UMÍSTĚNÍ TŘÍDY: odloučené pracoviště MŠ Výstavní, 2.podlaží
PROSTOROVÉ MOŽNOSTI TŘÍDY:
- herna, lehárna, umývárna, WC, šatna
POČET ZAPSANÝCH DĚTÍ: 23 dětí – 15 dívek, 8 chlapců
VĚKOVÉ SLOŽENÍ TŘÍDY: 4 – 7,5 let
O NAŠÍ TŘÍDĚ:
Naše třída „Žabiček“ se nachází v prvním patře mateřské školy. Jedná se o heterogenní třídu s počtem 23 dětí z toho 10 dětí se bude připravovat na vstup do ZŠ.
Individuálním přístupem a pozitivní motivací se snažíme o harmonický rozvoj celé osobnosti dítěte. Nově příchozí děti se budeme snažit nenásilnou formou začleňovat do kolektivu vrstevníků. Společně si budeme vytvářet „Pravidla žabiček“ a snažit se o jejich respektování a dodržování.
Zaměřujeme se na uspokojování základních biologických potřeb dítěte. Podporujeme u dětí dětskou zvídavost, touhu poznávat a objevovat sám sebe i okolní svět při nejrůznějších praktických, estetických a pohybových činnostech. Rozvíjíme u dětí hru, která je pro dítě nejpřirozenější. Ve třídě se vždy snažíme vytvořit veselou a radostnou atmosféru, aby se děti do školky těšily.
Našim cílem je : Třída usměvavých a spokojených dětí.
RANNÍ UVÍTACÍ RITUÁL:
Žabiček je plná třída,
zábava se často střídá.
Hrát si a pak uklidit,
zazpívat a zatančit.
V naší třídě žabiček,
máme plno usměvavých dětiček.
CO S SEBOU DO ŠKOLKY:
- bačkory (né pantofle), které si dítě samo dobře nazuje
- pohodlné oblečení pro hru ve třídě
- oblečení na ven, písek - dle počasí
- náhradní oblečení
- pyžamo
- plastový hrnek
- papírové kapesníky v krabici
- sáčky(pro znečištěné věci)
!!!Prosíme vše podepsat!!!
MAMINKO A TATÍNKU, PROSÍM
aneb školková pravidla pro dospělé
- přiveďte mě do školky a choďte si pro mě vždy včas, není mi příjemné být poslední
-pokud nebudete stíhat, zavolejte paní učitelce, aby se mnou počítala, že přijdu do školky
- neprotahujte ranní loučení, je mi potom ještě větší smutno
-nevoďte mě do školky, když mi není dobře nebo jsem nemocný, nakazil bych kamarády, celý den bych tam proplakal a paní učitelka by vám stejně zavolala, ať si pro mě přijdete
- nedávejte mi potají do školky s sebou žádné sladkosti
- když budu mít narozeniny, můžete přinést pro děti nějaké ovoce, zeleninu, sladkost, všichni to pak společně oslavíme a o dobrůtky se rozdělíme
- čtěte pozorně informace na dveřích, abyste na nic důležitého nezapomněli
- buďte upřímní a nezapomeňte paním učitelkám sdělit všechny důležité informace nebo změny, které by měly vědět
- jděte nám příkladem a dodržujte školková pravidla s námi
Režim dne:
6:OO scházení dětí na třídě Rybiček
6:30 odchod dětí na třídu Žabičky
8:00 doporučený příchod dětí na třídu
8:15 - 8:30 tělovýchovná chvilka
8:45 hygiena, svačina
9:15 -11:30 řízené i frontální činnosti, aktivity zaměřené na výchovu a vzdělání dětí, pobyt venku
11:45 hygiena, příprava na oběd, oběd
12:15 odchod dětí po obědě
12:15 - 14:00 hygiena, odpočinek, relaxace
14:00 - 15:00 spontánní činnosti, individuální práce s dětmi, dle počasí pobyt na školní zahradě
15:00 - 16:00 spojení tříd Rybičky + Žabičky na 1.třídě
Vyzvedávání obědů ve školní jídelně:
10:45 - 11:15
12:30 - 13:00
PLÁNOVANÉ AKCE:
Divadlo pan Záleský Strakonice
" O Šípkové Růžence"
Vybíráme 80,- Kč
Kde: MŠ Výstavní
Divadlo Divoloď
Kde: MŠ Výstavní
AKTIVITY NAŠÍ TŘÍDY:
Tento týden se uskuteční všechny 3 kroužky. 10.5. - Výtvarný kroužek 11.5. - Environmentální kroužek 12.5. - Čtenářský kroužek
Tento týden proběhne enviro - kroužek pouze v úterý 4.5.2021.
Tento týden proběhnou celkem 3 enviro - kroužky (v pondělí, v úterý a ve středu) jako náhrada za ty, které nám během uzavření MŠ odpadly.
Tento týden proběhne v úterý 20.4. environmentální kroužek.
Tento týden se environmentální kroužek ještě konat nebude.
1.hodina enviro - kroužku proběhne v úterý 20.4.
Ahoj děti ! Všechny moc zdravíme a posíláme další činnosti a aktivity.:-)
Téma: "Příroda se probouzí"
Podtéma: "Velikonoce - svátky jara"
29.3. - 1.4.
Velikonoce jsou tradiční oslavou jara. Děti se seznámí s jarními svátky, symboly, zvyky a tradicemi
Velikonoc.
* Přečtěte dětem pohádku: " VELIKONOCE "
Cvičíme pozornost , soustředění, paměť, vyjadřovací schopnosti
" V jednom kurníku vzácná slepička seděla. Jen barevná vajíčka ta slepička snášela.
V pondělí dávala modrá, ve středu zelená, v pátek krásná červená.
Hospodář si drbe brady, za chvíli už ví si rady. Chtěl se na trh rychle vydat, všechna
draze prodat. Na trhu pyšně stojí, slípka v kleci, ta se bojí.
Každý však chce vejce od ní, pánův měšec už se plní.
Pán penízky v dlaních válí, těší se z nich jako malý.
Jenže - v kleci sedět celý den, snášet vejce, nesmět ven....To je vážně věc moc zlá.
A tak těžká chvíle na slepičku dolehla. Jako v chvílích starotí, když nám barva z tváře mizí,
zmizela i z vajíček, vypadají jako cizí. Celá bílá jako jiné.
Co jen poví hospodář? Co se asi stane? Hospodář ten dostal zlost. " Bílých vajec máme dost!"
Slepička ví, co je třeba. A vydá se na cestu, nový domov jde si hledat.
Nebyla to cesta dlouhá za vlídnými hospodáři, slepička je brzy našla a už se jí dobře daří.
A když přišel klidný čas, objeví se brzy zas.
Však si lidé povídají, že ta vzácná slepička zase začala snášet ta barevná vajíčka.
A ten, kdo je nestih získat, vzal si štětec barvy.
A sby si nemoh stýskat, sám si vejce barví."
O pohádce si popovídejte: Odpověz na otázku celou větou.
1/ O kom byla pohádka? 2/ Čím byla slepička zvláštní?
3/ Co sní hospodář udělal? 4/Líbilo se to slepičce?
5/ A co se potom stalo, když byla slepička smutná?
6/ Líbilo se to hospodáři? 7/Kam šla slepička, když ji hospodář vyhnal?
8/ Tam už se slepičce líbilo?
9/ Barvíte také na Velikonoce vajíčka? Jak je zdobíte?
* ÚKOL: Nakresli vajíčka z pohádky - počet po třech kusech, ve třech barvách, /kolik jich bude?/
vystřihni je a nalep do mističky, kterou nakreslíš na čtvrtku.
motivace básničkou: " Hluboká mistička,
a v ní jsou vajíčka.
Kdopak je snesl?
No přece slepička."
* Vést s dětmi rozhovor: "CO TĚ NAPADNE, KDYŽ SE ŘEKNE VELIKONOCE"
Podávejte si vzájemně vajíčko nebo pomlázku. Kdo drží předmět , má slovo.
Začátek věty je pevně dán." Když se řekne Velikonoce, tak mě napadne... " větu doplnit
na základě vlastní zkušenosti.
/ vajíčko, kraslice, kuřátko, housátko, slepička, kohoutek, zajíček, beránek, mazanec,
vrbové proutky, pomlázka, řehtačka, koleda.../
* Seznamte děti s tradicemi VELIKONOC a společně je prožijte.
* TÝDEN PŘED VELIKONOCEMI: K jarním svátkům, kdy nastává vrcholný Svatý týden, se vážou
velikonoční zvyky k jednotlivým dnům.
- MODRÉ PONDĚLÍ? - Na modré pondělí se nemělo pracovat.
- ŽLUTÉ ÚTERÝ - /někdy se nazývá ŠEDIVÉ/- V chalupách se uklízelo.
- ŠKAREDÁ STŘEDA - Nikdo se nesměl na nikoho mračit, aby se nemračil každou středu po celý rok.
- ZELENÝ ČTVRTEK - Bývalo zvykem připravovat jídlo ze zelené zeleniny nebo bylin/špenát,
mladé kopřivy/, aby byl člověk po celý rok zdráv. V kostelech zmlknou zvony a až do Bílé soboty
je zvonění nahrazováno řehtačkami. Zvukem se vyhánělo zlé z domů, včetně hmyzu a myší.
- VELKÝ PÁTEK - Ráno je potřeba se umýt v potoce/studenou vodou/, nesmělo se prát prádlo,
je to jediný den v roce, kdy země otevírá a vydává své poklady.
- BÍLÁ SOBOTA - Zpět se rozezněly zvony. V tento den vrcholí velikonoční přípravy, a proto se vše chystalo
na BOŽÍ HOD VELIKONOČNÍ. Končí půst a tak se pekly mazance,
beránci a chléb. Chlapci pletli pomlázky a zdobila se vajíčka.
- VELIKONOČNÍ NEDĚLE - BOŽÍ HOD VELIKONOČNÍ - Tento den je ve znamení jídla. Začali se jíst připravené
velikonoční pokrmy /vejce, mazance, víno, chléb/
- VELIKONOČNÍ PONDĚLÍ - Chlapci s pomlázkami/spletené z vrbového proutí, zdobené barevnými stuhami/
chodí šlehat děvčata, aby byla zdravá, neštípaly je blechy a aby z nich vyhnali lenost.
Koledníci od děvčat dostali malovaná vajíčka.
- ÚKOL - Vyjmenuj dny v týdnu.
- Vyrob si chřestidlo. Do prázdné krabičky, plechovky, plastové lahvičky nasyp drobné předměty,
uzavři je víčkem, lepenkou a můžeš vyhánět z domu nemoci, blechy....
- ŘEŘICHOVÁ HLAVIČKA - Polovinu vaječné skořápky naplň hlínou a semínky "Řeřichy",
zalej vodou a pozoruj co se bude dít. O rostlinku pečuj a pak ji ochutnej.
- Zasaď si osení.
- Natrhej s maminkou kočičky, nebo větvičky břízy do vázy, ozdob je pentličkami.
- Vyrob si velikonoční pohled.
* ŘÍKANKY a KOLEDY: "POMLÁZKOVÁ" " HODY, HODY, DOPROVODY,
"My k vám jdeme na pomlázku dejte vejce malovaný
dejte prosím vajíčka, nedáte-li malovaný, dejte aspoň bílý,
kdyby jste jich měli málo, slepička vám snese jiný."
další snese slepička."
"My jsme malí ušáci, "Slepice , slepičko,
nemáme nic na práci. snes mámě vajíčko!
Trénujeme běh a skoky, Snesu až k snídani,
přez pařezy, přes potoky. dostanu zobání."
Učíme se kotouly,
nekoukáme na bouli."
"Chocholatá slepičko, dej mi jedno vajíčko,
obarvím je načerveno, bude jako jablíčko.
Ko,ko,ko,ko, kokodák, jak pak ti je mohu dát,
panímáma každé ráno chodí si je vybírat.
Panímámo , prosím vás, nebyl jsem tu dlouhý čas,
dejte vy mně jedno vejce, dále o dům půjdu zas."
* RYTMICKÁ HRA NA TĚLO: "BEN, BEN, KOLEDA"
" Ben, ben,ben, 3rytmické podupy
všecky blechy ven! pleskání o stehna v rytmu pravidelných osminek
A vajíčka do košíčka tleskání v rytmu pravidelných osminek, 4x pravou dlaní o levou a 4x opačně
sem, sem, sem!" 3x lusknutí, nebo duté tleskání dlaněmi s propletenými prsty, tzv. mušličky
* LOGOPEDICKÁ CHVILKA: -Procvičení mluvidel - střídavě několikrát za sebou - našpulit pusu,
široký úsměv, našpulit pusu...
olíznout jazykem horní ret, dolní ret
Zuby na sebe, široký úsměv - "Nazlobená husa syčí" - ssssssssss
"Včela bzučí" - bzzzzzz
upevni si hlásku "C" Ovce, ovce, ovce, utíkají z kopce.
Cinkylinky, cinkylinky, cink, cink, cink.
- zopakuj podle řečového vzoru maminky a doprovoď ťukáním ukazováčkem o zem
"Pi, pi, pi, pi, pi, pi, pipky,
já jsem rádo, kde jsou slípky,
pi, pi, píp, pi pi, píp,
u maminky je mi líp."
* HÁDANKY : "Puťa, puťa, puť přeji dobrou chuť. Zrnka zobu zoby zob, panímámo ještě hoď.
Běží kolem sestřička, žluťounká je celičká. Naše máma slepice sezobala nejvíce." /KUŘE/
"Nebýt mého kokrhání, nebylo by rána ani. Vstávejte už lenoši, dlouho spát se nesluší."/KOHOUT/
* GRAFOMOTORIKA s básničkou: nakreslit "KUŘÁTKO "
"Žluté tělo, žlutá hlava - jako slunce svítí.
Do zobáčku zrní dává, mámu volá: Píp, píp. /kresba těla a hlavičky, křidélek, zobáčku/
Poskakuje po zahradě, hned jak ráno svítá.
S ostatními běhá v řadě, nožičkami kmitá. /kresba očka, jedné a druhé nohy/
Zrnka zobe na dvorečku, vodu z misky pije,
když má hlínu na zadečku, tak se v louži myje." /kresba zrníček lehkými úhozy měkké tužky,
nakreslete více kuřátek, louži, misku/
* VÝTVARNÉ a PRACOVNÍ ČINNOSTI: inspirace - náměty
" KRASLICE" - nakresli velké vajíčko přes celou plochu čtvrtky, vymaluj ho štětcem bohatě syceným barvou,
dekorativně ho ozdob podle své fantazie/tiskátky , barvami, obrázky/
- voskovkami vyplň plochu papírového vajíčka, překryj ho černou tuší, vyškrabuj obrázky, ornamenty
- na čtvrku vytlačíme trochu temperové barvy/2-3 různé barvy/ a malířským válečkem
je rozetřeme. Po zaschnutí nakreslíme a vystřihneme papírové kraslice, můžeme nalepit
na obrázek ošatky, kterou vystřihneme z barevného papíru
- na vystřižené papírové vajíčko nasyp nastrouhané barevné voskovky, překryj je
pečícím papírem a maminka papír přežehlí žehličkou "kouzelné vajíčko"
- zdobení vajíček: papírových nebo vyfouknutých, malování temperou, polepení krajkou,
polepení ovesný vločkami, stříkací technika foukací fixy
"KUŘÁTKA" - namoč korkový špunt do žluté husté barvy a otiskni ho na čtrtku/ udělej jich více/,
po uschnutí dokresli oči, nožičky, dolep zobáček z červeného papíru, pozadí domaluj zeleně
/vyber si co budeš dělat, hotové práce přines do školky, abychom si je mohli vystavit/
* POHYBOVÁ AKTIVITA: Pokud máte doma zahrádku,/U babičky/, schovejte dětem v prostoru zahrady, dvorku nadílku
od"VELIKONOČNÍHO ZAJÍČKA"./Položte dobroty, čokoládová vajíčka na trávu, pod keřík,...
nechte děti, ať si sami nadílku najdou a dávají si ji do košíčku. Stanovte dětem počet hledaných věcí.
- zahrajte si "NA KOLEDNÍKY" honička s pomlázkou a naučenou koledou
Oslavte společně příchod jara třeba dlouhou procházkou do přírody, projeď se na kole nebo koloběžce, jděte na hřiště.
Nakrmte třeba kachničky a nakreslete na chodník barevnými křídami obr vejce / proměň ho v kraslici/.
Přejeme Vám veselé Velikonoce a bohatou pomlázku.
Těšíme se až se uvidíme * IVA * JANA * MILY *
DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ -
Rodiče, podívejte se do AKTUALIT našich webových stránek, kde najdete informace a dokumenty
k ZÁPISU do 1. třídy.
23.3. v 17°° - 19°° hod. je se koná webinář "ŠKOLNÍ ZRALOST", který je určen i pro Vás, Webinář
je pro všechny účastníky zdarma. /barbora.louzenska@seznam.cz/ mobil 728 736 245
Týdenní činnosti : 15. 3. - 19.3.
Téma: " Příroda se probouzí "
Podtéma: " Když jaro přichází polehoučku "
V tomto týdnu se budeme společně těšit na jaro, vnímat proměny přírody vlivem sluníčka, oteplením.
Na jaře je svět teplejší, barevný, umytý a voňavý, a to je důvod, aby byl každý na světě rád.
Milé maminky, nejdříve přečtěte dětem pohádku.
* Soustředěný poslech : " KOČIČKY NA JAŘE "
ALÍK : Mindo, pojď sem!
MINDA : Co chceš , Alíku?
ALÍK : Ukaž mi, prosím tě, ocásek.
MINDA : Co máš na mém ocásku?
ALÍK : Hm - hm - nic nevidím. Ukaž uši!
MINDA : Prosím tě - uši?
ALÍK : Hm - také nic. Ukaž tlapky!
MINDA : Alíku, prosím tě - co se děje? Jsem snad špinavá?
ALÍK : Kdepak špinavá. Jako panenka z pouti jsi. Obrať se! Hm - nic. Nic. To je divné.
MINDA : Tak už mi to řekni. Co je divné?
ALÍK : Ale, nu , víš, Petřík povídal...
MINDA : Co povídal. Tak přece mluv!
ALÍK : Petřík povídal, že už kvetou kočičky. Ale já jsem na tobě žádný kvítek nenašel.
Nemáš ho, kočičko, v puse?
MINDA : Já nevím, Alíku, podívej se.
ALÍK : Taky tam nic nemáš. To je divné. To je divné.
MINDA : A opravdu to, Alíku, Petřík říkal?
ALÍK : Opravdu. Přiběhl z venku a křičel hned ve dveřích: "Maminko,maminko,
kočičky už kvetou!" A maminka se usmála a řekla: "To je dobře.
To už je jaro za dveřmi."
KOZA : Mééé. Dobrý den.
ALÍK : Dobrý, den teto. Kampak? Kampak?
KOZA : Tamhle za ves k potoku, trochu si smlsnout.
ALÍK : Smlsnout? A co budete , teto mlsat? Vždyť přece nic neroste.
KOZA : Meee nic neroste? Přece už kvetou kočičky. A ty jsou jako med. Musím si pospíšit,
aby mi je všechny děti neolámaly.
MINDA : CHi , chi tady máš kočičky! Jívy kvetou! Ty jsi ale chytrák, Alíku.
ALÍK : No, no, Mindo, vždyť ty sis taky myslela, že máš růži na ocásku.
Tak teď nebuď taková moudrá. Ale hřeje to sluníčko, co?
MINDA : Mňau, hřeje. Pojďme radši za chalupu, tam bude jako na peci.
O pohádce si popovídejte. Pomocí otázek zjistíte, jestli děti dobře poslouchaly.
Veďte děti k souvislému vyjadřování. Neodpovídat jedním slovem, ale celou větou.
- Jaká zvířátka byla v pohádce a jak se jmenovala?
- Co chtěl Alík po Mindě, aby mu ukázala?
- Co Alík hledal na kočičce Mindě?
- Od koho Alík slyšel, že kvetou kočičky?
- Co šla dělat koza k potoku a co se Alík dozvěděl?
- Jak se jmenuje keř, který kvete na jaře "kočičkami"?
* SLUCHOVÉ HRÁTKY: určit hlásku na začátku slova
- Alík, Minda, Koza, Ocásek, Uši, Tlapky, Pejsek, Kočička, Jaro, Péťa,
Sluníčko, CHalupa.
- určit hlásku na konci slova: meD, potoK, veS, kozeL
* HRA SE SLOVY: "CO TO JEŠTĚ ZNAMENÁ?" - uvědomit si, že jedno slovo může znamenat
více skutečností. Vyhledejte obrázky, předměty, ukažte je dětem a vysvětlete.
- KOČIČKA - zvíře-malá kočka, kvetoucí vrba jíva
- UCHO - u nádoby, čidlo sluchu
- RUČIČKA - u hodin, malá ruka
- KOLO - jízdní kolo, kruhový tvar, kolo na plavání
- KOHOUTEK - zvíře-malý kohout, luční kytka, u vodovodu
- LIST - na stromě, v knize
- PERO - na psaní, ptačí
- VLAŠTOVKA - pták, z papíru
* LOGOPEDICKÁ CHVILKA: procvič si jazýček - rychlé vysouvání a zasouvání jazyka do úst /čertík/
vysunutí jazyka, krouživé olizování rtů /mlsná kočička/
našpul pusu - udělej mašinku - šššš šššš
zopakuj - "Huš, huš, huš, uteč zimo už."
* Nauč se HÁDANKY: Až je budeš umět dej je tatínkovi, tetě, babičce...
"Očima si v noci svítím,
každou myšku snadno chytím." /Kočka/
"Letím k slunci nad kopeček,
ukázat mu sedm teček." /Beruška/
Zahrajte si hru: "Hádej,hádej,hadači." Úkolem je rozvíjet logické myšlení a pohotovost.
"Je to zelené, chodíme po tom, lidé to kosí nebo sečou./tráva/
"Je to červené, roste to na stromě a bydlí v něm červík./jablíčko/
"Je to žluté, má to peříčka, bydlí ve vajíčku, které snaší slepička./kuřátko/
"Je to bílé, studí to, a když to zahřeješ, promění se ve vodu./sníh/
"Je to černé, žije pod zemí, dělá tunely a kopečky hlíny na trávě./krtek/
* PRACOVNÍ A VÝTVARNÁ ČINNOST: "KOČIČKY VE VÁZE" /hotové přineste do školky/
Co budete potřebovat: bílý a barevný papír /modrý, žlutý, zelený/, hnědou a bílou barvu, nůžky,
tenký štětec, tuhé lepidlo, pastelky
Na bílou čtvrtku nebo papír nakreslete tvar vázy/maminka/. Dítě vázu vystřihne a pak nalepí
na barevný papír. Tenkým štetcem namočeným v hnědé barvě udělej tři větvičky do vázy.
Namoč prst /ukazováček/ do bílé husté barvy a otiskuj ho střídavě po pravé a levé straně větvičky.
Bílou vázu si ozdob pastelkami./kytičky, puntíky, vlnky, podlé tvé fantazie/
Spočítej kolik "kočiček" máš na větvičce?
* POHYBOVÁ AKTIVITA: básnička s pohybem
"Rozcvička"
Jen tak si poskočím, /poskočíme snožmo/
jednou se zatočím, /zatočíme se dokola/
zadupám nohama, /zadupáme/
zatleskám rukama, /zatleskáme/
přidám i hlavičku /hlavou kýváme ze strany na stranu/
a už mám rozcvičku. /stoj snožmo, tleskáme/
Pohybová hra: "Kuba řekl" Cvičit pohotovou reakci na povely
maminka bude dávat povely, jaký cvik má dítě udělat
"Kuba řekl - sednout", "Kuba řekl - lehnout na břicho"....
/kleknout, sednout na paty, stoupnout na jednu nohu, dát ruce na nos.../
"Skáčeme přes kaluže"
Dejte dětem na zem malé papíry nebo provázky stočené do tvaru "louže"/4-5 louží/
Dítě musí překonat určenou trasu, aniž by spadlo do louže. Louže se snaží přeskakovat snožmo.
Už, už ,už
umím skákat přes kaluž.
Kdo kdy viděl louži,
přeskočit ji touží.
Už, už, už
i já skáču přes kaluž.
Relaxace: Lehněte si na koberec, zavřete oči.....a poslouchejte TICHO...... je opravdu ticho?
- "CO SLYŠÍŠ?" vyjmenuj všechny zvuky z tvého okolí
- Vybav si pocit a slovně vyjádři, jak vnímáš "DÉŠŤ" - všemi smysly
ZRAK - Jak vypadá déšť, když prší? Jak to pak vypadá na zemi? Jaké jsou dešťové mraky?
SLUCH - Jak zní déšť , když padá na parapet? Do vody?
HMAT - Jaké to je, když ti kapky padají na ruku?
CHUŤ - Jak to chutná, když ti dešťová kapka padne na jazyk?
ČICH - Je to nějak cítit, když prší?
* GRAFOMOTORIKA: "Procič si ručku" /hotové přineste do školky/
Na čtvrtku přes celou plochu/ krouživým uvolněnýmpohybem/naznač tvar "LOUŽE"
Použij modrou pastelku. Několikát louži obtahuj - aspoň 10 krát. Sledujte správné držení pastelky.
Do hotové louže můžěš nalepit nebo nakreslit " PTÁČKA "/Co tam asi dělá? Povídej./
* PÍSNIČKA: Nauč se text a melodii, taneček vás naučím ve školce.
Doma si můžete vyzkoušet pantomický pohyb podle obsahu slov.
Dítě stojí volně v prostoru a dívá se vzhůru ke sluníčku.
"Přišlo jaro se sluníčkem, /volná chůze prostorem,
paže se zvedají ke "sluníčku"/
zem odemklo zlatým klíčkem. /poklek na jedno koleno,
ruce střídavě odemykají zem/
Všechno se raduje, /utvořte dvojici/
zpívá a tancuje, /otáčejte se poskočným krokem/
jaro vítá." /dvojice se pustí, každý se zatočí
s lehkým zvednutím paží a předklonem/
*Přejeme vám hodně zábavy při plnění činností a úkolů. Splněné úkoly přineste do školky.
Uděláme si společnou výstavu a pak vaše obrázky založíme do portfolia.
TĚŠÍME SE NA VÁS *IVA *JANA *MILY
PŘÍRODA SE PROBOUZÍ