Dneska jsme ve školce modelovali hmyz - zvířátka, která můžeme vidět na louce.
Některé děti modelovaly dle předlohy, jiné modelovaly podle vlastní fantazie.
Někdo měl modelování trochu obtížnější než ostatní, jelikož něktré obrázky hmyzu byly zaměřené na tvary a barvy, které bylo nutné dodržovat. Všichni si ale s úkolem hravě poradili.
A co jsme procvičovali?
- jemnou motoriku
- prostorovou představivost (3D modelování)
- kreativitu a fantazii
Didaktické hry - rozvíjí myšlení, vedou ke zlepšení poznávacích procesů. Hry často vyžadují velkou pozornost.
Dnešní didaktické hry:
- bludiště - doveď pavouka k pavučině
- vyhledej rozdíly - určit, který obrázek je v řádku špatně
- kombinatorika - rozvoj logického myšlení a předmatematických dovedností (tabulky)
- určit směr - nahoru, dolu, doleva, doprava
- modelování
- skládání puzzlí
- kolíčkování
- počítání hmyzu - zaznamenávání počtu jednotlivého hmyzu do tabulky
Dnešní činností jsme navázali na aktivity z předchozího týdne :-)
Dneska nám paní kuchařky připravily naprosto vynikající oběd - Hamburger s trhaným vepřovým masem a zeleninou :-)
Paní kuchařka byla dokonce tak hodná, že udělala dvě verze domácích omáček, které se připravují výhradně na hamburgery.
Na tomto luxusním obědě jsme si všichni moc pochutnali :-)
Dneska jsme si vyrazili na krásnou jarní procházku.
Rozdělili jsme se do dvojic, ve které byl vždy starší a mladší kamarád a to z toho důvodu, aby se děti naučily spolupracovat a pomáhat jeden druhému.
Každá dvojice dostala tabulku, na které byly nakreslené obrázky přírodnin a zvířat, které je možné nalézt v přírodě (v lese).
Mladší z dvojice měl na krku zavěšenou cedulku a starší z dvojice měl po ruce lihový fix. Když někdo z dvojice našel v přírodě symbol, odškrtnul si ho v tabulce.
Nezávodili jsme, nehráli jsme na přesnost. Důležitá byla hlavně komunikace a spolupráce ve dvojici.
Dnešní dobrodružnou výpravu jsme si všichni moc užili :-)
Práce na 2 skupiny:
- Starší děti tvořily 3 berušky
(Více drobnějšího stříhání, více kreslení i lepení)
- Mladší děti tvořily 1 berušku
(Větší plocha stříhání, jednodušší kreslení i lepení)
-> obě skupiny pracovaly zcela samostatně :-)
Cíl:
- získat základní poznatky z oblasti živočišné říše
- rozvíjet fantazii a představivost dětí
- procvičování jemné motoriky- správný úchop tužky/štětce, stříhání, lepení
- samostatnost při práci
Práce se dětem velice povedla.
Nyní nám berušky zdobí naší šatnu.
Naše planeta Země slavila v úterý 22.4. svůj svátek.
Úkol pro děti: “Vymysli originální přání”
A co krásného jí děti popřály?
Tak například:
… abys byla krásná
… ať je hezky zdravá a nemá odpadky
… abys byla krásná a uklizená
… ať není na zemi bordel
… “Já jí přeji, ať nikdy nezapomene na svoji rodinu a ať nikde nehoří. Buď zdravá, nikdy se nemrač a měj štěstí”.
Tak jak mi děti nadiktovaly přání, tak jsem je zapsala do bubliny :-)
Jsou opravdu krásná a upřímná.
Další přání si můžete prohlédnout i s obrázky na nástěnce v šatně.
CÍL:
- vysvětlit dětem význam svátku “Den Země”
- získat základní znalosti o planetě Zemi
- rozvíjet v dětech odpovědný postoj k životnímu prostředí
- naučit se pracovat s glóbusem (vědět, co představují jednotlivé barvy)
- procvičovat jemnou motoriku - správný úchop tužky, stříhání, lepení
- samostatnost při práci