PROSTOROVÉ MOŽNOSTI TŘÍDY:
- herna, lehárna, umývárna, WC, šatna
POČET ZAPSANÝCH DĚTÍ: 22 dětí - 10 dívek, 12 chlapců
VĚKOVÉ SLOŽENÍ TŘÍDY: 2,5 - 4 roky
O NAŠÍ TŘÍDĚ:
Naše třída „Rybiček“ se nachází v přízemním patře mateřské školy. Jedná se o heterogenní třídu s počtem 23 dětí.
Individuálním přístupem a pozitivní motivací se snažíme o harmonický rozvoj celé osobnosti dítěte. Nově příchozí děti se budeme snažit nenásilnou formou začleňovat do kolektivu vrstevníků. Společně si budeme vytvářet „Pravidla rybiček“ a snažit se o jejich respektování a dodržování.
Zaměřujeme se na uspokojování základních biologických potřeb dítěte. Podporujeme u dětí dětskou zvídavost, touhu poznávat a objevovat sám sebe i okolní svět při nejrůznějších praktických,estetických a pohybových činnostech. Rozvíjíme u dětí hru, která je pro dítě nejpřirozenější. Ve třídě se vždy snažíme vytvořit veselou a radostnou atmosféru, aby se děti do školky těšily.
Našim cílem je : Třída usměvavých a spokojených dětí.
RANNÍ UVÍTACÍ RITUÁL:
Dobré ráno, dobrý den,
začneme ho s úsměvem,
my jsme malé rybičky,
máme chytré hlavičky,
do kruhu si stoupneme,
hezký den si přejeme.
Dup, dup, dup,
ať si holka nebo kluk.
CO S SEBOU DO ŠKOLKY:
- bačkory(né pantofle), které si dítě samo dobře nazuje
- pohodlné oblečení pro hru ve třídě
- oblečení na ven, písek - dle počasí
- náhradní oblečení
- pyžamo
- plastový hrnek
- papírové kapesníky v krabici
- sáčky(pro znečištěné věci)
!!!Prosíme vše podepsat!!!
MAMINKO A TATÍNKU, PROSÍM
aneb školková pravidla pro dospělé
- přiveďte mě do školky a choďte si pro mě vždy včas, není mi příjemné být poslední
-pokud nebudete stíhat, zavolejte paní učitelce, aby se mnou počítala, že přijdu do školky
- neprotahujte ranní loučení, je mi potom ještě větší smutno
-nevoďte mě do školky, když mi není dobře nebo jsem nemocný, nakazil bych kamarády, celý den bych tam proplakal a paní učitelka by vám stejně zavolala, ať si pro mě přijdete
- nedávejte mi potají do školky s sebou žádné sladkosti
- když budu mít narozeniny, můžete přinést pro děti nějaké ovoce, zeleninu, sladkost, všichni to pak společně oslavíme a o dobrůtky se rozdělíme
- čtěte pozorně informace na dveřích, abyste na nic důležitého nezapomněli
- buďte upřímní a nezapomeňte paním učitelkám sdělit všechny důležité informace nebo změny, které by měly vědět
- jděte nám příkladem a dodržujte školková pravidla s námi
Režim dne:
6:OO scházení dětí na třídě Rybiček
do 8:00 doporučený příchod dětí na třídu
8:15 - 8:30 tělovýchovná chvilka
8:30 hygiena, svačina
9:00 -11:30 řízené i frontální činnosti,aktivity zaměřené na výchovu a vzdělání dětí, pobyt venku
11:30 hygiena, příprava na oběd, oběd
12:00 - 12:15 odchod dětí po obědě
12:00 - 14:00 hygiena, odpočinek, relaxace
14:00 - 15:00 spontánní činnosti, individuální práce s dětmi, dle počasí pobyt na školní zahradě
15:00 - 16:00 spojení tříd Rybičky + Žabičky na 1.třídě
Vyzvedávání obědů ve školní jídelně:
10:45 - 11:15
12:30 - 13:00
PLÁNOVANÉ AKCE:
Pohádka divadla Bambini I. Zemanové.
vstupné 60,- Kč
Kde: MŠ Smetanova
Divadlo Divoloď
Kde: MŠ Výstavní
AKTIVITY NAŠÍ TŘÍDY:
18.5. – 22.5.2020
- povídání si s dětmi o městě, vesnici, kde bydlí (popřípadě i název ulice)
- jaký je rozdíl mezi městem a vesnicí (jaká znám ještě města a vesnice?)
- pozorování z okna – popisujeme, co vidíme
- při procházce pojmenováváme známá místa – kostel, náměstí, kašna, škola, pošta …..a vysvětlujeme, k čemu slouží
- jazyková chvilka – vytleskávání (šeptání) slov – pošta, škola, kostel…… a určování počtu slabik
(děti mohou odpočítávat počet z hromádky kostiček, dřívek, kuliček…..)
- vytváříme ke slovům zdrobněliny – dům – domeček……
- předmatem.představy – pojmenování základních geom.tvarů a barvy – kolo, trojúhelník, čtverec, obdélník
- hledáme geom.tvary ve svém okolí
- kdo první najde něco co má tvar kolečka……. (červeného kolečka…..)
-pracovní a výtvarná chvilka – DŮM - vystřihni podle předlohy geom.tvary, nalep a dokresli
- nakresli pastelkami dům, ve kterém bydlíš
- slož s maminkou domeček podle předlohy https://cz.pinterest.com/pin/540361655271535174/
Říkanka s pohybem:
Střecha to je klobouk domu,(stoj rozkročný + ruce spojené nad hlavou)
ještě komín patří k tomu, (stoj + ruce připažené)
protože dům bez střechy, (stoj rozkročný + ruce spojené nad hlavou)
moh´ by dělat neplechy.(poskoky snožmo)
Domečky
Jeden domek stojí tady,
druhý támhle u zahrady,
třetí,čtvrtý u rybníka,
pátý,šestý u lesíka.
Tady je jich nejvíce,
skoro celá vesnice.
Pracovní listy-
https://cz.pinterest.com/pin/323414816975474454/
https://cz.pinterest.com/pin/852517404441794280/
Výzva – pošli nám svůj nakreslený nebo složený domeček
- vyfoť se u známých budov ve městě, ve kterém bydlíš - poliklinika, lékárna, pošta, školka, škola, obchod,
kostel, hasiči, policejní stanice, atd... :-)
Fotky nahrané ve dvou složkách:
1. Oslava Terezky 5.narozenin :-)
2. Domácí úkol - "Má oblíbená knížka"
25.května se opět otevírá školka pro děti. Děti, které už letos nepřijdou, nemusí být smutné, i nadále s vámi
budeme v kontaktu přes tyto stránky. Stále sem budeme vkládat týdenní plány plné inspirací a hlavně vašich
fotek, kterými nás zásobujete a děláte nám tím obrovskou radost!!! DĚKUJUME :-) :-) :-)
Děkujeme za vaše krásné příspěvky!!!!!
Ivka, Mili a Deny :-)
Týdenní plán - "Máme rádi knížky"
1. Vštěpovat dětem, jak správně zacházet a manipulovat s knihou
- jak šetrně obracet listy
- jak si knížku prohlížet
- nikdy nepsat do knížky
2. Rozvíjet u dětí kladný vztah ke knihám - prohlížením, upozorněním na zajímavé knihy pro mladší předškolní
věk (nejrůznější leporela, knížka - To se dělá, Sedmikrásko?, Příběhy včelích medvídků, O Budulínkovi,...).
3. Dramatizace známé pohádky - např. O řepě, Budka
4. Vyslechnout krátkou pohádku a za pomoci maminky ji zkusit převyprávět nebo říci, o čem byla.
5. Vybarvování omalovánek známých hrdinů z pohádkových knih
- např. Rumcajs, Rákosníček,...
- zapouštění barev - příběhy z přírody
6. Naučit básničku z knížky "Veršované rozcvičky - pro kluky a holčičky"
"Kdo si dělá rozcvičku,
ten je zdravý jako rybka.
Ten má dobrou kondičku,
nesklátí ho žádná chřipka".
POZOR- Výzva je tu!!!
a) Vyfoť se se svojí oblíbenou knížkou
b) Namaluj svého nejoblíbenějšího hrdinu z knížky
c) Vyfoť se před Knihovnou ve Vodňanech :-) :-) :-)
Moc děkujeme za fotky, které stále posíláte :-)
Mějte se krásně,
všechny zdraví Deny, Mili, Ivka :-)
1. Odpovědět na otázky – Kdo patří do naší rodiny……. Jak se jmenují… Kdo je můj bratr, sestra…. Jak se
jmenuje maminka maminky……. tatínek maminky………. sestra maminky… atd
2. Počítáme – Kolik nás doma bydlí? Kolik je dětí? Kolik je holek…kluků? Kdo je starý, kdo je mladý (malý).
3.Artikulační cvičení – vytleskáváme – Má-ma … počet hlásek, Ma-min-ka…….atd.
4.Udělejte si s dětmi takovou malou chvilku jen pro vás dva, tři… Ať děti zkusí říct, jaká jste.
Jaká je moje maminka, co se mi na ní nejvíc líbí, co s ní nejraději dělám, co maminka vůbec nemá ráda, čím
udělám mamince největší radost, dokážeš říct, jak se o tebe maminka stará, jak se stará o ostatní, o
domácnost...
5.A teď vzkaz pro děti – Maminka je Váš největší poklad, jaký máte a v neděli mají všechny maminky svátek.
- zkus maminku namalovat…nebo namaluj pro maminku kytičku, sluníčko…něco ,co by ji udělalo radost
- popros maminku, aby ti dala krátké těstoviny a ty ji můžeš navléknout korále, když je obarvíš temperou nebo
fixou, budou krásně veselé
- v neděli utrhni kytičku – stačí úplně malá, dej mamince pusu a řekni jí, jak ji máš rád
- když maminka bude chtít, tak se spolu vyfoťte a pošlete nám vaši fotografii :-)
A na závěr hádanka - Vaří,pere,žehlí, šije .
Koupe děti, hrnky myje.
Odpovídá na otázky – dává pusy z velké lásky. KDO TO JE ???
Kdyby mi tak někdo řekl, třeba kamarád,
prodej mi tu svoji mámu, dám ti za ní hrad.
Zazvonil bych na to smíchem, jako velký zvon,
nedám ti ji, ani kdybys dával milión.
Neprodám ji, neprodám, ani za nebe.
Nechám si já maminečku jenom pro sebe.
Fotky za minulý týden naleznete ve dvou složkách:
1. Pampeliškový med
2. Domací úkol - plní nejen děti, ale i paní učitelky :-)
Opět nás strašně moc potěšily fotky, které nám zasíláte! Jsou vážně super :-) Já, Ivka i Mili jsme opravdu moc rády, že s námi takto spolupracujete. Snad se brzy potkáme ve školce :-)
Všechny vás moc zdravíme a už teď se těšíme, co dalšího nám pošlete. Děláte nám opravdu radost :-) :-) :-)
Mějte se krásně a hlavně buďte zdraví :-)
Týdenní plán - "Doprava - dopravní prostředky"
Hopkám - cupkám po cestičce,
která vede ke školičce.
1. Klást dětem otázky, jakým způsobem se dostanou nebo "dopraví" do školky (nebo k babičce, nebo na
hřiště, atd,...) - pěšky, nebo dopravním prostředkem. Nechat děti vymýšlet druhy dopravních prostředků (kolo, auto,...).
2. Vysvětlit dětem základní pravidla chování v dopravním provozu.
- pokud jdou pěšky -> za ruku s maminkou, přecházet pouze na přechodu, kde se musí rozhlédnout
- pokud jedou v autě -> vysvětlit dětem, význam připoutání v autosedačce
- pokud jedou na kole -> děti jezdí vždy s přilbou a na chodníku
-> viz. fotogalerie
3. Seznámit se s básničkou:
"Jede vláček plný hraček,
do kopců i do zatáček.
Pohádkový rychlovlak
houká, syčí jako drak".
4. Artikulační cvičení:
- procvičení mluvidel -> napodobuj zvuky
- vlak houká: húúú - húúú
- lokomotiva: š - š - š
- auto: túú- túú
- zvonek na kole: cink - cink
5. Cvičíme s dopravními prostředky:
- kolo - leh na záda: "Šlapu, šlapu, nevím jak. Jedu rychle jako drak. - Nohy představují jízdu na kole.
- loďka - turecký sed, upažit, naklánět se střídavě na pravou a na levou stranu (dle větru :-D)
- auto - předpažit, držíme volant: "Když se motor rozhučí, kola se mi zatočí. Pak si jedu na výlet, poznat celý
širý svět".
- letadlo - rozpažení, běh: "Létám si až nad mraky, mohu mávat na ptáky".
6. Výtvarná výchova
- Jaký dopravní prostředek máte doma? Víš jakou má barvu? Umíš ho nakreslit? Pokud ano, zkus ho nakreslit
a pošli nám ho.
Fotky za minulý týden naleznete ve složkách:
1. Pepíčkova oslava narozenin
2. Domácí úkoly - včelky
3. Domácí úkoly - Den Země
Výzva pro tebe!
- pošli fotku, jak jsi připoutaný v autosedačce
nebo
jak ti sluší tvá helma na kolo
- Sportuješ rád? Jezdíš rád na kole nebo na koloběžce? Pokud ano, neváhej a pošli fotku! :-)
Všem rodičům a dětem mockrát děkujeme za spolupráci a za zasílání fotek. Díky vašim fotkám jsme stále v
kontaktu a to nás velice těší. Doufáme, že se brzy uvidíme :-)
Všechny moc zdraví a na všechny se těší Deny, Ivka a Mili :-)
Včelky – na jaře se probouzí i hmyz
1.Poznávání a pozorování hmyzu
- včely
- čmeláci
- berušky
- brouci (ten černočervený, teď hodně viděný se jmenuje ruměnice – děti se na vycházce ptaly)
- mravenci
- motýli
2. Zkuste společně hmyz popsat
- Barva, tvar ,umí- neumí létat, kouše, píchá......
- Který se mi nejvíce líbí a proč?
3.Včelka
- co znamená, že je pracovitá, - proč se říká „Pilný jako včela“ – kdo je doma pracovitý??
- jak včela vypadá, kolik má nohou, křídel, co má ráda, co má v zadečku, co se stane se včelou, když nám píchne
žihadlo, kde bydlí, kdo se o ni stará, co tvoří včely ve svém úlu, kde můžeme včelu uvidět...
4.Básnička
Krouží včelka kolem květu,
létá, bzučí,má se k světu.
Zpátky k úlu letí hned,
v zimě bude sladký med.
5.Ochutnávka medu – jaký je? barva, vůně chuť…… zkusím si ho sám namazat na chleba?
6.Nabídka pracovních listů-https://cz.pinterest.com/pin/502362533410519136/
https://cz.pinterest.com/pin/598134394237787568/,https://cz.pinterest.com/pin/22236591899049729/
Výzva na tento týden – Včelka není domácí mazlíček…. když ale na svých procházkách nebo na zahradě uvidíte kytičku, na kterou by si včelka ráda sedla nebo úl, budeme rády, když nám fotku pošlete.
A ještě jedna hádanka – na naší zahradě ve školce máme takový domeček, ve kterém bydlí různý hmyz. Tomu domečku se říká „hmyzí hotel“. Kdo z vás si vzpomene, kde na zahradě domeček stojí? Napište Denče, budeme se těšit na vaše odpovědi.
A ještě tip pro rodiče na krásnou knížku: https://www.albatros.cz/tituly/30157589/vceli-ul/
Doporučuji!!!!
Děti,
víte, co se slaví ve středu 22.dubna? Pokud ne, my vám to povíme. Ve středu 22.dubna se slaví Den Země.
A každý, kdo něco slaví, dostává dárek. Můžete si doma s maminkou nebo s tatínkem povídat o tom, jaké dárky máte nejraději vy a pokusit se vymyslet spolu s rodiči, jaké dárky by potěšily naši Zemi.
Tak co vás napadá? ... Napadlo někoho, že by ji největší radost udělalo, kdybychom ji uklidili a pak o ni společně pečovali a chránili ji před "Smeťáky"? Víte vy vůbec, kdo to je?
Poslechněte si na youtube písničku od brněnských Kamarádů - "Smeťáci" - https://www.youtube.com/watch?v=ZgxAdxOVrSo
S mamkou a s taťkou si pak můžete povídat o textu písničky. Jak špatně nebo naopak dobře může naše planeta Země vypadat podle toho, jak se k ní budeme chovat. Sledujte fotogalerii - v průběhu týdne, až si popovídáte o textu písničky, vám vložím do fotogalerie obrázky.
Ano, vím, že jste teprve prckové, ale i na vás záleží, jak naše příroda na naší Zemi bude vypadat.
Úkoly:
1. Vymslete přání k svátku pro naši Zemi
2. Poslechnout písničku
3. Rozebrat text
4. Víš, jak se třídí odpad? A co patří do kterého kontejnéru?
5. Prosím, pomoz naší Planetě. Vymyslíš něco, čím bys ji potěšil? Zkus to :-) A když budeš chtít, pošli fotku :-)
Sleduj pozorně naše stránky, je možné, že se v průběhu týdne objeví další výzva! Jsi připraven/a? :-)
Fotky za minulý týden naleznete ve dvou složkách:
1. Domácí úkoly
2. Fotky s hospodářskými zvířátky
Ještě bychom vám chtěly (Deny, Ivka, Mili) strašně moc poděkovat za naprosto úžasné fotky. Opět jste nás
velice potěšily. Děti, jstě vážně moc šikovné! Skvělá práce! Děkujume vám :-)
Všechny moc zdraví Ivka, Deny a Mili :-)
U babičky na dvoře - poznávání domácích hospodářských zvířat a jejich mláďat.
1. Poznávání domácích hospodářských zvířat a jejich mláďat.
- Kravička - telátko
- Kobylka - hříbě
- Koza - kůzle
- Ovečka - jehňátko
- Slepička - kuřátko
- Kočička - koťátko...
2. Rozlišovat, které zvíře má srst, které má peří.
3. Rozpoznávat zvířata podle sluchu.
- kdo mňouká, kdo štěká, kdo bučí, kdo mečí,...
4. Jaký je užitek hospodářských zvířat?
- Co dává slepička?
- Co dává kravička?
- Co dává husička?
5. Seznámení s básničkou "Housátka" - "Na travičce u vody,
chodí husí průvody.
Husy plují po potoce,
vítat jaro v tomto roce".
6. Didaktická hra - počítáme mláďata
(Kočka + 3 koťata, Fena + 2 štěňata -> Kdo má víc mláďat a o kolik?)
7. Rozvoj pohybových schopností v oblasti hrubé motoriky
(Přelézát a podlézat jako kočička, batolit se jako housata, cválat jako koník,...)
8. Grafomotorické cvičení - Koťátko zamotalo klubíčko
- Kuřátko zobe zrníčka
- Pes přeskakuje plot - Můžete si u toho zazpívat písničku "Skákal pes".
- popros maminku nebo tatínka, aby ti nakreslil/a koťátko, ty pak domaluješ zamotané klubíčko
- popros maminku nebo tatínka, aby ti nakreslil/a kuřátko a ty pak naťukej zrníčka
- popros maminku nebo tatínka, aby ti nakreslil/a pejska a ty pak namaluješ obloučky, jak pejsek skáče přes plot, pařez, louži, atd...
9. Výtvarná výchova
- namaluj domácí zvířátko nebo jeho mláďátko, které je pro tebe nejsnadnější (pokud jich zvládneš víc,
samozřejmě jich můžeš víc namalovat, vyfotit a poslat nám je).
10. Nezapomeň se každé ráno protáhnout a pořádně si zacvičit!!! Znáš přece naší ranní rozcvičku, kde si hrajeme na zvířátka - napodobujeme jejich chůzi, běh a zvuk.
Výzva na tento týden! Přijmeš ji? :-)
1. Máš doma nějaké zvířátko? Vyfoť se s ním a pošli fotku.
2. Půjdeš s maminkou a tatínkem na procházku, nebo pojedeš na nějaký výlet, kde bys mohl/a vidět hospodářské zvířátko? Můžeš se s ním vyfotit a poslat nám fotku :-)
3. Zvládneš nakreslit hospodářské zvířátko nebo jeho mláďátko? Zkus, neboj se :-) Jsi šikula a zvládneš to :-)
4. Ve fotogalerii budeš mít nahraný pracovní list - zvlášneš přiřadit maminku a její mláďátko?
5. Výtvarná a pracovní výchova - Necháme to zcela na tobě. Zkus nás překvapit. Vyrobíš nějaké zvířátko? Jestli
bude vymodelované, nakreslené temperou, vystřižené z nějakého časopisu a nalepené na špejli, namalované
křídou na chodník, vymalované pastelkami a polepené vatou,..atd... je nám to úplně jedno. Fatazii se meze
nekladou.
Děláte nám ohromnou radost tím, jak nás zásobíte fotkami. Já, Ivka a Mili jsme opravdu nadšené. Jsme moc
rády, že na nás tak myslíte a spolupracujete s námi. DÍKY moc za vaše úžasné fotky!!! Doufáme, že vás všechny brzy uvidíme, začíná se nám opravdu stýskat :-) Všechny moc zdravíme (Deny, Ivka, Mili) a už teď se těšíme, jaké budou vaše další fotky z domácího tvoření :-)
Nezapomeňte se podívat do fotogalerie. Fotky jsou nahrané ve dvou složkách.
1. Roušky
2. Velikonoce
Mějte se moc krásně a hlavně buďte všichni zdraví :-) :-) :-)
Týdenní plán
Činnosti se měly vztahovat k tomuto tématu: "VELIKONOCE"
1. Úkolem pro děti na tento týden bude poznávání Velikonočních tradic - setí osení, naučit děti, jak se starat o semínka, proč se o ně musíme starat?, barvení vajíček, pletení pomlázky, pečení beránků, bochánků a mazanců, svátečně nazdobený stůl, atd…
2. S Velikonocemi je spojeno mnoho radostné práce a činností pro děti. Pokud se budete chtít s námi podělit o vámi ozdobená vajíčka, upletenou pomlázku, něco upečeného nebo velikonoční výzdobu, pošlete fotku na deny.kasalova@centrum.cz a uděláme si takovou malou velikonoční výstavu.
3. S dětmi navíc můžete :
- Zopakovat názvy dnů v týdnu s počítáním na prstech. Ve velikonočním týdnu má každý den ještě jedno jméno - Modré pondělí, Šedivé úterý – můžeme využít na úklid pokojíčku, Škaredá (popeleční) středa – škaredá se jí říká proto, že v tento den žaloval Jidáš na Ježíše. V tento den odletěly zvony do Říma a ztichly všechny kostely, Zelený čtvrtek……. (hledáme předměty těchto barev…) – v tento den vstávali lidé velice brzy, společně se pomodlili a omyli se rosou, která údajně zabraňovala nemocem, Velký pátek – tento den se nese v duchu rozjímání, ticha a půstu, Bílá sobota, Hod boží velikonoční – v tento den spěchali všichni lidé do kostela, jelikož se zde světily velikonoční pokrmy – chléb, mazanec, beránek, víno, vejce), Velikonoční pondělí – brzy ráno chodili chlapci s pomlázkou šlehat děvčata – tímto způsobem z nich vyháněli nemoci a lenost. Traduje se, že pomlázka přináší do domu štěstí, blahobyt a úrodu. Koledníci bývají obdarováni malovanými velikonočními vajíčky a někdy i penězi.
4. Seznámit děti s Velikonočními symboly: „Znáte je, děti?“ – Velikonoční vajíčko Beránek
Zajíček
Pomlázka
Mazanec
Kříž
Kočičky
5. Naučit velikonoční koledu
"Hody ,hody doprovody,
já jsem malý zajíček,
utíkal jsem podle vody,
nesl košík vajíček.
Potkala mě koroptvička,
Chtěla jedno červené, že mi dá lán jetelíčka
A já říkal: „Ne,ne,ne“.
Na remízku mezi poli,
Mám já strýčka králíčka,
Tomu nosím každým rokem,
Malovaná vajíčka.
Další velikonoční koleda: „Hody, hody, zdravíčko,
dejte klukům vajíčko
Na pomlázku mašli,
že k nám cestu našli“.
6. Náměty na tvoření:
- https://cz.pinterest.com/pin/570479477800484715/ - hledáme stejná vajíčka
- https://cz.pinterest.com/pin/614178467903268087/ - vybarvujeme dle vl.fantazie (samozřejmě si můžete vybrat jakékoli jiné vajíčko, které se Vám bude líbit).
- Nápady na zdobení vajíček – natřít Herkulem a polepit –dětskou krupičkou, krepákem, kořením, vlnou…..
A máme pro Vás další výzvu! Kamarádi, poproste maminku nebo tatínka, aby vás vyfotili v roušce, v šátku nebo v něčem, co vám chrání pusu, když jdete ven. Schválně jestli vás poznáme a pak i kamarádi, až uvidí fotky ve fotogalerii :-) A nebojte se, i paní učitelky se vyfotí v roušce :-) Na konci týdne si pak můžeš prohlédnout kamarády :-) Klidně posílejte i více fotek, budeme jenom rádi!
Samozřejmě zasílejte i fotky z průběhu velikonočního tvoření :-)
Nezapomeňte dál sledovat tyto stránky. Možná se v průběhu týdne objeví další úkol :-)
Mějte se krásně a přejeme Vám VESELÉ VELIKONOCE a hlavně buďte všichni zdraví :-)
Ivka, Deny a Mili :-)
Děkujeme za Vaši spolupráci - Adámek, Jonášek, Lucinka H., Kryštůfek Dun., Sofinka, Terezka B., Vaneska, Pepíček a Eliška si zaslouží velikánskou pochvalu za to, jak pilně pracují! Vaše výrobky nemají chybu. Jen tak dál. Jste šikulky :-)
kdo nemáte zaplacené obědy, učiňte tak. Máte možnost zaplatit částku přes účet 4155430257/0100/ s variabilním
symbolem dítěte (pokud variabilní symbol neznáte, napiš mi na mail deny.kasalova@centrum.cz, já Vám ho pošlu), nebo máte možnost zaplatit obědy přímo paní vedoucí školní kuchyně dne 15.4. od 7:00 - 9:00 nebo
od 14:00 - 16:00 v kanceláři školní jídelny.
1. Úkolem pro děti na tento týden bude poznávání svého těla - pojmenování jeho jednotlivých částí, rozlišit
zdravý X nemocný (co můžu, když jsem zdravý, co musím, když jsem nemocný).
2. Seznámení s říkankou a její nácvik : "Rozcvička" - "Kdo si dělá rozcvičku,
ten je zdravý jako rybka.
Ten má dobrou kondičku,
nesklátí ho žádná chřipka".
3. Význam správné výživy pro naše zdraví
- vhodné X nevhodné potraviny
(viz. fotogalerie - pracovní list)
4. Dbát na správnou hygienu
(viz. fotogalerie - pracovní list)
- učit děti, jak si mají správně mýt ruce (vždy po použití WC, před každým jídlem, učit děti správnou techniku
utírání rukou - to dělá dětem problémy).
5. Seznámení s říkankou: "Hygiena" - " Pořadek a hegiena
to jsou známé věci,
znamenají čistotu,
to už víme přeci.
Vana, záchod, umyvadlo,
zářit mají jak zrdcadlo.
Čisté ruce musím mít,
vodou mýdlem si je mýt.
Čistý ručník vždycky mám,
ruce s ním si utírám.
Hygiena musí být,
špíně nedá šnaci žít".
6. Výtvarná výchova
- Zdravý a nemocný zub
- namalovat a vytřihnou 2 zuby
- jeden zub bude zdravý - na něj si nalepte zdravé potraviny
druhý zub bude nemocný - ten polepte potravinami, které nám kazí zuby
- zdroj pro inspiraci: "https://cz.pinterest.com/pin/776378423246812720/"
Kdo budete mít obrázky hotové, můžete je vyfotit a poslat na mail deny.kasalova@centrum.cz - já pak vaše fotky stáhnu a na konci týdne vložím do fotogalerie.
Mějte se krásně, všechny zdraví Denisa, Ivka a Mili :-)
1. Práce s příběhem
- např. "Pohádky z pařezové chaloupky - Jak Křemílek a Vochomůrka zasadili semínko".
- pokud nemáte knížku k dispozici, využijte tohoto odkazu https://www.youtube.com/watch?v=z6VGOa1YR0U
- děti by měly umět odpovídat na otázky z příběhu
- zkuste se dětí zeptat na slova - co je to lenost, kdo je líný, co dělá zahradník,..
2. Pokus s klíčením semen
- určitě máte doma semínko nějaké kytičky, pokud ne, určitě stejně dobře poslouží nějaká luštěnina. Zasaďte
nebo nechte vyklíčit na vatičce. Efektní je, dát semínko do průhledné nádoby, děti uvidí i kořínky.
- dejte dětem rostlinku na starost. Ať děti doma najdou nejlepší místo pro semínko.
- co semínko potřebovalo v pohádce? - slunce, vodu, teplo,..
3. Seznámení s písní "Vstávej semínko"
4. Třídění věcí dle druhu
- můžete třídit - luštěniny, kamínky, ale i drobné věci, které doma najdete (knoflíky, plastová víčka, pomíchané
hračky, barevné kostičky, atd...).
5. Výroba jarní kytičky
- Sněženka z papíru:
- https://cz.pinterest.com/pin/545639311097822045
- https://cz.pinterest.com/pin/642959284289745761/
- https://cz.pinterest.com/pin/602849100090124471/
- https://cz.pinterest.com/pin/352899320782558689
- https://cz.pinterest.com/pin/339388521895806668/
Moc Vás zdraví Ivka, Deny a Mili :-)
Činnosti se měly vztahovat k tomuto tématu: Jaro se probouzí
1. Využití předcházejících znalostí z pobytu venku
- povídání o tom, co se objevuje v zahrádkách (sněženky, perklíče,...)
2. Seznámení a nácvik říkanky:
Když sluníčko pěkně svítí,
rozvíjí se všechno kvítí.
I nejmenší poupátko
rozvije se zakrátko.
- říkanku lze předvádět s pohybem
3. Malování sněženek
4. Cvičení motivované jarní přírodou - "růst květin", jarní deštík,...
5. Počítání 1-3
(Kolik je sněženek, petrklíčů, narcisek, berušek, včeliček,...).
_____________________________________________________________________________________________
S dětmi dále můžete procvičovat oblékání a svlékání, převracení oblečení, zouvání a nazouvání bačkorek, samostatnost při stolování, používání papírových kapesníčků, mytí a utírání rukou do ručníku.
30Kč/lekce
- doprava bude účtována až po skončení všech 5 lekcí