TŘÍDNÍ UČITELKY:
  • Denisa Kasalová - učitelka
    Denisa Kasalová
    učitelka
  • Bc. Radka Mojhová - učitelka
    Bc. Radka Mojhová
    učitelka
  • Jitka Hajná - školní asistentka
    Jitka Hajná
    školní asistentka

UMÍSTĚNÍ TŘÍDY: odloučené pracoviště MŠ Výstavní, 1. podlaží

PROSTOROVÉ MOŽNOSTI TŘÍDY:
- herna, lehárna, umývárna, WC, šatna

POČET ZAPSANÝCH DĚTÍ: 22 dětí - 10 dívek, 12 chlapců

VĚKOVÉ SLOŽENÍ TŘÍDY: 2,5 - 4 roky

O NAŠÍ TŘÍDĚ:

Naše třída „Rybiček“ se nachází v přízemním patře mateřské školy. Jedná se o heterogenní třídu s počtem 23 dětí.

Individuálním přístupem a pozitivní motivací se snažíme o harmonický rozvoj celé osobnosti dítěte. Nově příchozí děti se budeme snažit nenásilnou formou začleňovat do kolektivu vrstevníků. Společně si budeme vytvářet „Pravidla rybiček“ a snažit se o jejich respektování a dodržování.

Zaměřujeme se na uspokojování základních biologických potřeb dítěte. Podporujeme u dětí dětskou zvídavost, touhu poznávat a objevovat sám sebe i okolní svět při nejrůznějších praktických,estetických a pohybových činnostech. Rozvíjíme u dětí hru, která je pro dítě nejpřirozenější. Ve třídě se vždy snažíme vytvořit veselou a radostnou atmosféru, aby se děti do školky těšily.
 

Našim cílem je : Třída usměvavých a spokojených dětí.

RANNÍ UVÍTACÍ RITUÁL:
Dobré ráno, dobrý den,
začneme ho s úsměvem,
my jsme malé rybičky,
máme chytré hlavičky,
do kruhu si stoupneme,
hezký den si přejeme.
Dup, dup, dup,
ať si holka nebo kluk.

CO S SEBOU DO ŠKOLKY:
- bačkory(né pantofle), které si dítě samo dobře nazuje
- pohodlné oblečení pro hru ve třídě
- oblečení na ven, písek - dle počasí
- náhradní oblečení
- pyžamo
- plastový hrnek
- papírové kapesníky v krabici
- sáčky(pro znečištěné věci)
!!!Prosíme vše podepsat!!!


MAMINKO A TATÍNKU, PROSÍM
aneb školková pravidla pro dospělé

- přiveďte mě do školky a choďte si pro mě vždy včas, není mi příjemné být poslední

-pokud nebudete stíhat, zavolejte paní učitelce, aby se mnou počítala, že přijdu do školky

- neprotahujte ranní loučení, je mi potom ještě větší smutno

-nevoďte mě do školky, když mi není dobře nebo jsem nemocný, nakazil bych kamarády, celý den bych tam proplakal a paní učitelka by vám stejně zavolala, ať si pro mě přijdete

- nedávejte mi potají do školky s sebou žádné sladkosti

- když budu mít narozeniny, můžete přinést pro děti nějaké ovoce, zeleninu, sladkost, všichni to pak společně oslavíme a o dobrůtky se rozdělíme

- čtěte pozorně informace na dveřích, abyste na nic důležitého nezapomněli

- buďte upřímní a nezapomeňte paním učitelkám sdělit všechny důležité informace nebo změny, které by měly vědět

- jděte nám příkladem a dodržujte školková pravidla s námi

Režim dne:
6:OO scházení dětí na třídě Rybiček
do 8:00 doporučený příchod dětí na třídu
8:15 - 8:30 tělovýchovná chvilka
8:30 hygiena, svačina
9:00 -11:30 řízené i frontální činnosti,aktivity zaměřené na výchovu a vzdělání dětí, pobyt venku
11:30 hygiena, příprava na oběd, oběd
12:00 - 12:15 odchod dětí po obědě
12:00 - 14:00 hygiena, odpočinek, relaxace
14:00 - 15:00 spontánní činnosti, individuální práce s dětmi, dle počasí pobyt na školní zahradě
15:00 - 16:00 spojení tříd Rybičky + Žabičky na 1.třídě

Vyzvedávání obědů ve školní jídelně:
10:45 - 11:15
12:30 - 13:00


PLÁNOVANÉ AKCE:

20. květen 2024 - 9.00 hodin
Dlouhý, Široký a Bystrozraký
Divadlo Divoloď
Kde: MŠ Výstavní



AKTIVITY NAŠÍ TŘÍDY:

11. květen 2021
Nikolka oslavuje 3.narozeniny :-)

10. květen 2021
Život v trávě

4. květen 2021
Moje nejmilejší maminka

2. květen 2021 - 9. květen 2021
Maminka má svátek
1. Vysvětlete dětem, proč mají tento týden (v neděli) všechny maminky svátek. 

2. Veďte s dětmi rozhovor o tom, jaká je jejich maminka.
    - děti by měly popsat vzhled a vlastnosti

3. Seznámení s básničkou:
    Když se něco nepovede,
    i když ylobím malinko,
    máš mě ráda a já tebe,
    moje zlatá maminko.

4. Hádanka:
    Vaří, pere, žehlí, šije,
    koupe děti, hrnky myje. 
    odpovídá na otázky,
    dává pusy z velké lásky. 
    Kdo to je?

5. Výtvarná činnost: Děti namalují svojí maminku

6. Sportování
   - Kdžy počasí dovolí, udělejte si na sebe s mamkou čas a jděte se projít někam do přírody, jeďte někam na kole, nebo klidně autem na výlet - zkrátka - dopřejte si chvilku spolu :-)

Výzva:
1. Namaloval/a jsi svou maminku? 
2. Sportoval/a jsi?
3. Byl/a jsi někde na výletě
4. Pomáháš doma mamince a s čím? 

Pokud se ti podařilo něco vyfotit, určitě pošli fotku (do neděle 9.5.).

Všichni věříme, že je to poslední týden, který trávíte doma a od 10.května se už snad všichni potkáme ve školce.
Všechny moc zdraví Deny, Ivka a Jíťa :-)
 

2. květen 2021
8. + 9.týden plnění domácích úkolů

30. duben 2021
Příběh - Smrt starého dubu

30. duben 2021
Den barevných ponožek "Dedoles"

29. duben 2021
Výprava za čarodějnicemi

29. duben 2021
Jiřík oslavu svátek :-)

28. duben 2021
Stoupáme ke hvězdám...

27. duben 2021
Co nám dává planeta Země

26. duben 2021
Planeta Země

26. duben 2021
Pepíček oslavuje 6.narozeniny :-)

22. duben 2021
Jak správně třídit odpad

20. duben 2021
Povolání - popelář

19. duben 2021
7. týden plnění domácích úkolů
Velikou pochvalu za splněné úkoly si zaslouží Verunka K., Vaneska, Kryštůfek se sestřičkou, Sofinka a Lucinka. Moc Vám děkujeme za zaslané fotky. Jsou skvělé. Moc nás těší, že i nadále plníte úkoly a spolupracujete s námi :-) 

18. duben 2021 - 25. duben 2021
Třídíme odpad

Cíl : Naučit děti, proč je důležité třídit odpad.

1. Určitě všichni doma třídíme odpad – povězte si s dětmi, proč je to důležité - co je to popelnice, kdo je vyváží, jaké popelnice na tříděný odpad známe a co do nich vyhazujeme, co se vozí do sběrného dvora, čemu se říká smetiště…..

2. Děti doma vyhledávají věci vyrobené z plastu, papíru, skla,…. Název vytleskají (starší děti zkusí ještě doplnit rod např. TA sklenička, TEN kelímek, TEN papír…..

3. Při procházce venku se jděte podívat, jak kontejnery skutečně vypadají. Děti mohou vymýšlet, co do kterého patří, určí barvu, tvar a velikost….. Určitě najdete i nějaký nepořádek, povězte si o tom…..

4. Děti si mohou nakreslit 3 kontejnery a nalepovat vystříhané obrázky z časopisů – co do kterého patří

5. Děti se mohou pokusit  NĚCO vyrobit z roličky od toal.papíru, plata od vajec, igel.pytlíku, plastové láhve….(i věci, které bychom mohli vyhodit do koše, můžeme ještě na něco použít).

6. Co se vyhazuje do modrého kontejneru? - Papír
 - povídejte si o tom, co můžeme dělat s papírem - mačkat, trhat, stříhat, kreslit na něj,...
 - na co se papír používá? - Na psaní a kreslení, na balení věcí,...
 - co všechno je z papíru? - Knížky, sešity, papírové kapesníčky, toaletní papír, noviny,...

 - stejně tak pokračujte v povídání o sklu a plastu - na co se využívá, co se z něj vyrábí, atd...

7. Básnička s pohybem
Třídit odpad to je hračka – chůze na místě
Umí to už malá Kačka – dřep
Máme tady sběrný dvůr – dupeme
Sem odpadky vyhazuj!– ukazujeme ,jak se odpadky vyhazují

8. Poznávání všemi smysly:
 - Předměty můžeme osahat - Jak na nás působí - studeně, drsně, měkce,...
 - K předmětům si můžeme přivonět - Papír má zvláštní pach,...
 - Důkladně si předměty prohlédnout - průhledné, lesklé, matné, tmavé, barevné,...
 - Posloucháme, jaký zvuk vydávají - mohou šustit, cinkat, může to být zvuk nepříjemný - sklo skřípe
 
 
9. Na závěr týdne vyhlaste  „uklízecí den“ – děti  si uklidí svůj pokoj
 
10. Pracovní listy  https://cz.pinterest.com/pin/1900024832485648/
                              https://cz.pinterest.com/pin/212584044898720650/   
 
 Výzva – vyfoťte:
 - Cokoliv co vyrobíte.
 - Pokud třídíte, tak vaše nádoby na tříděný odpad.
 - Pokud venku najdete kontejnery na tříděný odpad.
 - Nějaký nepořádek venku.
 - Skvěle uklizený dětský pokoj.
 - Hledáme barevné kontejnery - žluté, zelené a modré - zjistíme, co se do nich dává.
 - Zvládneš vytřídit odpad?
 - Udělej si hromádku věcí, které jsou ze skla, papíru a plastu. Dej si jich několik stranou. Popros mamku, aby ti zavázala oči - zkus podle hmatu nebo sluchu poznat, zda se jedná o předmět ze skla, plastu či papíru. 

 - https://www.rodice.tonda-obal.cz/?utm_source=mladsi  - hezké stránky pro děti
 
Moc Vám všem děkujeme a všechny srdečně zdravíme Ivka, Denča a Jíťa
 

16. duben 2021
Povolání - policista/policistka

15. duben 2021
Povolání - pošťák/pošťačka

14. duben 2021
Povolání - doktor/doktorka
Dnes jsme se ve školce seznámili s lékařskou profesí. Nejprve jsme se posadili do kroužku a chvilku jsme si povídali. Mluvili jsme o tom, kdo je to pan doktor, kdo mu pomáhá v ordinace (zdravotní sestra), co potřebuje pan doktor k výkonu své práce, jak se jmenují nástroje, které pan doktor používá v ordinaci (stetoskop, injekční stříkačka, obvaz, náplast, nůžky, pinzety, recepty, teploměr, tlakoměr, atd.), kdy chodíme k panu doktorovi, jak se chováme v ordinaci, co je to lékárnička a co všechno obsahuje, jak se jmenuje místo, kde si koupíme léky na předpis od pana doktora, byl už někdy někdo v nemocnici a proč? Děti odpovídaly jeden po druhé a zdálo se, že téma "Doktor a nemoci" je nevyčerpatelné. Dále jsme se složili puzzle, vedle kterých se položil "figurant" Jonášek. Pomocí puzzlí a také na Jonáškovi jsme si ukazovali jednotlivé části těla. Také jsme se seznámili s obsahem lékárničky a nakonec přišla dlouho očekávaná hra "Nemocný u lékaře". Kdo chtěl (většina dětí), mohl si zahrát. Děti se vystřídaly jak v roli lékaře, tak i v roli pacienta. A opět se zdálo, že nebude možné hru ukončit. Děti hra bavila natolik, že nebylo téměř možné ji ukončit. Určitě zase brzy zopakujeme :-)
Děti měly vlastní roušky. Ten, kdo roušku neměl a chtěl ji, dostal roušku jednorázovou ze školkových zásob!