Karneval
V pátek proběhl v naší třídě karneval. Děti se na karneval skvěle připravily. Třídu si vyzdobily balónky, barevnými fáborkami a papírovými girlandami. Děti se převlékly do krásných masek a začalo se soutěžit. Paní učitelky si pro děti připravily hned několik disciplín. Nezapomněly ani na dětskou diskotéku. Děti tančily, zpívaly a užívaly si dopoledne plné zábavy :-)

16. únor 2024

  • Foto #1
  • Foto #2
  • Foto #3
  • Foto #4
  • Foto #5
  • Foto #6
  • Foto #7
  • Foto #8
  • Foto #9
  • Foto #10
  • Foto #11
  • Foto #12
  • Foto #13
  • Foto #14
  • Foto #15
  • Foto #16
  • Foto #17
  • Foto #18
  • Foto #19
  • Foto #20
  • Foto #21
  • Foto #22
  • Foto #23
  • Foto #24
  • Foto #25
  • Foto #26
  • Foto #27
  • Foto #28
  • Foto #29
  • Foto #30
  • Foto #31
  • Foto #32
  • Foto #33
  • Foto #34
  • Foto #35
  • Foto #36
  • Foto #37
  • Foto #38
  • Foto #39
  • Foto #40
  • Foto #41
  • Foto #42
  • Foto #43
  • Foto #44
  • Foto #45
  • Foto #46
  • Foto #47
  • Foto #48
  • Foto #49
  • Foto #50
  • Foto #51
  • Foto #52
  • Foto #53
  • Foto #54
  • Foto #55
  • Foto #56
  • Foto #57
  • Foto #58
  • Foto #59
  • Foto #60
  • Foto #61
  • Foto #62
  • Foto #63
  • Foto #64
  • Foto #65
  • Foto #66
  • Foto #67
  • Foto #68
  • Foto #69
  • Foto #70
  • Foto #71
  • Foto #72
  • Foto #73
  • Foto #74
  • Foto #75
  • Foto #76
  • Foto #77
  • Foto #78
  • Foto #79
  • Foto #80
  • Foto #81
  • Foto #82
  • Foto #83
  • Foto #84
  • Foto #85
  • Foto #86
  • Foto #87
  • Foto #88
  • Foto #89
  • Foto #90
  • Foto #91
  • Foto #92
  • Foto #93
  • Foto #94
  • Foto #95
  • Foto #96
  • Foto #97
  • Foto #98
  • Foto #99
  • Foto #100
  • Foto #101
  • Foto #102
  • Foto #103
  • Foto #104
  • Foto #105
  • Foto #106
  • Foto #107
  • Foto #108
  • Foto #109
  • Foto #110
  • Foto #111
  • Foto #112
  • Foto #113
  • Foto #114
  • Foto #115
  • Foto #116
  • Foto #117
  • Foto #118
  • Foto #119
  • Foto #120
"Pečení" koláče
Jak už jsme si říkali posledně, k masopustu patří hostiny. Pečou se všelijaké dobroty, mezi které patří samozřejmě koláče, smaží se koblihy a nejrůznější dobroty. A my jsme si dneska jeden takový koláč také "upekli". Děti byly během činnosti velmi aktivní, měly možnost získat nové zkušenosti, ale i navázat na předchozí poznatky. Činnost dětem přinesla nejen poznání lidové tradice, ale i hodně radosti :-)

14. únor 2024

  • Foto #1
  • Foto #2
  • Foto #3
  • Foto #4
  • Foto #5
Příprava na masopust
Tento týden si ve školce povídáme o masopustu. Seznamujeme se s lidovými tradicemi, zpívali jsme si písničku "Já jsem muzikant", povídali jsme si o maskách, zdobili jsme si třídu, také jsme si povídali o tom, jaké hostiny se pořádají a jaké dobroty se při nich pečou - koláče, koblížky a jiné dobroty. Také jsme mluvili o tom, jak si lidé připravují masky, tancují a zpívají. A dneska jsme se pustili do vyrábění klaunů. Nyní nám naši klauni zdobí šatny :-)

12. únor 2024

  • Foto #1
  • Foto #2
  • Foto #3
  • Foto #4
  • Foto #5
  • Foto #6
  • Foto #7
  • Foto #8
  • Foto #9
  • Foto #10
  • Foto #11
  • Foto #12
  • Foto #13
  • Foto #14
  • Foto #15
  • Foto #16
  • Foto #17
  • Foto #18
  • Foto #19
  • Foto #20
  • Foto #21
  • Foto #22
  • Foto #23
  • Foto #24
  • Foto #25
  • Foto #26
  • Foto #27
  • Foto #28
  • Foto #29
  • Foto #30
  • Foto #31
  • Foto #32
  • Foto #33
  • Foto #34
Lišáci
Tento týden jsme se ve školce seznamovali se zvířátky z lesa a povídali jsme si o jejich způsobu života přes zimu. Společně jsme si ukazovali obrázky zvířátek, která žijí v lese - liška, divoké prase, medvěd, srna, ježek, myš, sova, zajíc,... Některá zvířátka v zimě běhají venku ve sněhu a my jim nosíme jídlo, aby neměla hlad. Třeba srnkám nebo divokému praseti. Některá zvířátka se ale v zimě zavrtají do svých pelíšků a tam v zimě spí a odpočívají. Po skončení vyprávění a ukazovaní obrázků, přiřazovaní "domečků" a potravy k jednotlivým zvířátkům, hraním hry "Na medvěda", jsme se dnes pustili do výtvarné činnosti, při které jsme si vyrobili lišáky. 

5. únor 2024

  • Foto #1
  • Foto #2
  • Foto #3
  • Foto #4
  • Foto #5
  • Foto #6
  • Foto #7
  • Foto #8
  • Foto #9
  • Foto #10
  • Foto #11
  • Foto #12
  • Foto #13
  • Foto #14
  • Foto #15
  • Foto #16
  • Foto #17
  • Foto #18
  • Foto #19
  • Foto #20
  • Foto #21
  • Foto #22
  • Foto #23
  • Foto #24
  • Foto #25
  • Foto #26
  • Foto #27
  • Foto #28
  • Foto #29
  • Foto #30
  • Foto #31
  • Foto #32
  • Foto #33
  • Foto #34
  • Foto #35
  • Foto #36
  • Foto #37
  • Foto #38
  • Foto #39
  • Foto #40
  • Foto #41
  • Foto #42
  • Foto #43
  • Foto #44
  • Foto #45
  • Foto #46
  • Foto #47
  • Foto #48
  • Foto #49
Poměřování stop
Dneska jsme se s našimi obrázky stop posadili do kroužku a povídali jsme si o tom, co jsme všechno stihli udělat za poslední týden. Připomenuli jsme si příběh, který jsme si vyprávěli "Stopy ve sněhu", dále jsme si vzpomněli na pohybovou hru "Na medvěda", kterou jsme si několikrát hráli, také jsme si postavili překážkovou dráhu, vytvářeli jsme otisky našich stop a dneska jsme se s těmito obrázky stop posadili do kroužku a zkoušeli jsme mezi sebou navzájem poměřovat naše stopy. Máme všichni stejně velké otisky rukou a nohou, nebo je má někdo menší a někdo větší? A je stejná stopa na ruce jako na noze? V kroužku jsme si užili spoustu legrace :-)

2. únor 2024

  • Foto #1
  • Foto #2
  • Foto #3
  • Foto #4
  • Foto #5
  • Foto #6
  • Foto #7
  • Foto #8
  • Foto #9
  • Foto #10
  • Foto #11
  • Foto #12
  • Foto #13
  • Foto #14
  • Foto #15
  • Foto #16
  • Foto #17
  • Foto #18
  • Foto #19
  • Foto #20
  • Foto #21
  • Foto #22
  • Foto #23
  • Foto #24
  • Foto #25
  • Foto #26
  • Foto #27
  • Foto #28
  • Foto #29
  • Foto #30
  • Foto #31
  • Foto #32
  • Foto #33
  • Foto #34
  • Foto #35
  • Foto #36
  • Foto #37
  • Foto #38
  • Foto #39
  • Foto #40
  • Foto #41
  • Foto #42
  • Foto #43
  • Foto #44
  • Foto #45
  • Foto #46
  • Foto #47
  • Foto #48
  • Foto #49
  • Foto #50
  • Foto #51
  • Foto #52
  • Foto #53
  • Foto #54
  • Foto #55
  • Foto #56
  • Foto #57
  • Foto #58
  • Foto #59
  • Foto #60
  • Foto #61
  • Foto #62
  • Foto #63
Stopy ve sněhu - 2.část
Dnešní výtvarnou činností jsme navázali na předešlý den, kdy jsme si vyprávěli příběh "Stopy ve sněhu". Venku sice žádný sníh nemáme, to nám ale nebránilo v tom, abychom si stopy vytvořili. Je přece spousta dalších způsobů, jak si stopy vytvořit. A tak jsme se pustili do práce. Neotiskávali jsme stopy zvířátek, která se nám objevila v příběhu, ale otiskovali jsme naše vlastní stopy. Dlaně jsme si zkoušeli otiskovat již několikrát, dneska jsme si práci trochu ztížili. Rozhodli jsme se, že budeme otiskovat i chodidla. A jak můžete vidět na fotkách, užili jsme si při tom spoustu legrace :-) Děti pracovaly samostatně, nikdo nepotřeboval s ničím pomoc. Dětem se pomáhalo pouze při mytí nohou :-) Každé z dětí mělo pro sebe připravený svůj ručník, voda se měnila po každém namočení nožiček a štětce se umývaly po každém dítěti zvlášť. Hygiena byla maximálně dodržena :-)

31. leden 2024

  • Foto #1
  • Foto #2
  • Foto #3
  • Foto #4
  • Foto #5
  • Foto #6
  • Foto #7
  • Foto #8
  • Foto #9
  • Foto #10
  • Foto #11
  • Foto #12
  • Foto #13
  • Foto #14
  • Foto #15
  • Foto #16
  • Foto #17
  • Foto #18
  • Foto #19
  • Foto #20
  • Foto #21
  • Foto #22
  • Foto #23
  • Foto #24
  • Foto #25
  • Foto #26
  • Foto #27
  • Foto #28
  • Foto #29
  • Foto #30
  • Foto #31
  • Foto #32
  • Foto #33
  • Foto #34
  • Foto #35
  • Foto #36
  • Foto #37
  • Foto #38
  • Foto #39
  • Foto #40
  • Foto #41
  • Foto #42
  • Foto #43
  • Foto #44
  • Foto #45
  • Foto #46
  • Foto #47
  • Foto #48
  • Foto #49
  • Foto #50
  • Foto #51
  • Foto #52
  • Foto #53
  • Foto #54
  • Foto #55
  • Foto #56
  • Foto #57
  • Foto #58
  • Foto #59
  • Foto #60
  • Foto #61
  • Foto #62
  • Foto #63
  • Foto #64
  • Foto #65
  • Foto #66
  • Foto #67
  • Foto #68
  • Foto #69
  • Foto #70
  • Foto #71
  • Foto #72
  • Foto #73
  • Foto #74
  • Foto #75
  • Foto #76
  • Foto #77
  • Foto #78
  • Foto #79
  • Foto #80
  • Foto #81
  • Foto #82
  • Foto #83
  • Foto #84
  • Foto #85
  • Foto #86
  • Foto #87
  • Foto #88
  • Foto #89
  • Foto #90
  • Foto #91
  • Foto #92
  • Foto #93
  • Foto #94
  • Foto #95
  • Foto #96
  • Foto #97
  • Foto #98
  • Foto #99
  • Foto #100
  • Foto #101
  • Foto #102
  • Foto #103
  • Foto #104
  • Foto #105
  • Foto #106
  • Foto #107
  • Foto #108
  • Foto #109
  • Foto #110
  • Foto #111
  • Foto #112
  • Foto #113
  • Foto #114
  • Foto #115
  • Foto #116
  • Foto #117
  • Foto #118
  • Foto #119
  • Foto #120
  • Foto #121
  • Foto #122
  • Foto #123
  • Foto #124
  • Foto #125
  • Foto #126
  • Foto #127
  • Foto #128
  • Foto #129
  • Foto #130
  • Foto #131
  • Foto #132
  • Foto #133
  • Foto #134
  • Foto #135
  • Foto #136
  • Foto #137
  • Foto #138
  • Foto #139
  • Foto #140
  • Foto #141
  • Foto #142
  • Foto #143
Stopy ve sněhu
Příběh, který jsme si dneska vyprávěli, je příběhem o vzájemném soužití. V příběhu o Aničce se setkávají u kamen tři znepřátelená zvířátka, která vyhnala z lesa zima. Jejich touha po teple a úkrytu je dovedla až k tomu, aby jednala proti svým obvyklým způsobům. Tak se stalo, že vedle sebe dokázala spát pod jednou střechou. I když se ráno všichni tři probudili a ze strachu jeden před druhým utekli zase zpátky do lesa, pokoj, který zažili, zůstal. Ve sněhu totiž zůstaly viditelné stopy jejich dobrého soužití. Příběh byl nádherný, proložený pohybem, do činnosti se zapojily i děti, které ho pomáhaly dotvářet. S koncem příběhu jsme přišli na to, že i přes velké protiklady má mírumilovné soužití naději a vše je možné :-)

29. leden 2024

  • Foto #1
  • Foto #2
  • Foto #3
  • Foto #4
  • Foto #5
  • Foto #6
  • Foto #7
  • Foto #8
  • Foto #9
  • Foto #10
  • Foto #11
  • Foto #12
  • Foto #13
  • Foto #14
  • Foto #15
  • Foto #16
  • Foto #17
  • Foto #18
  • Foto #19
  • Foto #20
  • Foto #21
  • Foto #22
  • Foto #23
  • Foto #24
  • Foto #25
  • Foto #26
  • Foto #27
  • Foto #28
  • Foto #29
  • Foto #30
  • Foto #31
  • Foto #32
  • Foto #33
  • Foto #34
  • Foto #35
  • Foto #36
  • Foto #37
  • Foto #38
  • Foto #39
  • Foto #40
  • Foto #41
  • Foto #42
  • Foto #43
  • Foto #44
  • Foto #45
  • Foto #46
  • Foto #47
  • Foto #48
  • Foto #49
  • Foto #50
  • Foto #51
  • Foto #52
  • Foto #53
  • Foto #54
  • Foto #55
  • Foto #56
  • Foto #57
  • Foto #58
  • Foto #59
  • Foto #60
  • Foto #61
  • Foto #62
  • Foto #63
  • Foto #64
  • Foto #65
  • Foto #66
  • Foto #67
  • Foto #68
  • Foto #69
  • Foto #70
  • Foto #71
  • Foto #72
  • Foto #73
  • Foto #74
  • Foto #75
  • Foto #76
  • Foto #77
  • Foto #78
  • Foto #79
  • Foto #80
  • Foto #81
  • Foto #82
  • Foto #83
  • Foto #84
  • Foto #85
  • Foto #86
  • Foto #87
  • Foto #88
  • Foto #89
  • Foto #90
Sněhuláci
Dneska jsme si povídali o zimním počasí. Mluvili jsme o tom, co se děje venku v zimě? Jak může vypadat vločka a co tvoří, když se jich sejde hodně pohromadě? Co je to mráz a co všechno dokáže? Kdy můžeme stavět sněhuláka? A jak takový sněhulák vypadá? Co všechno tvoří sněhuláka?... O tomhle a o sposutě dalším jsme si dneska povídali. Když jsme s povídáním skončili, přesunuli jsme se ke stolečku a pustili jsme se do vyrábění sněhuláků. A jak se nám povedly? Na to už se můžete podívat v šatně na nástěnce :-)

26. leden 2024

  • Foto #1
  • Foto #2
  • Foto #3
  • Foto #4
  • Foto #5
  • Foto #6
  • Foto #7
  • Foto #8
  • Foto #9
  • Foto #10
  • Foto #11
  • Foto #12
  • Foto #13
  • Foto #14
  • Foto #15
  • Foto #16
  • Foto #17
  • Foto #18
  • Foto #19
  • Foto #20
  • Foto #21
  • Foto #22
  • Foto #23
  • Foto #24
  • Foto #25
  • Foto #26
  • Foto #27
  • Foto #28
  • Foto #29
  • Foto #30
  • Foto #31
  • Foto #32
  • Foto #33
Kosáci
V posledních 14ti dnech jsme si ve školce povídali o ptáčcích. Cílem těchto čtrnácti dní bylo rozvíjet zájem dětí o téma "Život ptáčků v zimě", podporovat jejich zvídavost a vést děti k péči o ptáčky v zimním období. 
Programem dnešního dne byla výtvarná činnost - "Kosáci".
Děti pracovaly převážně samostatně. Ke stolečku byly brané po skupinkách, aby se jim lépe pracovaly a navzájem se příliš nerušily. Lépe se soustředily na práci :-)

25. leden 2024

  • Foto #1
  • Foto #2
  • Foto #3
  • Foto #4
  • Foto #5
  • Foto #6
  • Foto #7
  • Foto #8
  • Foto #9
  • Foto #10
  • Foto #11
  • Foto #12
  • Foto #13
  • Foto #14
  • Foto #15
  • Foto #16
  • Foto #17
  • Foto #18
  • Foto #19
  • Foto #20
  • Foto #21
  • Foto #22
  • Foto #23
  • Foto #24
  • Foto #25
  • Foto #26
  • Foto #27
  • Foto #28
  • Foto #29
  • Foto #30
  • Foto #31
  • Foto #32
  • Foto #33
  • Foto #34
  • Foto #35
  • Foto #36
  • Foto #37
  • Foto #38
  • Foto #39
  • Foto #40
  • Foto #41
  • Foto #42
  • Foto #43
  • Foto #44
  • Foto #45
  • Foto #46
  • Foto #47
  • Foto #48
  • Foto #49
  • Foto #50
  • Foto #51
  • Foto #52
  • Foto #53
  • Foto #54
  • Foto #55
  • Foto #56
  • Foto #57
  • Foto #58
  • Foto #59
  • Foto #60
  • Foto #61
  • Foto #62
  • Foto #63
  • Foto #64
  • Foto #65
  • Foto #66
  • Foto #67
  • Foto #68
  • Foto #69
  • Foto #70
  • Foto #71
  • Foto #72
  • Foto #73
  • Foto #74
  • Foto #75
  • Foto #76
  • Foto #77
  • Foto #78
  • Foto #79
  • Foto #80
  • Foto #81
  • Foto #82
  • Foto #83
  • Foto #84
  • Foto #85
  • Foto #86
  • Foto #87
  • Foto #88
  • Foto #89
  • Foto #90
  • Foto #91
  • Foto #92
  • Foto #93
  • Foto #94
  • Foto #95
  • Foto #96
  • Foto #97
  • Foto #98
  • Foto #99
  • Foto #100
  • Foto #101
  • Foto #102
  • Foto #103
  • Foto #104
"Ptačí" hry
O životě ptáčků už toho víme hodně. Které druhy ptáčků k nám létají do zahrady na krmítko, jakou mají barvu, čím je v zimě přikrmujeme, apod. Během dnešní činnosti jsme propojili snad všechno, co se dalo - pohybovou, rozumovou i hudební stránku. Začali jsme tím, že jsme se pomocí lana, které jsme si postupně rozmotávali po kroužku, snažili udělat kruh. Ale ne všichni jsme kruh utvořili, jelikož lano bylo příliš krátké. A co teď s tím, abychom byli v kruhu všcihni? ... Jedna z činností, která nám zamotala hlavičky, ale společnými silami jsme přišli na to, jak tuto situaci vyřešit. Když jsme všichni společně utvořili kruh, hráli zahráli jsme si hru "Na hlídače". Cílem hry je procvičit poskoky v rytmu, rychle reagovat a rychle vyběhnout. Další hru, kterou jsme si zahráli, byla hra "Jak zpíváš, ptáčku?" Cílem hry je uhodnout, kdo zpíval. Pro děti bylo i podle hlasu těžké uhodnout, který z jeho kamarádů představoval "zpívajícího ptáčka". Dětem se lépe hádalo, když "ptáček promluvil". 
Pak jsme se opět posadili do kroužku, abychom se na chviličku zklidnili. Děti dostávaly různé otázky, na které většina z nich znala odpověď - např. Jsou všichni ptáčci stejní? Čím jsou stejní? Čím se liší? Jak rozeznáme sýkorku od vrabce a od vrány? Jaký ptáček je celý černý se žlutým zobáčkem? Chvilku jsme si takto povídali a pak jsme se pustili do další hry, která děti bavila snad ze všeho nejvíc. Rozdělit se do týmu 4 barev - červená, žlutá, zelená a modrá a soutěžit mezi sebou o to, kdo který tým si nasbírá a odnese co nejvíce potravy do svého hnízda. Děti měly činnost ztíženou tím, že "potravu" - semínka slunečnice sbíraly pomocí kolíčků. Procvičily si tak nejen jemnou motoriku, ale především se u toho neskutečně soustředily a hlavně se u toho hodně nasmály :-) 

23. leden 2024

  • Foto #1
  • Foto #2
  • Foto #3
  • Foto #4
  • Foto #5
  • Foto #6
  • Foto #7
  • Foto #8
  • Foto #9
  • Foto #10
  • Foto #11
  • Foto #12
  • Foto #13
  • Foto #14
  • Foto #15
  • Foto #16
  • Foto #17
  • Foto #18
  • Foto #19
  • Foto #20
  • Foto #21
  • Foto #22
  • Foto #23
  • Foto #24
  • Foto #25
  • Foto #26
  • Foto #27
  • Foto #28
  • Foto #29
  • Foto #30
  • Foto #31
  • Foto #32
  • Foto #33
  • Foto #34
  • Foto #35
  • Foto #36
  • Foto #37
  • Foto #38
  • Foto #39
  • Foto #40
  • Foto #41
  • Foto #42
  • Foto #43
  • Foto #44
  • Foto #45
  • Foto #46
  • Foto #47
  • Foto #48
  • Foto #49
  • Foto #50
  • Foto #51
  • Foto #52
  • Foto #53
  • Foto #54
  • Foto #55
  • Foto #56
  • Foto #57
  • Foto #58
  • Foto #59
  • Foto #60
  • Foto #61
  • Foto #62
  • Foto #63
  • Foto #64
  • Foto #65
  • Foto #66
  • Foto #67
  • Foto #68
  • Foto #69
  • Foto #70
  • Foto #71
  • Foto #72
  • Foto #73
  • Foto #74
  • Foto #75
  • Foto #76
  • Foto #77
  • Foto #78
  • Foto #79
  • Foto #80
  • Foto #81
  • Foto #82
  • Foto #83
  • Foto #84
  • Foto #85
  • Foto #86
  • Foto #87
  • Foto #88
  • Foto #89
  • Foto #90
  • Foto #91
  • Foto #92
  • Foto #93
  • Foto #94
  • Foto #95
  • Foto #96
  • Foto #97
  • Foto #98
  • Foto #99
  • Foto #100
  • Foto #101
  • Foto #102
  • Foto #103
  • Foto #104
  • Foto #105
  • Foto #106
  • Foto #107
  • Foto #108
  • Foto #109
  • Foto #110
  • Foto #111
  • Foto #112
  • Foto #113
  • Foto #114
  • Foto #115
  • Foto #116
  • Foto #117
  • Foto #118
  • Foto #119
  • Foto #120