TŘÍDNÍ UČITELKY:
  • Denisa Kasalová - učitelka
    Denisa Kasalová
    učitelka
  • Bc. Radka Mojhová - učitelka
    Bc. Radka Mojhová
    učitelka
  • Jitka Hajná - školní asistentka
    Jitka Hajná
    školní asistentka

UMÍSTĚNÍ TŘÍDY: odloučené pracoviště MŠ Výstavní, 1. podlaží

PROSTOROVÉ MOŽNOSTI TŘÍDY:
- herna, lehárna, umývárna, WC, šatna

POČET ZAPSANÝCH DĚTÍ: 22 dětí - 10 dívek, 12 chlapců

VĚKOVÉ SLOŽENÍ TŘÍDY: 2,5 - 4 roky

O NAŠÍ TŘÍDĚ:

Naše třída „Rybiček“ se nachází v přízemním patře mateřské školy. Jedná se o heterogenní třídu s počtem 23 dětí.

Individuálním přístupem a pozitivní motivací se snažíme o harmonický rozvoj celé osobnosti dítěte. Nově příchozí děti se budeme snažit nenásilnou formou začleňovat do kolektivu vrstevníků. Společně si budeme vytvářet „Pravidla rybiček“ a snažit se o jejich respektování a dodržování.

Zaměřujeme se na uspokojování základních biologických potřeb dítěte. Podporujeme u dětí dětskou zvídavost, touhu poznávat a objevovat sám sebe i okolní svět při nejrůznějších praktických,estetických a pohybových činnostech. Rozvíjíme u dětí hru, která je pro dítě nejpřirozenější. Ve třídě se vždy snažíme vytvořit veselou a radostnou atmosféru, aby se děti do školky těšily.
 

Našim cílem je : Třída usměvavých a spokojených dětí.

RANNÍ UVÍTACÍ RITUÁL:
Dobré ráno, dobrý den,
začneme ho s úsměvem,
my jsme malé rybičky,
máme chytré hlavičky,
do kruhu si stoupneme,
hezký den si přejeme.
Dup, dup, dup,
ať si holka nebo kluk.

CO S SEBOU DO ŠKOLKY:
- bačkory(né pantofle), které si dítě samo dobře nazuje
- pohodlné oblečení pro hru ve třídě
- oblečení na ven, písek - dle počasí
- náhradní oblečení
- pyžamo
- plastový hrnek
- papírové kapesníky v krabici
- sáčky(pro znečištěné věci)
!!!Prosíme vše podepsat!!!


MAMINKO A TATÍNKU, PROSÍM
aneb školková pravidla pro dospělé

- přiveďte mě do školky a choďte si pro mě vždy včas, není mi příjemné být poslední

-pokud nebudete stíhat, zavolejte paní učitelce, aby se mnou počítala, že přijdu do školky

- neprotahujte ranní loučení, je mi potom ještě větší smutno

-nevoďte mě do školky, když mi není dobře nebo jsem nemocný, nakazil bych kamarády, celý den bych tam proplakal a paní učitelka by vám stejně zavolala, ať si pro mě přijdete

- nedávejte mi potají do školky s sebou žádné sladkosti

- když budu mít narozeniny, můžete přinést pro děti nějaké ovoce, zeleninu, sladkost, všichni to pak společně oslavíme a o dobrůtky se rozdělíme

- čtěte pozorně informace na dveřích, abyste na nic důležitého nezapomněli

- buďte upřímní a nezapomeňte paním učitelkám sdělit všechny důležité informace nebo změny, které by měly vědět

- jděte nám příkladem a dodržujte školková pravidla s námi

Režim dne:
6:OO scházení dětí na třídě Rybiček
do 8:00 doporučený příchod dětí na třídu
8:15 - 8:30 tělovýchovná chvilka
8:30 hygiena, svačina
9:00 -11:30 řízené i frontální činnosti,aktivity zaměřené na výchovu a vzdělání dětí, pobyt venku
11:30 hygiena, příprava na oběd, oběd
12:00 - 12:15 odchod dětí po obědě
12:00 - 14:00 hygiena, odpočinek, relaxace
14:00 - 15:00 spontánní činnosti, individuální práce s dětmi, dle počasí pobyt na školní zahradě
15:00 - 16:00 spojení tříd Rybičky + Žabičky na 1.třídě

Vyzvedávání obědů ve školní jídelně:
10:45 - 11:15
12:30 - 13:00


PLÁNOVANÉ AKCE:

4. duben 2024 - 10.00 hodin
O myšce Andulce
Pohádka divadla Bambini I. Zemanové.
​vstupné 60,- Kč
Kde: MŠ Smetanova

20. květen 2024 - 9.00 hodin
Dlouhý, Široký a Bystrozraký
Divadlo Divoloď
Kde: MŠ Výstavní



AKTIVITY NAŠÍ TŘÍDY:

5. únor 2021
Tučňákova cesta

4. únor 2021
Jak jsme si připravovali rybí pomazánku
Dneska si děti zahrály na kuchaře. Zkusily si připravit rybí pomazánku. Společnými silami jsme dali dohromady všechny ingredience, které patří do rybí pomazánky, a pustili jsme se do práce. Děti si daly do mísy naložené rybičky, vyšlehané máslo, které nám ráno připravily paní kuchařky, nakrájenou okurku a cibuli, kterou dětem nakrájela paní učitelka. Pak už jen stačilo, aby děti zamíchaly suroviny v míse a pomazánka byla hotová. Paní učitelka nakrájela dětem rohlík na kolečka, a kdo chtěl, mohl si sám namazat svoji jednohubku. Kdo nechtěl ochutnat, nemusel. Většinu dětí ale zajímalo, jak pomazánka chutná, a tak si namazaly svoji jednohubku. Jak vidíte na fotkách, děti se náramně bavily :-)


4. únor 2021
Rybičky

3. únor 2021
Soutěžíme - Kdo se oblékne jako první?

2. únor 2021
Pozorování probíhajících prací na budoucím koupališti

28. leden 2021
Stal se ze mě Eskymák
I dnes jsme měli spoustu práce. Proměnili jsme se v Eskymáky. Potřebovali jsme k tomu pouze papír, pastelky, fotky dětí, lepidlo a vatu. Děti si nejprve vymalovaly postavu Eskymáka (kromě hlavy). Každé z dětí přilepilo postavě svoji fotku. A co nesmí Eskymákům chybět? No přece kožich. A tak i naši Eskymáci byli pořádně zachumlaný. K vyrobení kožichu potřebovaly děti pouze lepidlo a vatu. Dětem se práce moc líbila a velmi se jim podařila :-)


27. leden 2021
Eskymák
Tento týden si ve školce povídáme o Eskymácích. Paní učitelka si s dětmi povídala o tom, kdo jsou to Eskymáci, kde bydlí, čím se živí, co dělají, atd. Ve školce jsme si prohlíželi encyklopedie, ukazovali jsme si glóbus a hledali jsme na mapě Grónsko. Také jsme si postavili iglú z prolézačky. A když nebylo ze sněhu, děti si v něm užily spoustu legrace :-) Pak se děti daly do výroby Eskymáků. K výrobě Eskymáků každý potřeboval barevné papíry, nůžky, lepidlo, fixy a vatu. Eskymáci se dětem moc povedly.


26. leden 2021
Krmíme ptáčky

25. leden 2021
Hra "Na hlídače"

22. leden 2021
Ptáček hledá cestu do krmítka

20. leden 2021
Ptáček na krmítku - 2.část

19. leden 2021
Ptáček na krmítku - 1.část

18. leden 2021
Ledové ozdoby
Sněhové hrátky - Během pátečního dopoledne si děti užívaly sněhové nadílky i ve třídě. Nejprve si každý vzal mističku, do které mu paní učitelka dala sníh. Každý dostal tolik naběraček sněhu, kolik si poručil. Hráli jsme si na zmrzlináře. Každý dostal štětec s barvou, kterou obarvil sníh ve své misce. Červená barva - jahodová zmrzlina, žlutá barva - citrónová zmrzlina, zelená barva - jablečná a pistáciová zmrzlina, modrá barva - borůvková zmrzlina.
Děti zjišťovaly, jaké má sníh vlastnosti. Venku vydrží napadaný a neroztaje, protože venku mrzne. Ve třídě se topí, tudíž je ve třídě teplo, a když je sníh v teple, tak roztaje.
Děti si vyzkoušely pokus se sněhem. Paní učitelka dala sníh do dvou misek. Jednu misku se sněhem dala na topení a druhou položila stůl. Děti věděly moc dobře, že sníh v misce, která je na topení, roztaje mnohem rychleji než sníh v misce, která je položená na stole. 
Vraťme se zpátky k našim zmrzlinám. Misky s obarveným sněhem jsme dali na topení. Děti pozorovaly, jak se z jejich "zmrzliny" stává obarvená voda - 1. část pokusu. Když v misce zůstala pouze obarvená voda, vzala paní učitelka provázky a jejich konce nechala ponořené v obarvené vodě. Misky jsme poté vynesli ven na terasu, kde jsme je nechali po celý víkend. A co se stalo, když jsme přišli v pondělí ráno do školky a podívali se na naše misky s obarvenou vodou? V miskách jsme našli obarvený led. Jak už děti věděly z pátku, voda která zmrzne, se promění v led. Z misek jsme vyloupli "ledové ozdoby", které jsme společně zavěsili na strom na školní zahradě. Zůstanou tam do té doby, dokud bude venku mráz :-) 
Děti byly z činnosti nadšené :-)


15. leden 2021
Modelování sněhuláků

14. leden 2021
Protahujeme se - básnička s pohybem

14. leden 2021
Alenka oslavuje 5.narozeniny

13. leden 2021
Naši sněhuláčci

12. leden 2021
Cvičení :-)

8. leden 2021
Tříkrálová koruna

7. leden 2021
Hurá! Napadl sníh :-)