacil Kašlal určete hlásku na začátku slova
Míchaly, míchaly, bacil Prskal
přitom se střídaly." VŠICHNI VZTEKY PRSKALY
VELKOU RÝMU DOSTALY,
byli z nich "Rýmalové"
Zahřívací honička na zahradě
/ pokud ji máte /
"My jsme ty zlé bacily, všude budem za chvíli.
poskakování - otáčení se dokola, mávání rukama nad hlavou, uklánění a otáčení hlavy do stran,
plácání se do stehen. Slovně říkáme "kucky, kucky" "prsk, prsk"
Relaxace: Umýt si ruce a pochutnat si na umytém jablíčku plném vitamínů.
Když ho sníme tak se brzy uzdravíme. Chytíme se za ruce,zvedneme paže,
uděláme z nich velkou pusu, ruce spustíme dolů. Uděláme" chlamst "
Jablíčko bacily zničilo.
Skládání z papíru :" Puntíkovaná rouška"
papírový čtverec 20cm na 20cm, poťupat ho vatovou tyčinkou namočenou v barvě.
Poskládat jako harmoniku, přeložení prstem uhladit. Na kraje nalepit nebo přisvorkovat
provázek, látkovou stužku.
HRA "Na lékaře"
stavba ordinace, čekárny, rozdělení rolí - pacient-lékař - sestra, rozhovor co tam patří
co potřebují, jak vypadají
ošetřování pacienta s nachlazením, zraněním, upevňování poznatků o těle pojmenovat části
těla.
Uvědomovat si význam našich smyslů: zrak - oko, sluch - ucho, chuť - jazyk a rty, čich - nos, hmat - ruce
K čemu smysly slouží ?
činnosti : ZRAK vyhledat stejné obrázky z rozloženého pexesa
HMAT do sáčku dát předměty /lízátko, kamínek, šišku, malý míček/ poznávat předměty podle hmatu
kontrolu proveď zrakem
ČICH do látkového sáčku 4 kusy dáme skořici, voňavku, prášek na prádlo, majoránku,dětem
nejdřív ukážem a přivoníme. Pak sáčky zavážeme mašličkou a hádáme. Vůně máme v miskách
a sáčky přiložíme ke stejné vůni.
SLUCH poslech pohádky, písničky
CHUŤ ve skleničce je sladká voda, slaná voda, citronová voda, dítě ochutná lžičkou a přiloží ke skleničce
půl citronu, bonbon, sůl vmisce
Přejeme Vám hodně zdraví
IVA a JANA
1. Rozvíjet představivost dětí a probudit v nich povědomí o počasí
- Seznámení s pojmy: Počasí - co je to?
Meteorolog - kdo je to?
- V jeden den je na naší planetě různé počasí. My můžeme pozorovat jen to, které je v místě, kde bydlíte.
Můžete si vyrobit kalendář počasí, kde si budete celý týden (měsíc) zakreslovat, jak každý den bylo (sluníčko,
mrak, déšť, sníh,...).
2. Možnost si zazpívat písničky, ve kterých je zmínka o počasí.
- "Sluníčko, sluníčko", "Prší, prší", "Sněží, sněží", "Kotě a sluníčko"
- Říkanka s pohybem: "Dešťové kapičky" - "Dešťové kapičky, dostaly nožičky.
Ťapy, ťapy, ťap,
ťukaly na střechu, dělaly neplechu.
Ťapy, ťapy, ťap.
Kocour spal v okapu, šláply mu na tlapu,
jéje ten naříkal a domu rychle utíkal.
3. Rytmizace slov o počasí: např. sluníčko, déšť, louže, mraky, vítr, zataženo, sychravo,...
4. Pracovní list s říkankou "Sluníčko" s říkankou, viz. fotogalerie
5. Výtvarná výchova
- namalovat sluníčko či déšť dle chuti dítěte
Doufáme, že Vám toto postačí pro inspiraci :-)
v loňském školním roce v naší mateřské škole probíhalo testování IQ dětí od pěti let. Pro velký zájem o testování i u mladších dětí organizujeme testování IQ i v tomto školním roce. Zúčastnit se mohou všechny děti, kterým bude k 18. březnu 5 let. Více informací a PŘIHLÁŠKY K TESTOVÁNÍ DĚTÍ SI VYŽÁDEJTE OD UČITELEK NA TŘÍDÁCH. Je vhodné zaregistrovat se i elektronicky, dostanete dříve výsledky.
https://intranet.mensa.cz/prihlaska/test_iq.php?id_a=10452
Testování slouží k vyhledávání nadaných dětí. Test je neverbální a nevyžaduje předchozí znalosti, proto zjišťuje skutečnou úroveň zejména logického myšlení a dokáže odhalit nadání i tam, kde tomu např. školní výsledky neodpovídají.
Hlásit se můžete do 6. 3. 2020
Testování ve škole je za snížený poplatek: 150,- Kč (budeme vybírat v únoru)
Kde: MŠ
Činnosti se měly vztahovat k tomuto tématu: Jaro je tu
1. Soustředěně vyslechnout čtený text"1.sněženka". (Doma si můžete přečíst jakýkolik jiný text s jarní tematikou).
2. Sledovat a zachytit hlavní myšlenku příběhu, vyslechnutý příběh samostatně převyprávět , reagovat na otázky z textu.
3. Rozvíjet vizuomotorickou koordinaci v doprovodu básničky:
"Nejdřív hůlka vyrostla,
kdo má oči, ať se dívá.
Vždyť na jejím horním konci
čepička se kývá!
A z čepičky - tři slzičky,
hůlka patří do travičky.
A máme tu za chvilku,
první jarní květinku.
- postupně nakreslíme hůlku, k ní připojíme malou čepičku, z ní tři slzičky - lístky sněženky, dole travičku
4. Rozvíjení tvořivosti, fantazie a jemné motoriky, složení květu sněženky z papíru.
5. Umět pojmenovat a poznat alespoň 3 druhy jarních květin.
6. Vytleskat názvy jarních květin.
7. Počítání o kolik více, o kolik méně je květin v záhonku.