TŘÍDNÍ UČITELKY:
  • Denisa Kasalová - učitelka
    Denisa Kasalová
    učitelka
  • Bc. Radka Mojhová - učitelka
    Bc. Radka Mojhová
    učitelka
  • Jitka Hajná - školní asistentka
    Jitka Hajná
    školní asistentka

UMÍSTĚNÍ TŘÍDY: odloučené pracoviště MŠ Výstavní, 1. podlaží

PROSTOROVÉ MOŽNOSTI TŘÍDY:
- herna, lehárna, umývárna, WC, šatna

POČET ZAPSANÝCH DĚTÍ: 22 dětí - 10 dívek, 12 chlapců

VĚKOVÉ SLOŽENÍ TŘÍDY: 2,5 - 4 roky

O NAŠÍ TŘÍDĚ:

Naše třída „Rybiček“ se nachází v přízemním patře mateřské školy. Jedná se o heterogenní třídu s počtem 23 dětí.

Individuálním přístupem a pozitivní motivací se snažíme o harmonický rozvoj celé osobnosti dítěte. Nově příchozí děti se budeme snažit nenásilnou formou začleňovat do kolektivu vrstevníků. Společně si budeme vytvářet „Pravidla rybiček“ a snažit se o jejich respektování a dodržování.

Zaměřujeme se na uspokojování základních biologických potřeb dítěte. Podporujeme u dětí dětskou zvídavost, touhu poznávat a objevovat sám sebe i okolní svět při nejrůznějších praktických,estetických a pohybových činnostech. Rozvíjíme u dětí hru, která je pro dítě nejpřirozenější. Ve třídě se vždy snažíme vytvořit veselou a radostnou atmosféru, aby se děti do školky těšily.
 

Našim cílem je : Třída usměvavých a spokojených dětí.

RANNÍ UVÍTACÍ RITUÁL:
Dobré ráno, dobrý den,
začneme ho s úsměvem,
my jsme malé rybičky,
máme chytré hlavičky,
do kruhu si stoupneme,
hezký den si přejeme.
Dup, dup, dup,
ať si holka nebo kluk.

CO S SEBOU DO ŠKOLKY:
- bačkory(né pantofle), které si dítě samo dobře nazuje
- pohodlné oblečení pro hru ve třídě
- oblečení na ven, písek - dle počasí
- náhradní oblečení
- pyžamo
- plastový hrnek
- papírové kapesníky v krabici
- sáčky(pro znečištěné věci)
!!!Prosíme vše podepsat!!!


MAMINKO A TATÍNKU, PROSÍM
aneb školková pravidla pro dospělé

- přiveďte mě do školky a choďte si pro mě vždy včas, není mi příjemné být poslední

-pokud nebudete stíhat, zavolejte paní učitelce, aby se mnou počítala, že přijdu do školky

- neprotahujte ranní loučení, je mi potom ještě větší smutno

-nevoďte mě do školky, když mi není dobře nebo jsem nemocný, nakazil bych kamarády, celý den bych tam proplakal a paní učitelka by vám stejně zavolala, ať si pro mě přijdete

- nedávejte mi potají do školky s sebou žádné sladkosti

- když budu mít narozeniny, můžete přinést pro děti nějaké ovoce, zeleninu, sladkost, všichni to pak společně oslavíme a o dobrůtky se rozdělíme

- čtěte pozorně informace na dveřích, abyste na nic důležitého nezapomněli

- buďte upřímní a nezapomeňte paním učitelkám sdělit všechny důležité informace nebo změny, které by měly vědět

- jděte nám příkladem a dodržujte školková pravidla s námi

Režim dne:
6:OO scházení dětí na třídě Rybiček
do 8:00 doporučený příchod dětí na třídu
8:15 - 8:30 tělovýchovná chvilka
8:30 hygiena, svačina
9:00 -11:30 řízené i frontální činnosti,aktivity zaměřené na výchovu a vzdělání dětí, pobyt venku
11:30 hygiena, příprava na oběd, oběd
12:00 - 12:15 odchod dětí po obědě
12:00 - 14:00 hygiena, odpočinek, relaxace
14:00 - 15:00 spontánní činnosti, individuální práce s dětmi, dle počasí pobyt na školní zahradě
15:00 - 16:00 spojení tříd Rybičky + Žabičky na 1.třídě

Vyzvedávání obědů ve školní jídelně:
10:45 - 11:15
12:30 - 13:00


PLÁNOVANÉ AKCE:

20. květen 2024 - 9.00 hodin
Dlouhý, Široký a Bystrozraký
Divadlo Divoloď
Kde: MŠ Výstavní



AKTIVITY NAŠÍ TŘÍDY:

13. duben 2021
Povolání - uklízeč/uklízečka

12. duben 2021
Povolání - architekti

11. duben 2021 - 18. duben 2021
Povolání
Cíl - Seznámit děti s nejrůznějšími profesemi. 

1. Povídání o tom, kde pracuje maminka a kde pracuje tatínek.
  - co v práci dělají

2. Co dělá: pan doktor, zubař, policista, hasič, veterinář, kadeřník, kuchař, zedník, řidič, švadlena...
    Co potřebuje k výkonu svého povolání? 
     
3. Rozklad slov na slabiky:
    dok - tor, ha - sič, po - li - cis - ta, ka - deř - ník,...

4. Jak se jmenuje ten, který staví domy?
                                      - kdo léčí lidi?
                                      - kdo učí děti ve školce?
                                      - kdo peče housky?
                                      - kdo stříhá vlasy?
                                      - kdo řídí autobus?
                                      - kdo hasí požáry?
                                      - kdo vysypává smetí?
                                      - kdo vytírá podlahu, vysává koberce a utírá prach?
                                      
5. Povídání s dětmi na téma povolání (práce)
    - Proč chodí mamka s taťkou do práce?
    - Co v té práci dělají?
    - Co by se stalo, kdyby mamka s taťkou nechodili do práce?
    - Čím budu já, až budu velký? A proč?

6. Seznámit děti s básničkou:
   "To je pěkné povolání,
     dámy, slečny, kluci, páni.
     Jednou za čas přijdou asi,
     ostříhat si zkrášlit vlasy!"
     
7. Zazpívejte si s dětmi písničku:
    - Kalamajka mik mik mik, oženil se kominík...
    - Šel zahradník do zahrady s motykou...
    - Pekla vdolky...

8. Grafomotorické cvičení - kreslení knoflíku

9. Procvičování matematických představ:
    Máme 2 kopičky knoflíků (čehokoli) - rozdělíme si na dvě libovolné hromádky. Děti určí, ve které hromádce je knoflíků méně a ve které více. Z hromádky vyberou nejmenší knofík a největší knoflík. Pokud jsou knoflíky barevné, rozdělíme je i podle barev.

Vývarná a pracovní činnost:
/www_sko/upload/File/kuchar.jpg

/www_sko/upload/File/pila.jpg

/www_sko/upload/File/office-electronic.jpg

Výzva je tu:
1. Nakresli jednu (můžeš i více) z výše vyjmenovaných profesí - doktor, policista, hasič, zahradník, kuchař, řidič...
2. Roztřídil jsi knoflíky nebo jiný materiál? Udělal jsi kopičky stejných barev nebo velikosti?
3. Máš doma nějaký kostým nějakého povolání? Třeba policejní nebo hasičskou uniformu? Pokud ano, určitě se v ní vyfoť a pošli fotku. Pokud žádný kostým nemáš, nevadí. Zkus profesi jenom předvést.
4. Podařil se ti vypracovat nějaký z nabízených pracovních listů?
5. S mamkou a s taťkou jste si povídali o tom, kde pracuje pan doktor, policista, hasič, atd... Zkus namalovat jednu z profesí, nebo ji vystřihni z nějakého časopisu (např. pan doktor) a zkus najít po městě skutečné místo, kde tato osoba pracuje (pan doktor - poliklinika). Můžeš se s obrázkem pana doktora vyfotit před poliklinikou, apod.
6. Řemeslník potřebuje ke své práci např. kladivo. A to není vůbec lehké. Popros tatínka, aby ti ho půjčil - zkus si ho potěžkat. Není lehké, viď?
7. A co takhle hra na zahradníka? Vezmi hrabičky, motyčku, kropáček s vodou a jdi mamince pomáhat na zahrádku. Určitě bude ráda :-)
8. A co takhle hra na kuchaře? Máš kuchařskou zástěru, čepici a vařečku? Tak hurá do kuchyně....

Už teď se na Vaše fotky moc těšíme. I když s některými z vás se budeme vídat ve školce, nepotkáme se tam všichni. Proto i nadále budeme vkládat na webové stránky inspirace na činnosti a budeme doufat, že i nadále budete s námi spolupracovat a zasílat fotky. Vždy nás to moc těší :-)

Děkujeme za Vaši spolupráci,
všechny moc zdraví Deny, Ivka a Jíťa :-)



 

11. duben 2021
6. týden plnění domácích úkolů

6. duben 2021 - 11. duben 2021
Domácí zvířata a jejich mláďata
Domácí zvířata a jejich mláďata
                                    
Cíl – učit děti poznat a pojmenovat známá domácí zvířata a jejich mláďata

1. Společné prohlížení obrázkových knih, encyklopedií, malovaných pohádek (vést děti k samostatnému mluvenému projevu – příd.jména, slovesa).

2. Pohádka „O koťátku, které zapomnělo mňoukat“  - soustředěný poslech, společné převyprávění s důrazem na zvuky, které zvířátka vydávají.

3. Tvoření zdrobnělin – pes-pejsek……. (vytleskávání slabik – starší děti určí počet hlásek a které slovo je delší).

4. Písničky na téma dom.zvířata (např. „Když jsem já sloužil….“https://www.youtube.com/watch?v=yN0aJ8-th5M

5. Skládanka z papíru -  pes, kočka (dbát na přesné překládání papíru a správné držení nůžek).



https://cz.pinterest.com/pin/836051118307207672/





 
https://cz.pinterest.com/pin/405816616428726
 
6. Určiti, které mládě do řady nepatří:



https://cz.pinterest.com/pin/8655424274133775/

7. Najdi 7 rozdílů:



 
https://cz.pinterest.com/pin/838584393101974791/

Výzva – Zkus vyfotit nějaké mládě v přírodě.
            - Máš doma nějaké zvířátko? Vyfoť se s ním.
            - Podařil se ti nějaký výrobek? Vyfoť  ho.
             - Máš nějakou oblíbenou knížku nebo pohádku o zvířátku? Ukaž nám ji.
             - Vyfoť se s oblíbeným plyšákem.

Děkujeme moc za vaše fotografie, mějte se hezky a užívejte jarního sluníčka. Určitě se už brzy uvidíme.
Těšíme se,
Ivka, Denča a Jíťa !!!!!!

 

5. duben 2021
5.týden plnění domácích úkolů
Velikou pochvalu za vypracované úkoly si zaslouží Kubík s bráškou, Terezka, Sofinka, Kryštůfek se sestřičkou, Jonášek, Verunka K., Nikolka s Pepíčkem, Viktorka, Vítek s Moničkou, Matyášek, Sárinka, Lucinka s Natálkou a Vaneska. Fotky z velikonočního tvoření, které jste nám poslali, jsou naprosto perfektní. Jedna lepší než druhá. Vaše fotky nás opravdu moc potěšily. Jsme rády, že s námi zůstáváte i nadále v kontaktu. Děkujeme :-)


29. březen 2021 - 5. duben 2021
Velikonoce
Cíl tohoto tématu - seznámit děti s tradicemi českých Velikonoc. Připomenout si, jaké symboly patří k Velikonocům - malování a barvení vajíček, pletení pomlázky, setí osení, život slepiček na dvorku, líhnutí kuřátek, pečení beránka, bochánka, mazance, zpívání velikonočních koled, polévání vodou, atd.

1. Seznámit děti se symboly Velikonoc - Malování a barvení vajíček, pomlázka, řechtačky, beránek, mazanec, vrbové kočičky ve váze

2. Seznámit děti s básničkou:
  Hody, hody, zdravíčko,
  dejte klukům vajíčko.
  Na pomlázku mašli,
  že k vám cestu našli.

  V trávě hopsá zajíček,
  nese kopu vajíček. 
  Žluté, modré, červené,
  všechny jasně zbarvené.

3. Seznámit se s názvy jednotlivých dnů:
Zopakovat názvy dnů v týdnu s počítáním na prstech.
Ve velikonočním týdnu má každý den ještě jedno jméno:
Modré pondělí
Šedivé úterý – můžeme využít na úklid pokojíčku
Škaredá (popeleční) středa – škaredá se jí říká proto, že v tento den žaloval Jidáš na Ježíše. V tento den odletěly zvony do Říma a ztichly všechny kostely
Zelený čtvrtek……. (hledáme předměty těchto barev…) – v tento den vstávali lidé velice brzy, společně se pomodlili a omyli se rosou, která údajně zabraňovala nemocem
Velký pátek – tento den se nese v duchu rozjímání, ticha a půstu
Bílá sobota
Hod boží velikonoční – v tento den spěchali všichni lidé do kostela, jelikož se zde světily velikonoční pokrmy – chléb, mazanec, beránek, víno, vejce)
Velikonoční pondělí – brzy ráno chodili chlapci s pomlázkou šlehat děvčata – tímto způsobem z nich vyháněli nemoci a lenost. Traduje se, že pomlázka přináší do domu štěstí, blahobyt a úrodu. Koledníci bývají obdarováni malovanými velikonočními vajíčky a někdy i penězi.

4. Velikonoce jsou svátky jara
    Řekni, kolik máme ročních období a do jakého ročního období patří Velikonoce.

5. Vyjmenuj jarní kytičky - sněženka, krokus, tulipán, narcis, kočičky,... -> názvy zkus vytleskat (starší děti mohou určit počet slabik)

6. Prohlížení dětských obrázkových knih:
 Prečtení pohádky "O kohoutkovi a slepičce" -> (https://www.youtube.com/watch?v=OaDUt2HXByk )

 Doplňující otázky: 
 - řekni, jaký byl kohoutek a jaká byla slepička
 - jaká další zvířatka se objevila v pohádce? (prasátko, kráva)
 - pamatuješ si, ke komu se vydala slepička?
 - jaké věci sehnala?
 - pro koho potřebovala ty věci?
 
Ponaučení z pohádky - Nebýt lakomý a snažit se rozdělit s ostatními :-)

7. Jaký je rozdíl mezi slepičkou, kohoutkem a kuřátkem? 

8. Výtvarná a pracovní chvilka:
 - velikonoční věnec: https://cz.pinterest.com/pin/5066618322076677/
 - přiřaď mláďátko k mamince: https://cz.pinterest.com/pin/633387434133521/
 - rozstříhej obrázek, zamíchej a zkus ho poskládat od prvního do posledního obrázku: https://cz.pinterest.com/pin/298152437824620611/
 - kuřátko - nejprve namaluj trávu, pak si vystřihni tělo kuřátka, nalep ho do trávy, přilet mu zobáček a domaluj nožičky: https://cz.pinterest.com/pin/454511787399639007/
 - zkus vymalovat vajíčko buď podle předlohy a nebo dle své vlastní fantazie:
  /www_sko/upload/File/easter-eggs-_-free-printable-templates-a-coloring-pages.png
  
  /www_sko/upload/File/simple-shapes-%23-egg-coloring-pages-_-coloring-page-book.gif


Další výzva je opět tady!
1. Zkus jsi si vyfouknout vajíčko? 
2. Zkusil jsi barvit vajíčko? 
3. Upekl jsi s mamkou nebo s babičkou beránka nebo mazanec? A co takhle velikonoční nádivku?
4. Zkusil jsi si uplést pomlázku?
5. Pomohl jsi mamce s velikonoční výzdobou? 
6. Zaseli jste doma osení? pochlubte se :-)
7. Zvládl jsi nějaký úkol z nabídky výtvarných úkolů? 
8. Vyfoť se u velikonoční výzdoby, ať už to bude u tebe doma nebo někde venku.

Pozor! Na zasílání fotek máte tentokrát víc času a to až do pondělí 5.dubna.

Děkujeme Vám za Vaši spolupráci. Těší nás, že s námi stále spolupracujete. Vaše fotografie nám dělají opravdu velkou radost :-)

Všem přejeme krásné Velikonoce, dny plné sluníčka, radosti, úsměvů a zdraví :-)
Deny, Ivka a Jíťa :-)
 

29. březen 2021
4. týden plnění domácích úkolů

21. březen 2021 - 28. březen 2021
Doprava a dopravní prostředky
Učíme se znát a pojmenovávat dopravní prostředky a zásady bezpečné jízdy na kole. 

1. Společné prohlížení „čtení“ knížek - vyhledáváme dopravní prostředky a pojmenováváme je (kde dopravní prostředek jezdí, k čemu se používá, kdo ho řídí, kde parkuje, už si v něm někdy jel, jakou má barvu, je větší než…….).
Vedeme děti (především starší) k tomu, aby samostatně hovořily, popisovaly celou větou a používaly přídavná jména.

2. Pozorování dopravních prostředků v provozu, na procházce. Poznávání zvuků, které slyšíme.

3. Jaký  dopravní prostředek mohou řídit  děti? Popros rodiče a postavte si slalom. Zvládneš ho projet na kole nebo koloběžce? (co ti nesmí chybět na hlavě a proč?)

4. Víš co znamená tato dopravní značka? Můžeš ji nakreslit nebo vybarvit.




                          
 
5. Hra – Poznej, na co myslím - děti  kladou otázky a  vy odpovídáte pouze ano x ne (role si můžeme vyměnit)
Hádanky
Motor, volant, čtyři kola,                                   Dvě kola a k tomu helma,                       Brázdí moře,oceány
podvozek a střecha shora,                                na silnici je jak šelma.                              vozí dámy,také pány.
hodný kluk i ten co zlobil,                                  Je to těžké pro Dorku?                            Přes palubu strach svůj hoď,
oba znají…………..                                                 My hádáme ………….                                Vyzkoušej, jak pluje ……….
 
Křídla, trup a podvozek -                                    Od nádraží k nádraží                                 Řidítka a řetěz krátký
Pilot míří k obloze.                                               cestující převáží.                                        na dvě kola s šlapátky?
Každé dítko uhádlo?                                            Po kolejích jako drak                                 Děti ihned po škole
Mám na mysli……….                                             Jezdí rychle jenom…….                             Jezdí rády na ……..
 
6. Pracovní listy a jiné nápady
https://cz.pinterest.com/pin/539446861593301894/ - slalom z kostiček
https://cz.pinterest.com/pin/843580573946548821/ - semafor
https://cz.pinterest.com/pin/264234703115621283/  - lodička z papíru
auto nebo jiný dopravní prostředek – kola vytvoříme otiskem roličky od toaletního papíru a dokreslíme
 


7. Dopravní značky:
 - popros rodiče, aby ti vytiskli tento obrázek. Vystříhej obrázky a až půjdeš s mamkou a s taťkou na procházku, vezmi si sebou tyto kartičky s dopravními značkami a zkus je vyhledat. Rodiče ti pak mohou říci, co tyto značky znamenají. 

8. Otázky:
 - Víš jak vypadá a jak se jmenuje auto, kterým jezdí pan doktor?
 - Víš jakým autem jezdí hasiči?
 - Poznáš auto, kterým jezdí policisté? 

Starší děti odpovídají celou větou. Pokud děti auto znají, měly by ho umět popsat.

9. Dopravní prostředky:
 - Vyjmenuj alespoň 5 dopravní prostředky, které jezdí po silnici.
 - Vyjmenuj alespoň 1 dopravní prostředek, který pluje po vodě.
 - Vyjmenuj alespoň 2 dopravní prostředky, které létají. 

Výzva na tento týden
Budeme rády, když s rodiči pošlete fotky:
- pokud složíš lodičku, projedeš slalom z kostiček nebo vybarvíš semafor
- nakresli, jak jedete na výlet – na kole, v autě, ve vlaku……..
- pokud máš, vyfoť svoje kolo nebo koloběžku
- pokud se rozhodnete pro výlet na kole, vyfoťte, kam až jste dojeli
- pošli fotku nějakého dopravního prostředku, který na uvidíš procházce
- vyfoť se se značkou - cyklostezka
- rozstříhal jsi si obrázek s dopravními značkami a hledal jsi je po měste? 

 
Mějte se hezky, opatrujte se a buďte co nejvíc v přírodě. Zima snad už rychle odejde a bude hezky a tak nějak líp.
Myslíme na Vás a těšíme se do školky. A ještě jednou VELKÉ DÍKY za vaše fotky!!! Jsou vážně skvělé :-)
Ivka, Denča a Jíťa :-)


21. březen 2021
3. týden plnění domácích úkolů
Obrovskou pochvalu za splněné úkoly si zaslouží Verunka K., Nikolka s Pepíčkem, Jonášek, Sárinka, Monička s Vítkem, Viktorka a Lucinka. Fotky, které jste poslali, jsou opět perfektní. Moc vám za ně děkujeme. Jsme rády, že s námi stále spolupracujete :-) 


14. březen 2021 - 21. březen 2021
Tady bydlím já
Tady bydlím já 

Cíl tématu: Blíže seznámit děti s místem, kde žijí a jeho okolím. 

1. Děti zvládnou říci, zda žijí v bytě nebo v rodinném domě.

2. Děti znají název města, ve kterém žijí.

3. Děti zvládnou říci, kdo s nimi bydlí v domě.

4. Prohlédněte si knihy, pohlednice a mapy.
    -> Vezmi si knížku, noviny, pohledy nebo mapy a prohlédni si, jak vypadá město, ve kterém žiješ. V knížkách, na pohlednicích i v mapách najdeš velké množství různých obrázků. Každý bude jiný.

5. Procházka - popros mamku, taťku nebo babičku s dědou a jděte prozkoumat místo vašeho bydliště. Většina dětí z naší třídy bydlí ve Vodňanech, ale jsou mezi námi i tací, kteří bydlí v okolí Vodňan na nějaké krásné vesničce. 
 
6. Důležité budovy v našem městě - Připomeňte si je:
 - Ve Vodňanech najdeme spoustu důležitých budov, jako např. polikliniku, lékárnu, městský úřad, policejní stanici, hasičskou stanici, poštu, základní školy - Bavorovská, Alešova, Výstavní, samozřejmě naši Mateřskou školu Výstavní :-) , budovu české spořitelny, vlakové nádraží, městskou baštu, kamenný most přes Blanici se sochou Jana Nepomuckého a samozřejmě dominantu města Vodňan - kostel a spoustu dalších významných budov a míst. 
(tyto budovy a místa můžete rovněž vyhledat i v knížkách, na pohledech, atd.).

7. Jakou mají budovy funkci?
 - Popros mamku nebo taťku, ať ti poví, kdo pracuje na poliklinice a co tam dělá, kdo pracuje na policejní stanici a co je jeho úkolem, atd...

8. Výtvarná a pracovní činnost:
 - Namaluj dům, ve kterém bydlíš. (Necháme pouze na tobě, jakou techniku práce zvolíš).
 - Máš doma kostky nebo nějakou jinou stavebnici? - Zkus postavit svůj dům nebo celé město.
 - Vyrob si svůj domek - pomocí krabic/krabiček, které pomaluješ a slepíš k sobě
 - postav si nějaký bunkr :-)

   Omalovánky: 
   /www_sko/upload/File/tut.png

   /www_sko/upload/File/aaaaaa.jpg

   /www_sko/upload/File/domek.jpg


9. Skládání "puzzlí" - Popros rodiče, aby ti vytiskli na formát papíru A4 nějakou významnou budovu, která se nachází ve městě, kde bydlíš. Může to být buď tvůj domek, nebo nějaká budova, kterou jsi viděl na procházce. Tuto vytištěnou fotku si rozstříhej na několik kousků (né moc malé) a zkus je opět poskládát. Můžeš je třeba nalepit na papír. Zvládneš to? 

Výzva je tu!!! Jdeš do toho s námi? Opět je tu široká nabídka:
1. Vyfotíš se nám před domečkem, ve kterém bydlíš?
2. Popros mamku nebo taťku, ať tě vyfotí u knížky nebo s pohlednicí města, ve kterém bydlíš.
3. Opravdu jsi šel prozkoumat místo tvého bydliště? Pošli fotku :-)
4. Byl jsi se podívat na důležité budovy ve městě, ve kterém bydlíš? Ať už tě zaujalo cokoli, vyfoť se u toho a pošli fotku :-)
5. Vyzkoušel jsi si namalovat tvůj domek? Nebo třeba pokojíček? 
6. Podařilo se ti ze stavebnice postavit domek nebo dokonce město? A nebo jsi postavil nějakou z budov, kterou jsi viděl při průzkumu města, ve kterém bydlíš?
7. Vyrobil jsi nějaký domeček? Nebo jsi postavil bunkr? Určitě pošli fotku :-)
8. A co puzzle? Podařilo se ti nějaký obrázek rozstříhat a zase dát dohromady? Není to nic lehké, viď? :-)

Určitě všechno foťte a pak nám pošlete fotky :-) My do toho jdeme s Vámi :-)

Chtěly bychom Vám moc poděkovat za to, jak s námi spolupracujete. Moc nás to těší :-) Fotky nám vždy udělají velkou radost :-) 

Všechny moc zdraví Deny, Ivka a Jíťa!!!
Moc se na Vás těšíme a doufáme, že se brzy uvidíme :-)


14. březen 2021
2. týden plnění domácích úkolů

7. březen 2021 - 14. březen 2021
Jaro volá...barvy kolem nás
7. březen 2021 - 14. březen 2021
Jaro volá...barvy kolem nás
1. Při procházce venku pozorujeme  přírodu a okolí, povídáme si a můžeme si zahrát hry:např-
   - jakou barvu má – tráva, kytička, sluníčko…..
   - zelená jako…, modrá jako….
   - kdo první uvidí modré, zelené auto…….

2. Počítání, přiřazování (barevné kostičky…)
  - tvoříme skupiny podle barvy – červená, modrá, zelená, žlutá….starším dětem přidáme určitě i další barvy (malé     děti přiřazují, starší pojmenovávají), děti mohou stavět komínky, řady….. 
  - skupinky  - kde je  více - méně  
  - dej do kroužku 1 červenou, 2 zelené………
  - dej do kroužku 2 sluníčka, 1 trávu, 4 nebe……..

3. Postřeh a paměť
  - na stůl připravíme max.5 předmětů různých barev, které děti umí pojmenovat, pak je zakryjeme šátkem a děti se   snaží předměty i s barvou vyjmenovat. 
  - připravíme barevné kostičky,dětí mají poznat, která zmizela……

4. Rozklad slov na slabiky   
- vytleskávaní  -  ze-le-ná …….   (počítání hlásek)

5. Nápady na tvoření   - sluníčko z modelíny, papírukostiček , venku nakreslené křídou nebo vytvořené z přírodnin.

6. Tvar a barva sluníčka - zeptejte se dětí, jestli vědí, jaký tvar a barvu má sluníčko (starší děti by měly vědět). Hledejte předměty stejného nebo podobného tvaru a barvy jako je slunce. Můžete zdokomuntovat a poslat fotku.

7. Vlastnosti sluníčka - Povídejte si s dětmi. Povězte dětem o tom, jak sluníčko dává světlo a teplo.
 -> Děti, znáte ještě něco, co dělá světlo a vytváří teplo? Zkuste si vzít papír a pastelku a na jednu stranu namalujte sluníčko a na druhou namalujte tu věc, která dělá světlo nebo vydává teplo. Zvládnete to? :-) Určitě všechno dokumentujte :-) 

https://cz.pinterest.com/pin/551620654334178860/ - kalendář počasí jako máme ve školce ,místo šipky můžete použít kolíček  
    
8. Děti, zacvičte si jógu – strašlivého lva, kočičku, psa a strom – to vám jde krásně  
Pro hezký den vám posílám sluníčko, tak ho vyzkoušejte. Až se sejdeme ve školce, tak ho zkusíme společně. 

9. Básnička, kterou když se naučíte a pořádně nahlas venku zakřičíte, tak jaro už zaručeně přijde!!!!
   Zimo, zimo táhni pryč,                                
   nebo na tě vezmu bič!
   Odtáhnu tě za pačesy,
   za ty hory za ty lesy –
   až se vrátím nazpátek, svleču zimní kabátek!!! 

10. Hádanka: Co vznikne, když svítí sluníčko a zároveň prší? Ví to někdo? (duha)
 - Kdo to uhádl, může to zkusit namalovat :-) Jen do toho :-)
 
Výzva na příští týden,pokud chceš můžeš se přidat.
1. Máš určitě oblíbenou barvu – vyfoť se s ní
2. Když se ti podaří nějaký výrobek,vyfoť ho
3. Zacvičíš strašlivého lva, kočičku, psa nebo sluníčko, vyfoť se
4. Zvládnul jsi vyrobit duhu? 
5. Zkus namalovat na jednu polovinu papíru sluníčko a na druhou polovinu namaluj to, co dává teplo nebo dělá světlo :-)
6. Je sice teprve začátek března, na opalování na lehátku je ještě brzo, ale zkus se na chvíli zastavit a relaxovat na sluníčku. Dát typ ostatním kamarádům, jak si odpočinout na sluníčku? :-)
7. Víš jak je krásný východ a západ slunce? Popros mamku nebo taťku, ať se jdou s tebou projít buď brzo ráno, abys stihnul východ sluníčko a nebo naopak k večeru, když už sluníčko zapadá. Nezapomeň se u toho vyfotit :-)

Všem moc děkujeme za zaslané fotky. Jsou úžasné a nás moc těší, že si dáváte tu práci a tvoříte, fotíte a zasíláte fotky. Dělá nám to velikou radost! :-)

Všechny moc zdraví Ivka, Deny a Jíťa!!!

 

28. únor 2021 - 6. březen 2021
Jaro už se pomalu blíží...
Jaro už se pomalu blíží
 
1. Cíl tématu: Seznámit děti s prvními jarními květinami, se změnami v přírodě. Podvědomě u dětí    vytvářet kladný vztah k         přírodě a její ochraně.

2. Vyjmenujte s dětmi 1. jarní květiny. Ukažte si je na obrázku v knížce (sněženka, bledule, krokusy, petrklíč,…).
 
3. Rozcvička: Jen tak si vyskočím,          (děti udělají výskok)
                        dokola zatočím.                 (zatočí se dokola)
                        Zatleskám rukama,           (zatleskají si)
                        zadupám nohama.            (zadupají nohama)
                        Přidám i hlavičku,              (úkon hlavou ze strany na stranu)
                        a už mám rozcvičku.          (pochválí se)
                  
 
Jóga: Pozdrav slunci - pohybová chvilka zaměřená na správné pravidelné rytmické dýchání, fyzickou kondici a uvolnění. 

 
4. Básnička: „Slunce volá na sněženku,                              
                       podívej se, jak je venku!
                       Slunce volá do oken
                       děti, haló, pojďte ven!“
 
5. Procházka:
- Děti si všímají změn v přírodě. Pozorujte s dětmi 1.jarní kytičky, poslouchejte zpěv skřivanů, hvízdání kosů,     pozorujte, jestli už se objevují pupeny na větvích.

6. Pohádka: „O semínku Fazolíčkovi“
V jednom království plném dětí jako jste vy, se objevilo v košíku malé semínko fazolky. Donesla ho do království holčička Natálka, která měla tuze ráda zeleninu a ovoce. Natálka si chtěla spolu s dětmi semínko zasadit. Rozhodly se, že zasadí semínko na zahrádce. Vzaly si vodu, hlínu, květináč a semínko Fazolíčka. V tom přiletěla straka a semínko odnesla. Děti dlouho straku hledaly, ale marně.Hledaly v zahradě, šplhaly na stromy a nic nenašly… během chviličky viděly děti, jak něco spadlo do trávy nedaleko jabloně. Ale semínko nenašly. Ten den večer hodně pršelo a během několika dní začalo semínko Fazolíčka u stromu růst do větší a větší výšky. Děti se přišly podívat ke stromu a zjistily, že jim Fazolíček pěkně vyrostl a tak ho chodili denně zalévat. Fazolíček rostl tak rychle, že dosáhl až do oblak. Děti se pak mohly po Fazolíčkovi vyšplhat až do peřinových obláčků a hrát si se sluníčkem. Fazolíček se stal jejich velkým kamarádem.
 
- Popovídejte si s dětmi o příběhu:
 a) Jak se jmenovalo semínko
 b) Jak se jmenovala holčička, která donesla semínko do království?
 c) Jak se jmenuje ptáček, který semínko odnesl?
 d) Jaká květina vyrostla ze semínka?
 e) Proč semínko začalo růst?

7. Pracovní činnost – „Sázíme semínko“ – pojďte si zahrát na zahradníka
  • Co potřebujeme? – Květináč, hlínu, semínko, kropáček s vodou
8. Výtvarná činnost:
https://cz.pinterest.com/pin/158470480618689981/

https://cz.pinterest.com/pin/850898923319987678/

https://cz.pinterest.com/pin/774124922724630/

https://cz.pinterest.com/pin/21110691991031221/

9. Výzva je opět tady! Jdeš do toho s námi? :-)
  1. Poznal jsi v trávě nebo v záhoně jarní kytičky? Vyfoť se u nich a pošli fotku :-)
  2. Máš doma knížku nebo časopis, kde je vyfocená nebo namalovaná jarní kytička?
  3. Opravdu jsi cvičil?
  4. Pokud ses byl někde projít a našel jsi během vycházky pupeny na větvích, vyfotil bys je, prosím?
  5. Zahlédl jsi někde na vycházce kosa? Zkus si ho doma namalovat.
  6. Vyzkoušel sis hru na zahradníka? Zasadil sis semínko?
  7. Povedlo se ti něco namalovat nebo vyrobit?
Pokud budete něco z této nabídky zkoušet, prosím, vyfoťte u toho své děti a posílejte fotky. My do toho jdeme s vámi :-) Fotky posílejte nejpozději do neděle do 18h na e-mail deny.kasalova@centrum.cz

Přejeme Vám všem pevné zdraví a doufáme, že i přesto, že je MŠ uzavřena, zůstaneme stále v kontaktu.
Myslíme na Vás :-)
Všechny moc zdraví Deny, Ivka a Jíťa :-)


26. únor 2021
Masopustní hody

25. únor 2021
Karneval
V dopoledních hodinách se v MŠ Výstavní uskuteční dětský karneval. Děti si mohou přinést libovolné kostýmy. V dopoledních hodinách si budeme hrát, soutěžit, tancovat... :-)

25. únor 2021
Karneval :-)

24. únor 2021
Masopustní koláčky

23. únor 2021
Malí zahradníci

22. únor 2021
Co je schované pod šátkem? Poznávání předmětů podle hmatu.