Prosluněné dopoledne na zahradě :-) Když je hezké počasí, trávíme spoustu času venku na čerstvém vzduchu. Dneska svítilo sluníčko od rána a tak jsme vyrazili ven hned po svačině :-)
Na zahradě jsme se pořádně proběhli, využili jsme průlezky, zkoumali jsme hmyzí domeček, jestli už našel své první letošní obyvatele a také jsme se pustili do vysazování květin.
Dneska jsme si procvičovali stříhání
A proč je to pro nás tak důležité?
- stříháním rozvíjíme drobné svaly ruky
- rozvíjíme koordinaci ruky a oka
- procvičujeme obě strany těla současně (každá ruka má na starosti jinou práci)
U všech dětí se projevilo výrazné zlepšení.
Dnešní činnost jsme začínali písničkou “Smeťáci”, ve které děti nejen slyšely, ale i viděly, co způsobuje znečištění vody a životního prostředí. Pracovali jsme v kroužku a povídali jsme si o tom, jak moc je pro nás voda důležitá. Vytvořili jsme si 2 rybníky - jeden znečištěný a druhý čistý.
Děti mluvily o tom, kdo a co všechno může znečišťovat vodu a jak se tomu dá zamezit. Dále jsme mluvili o tom, jak vypadá čistý rybník - kdo v něm žije a jak člověk může pomáhat, udržovat ho stále čistý.
Když jsme měli oba rybníky hotové, pozorovali jsme čistotu a vodu v obou rybnících. Nejen že si děti oba dva rybníky samy vytvořily a viděly celkový obraz dvou naprosto odlišných rybníků, ale také viděly vodu, která ke každému rybníku patřila.
Špinavé/znečištěné vody se děti skoro polekaly, když ji viděly. Bylo jim z toho smutno (obzvlášť když věděly, že za takové znečištění mohou lidé). Když ale viděly čistou vodu ze “zdravého” rybníka, opět zářily.
Jedna z nejdůležitějších věcí je vzbuzovat v dětech lásku k přírodě :-)
22.března se slaví “Světový den vody”
Tento týden bude ve školce patřit tématu “Voda”
Dneska jsme si povídali o tom, co je to voda. Poznávali jsme jí všemi smysly:
Hmat - sahali jsme do přikryté nádoby a přemýšleli jsme, co se nachazí pod šátkem
Zrak - zkoumali jsme, jakou má barvu
Čich - čichali jsme, jestli ucítíme vůni nebo zápach a nebo vůbec nic
Chuť - každý měl svou lžičku, kterou si nabral vodu z hrnku a ochutnal. Poté jsme společně přemýšleli, jak voda chutná
A znovu hmat - sahali jsme na hrnky se studenou a s teplou vodou. Povídali jsme si o tom, kde je voda studená a kde teplá a jestli nám může nějak ublížit
Sluch - bude speciální (necháme na příště)
Na závěr jsme si řekli, k čemu všemu potřebujeme vodu, kde všude jí najdeme a jak moc je pro nás voda důležitá a proč bychom si jí měli vážit :-)