Příběh - Smrt starého dubu
Dnes jsme si skládali příběh "Smrt starého dubu". Nejprve jsme se všichni posadili do kroužku. V hnědém šátku bylo cosi zabalené. Děti ovšem nevěděly, co se v šátku ukrývá. S šátkem a překvapením uvnitř jsem obešla jednoho po druhé a děti pomocí hmatu mohly hádat, co se pod šátkem ukrývá. Nápady měly perfektní a téměř všechny děti se svými nápady trefily. Co se skrývá v šátku, jsme si ovšem neprozradili. Položili jsme šátek doprostřed kruhu a začali jsme si číst příběh. Děti pozorně poslouchaly. Když jsme se čtením skončili, vrátili jsme se zpět k našemu šátku a začali jsme s ním pracovat. Postupně jsme zabalenou věc odkrývali. Když byl šátek odkrytý celý, děti zjistily, že jejich představa o tom, co se skrývá v šátku, byla správná. V šátku byl skrytý pařez i s kořenem. Chvíli jsme si povídali o tom, co to vlastně je. Potom jsme pokračovali ve skládání stromu od kořene po korunu. Povídali jsme si o každé jeho části. A dále jsme si povídali o přečteném příběhu. Ptala jsem se dětí, jaký je ten náš strom, jak se jmenoval strom v příběhu, jestli už někdy někdo takový strom viděl a co si děti představí, když vidí náš strom. Příběh byl krátký, ale pro děti velmi poučný. Víme, že všechno, co žije (stromy, keře, zvířata i lidé) mají tady na Zemi určitý čas, určitý počet dnů a až uplynou, život skončí. Na příběhu "Smrt starého dobu" jsme si ukázali koloběh života. Řekli jsme si, že něco pěkného končí, ale něco nového opět začíná...

30. duben 2021

  • Foto #1
  • Foto #2
  • Foto #3
  • Foto #4
  • Foto #5
  • Foto #6
  • Foto #7
  • Foto #8
  • Foto #9
  • Foto #10
  • Foto #11
  • Foto #12
  • Foto #13
  • Foto #14
  • Foto #15
  • Foto #16
  • Foto #17
  • Foto #18
  • Foto #19
  • Foto #20
  • Foto #21
  • Foto #22
  • Foto #23
  • Foto #24
  • Foto #25
  • Foto #26
  • Foto #27
  • Foto #28
  • Foto #29
  • Foto #30
  • Foto #31
  • Foto #32
  • Foto #33
  • Foto #34
  • Foto #35
  • Foto #36
  • Foto #37
  • Foto #38
  • Foto #39
  • Foto #40
  • Foto #41
  • Foto #42
  • Foto #43
  • Foto #44
  • Foto #45
  • Foto #46
  • Foto #47
  • Foto #48
  • Foto #49
  • Foto #50
  • Foto #51
  • Foto #52
  • Foto #53
  • Foto #54
  • Foto #55
  • Foto #56
  • Foto #57
  • Foto #58
  • Foto #59
  • Foto #60
  • Foto #61
  • Foto #62
  • Foto #63
  • Foto #64
  • Foto #65
  • Foto #66
  • Foto #67
  • Foto #68
  • Foto #69
  • Foto #70
  • Foto #71
  • Foto #72
  • Foto #73
  • Foto #74
  • Foto #75
  • Foto #76
  • Foto #77
  • Foto #78
  • Foto #79
  • Foto #80
  • Foto #81
  • Foto #82
  • Foto #83
  • Foto #84
  • Foto #85
  • Foto #86
  • Foto #87
  • Foto #88
  • Foto #89
  • Foto #90
  • Foto #91
  • Foto #92
  • Foto #93
  • Foto #94
  • Foto #95
  • Foto #96
  • Foto #97
  • Foto #98
  • Foto #99
  • Foto #100
  • Foto #101
  • Foto #102
  • Foto #103
  • Foto #104
  • Foto #105
  • Foto #106
  • Foto #107
  • Foto #108
  • Foto #109
  • Foto #110
  • Foto #111
  • Foto #112
  • Foto #113
  • Foto #114
  • Foto #115
  • Foto #116
  • Foto #117
  • Foto #118
  • Foto #119
Den barevných ponožek "Dedoles"
30. duben 2021

  • Foto #1
  • Foto #2
  • Foto #3
  • Foto #4
Výprava za čarodějnicemi
29. duben 2021

  • Foto #1
  • Foto #2
  • Foto #3
  • Foto #4
Jiřík oslavuje svátek :-)
A my všichni mu přejeme jen to nejlepší :-)

29. duben 2021

  • Foto #1
  • Foto #2
  • Foto #3
Stoupáme ke hvězdám...
I dnes jsme se částečně dostali k vesmíru. A sice - povídali jsme si o tom, jak to asi vypadá ve vesmíru. Jelikož v něm nikdo z nás nikdy nebyl, mohli jsme si jen představovat. A představy to byly krásné... Říkali jsme si, jaké by to asi bylo, kdybychom vystoupali až ke hvězdám. Také jsme mluvili o tom, že když padá hvězda, můžeme si něco přát. Někdy se to splní :-) Děti se poměrně rozpovídaly o tom, co by si přály - většinou se jednalo o hračky nebo o nějaké dobré jídlo :-) Během výtvarné činnosti si děti vytvořily vesmír. "Postavily" si žebřík a skutečně vystoupaly až ke hvězdám :-) Dnešní den byl zaměřený na rozvíjení fantazie, tvořivosti a procvičování jemné motoriky.

28. duben 2021

  • Foto #1
  • Foto #2
  • Foto #3
  • Foto #4
  • Foto #5
  • Foto #6
  • Foto #7
  • Foto #8
  • Foto #9
  • Foto #10
  • Foto #11
  • Foto #12
  • Foto #13
  • Foto #14
  • Foto #15
  • Foto #16
  • Foto #17
  • Foto #18
  • Foto #19
  • Foto #20
  • Foto #21
  • Foto #22
  • Foto #23
  • Foto #24
  • Foto #25
  • Foto #26
  • Foto #27
  • Foto #28
  • Foto #29
  • Foto #30
  • Foto #31
  • Foto #32
  • Foto #33
  • Foto #34
  • Foto #35
  • Foto #36
  • Foto #37
  • Foto #38
  • Foto #39
  • Foto #40
  • Foto #41
  • Foto #42
  • Foto #43
  • Foto #44
  • Foto #45
  • Foto #46
  • Foto #47
  • Foto #48
  • Foto #49
  • Foto #50
  • Foto #51
  • Foto #52
  • Foto #53
  • Foto #54
  • Foto #55
  • Foto #56
  • Foto #57
  • Foto #58
  • Foto #59
  • Foto #60
  • Foto #61
  • Foto #62
  • Foto #63
  • Foto #64
  • Foto #65
  • Foto #66
  • Foto #67
  • Foto #68
  • Foto #69
  • Foto #70
  • Foto #71
  • Foto #72
  • Foto #73
  • Foto #74
  • Foto #75
  • Foto #76
  • Foto #77
  • Foto #78
  • Foto #79
  • Foto #80
  • Foto #81
  • Foto #82
  • Foto #83
  • Foto #84
  • Foto #85
  • Foto #86
  • Foto #87
  • Foto #88
  • Foto #89
  • Foto #90
  • Foto #91
  • Foto #92
  • Foto #93
  • Foto #94
  • Foto #95
  • Foto #96
  • Foto #97
  • Foto #98
  • Foto #99
Co nám dává planeta Země
I dnes jsme si povídali o planetě Zemi. Mluvili jsme hlavně o tom, co nám planeta nabízí - uhlí, kámen, písek, dřevo,... Povídali jsme si o těch nejznámějších. Také jsme pracovali s přírodninami. Děti měly k dispozici dřevo (nařezaná kolečka ze dřeva, klacky, poleno, kůru), kameny dvou velikostí a váhy, uhlí, písek, také seno a slámu, hlínu, atd. Každý si vybral, co se mu zrovna líbilo a povyprávěl kamarádům co a proč si to vybral, k čemu se to používá a kde to můžeme v přírodě najít. Nebo jak daný materiál získáváme. Děti byly velice šikovné. Když jsme s povídám skončili, vydali jsme se ven a hledali jsme předměty, o kterých jsme si ve školce povídali :-)

27. duben 2021

  • Foto #1
  • Foto #2
  • Foto #3
  • Foto #4
  • Foto #5
  • Foto #6
  • Foto #7
  • Foto #8
  • Foto #9
  • Foto #10
  • Foto #11
  • Foto #12
  • Foto #13
  • Foto #14
  • Foto #15
  • Foto #16
  • Foto #17
  • Foto #18
  • Foto #19
  • Foto #20
  • Foto #21
  • Foto #22
  • Foto #23
  • Foto #24
  • Foto #25
  • Foto #26
  • Foto #27
  • Foto #28
  • Foto #29
  • Foto #30
  • Foto #31
  • Foto #32
  • Foto #33
  • Foto #34
  • Foto #35
  • Foto #36
  • Foto #37
  • Foto #38
  • Foto #39
  • Foto #40
  • Foto #41
  • Foto #42
  • Foto #43
  • Foto #44
  • Foto #45
  • Foto #46
  • Foto #47
  • Foto #48
  • Foto #49
  • Foto #50
  • Foto #51
  • Foto #52
  • Foto #53
  • Foto #54
  • Foto #55
  • Foto #56
  • Foto #57
  • Foto #58
  • Foto #59
  • Foto #60
  • Foto #61
  • Foto #62
  • Foto #63
  • Foto #64
  • Foto #65
  • Foto #66
  • Foto #67
  • Foto #68
  • Foto #69
  • Foto #70
  • Foto #71
  • Foto #72
  • Foto #73
  • Foto #74
  • Foto #75
  • Foto #76
  • Foto #77
  • Foto #78
  • Foto #79
  • Foto #80
  • Foto #81
  • Foto #82
  • Foto #83
  • Foto #84
  • Foto #85
  • Foto #86
  • Foto #87
  • Foto #88
  • Foto #89
  • Foto #90
  • Foto #91
  • Foto #92
  • Foto #93
  • Foto #94
  • Foto #95
  • Foto #96
  • Foto #97
  • Foto #98
  • Foto #99
  • Foto #100
  • Foto #101
  • Foto #102
  • Foto #103
  • Foto #104
  • Foto #105
  • Foto #106
  • Foto #107
  • Foto #108
Planeta Země
Dnes jsme si povídali o planetě Zemi. Mluvili jsme o tom, jak vznikla, kdo žil na naší planetě první a jak se postupně měnil život a prostředí na planetě. Dále jsme si řekli, co je to vesmír a co se v něm nachází. Také jsme si povídali o Sluneční soustavě a seznámili jsme se s některými  planetami. Děti také určovaly tvar a barvy jednotlivých planet. O některých planetách jsme si četli v knížce "Jedinečná planeta Země". Na závěr jsme si pustili krátkou naučnu pohádku "Byl jednou jeden člověk - Byla jednou jedna Země". Pro děti byla pohádka velice naučná a pro někoho i místy zábavná. 

26. duben 2021

  • Foto #1
  • Foto #2
  • Foto #3
  • Foto #4
  • Foto #5
  • Foto #6
  • Foto #7
  • Foto #8
  • Foto #9
  • Foto #10
  • Foto #11
  • Foto #12
  • Foto #13
  • Foto #14
  • Foto #15
  • Foto #16
  • Foto #17
  • Foto #18
  • Foto #19
  • Foto #20
  • Foto #21
  • Foto #22
  • Foto #23
  • Foto #24
  • Foto #25
  • Foto #26
  • Foto #27
  • Foto #28
  • Foto #29
  • Foto #30
  • Foto #31
  • Foto #32
  • Foto #33
  • Foto #34
  • Foto #35
  • Foto #36
  • Foto #37
  • Foto #38
  • Foto #39
  • Foto #40
  • Foto #41
  • Foto #42
  • Foto #43
  • Foto #44
  • Foto #45
  • Foto #46
  • Foto #47
  • Foto #48
  • Foto #49
  • Foto #50
  • Foto #51
  • Foto #52
  • Foto #53
  • Foto #54
  • Foto #55
  • Foto #56
  • Foto #57
  • Foto #58
  • Foto #59
  • Foto #60
  • Foto #61
  • Foto #62
  • Foto #63
  • Foto #64
  • Foto #65
  • Foto #66
  • Foto #67
  • Foto #68
  • Foto #69
  • Foto #70
  • Foto #71
  • Foto #72
  • Foto #73
  • Foto #74
  • Foto #75
  • Foto #76
Pepíček oslavuje 6.narozeniny :-)
26. duben 2021

  • Foto #1
  • Foto #2
  • Foto #3
  • Foto #4
  • Foto #5
  • Foto #6
  • Foto #7
Jak správně třídit odpad
I dnes jsme mluvili o tom, jak by se měl správně třídit odpad. Zopakovali jsme si, jaké máme druhy kontejnerů a jak jsou kontejnery barevné. Děti si rozdaly papíry, na kterých byly namalované tři základní kontejnery na sklo, plast a papír. Děti měly nejprve určit, jako barvu má kontejner na papír, sklo a nakonec na plasty. Pak si kontejnery vymalovaly. Každé z dětí dostalo leták, ve kterém mělo najít něco, co je vyrobeno ze skla, plastu a papíru. Pak si každý nalezenou věc z letáku vystřihl a nalepil pod kontejner, do kterého patří. 

22. duben 2021

  • Foto #1
  • Foto #2
  • Foto #3
  • Foto #4
  • Foto #5
  • Foto #6
  • Foto #7
  • Foto #8
  • Foto #9
  • Foto #10
  • Foto #11
  • Foto #12
  • Foto #13
  • Foto #14
  • Foto #15
  • Foto #16
  • Foto #17
  • Foto #18
  • Foto #19
  • Foto #20
  • Foto #21
  • Foto #22
  • Foto #23
  • Foto #24
  • Foto #25
  • Foto #26
  • Foto #27
  • Foto #28
  • Foto #29
  • Foto #30
  • Foto #31
  • Foto #32
  • Foto #33
  • Foto #34
  • Foto #35
  • Foto #36
  • Foto #37
  • Foto #38
  • Foto #39
  • Foto #40
  • Foto #41
  • Foto #42
  • Foto #43
  • Foto #44
  • Foto #45
  • Foto #46
  • Foto #47
  • Foto #48
  • Foto #49
  • Foto #50
  • Foto #51
  • Foto #52
  • Foto #53
  • Foto #54
  • Foto #55
  • Foto #56
  • Foto #57
  • Foto #58
  • Foto #59
  • Foto #60
  • Foto #61
  • Foto #62
  • Foto #63
  • Foto #64
  • Foto #65
  • Foto #66
  • Foto #67
  • Foto #68
  • Foto #69
  • Foto #70
  • Foto #71
  • Foto #72
  • Foto #73
  • Foto #74
  • Foto #75
Povolání - popelář
V tomto týdnu už sice probíráme jiné téma než "povolání" a to "třídění odpadu", ale dnešní činnost s tím hodně souvisí. Dnes jsme si povídali o popelářích a o tom, jak by se měl třídit odpad. Nejprve jsme začali ranním cvičením na písničku od Míši Růžičkové - Popeláři. Děti si oblékly reflexní vesty a už jsme sledovali, jak ta Míša tancuje. Holčičky byly ve svém živlu, kluci nejprve váhali, pak se ale přidali :-) Po svačině jsme si povídali o tom, kdo to je pan popelář, co dělá, co při práci používá, jakým jezdí vozem a co se děje, když už má vůz plný odpadků a také jsme mluvili o tom, proč je důležité třídit odpad. Řekli jsme si, jaké jsou kontejnery - jakou mají barvu a co do kterého patří. Také jsme si ukázali, jak vypadá popelářský vůz. K dispozici jsme měli malé barevné kontejnery, ke kterým patřily kartičky, na kterých byly nakreslené obrázky a děti měly uhádnout, co do kterého kontejneru patří. Pouze 2 obrázky nám daly zabrat, jinak to děti perfektně zvládly. Pak jsme si vyzkoušeli roztřídit skutečné odpadky. Udělali jsme si 3 kontejnery - žlutý, modrý, zelený. Děti měly před sebou odpadky z plastu, skla a z papíru. Jejich úkolem bylo vyhodit odpadky do správného kontejneru. A aby to byla ještě větší zábava, po skončení hry jsme dali odpadky do tašky a odnesli jsme je do opravdových kontejnerů. To děti moc bavilo. Děti vytřídily odpadky přesně tam, kam patřily. A jelikož nám zbylo trochu času, vydali jsme se do okolí MŠ hledat další kontejnery. 

20. duben 2021

  • Foto #1
  • Foto #2
  • Foto #3
  • Foto #4
  • Foto #5
  • Foto #6
  • Foto #7
  • Foto #8
  • Foto #9
  • Foto #10
  • Foto #11
  • Foto #12
  • Foto #13
  • Foto #14
  • Foto #15
  • Foto #16
  • Foto #17
  • Foto #18
  • Foto #19
  • Foto #20
  • Foto #21
  • Foto #22
  • Foto #23
  • Foto #24
  • Foto #25
  • Foto #26
  • Foto #27
  • Foto #28
  • Foto #29
  • Foto #30
  • Foto #31
  • Foto #32
  • Foto #33
  • Foto #34
  • Foto #35
  • Foto #36
  • Foto #37
  • Foto #38
  • Foto #39
  • Foto #40
  • Foto #41
  • Foto #42
  • Foto #43
  • Foto #44
  • Foto #45
  • Foto #46
  • Foto #47
  • Foto #48
  • Foto #49
  • Foto #50
  • Foto #51
  • Foto #52
  • Foto #53
  • Foto #54
  • Foto #55
  • Foto #56
  • Foto #57
  • Foto #58
  • Foto #59
  • Foto #60
  • Foto #61
  • Foto #62
  • Foto #63
  • Foto #64
  • Foto #65
  • Foto #66
  • Foto #67
  • Foto #68
  • Foto #69
  • Foto #70
  • Foto #71
  • Foto #72
  • Foto #73
  • Foto #74
  • Foto #75
  • Foto #76
  • Foto #77
  • Foto #78
  • Foto #79
  • Foto #80
  • Foto #81
  • Foto #82
  • Foto #83
  • Foto #84
  • Foto #85
  • Foto #86
  • Foto #87
  • Foto #88
  • Foto #89
  • Foto #90
  • Foto #91
  • Foto #92
  • Foto #93
  • Foto #94
  • Foto #95
  • Foto #96
  • Foto #97
  • Foto #98
  • Foto #99
  • Foto #100
  • Foto #101
  • Foto #102
  • Foto #103
  • Foto #104
  • Foto #105
  • Foto #106
  • Foto #107
  • Foto #108
  • Foto #109
  • Foto #110
  • Foto #111
  • Foto #112
  • Foto #113
  • Foto #114
  • Foto #115
  • Foto #116
  • Foto #117
  • Foto #118
  • Foto #119
  • Foto #120
  • Foto #121
  • Foto #122
  • Foto #123
  • Foto #124
  • Foto #125
  • Foto #126
  • Foto #127
  • Foto #128
  • Foto #129
  • Foto #130
  • Foto #131
  • Foto #132
  • Foto #133
  • Foto #134
  • Foto #135
  • Foto #136
  • Foto #137