TŘÍDNÍ UČITELKY:
  • Denisa Kasalová - učitelka
    Denisa Kasalová
    učitelka
  • Ivana Vlčková - učitelka
    Ivana Vlčková
    učitelka
  • Milada Šlehoferová - ped. asistentka
    Milada Šlehoferová
    ped. asistentka

UMÍSTĚNÍ TŘÍDY: odloučené pracoviště MŠ Výstavní, 1. podlaží

PROSTOROVÉ MOŽNOSTI TŘÍDY:
- herna, lehárna, umývárna, WC, šatna

POČET ZAPSANÝCH DĚTÍ: 28 dětí - 12 dívek, 16 chlapců

VĚKOVÉ SLOŽENÍ TŘÍDY: 2,5 - 4 roky

O NAŠÍ TŘÍDĚ:
Naší třídu můžeme charakterizovat jako hravou, kamarádskou a tvořivou. Děti vedeme k samostatnosti a zodpovědnosti.
Třída se skládá ze tří velkých místností, vzájemně propojených. Děti zde mají volný prostor na hraní, tancování, cvičení, zpívání s klavírem apod. Jsou zde hrací koutky a prostory umožňující jak volnou tak řízenou činnost.

motto třídy:
"Když přijdu ráno do školky, obuju si bačkorky, na cestu mamince i tatínkovi zamávám a vím, že třídu plnou kamarádů mám. Celý den si budeme hrát a svět kolem nás poznávat."








 

PLÁNOVANÉ AKCE:

- připravujeme



AKTIVITY NAŠÍ TŘÍDY:

10. listopad 2020
Židličkovaná :-)

10. listopad 2020
Procházka
Foto #1
Foto #2
Foto #3
Foto #4

9. listopad 2020 - 14. listopad 2020
Svatý Martin přijíždí na bílém koni
Týdenní plán: Svatý Martin přijíždí na bílém koni
 
Seznámit děti s lidovými tradicemi spojenými se změnami ročních období, v tomto případě s příchodem zimy - příjezdem Svatého Martina na bílém koni.
 
1. Seznámení s básničkou: Na svatého Martina,
                                                 Kouřilo se z komína.
                                                 Za komínem meluzína,
                                                 kvílí, skučí – přijde zima.
 
2. Zacvičíme si tu naši "rozcvičku": "Kdo si dělá rozcvičku,
                                                                  ten je zdravý jako rybka.
                                                                  Ten má dobrou kondičku,
                                                                  nesklátí ho žádná chřipka".
 
3.Seznámení s legendou Svatého Martina
  • Přečtěte dětem příběh o Svatém Martinovi – na internetu jich je spousta.
 
4.Seznámení dětí s lidovými tradicemi – Příjezdem Svatého Martina
      -  Vysvětlete dětem význam této tradice.
      -  Kdo to byl Svatý Martin?
      -  Proč se pečou posvícenské koláčky, a peče se svatomartinská husa?
      - Co to znamená, když se řekne, že Martin přijíždí na bílém koni? 

5. Hádanka:
  • Přišel k nám bílý kůň, zalehl nám celý dvůr. Co je to? ….. Sníh
6.Pracovní činnosti:
7. Výroba lucerničky:

          Co budeš potřebovat:
  • Zavařovací skleničku
  • Kus drátku
  • Krepový papír
  • lepidlo (Herkules, klovatina či tyčinkové)
  • Čajovou svíčku
Nejprve si natrháme nebo nastříháme krepový papír na kousky. Pokračujeme lepením papírků na zavařovací sklenici. Možná by šly použít i kousky barevných igelitových sáčků, ale nevím, jak by to reagovalo s teplem svíčky. Jestli to někdo vyzkoušíte, dejte prosím vědět :). Dále si vezmeme drátek, který připevníme na sklenici. 
 
 
 
Další výzva je opět tady!!!
  • Pekli jste doma martinské rohlíčky nebo husu? A pomáhal jsi v kuchyni? Pochlub se s fotkou :-)
  • Vyrobil jsi lucerničku? Určitě nám pošli fotku :-)
  • Pozoruj změny počasí – jak bylo včera, jaké počasí je dnes a jak asi bude zítra? Zkus namalovat obrázky počasí – slunce, vítr, sníh a déšť.
  • Pomáháš mamce připravit zahrádku na zimu? Vyfoť se u toho, jak pomáháš a pošli fotku.
  • Co takhle se vyfotit s koníkem? :-)

Děkujeme za Vaši spolupráci. Moc nás těší, že s námi i nadále zůstáváte v kontaktu.
Mějte se moc hezky :-)
Všechny zdraví Deny, Ivka a Hani :-)

9. listopad 2020
Výtvarná činnost - husy
Foto #1
Foto #2

9. listopad 2020
Podzimní strom - společná práce dětí

8. listopad 2020
Domácí úkoly :-)

4. listopad 2020
Podzimní vycházka - tvoříme z listů, zlepšujeme kondičku

1. listopad 2020
Plnění domácích úkolů :-)

1. listopad 2020 - 8. listopad 2020
Listopad - barevné listí
Podzimní  listí – listopad
2.11. – 7.11 2020

Listopad – vysvětlete dětem význam slova listopad - vytleskejte s dětmi slovo po slabikách, celý týden si s dětmi připomínejte, jak se jmenuje každý den.
Při procházkách pozorujte, jak se stromy mění, sbírejte listy.
Doma můžete listy třídit podle tvaru, barvy a velikosti. Starší děti barvy pojmenují, u mladších dětí stačí, když barvy přiřazují.
Vyzkoušejte si s dětmi lisování listů.

Výtvarná chvilka – Vyzkoušejte frotáž – list dejte pod papír a dlouhou stranou voskovky přejíždějte po papíru. Voskovka krásně vykreslí žilky listu. Můžete na jednom listu vystřídat i několik barev.
Suché listy nalámejte a zkuste je nalepit dovnitř obkresleného listu nebo jako listy na nakreslený strom.

Pracovní chvilka – ještě neusušené listy (suché by se lámaly) natřete lepidlem a nalepte na malou zavařovačku. Můžete ji ještě ozdobit šípkem, provázkem, větvičkou. Vložíte svíčku a máte  krásnou lampičku.

Zkuste si zacvičit s říkankou
Levou nohu k pravé noze – (stoj spatný, připažit)
přisuň pěkně pomalu.
Hlavu vzhůru,stoupni rovně – (stoj spatný, vzpažit)
ruce zvedni nad hlavu.
Jsi strom co listy má. – (třepej prsty)
Větřík na tě zafouká,
větve tvoje rozhoupá.
Fouká, fičí, větve sklání, – (úklony vpravo, vlevo, mírně)
vpravo, vlevo se uklání. – (úklony … více)
Až ten vítr odlétne, – (nádech, výdech, připažit)
stromek, ten si oddechne.

Procházka
Zkuste s dětmi pozorovat, jak opadává listí ze stromů. Zeptejte se dětí, proč padá listí ze stromů. Když nebudou vědět, prozraďte jim to. (Opadávají i jehličnaté stromy?)
Zkuste nasbírat krásně barevné listí a vylisovat ho. Změní listí po vylisování barvu?  
 
Výzva na další týden:
Vyfoť se u opravdu krásně zbarveného stromu, pošli nějaký svůj výrobek.
Podaří se ti s mamkou vyfotit, jak padá listí ze stromu? 
Podařilo se ti vylisovat nějaký lístek? Pokud ano, pošli fotku :-)
I s listím se dá udělat velká zábava. Nasbírej plnou náruč listí a rozhoď ho kolem sebe. Popros mamku, ať tě vyfotí. Uvidíš, bude se ti to líbit :-)  
Až budeš cvičit, popros maminku, ať tě vyfotí jako strom….. vzpomínáš si, jak cvičíme ve školce??

 
Děti mohou spojit a vybarvit:

https://cz.pinterest.com/pin/862439397376340012/

https://www.maminkam.cz/sedm-skvelych-napadu-na-tvoreni-s-listy

Mějte se hezky….….. my se na Vás moc těšíme!!!!

 
 

25. říjen 2020
Chci být zdravý
TÉMA: CHCI BÝT ZDRAVÝ!
 
1. Pojmenuj jednotlivé části lidského těla (kombinujeme mluvené slovo s dotekem či pohybem příslušné části těla)
 

2. Seznámení s říkankou "Rozcvička" 
"Kdo si dělá rozcvičku,                                                                              
 ten je zdravý jako rybka.
 Ten má dobrou kondičku,
 nesklátí ho žádná chřipka".


3. Hygiena:
 
           Mluvte s dětmi o tom, jak se důležité:
  • mýt si ruce (aby na nich nebyly bacily)
  • čistit si zoubky (aby v nich nebyly žádné kazy)
  • starat se nejen o sebe, ale i o své prostředí
 
Hygiena je velmi důležitá. V našem okolí existuje spousta bacilů, které mají na svědomí různé nemoci (chřipka, rýma, kašel).
Těmto bacilům se můžeme vyhnout, když si pravidelně budeme mýt ruce (vždy po použití WC, vždy před jídlem), budeme správně uklízet, správně se oblékat do sychravého, podzimního počasí, budeme zdravě jíst a také sportovat. Sportem sílí naše tělo a zdravou stravou získáváme vitamíny. Když tohle všechno budeme dodržovat, bacilům se snadno ubráníme.
 
 
4. Zahrajte si s dětmi hru: „Hlava, ramena, kolena, palce…“
  • Ukazujte si společně s dětmi
 
5. Hádanky pro děti:
  • Kam jdu, když mě něco bolí?                                (k panu doktorovi)
  • Kdo se mi postará o nemocné zoubky?              (pan zubař)
  • Kdo to je pan doktor?                                            (člověk, který nás vyléčí)
  • Co musím jíst, abych byl zdravý?                         (vitamíny, ovoce, zeleninu)
  • Čím si v dnešní době chráníme zdraví, když jdeme ven?         (Rouškou)
 
6. Význam správné výživy pro naše zdraví
           - vhodné X nevhodné potraviny
           (viz. fotogalerie - pracovní list)
 

7.Výtvarná výchova:
Viz. fotogalerie:
Obr. 1 a 2 – Popros mamku nebo taťku, aby ti obrázek vytiskli. Vezmi si nůžky, vystřihni obrázky a pak z nich udělej 2 hromádky. Na jednu hromádku dej ty obrázky, na kterých jsou nakreslené zdravé potraviny, na druhou hromádku dej ty, na kterých jsou nakreslené nezdravé obrázky.
Obr. 3 – Dokážeš pojmenovat všechny potraviny na obrázku?
Obr. 4 – Popros mamku nebo taťku, aby ti vytiskli obrázek. Je to talíř, na kterém ale něco chybí. Namaluješ nám to, co máš nejraději? Zkus to J
Obr. 5 – Popros mamku, aby ti předkreslila nějaké ovoce nebo zeleninu. Zkus ji vystřihnout a polepit krepovým papírem. Pokud nemáš krepový papír, zkus to pomocí prstových barev. A nebo si jen vezmi štětec a vodovky. Zaleží to jenom na tobě.
 
 
8. Hygienické návyky pro děti: 
Myj si ruce - před jídlem, po použití záchodu, kdykoli když přijdeš z venku.
Čisti si zoubky - nejméně 2x denně
Starej se o své oblečení - aby bylo čisté, aby ti v něm bylo dobře (ani horko, ani zima
Snaž se sám obléknout a svléknout a také sám obout.
Starej se o hračky - dávej na ně pozor, ať se neztratí (uklízej je na své místo)
Běhej, skákej, pohybuj se.
Jez hodně zeleninu a ovoce.
Odpočívej po obědě.
 
A co je důležité, nezapomeň sportovat!!! :-)
 

A pozor! Další výzva je opět tady!!!
  1. Podařil se ti splnit nějaký výtvarný úkol? Pošli nám fotku, potěší nás to :-)
  2. Pošleš fotku, jak si správně myješ ruce?
  3. Sportuj! Nezapomeň na to. Jezdíš na kole, skáčeš, běháš, nebo třeba chodíš na procházky s pejskem? Pošli fotku :-)
  4. Opravdu rozeznáš zdravé potraviny od těch nezdravých? Vezmi si 2 talířky – na jeden talířek dej zdravé potraviny a na druhý dej ty nezdravé.
  5. A poslední výzva! Pošleš fotku v roušce? Ve třídě máme od září spoustu nových kamarádů. Měli jsme pouze měsíc na to, abychom se poznali. Myslíš, že když se vyfotíš v roušce a pošleš fotku, že tě kamarádi poznají? Zkusíme to?
 
Na závěr bychom chtěly poděkovat všem, kdo se do výzvy zapojil. Fotky, které posíláte, jsou opravdu úžasné! Mockrát Vám za to děkujeme, že s námi zůstáváte v kontaktu. Vážíme si toho!
 
Všem přejeme pevné zdraví a doufáme, že se brzy uvidíme :-)
Všechny moc zdraví Deny, Ivka, Hanka a Mili :-)


25. říjen 2020
Domácí úkol - "Vaříme, pečeme, zavařujeme a ochutnáváme" :-)

24. říjen 2020
Domácí úkol - Pracovní listy "Co je a není zdravé?"
Foto #1
Foto #2
Foto #3
Foto #4
Foto #5

18. říjen 2020 - 25. říjen 2020
Podzimní ovoce a zelenina
Týdenní plán - "Podzimní ovoce a zelenina" 18.-25.10.2020

                                                                          
                                               Seznámit děti s podzimními druhy ovoce a zeleniny

1. Jaké druhy podzimního ovoce a zeleniny známe?
   - Jakou mají barvu (přiřazování – pojmenování)
   - Kde roste ovoce – zelenina
   - Jakou mají chuť, jak voní  – ochutnávání (můžeme se zavázanýma očima)
   - Co mi chutná – nechutná……. a proč?
 

2. Hádanky – dospělý si něco myslí a děti se ptají (odpovědi jsou pouze ano – ne)
   - Které zelenině jíme kořen?
   - Co je oranžové a na podzim se dlabe?
   - Z čeho můžeme připravit salát? Atd…..
 

3. Schovávaná
   - Někde v bytě nebo na zahradě schováme např.jablíčko a děti navigujeme – jdi rovně, podlez židli, obejdi  stůl, zatoč se dokola…….. Role si můžete vyměnit.
 

4. Výtvarná a pracovní chvilka – Otisky ovoce a zeleniny
 - plod rozřízneme a v místě řezu nabarvíme vodovými barvami
 - zeleninu a menší plody můžeme napíchnout na vidličku, aby se nám s plodem dobře manipulovalo a tiskáme na  papír
 - (kompot – tiskáme do nakreslené zavařovačky, na nakreslený strom tiskáme plody, do velkého jablka – jablíčka , mrkev do záhonku atd……).
 - modelování různých plodů ovoce a zeleniny


5. Zkuste si zazpívat písničky:
 - Pod naším okýnkem
 - Měla babka
 - Cib, cib, Cibulenka
 
 
6. Básnička 
  "Česat jablka, to je snadné,
    jedno chytíš, druhé spadne.
    Udělá bum do trávy, anebo bác do hlavy.
    Po trávě se koulí, na hlavě máš bouli".


7. Hry (na procvičování barev)
- Čáp ztratil čepičku

A pozor! Další výzva je opět tady! Jdeš do toho s námi? :-)
  1. Zkus ochutnat podzimní ovoce nebo zeleninu se zavázanýma očima. A nemusíš procvičovat pouze chuť. Zkus zapojit všechny smysly, kromě zraku J Nejdřív si vezmi ovoce nebo zeleninu do ruky „osahej ji“, pak k ní zkus přivonět a pak ji ochutnej J. Mamka tě pak u toho může vyfotit, ať sám vidíš, co jsi dělal. A pokud se budeš chtít podělit o fotku ze hry, určitě nám pošli fotku.
  2. Pokud máš doma modelínu, zkus vymodelovat libovolné podzimní ovoce a zeleninu.
  3. Peče tvoje maminka nebo babička? Zahraj si na pomocníčka v kuchyni. Pokud budete doma něco vařit nebo něco péct z podzimních surovin (jablko, švestky, blumy, hrušky, dýně, cibule, brambory, řepa,…), zkus se do přípravy pochoutky zapojit a pošli fotku J Mamka tvoji pomoc určitě ocení J
  4. Cokoliv se vám podaří vyrobit nebo nakreslit, určitě to zdokumentujte a pošlete na e-mail deny.kasalova@centrum.cz . Kdo bude chtít, může si vytisknout a vybarvit podzimní, jablíčkovou mandalu.
 
V neposlední řadě bychom chtěly poděkovat všem, kdo se do výzvy zapojili. Fotky, které posíláte, jsou prostě úžasné. Děláte nám velkou radost, jak skvěle spolupracujete. Děkujeme všem rodičům a hlavně dětem. Tohle je jediný způsob, jak zůstat stále ve spojení :-)
 
Myslíme na Vás a přejeme Vám všem pevné zdraví :-)
Všechny moc zdraví Deny, Ivka a Hanka :-)
 


18. říjen 2020
Domácí úkol "Barevný podzim"

12. říjen 2020 - 18. říjen 2020
Sychravé počasí
       Týdenní plán – „Sychravý podzim“
 
Seznámit děti s proměnlivostí podzimního počasí. Jak se mění příroda na podzim. Jaké činnosti dělají děti a dospělí na podzim - otázkami dovedeme děti ke správným odpovědím, tedy k charakteristickým znakům podzimu.
 
  1. Vyjmenuj charakteristické znaky podzimu:
  • Chladnější počasí – fouká vítr, častěji prší
  • Ptáci odlétají do teplých krajin – čáp, vlaštovka
  • Opadává listí – Jakou může mít listí barvu?
  • Probíhá sklizeň na polích – brambory, kukuřice, řepa, cibule, dýně, apod.
  • Česání ovoce – jablka, švestky, hrušky
  • Sbírání hub
  • Pouštění draků
  • Sbírání kaštanů, žaludů, šípků, ořechů,…
 
 
  1. Seznámení dětí s podzimním počasím
  • Necháme děti, aby nám samy řekly, jaké je nejtypičtější počasí pro podzim (pokud si nejsou jistí, mohou se podívat z okna, dále se mohou podívat do dětských obrázkových knih, atd.).
  • Necháme děti, aby se rozpovídaly o dešti, větru, slunci,…
  • Pokládáme dětem otázky – Ptáme se dětí návodnými otázkami, abychom    využili předcházejících znalostí, získaných při pobytu venku. Jaké oblečení a jaké boty si oblečeš, když venku prší?
 
 
 
  1. Poznáš plody podzimu?
  • Popros mamku nebo taťku, ať ti připraví na tácek ovoce a zeleninu, které se sklízí během podzimu. Řekni jim, co všechno do podzimní sklizené zeleniny a ovoce patří. Pak je všechny vyskládej na tácek a řekni, jak se která surovina jmenuje. Zvládneš to?
  • S kaštany, šípky, žaludy, s ořechy a šiškami jsme se seznámili už ve školce.
           Pověz mamce a taťkovi k čemu jsou dobré. Proč je lidé sbírají a proč je sbírají i některá zvířátka?
 
 
  1. Seznámení s básničkou:
          „Už se zase barví listí,
           do červena, do zlata,
           je to pro něj velké štěstí,
           že nepadá do bláta“.
  1. Zazpívejte si s dětmi písničku: „PRŠÍ, PRŠÍ“       „KOULELO SE, KOULELO, ČERVENÉ JABLÍČKO“.
 
  1. Hádanky:
  • Kdo bez štětce a bez barev, obarví nám krásně les? (PODZIM)
  • Mám pěknou hlavičku a jednu nožičku, hovím si v mechu v lesíčku. (HŘIB)
  • Truhláři mě nejlíp znají, pěkné dřevo ze mě mají. (STROM)
  • Na podzim se hejna sletí, do cizích krajů od nás letí. Až nastane jarní čas, navrátí se zpátky zas. (STĚHOVAVÍ PTÁCI)
 
 
  1. Výtvarná výchova:
„Výroba podzimního stromu“
  • Co budeš potřebovat – čtvrtku papíru A4, tužku, tempery nebo vodovky, štětec, hadřík (na otírání prstů)
  • Postup  - 1. Polož si dlaň a zápěstí na papír
2. Obtáhni si tužkou svoji rukou (představuje kmen)
3. Obtaženou ruku si vybarvit hnědou barvou
4. Pomocí otiskování prstů na papír vytvoř stromu listí
    (koukni do fotogalerie na inspiraci)
 
A POZOR! Je to opět tady – VÝZVA! Jsi připraven ji přijmout?
  1. Vyrobil jsi podzimní strom? Pokud ano, vyfoť se s ním a pošli fotku J
  2. Máš doma nějaké kaštany? – Zkus z nich vyrobit nějaké zvířátko a opět neváhej a pošli fotku.
  3. Máš doma podzimní výzdobu? Třeba nějakou podobnou, jako jsme viděli spolu na procházce? Pokud bys ji chtěl ukázat kamarádům, pošli fotku a já ji vložím do fotogalerie k nám na stránky do třídy „Rybiček“.
 A neboj, nebudeš v tom sám. Do výzvy se zapojí i paní učitelky :-)
 
 Myslíme na vás a přejeme vám všem pevné zdraví!!! :-)
 
 Všechny zdraví Deny, Ivka, Hanča a Mili :-)

 Fotografie zasílejte na mail: deny.kasalova@centrum.cz 

5. říjen 2020
Náš 5.pochoďáček - Pozorování podzimní výzdoby

2. říjen 2020
Jonášek a Eliška slaví svátek :-)

1. říjen 2020
Náš 4.pochoďáček - Pozorování podzimní výzdoby

30. září 2020
Vyrábíme paprsky pro sluníčko

29. září 2020
Pozorujeme čištění kanalizací
Foto #1
Foto #2
Foto #3
Foto #4
Foto #5
Foto #6
Foto #7
Foto #8
Foto #9
Foto #10
Foto #11
Foto #12