TŘÍDNÍ UČITELKY:
  • Mgr. Ivana Kašová - ředitelka
    Mgr. Ivana Kašová
    ředitelka
  • Eva Stuchlíková - učitelka
    Eva Stuchlíková
    učitelka
  • Bc. Adéla Churáčková - učitelka
    Bc. Adéla Churáčková
    učitelka
  • Evženie Borovková - ped. asistentka
    Evženie Borovková
    ped. asistentka

Doporučené činnosti pro děti a jejich rodiče v době karantény

Milí rodiče,
připravily jsme pro vás a pro vaše děti několik námětů ke společným činnostem, které můžete doma plnit. Postupně je budeme doplňovat. Úkoly nejsou povinné, ale budeme rády, když nám je po zakončení karantény přinesete do školky ukázat. Vaše děti se nám určitě s radostí „pochlubí“.

BERUŠKA SEDMITEČNÁ
Beruška má sedm teček, takhle se to říká,
Na travičce u potůčku nahlas někdo vzdychá.
„Co si počnu, nešťastná, já mám teček šest,
Stále si je počítám, nemůžu se splést“.
Berušce co sedí tam, jeden puntík chybí,
že má teček jenom šest, za to se moc stydí.
Přišel brouček veliký, co křídla má jak vlečku,
Černou barvou namaloval, chybějící tečku.
Beruška už nevzdychá, zas radostně lítá,
sedm teček na zádech, každý den spočítá.
 
ÚKOLY NA TÝDEN 16. 3. – 20. 30
  • Naučit se říkanku zpaměti (procvičování paměti)
  • Nakreslíme si na papír 7 teček (asi 2 cm velké) a vystřihneme (procvičení motoriky), můžete na počítání použít i knoflíky, víčka z PET lahví apod.
  • Hrajeme si a počítáme tečky
    • Spočítej všechny tečky, kolik jich je?
    • Udělej to tak, aby jich bylo 6. Kolik teček jsi musel ubrat?
    • Rozděl tečky na dvě části.
    • Kolik jich je v jedné části a kolik v druhé?
    • Kde jich je více a kde méně?
    • Jde to udělat i jinak? (3 a 4, 2 a 5, 1 a 6 aj.)
    • Udělej to tak, aby jich bylo v každé skupině stejně.
    • Vymýšlejte sami různé varianty.
  • Hledáme geometrické tvary ve svém okolí
    • Jaký má tvar ta tečka? (kruhový)
    • Vidíš někde u nás doma také na něčem kruhový tvar? (např. hodiny, dno hrnce …)
    • Máme doma něco, co má tvar čtverce, trojúhelníku, obdélníku? (okno, skříň, stůl…)
    • Který tvar je velký x malý, největší x nejmenší
    • Kterých tvarů je nejvíce?
  • Kde můžeme vidět v přírodě berušky? (povídání o jaru, přírodě, hmyzu, květinách) Můžete k tomu využít různé knihy, časopisy, internet apod.
    • Nakresli obrázek pro berušku, kde by se jí líbilo a dobře bydlelo (jarní louka kde bude beruška a její kamarádi), maminka nebo tatínek ti mohou pomoci.
  • Děti se ve školce učily písničku „Beruško půjč mi jednu tečku“ – najdete jí na této adrese:
  • https://text.radioonline.cz/pisnicky-pro-deti-youtube-i6641/berusko-pujc-mi-jednu-tecku-s305665/
    • Zpívání, tancování, cvičení
  • Další aktivity, které děti velice ocení
    • Čtení dětských pohádkových knih, povídání o přečteném textu (např. O kohoutkovi a slepičce – jaká byla ta slepička, ten kohoutek, za kým šla slepička první prosit o pomoc, za kým potom…, kdo jí pak opravdu pomohl…)
    • Prohlížení encyklopedii, dětských časopisů
    • Kreslení, malování, modelování
    • Hraní her (Člověče nezlob se, Černý Petr…)
    • Společné činnosti (uklízení, vaření, cvičení…)
    • Vycházky do přírody, pozorování přírody, povídání
Snažte se o vytvoření klidného a pohodového prostředí, protože stres a napětí se přenáší na děti a vyvolává v nich neklid, který vede ke vztekání a k „nežádoucím aktivitám“.
 
I přes nesnáze, se kterými se všichni musíme nyní potýkat, vám všem přejeme, abyste využili tento čas a společné chvíle s vašimi dětmi si užili příjemně. Těšíme se, až se zase ve zdraví sejdeme ve školce a budeme si všichni společně užívat jara.
 
DOPORUČENÉ ČINNOSTI PŘI KARANTÉNĚ
Vzhledem k tomu jaká je situace připravila jsem pro vás básníčku ve které se snažíme říci vše.
MÁME PRO VÁS INFO K MÁNÍ-
O PŘEDŠKOLNÍM VZDĚLÁVÁNÍ!!!!
Mámo,táto,dětí,básnička k vám letí.
Když je školka zavřená,co to pro nás znamená?
Pro nejmenší tříleťáky,užívat si hlavně hračky,
pro prostřední kluky,holky-hračky dejte občas z ruky,
sedněte si ke stolku,vezměte si pastelku.
Prosíme bez nadsázky,pošlete nám obrázky.
A jak?Přece mailem v příloze,ať je máme v záloze.
A ať velcí předškoláci,ti už mají větší práci.
Každý týden to se ví,úkol se tam objeví.
Mámo,táto koukněte,z webu úkol stáhněte.
Neberte to z povinnosti,jak se může zdát,
můžete si místo toho s dětmi povídat.
Přejeme všem hlavně zdraví,ať se brzy sejdeme .
Chybíte nám to nám věřte,kdyby něco,píšeme!!!!!!!!
PS:Posílejte obrázky,co jste namalovaly nebo vypracovaly,posílejte fotky jak trávíte chvíle v karanténě ,jak si užíváte a jak nosíte roušky.Udělají nám opravdu velkou radost.A až bude vše tak,jak má být,uspořádáme si z nich výstavu.
Obrázky nebo fotky posílejte na  e mail: Stuchlikova8@seznam.cz
Vaše paní učitelky
1.Povídání s dětmi o stávající situaci
Dbejte na hygienu,používání papírových kapesníčků,časté mytí rukou.Nesahejte si venku na obličej ani do očí,hned si umýt ruce.vysvětlit dětem přiměřeně jejich věku proč nemůžou do školky,jaká je situace.
 
A co roušky nosíte?já vám tady napíšu básničku,kterou se s maminkou,tatínkem můžete naučit a třeba vám usnadní si na ní zvyknout.
básnička k nošení roušek
Dvě gumičky za má ouška
nosík teď mi schová rouška.
Mám zakrytou i pusinku,
stále vidím na maminku.
Smějí se jí očka,
v roušce je teď kočka.
Když kráčíme společně,
můžem dýchat bezpečně.
Nosík vždy schovaný mám,
očkama se usmívám.
Poslyšte dospělý i děti!!
Roušky teďka letí!!
Děláme to pro babičku,
pro dědečka i tetičku.
Rouškou druhé ochráníme
a brzy se snad uvidíme.
Pošlete nám také fotky ,jak vám roušky sluší.Moc se těšíme!!!!!!!!
 
2.Cvičení
Můžete si s dětmi udělat každý den krátkou rozcvičku na celkové protažení těla a zdravotní cviky.
3.básnička na procvičení prstů a rukou
Už se těšíme na sluníčko,tak se na něj aspoň trošičku zahrajeme.
SLUNÍČKO SE ROZSVÍTILO
(zvedneme ruce a roztáhneme prstíky)
DO MRÁČKŮ SE SCHOVALO
(dáme ruce v pěst)
ROZSVÍTILO,SCHOVALO,ROZSVÍTILO,SCHOVALO
(střídání dlaň,pěst,dlaň,pěst..)
AŽ SE CELÉ ZNAVILO
(dáme ruce dolů a prsty vyklepeme)
PAK SE PŘIHNAL VELKÝ MRAK
(velké kruhy oběma pažemi)
ZAČALO Z NĚJ PRŠET - TAK
(dělat prsty deštík)
FOUKALO A PRŠELO
(foukáme a děláme prsty déšť)
AŽ TO VŠECHNO PŘESTALO
(uvolnění rukou)
ZAS VYSVITLO SLUNÍČKO
(prsty roztáhnout)
ZAHŘÁLO NÁM TĚLÍČKO)
(saháme si na tělo)
3.Rozvoj fantazie a představivosti
S dětmi si můžete vyrobit ten náš zlobivý vir co nás všechny tak moc trápí,kvůli kterému nemůžeme chodit do školky a maminky a tatínkové do práce.
Můžete zvolit více variant.

a) budete potřebovat barvu,tuž a brčko.Dáte si barvu na papír a děti brčkem rozfoukají.Mužete dozdobit
b)můžete namalovat barvami a dozdobit.
c)můžete vyrobit z papíru,ruliček zaleží jen na vás.
4.rytmizace,vytleskávání ,počáteční písmeno a to slov které jsme ve vyprávění s dětmi použili (desinfekce,umyvadlo,rouška,karanténa,mýdlo,kapesník,vir,bakterie


Hodně si s dětmi povídejte,některé děti mohou mít strach,protože nechápou co se děje.Čtěte hodně pohádky.Na naše téma v tomto týdnu si můžete přečíst pohádku pokud doma máte MACH A ŠEBESTOVÁ a to díl KROPÁČEK MÁ ANGÍNU.
Povídání o obsahu,aby děti svými slovy převyprávěly obsah příběhu.
Nebo se můžete podívat na youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=oxVZKf2oPz0
5.Najděte si pár obrázků virů ,které si můžete vytisknout ,rozstříhat na několik částí a skládat jako puzzle.
 
6. Matematika
-Počítejte do deseti,ukazujte čísla názorně -na věcech ,kostkách,prstech,počítadle
-aby děti uměly určit počet kde je víc,kde je míň
- stavějte z kostech komíny,který je větší,menší,nejmenší,
upevňovat pojmy úzký-široký,dlouhý-krátký,nízký - vysoký
- procvičovat stále barvy hra" Pan čáp ztratil čepičku"
-procvičovat geometrické tvary
 

ÚKOLY NA TÝDEN 30. 3. - 3. 4.

Pondělí 30. 3.
- výroba jarní/Velikonoční dekorace na okna
Co budete potřebovat: barvené papíry, kancelářské papíry, lepidlo, tužku, nůžky, izolepu
S dětmi si ozdobte okna, skříň, dveře nebo pouze vytvořte jarní či Velikonoční dekorace dle Vaší fantazie.
Návod na berušku, šneka a tulipán naleznete zde: https://mamadodeste.cz/vyrabime-doma-jarni-dekorace-na-okna-pro-batolata/

Úterý 31. 3.
- báseň s pohybem
Jaro
Podívej se támhle v trávě,
(dřep, rozhlížet se)
kytička vyrostla právě.
z dřepu do stoje)
Čechrá si zelenou sukýnku,
(stoj snožmo, ruce v bok, kroutit zadečkem)
protahuje si barevnou hlavinku.
(stoj roznožmo, opatrně naklánět hlavu)
K sluníčku lístky natahuje,
(stoj roznožmo, ruce natahovat nad hlavou)
ještě se ospale protahuje,
(stoj roznožmo, ruce natahovat nad hlavou)
Na louce není jediná,
(stoj snožmo, hlavou „NE“)
protože jaro už začíná.
(stoj snožmo, ruce dělají velká kola před tělem)
 
Středa 1. 4.
- opakování básně Jaro
- tvoření tajemného obrázku
Co budete potřebovat: bílý papír, mléko, sklenička, štětec, pečící papír, žehlička
Po zopakování básně, nechte dítě vybrat jednu věc, která se v básni vyskytuje např. kytička, sluníčko, sukýnka, louka.   
Pomocí štětce a mléka vybranou věc namaluje na papír. POZOR na správné držení štětce! Obrázek nechte uschnout.
Poté vložte do přehnutého pečícího papíru a přejeďte rozehřátou žehličkou.
Celý návod a další nápady na tvoření naleznete zde: http://www.sikovny-cvrcek.cz/tajemne-obrazky-i-mleko-a-zehlicka 

Čtvrtek 2. 4.
- pracovní list
Co budete potřebovat: pracovní list, nůžky, lepidlo

http://vytvarna-vychova.cz/wp-content/uploads/2016/01/D%C3%A1rky-pro-zv%C3%AD%C5%99%C3%A1tka.jpg
POZOR na správné držení a zacházení s nůžkami! 

Pátek 3. 4.
- domácí vulkán
Co budete potřebovat: skleněnou lahev či PET lahev, Lego DUPLO či jinou stavebnici, ocet, saponát, jedlá soda
Prázdnou lahev obestavte stavebnicí, do 1/3 lahve nalijte ocet s třemi lžícemi saponátu a směs nalijte do lahve
uprostřed stavebnice, poté přidejte dvě lžíce jedné sody
Celý návod a další nápady na tvoření naleznete zde: https://mklife.cz/den-1-kdyz-vulkan-chrli-darky/?fbclid=IwAR1CJQ1yMCPAIrVswRw4kFsx3ORrguztxDMSd3hZgOz8ZLTQgSs57feCjlA
Popište dětem, jak v přírodě sopky fungují a kde se nacházejí. Můžete využít obrázky v knihách či na internetu.
 
Nápady na společné hry:
- Samá voda/Přihořívá…HOŘÍ! - hledání schovaného předmětu
- Pan čáp ztratil čepičku, jakou měla barvičku?...
- Kimova hra - procvičování zrakové paměti
- smyslové hry - poznávání předmětů hmatem, poznávání ovoce poslepu


 ÚKOLY NA TÝDEN 13.4. - 17.4.
Krásný týden milé děti a rodiče,
tento týden jsme pro vás pripravily téma "DOMÁCÍ ZVÍŘATA  A JEJICH MLÁĎATA".Snažte se naučit se rozpoznávat domácí zvířata a jjich mládáta a hlavně je správně pojmenovat s tím mají děti velké problémy.Jinak nám můžete posílat fotky jak se máte,jak trávíte dny v karanténě,jak jste prožili Velikonoce a jak plníte úkoly.Moc vás vaše obrázky a fotky potěší.Posílejte na email Stuchlikova8@seznam.cz.Mějte se krásně.
Nabízené činnosti :
stříhání papíru dle vyznačené linie a jeho opětovné složení
skládání puzzle na téma domácí zvířata
seznamování se s novými písněmi o zvířatech:
Štěně Matěj, Na procházce včera v neděli, Kočka leze dírou, Skákal pes, Koupím já si koně vraný, Běžela ovečka, Halí, belí, Když jsem já sloužil, Krávy, krávy, Pásla ovečky, Berany, berany, duc,Když jsem já sloužil
P. Jurkovič: Náš kohoutek kokrhá, Chodí kvočna po dvoře, Psí kusy
hudba: V. Ptáček, text: I. Janík: Chundelatý, strakatý
hudba: E. Hradecký, text: J. Balík: Co by koza netrkala
P. Novák: Nejsme přece čuňata,Pásla husy pode mlýnem, Hajha, husy, Maličká su, Když jsem husy pásala


poznávání slabik:
vytleskávání slov - rozklad na slabiky, využití obrázků
práce s pracovními listy:
vybarvování obrázku s cílem nepřetahovat
omalovánky domácích zvířat
hledání stejných párů obrázků živočichů
orientace vprostoru - správné pojmenování pomocí předložek v, před, vedle, do, na, pod, za (námět Pejsek a bouda)
určování zvířecích stop
přiřazování živočicha k potravě, kterou se živí
správné určení a pojmenování mláděte daného živočicha
čtení knížky na pokračování - E. Petiška: Pohádkový dědeček (příběhy o pejskovi)
artefiletika - Zvířátko, které mám rád - kresbou zachycujeme pocity a sny; z knihy V. Slavíkové Dívej se, tvoř a povídej!
poznávání přísloví a rčení - Kdo chce psa bít, hůl si najde a Pes, který štěká, nekouše - z knihy P. Kukala Říkejme si přísloví
hádání hádanek, tvoření hádanek dětmi - Z. Pospíšilová: Hádám, hádáš, hádáme
vysvětlování rozdílu mezi pohádkou rýmovanou a vyprávěnou - F. Hrubín: Kuřátko a obilí, Jak dědeček měnil z knihy M. Černíka První pohádky, O kohoutkovi a slepičce,O neposlušných kůzlátkách:

Neposlušná kůzlátka
V jedné chaloupce žila koza se svými kůzlátky. Jednoho rána šla koza jako obvykle na pastvu. Když odcházela, varovala malá kůzlátka: „Kůzlátka, děťátka, já jdu na pastvu, abych měla pro vás mlíčko, ale vy buďte hodná a nikomu neotevírejte. Mohl by přijít vlk a všechny vás sežrat.“
Za okny ale kozu slyšel vlk a rozhodl se, že na kůzlátka vyzraje a sežere je. Proto počkal, až koza odejde a potom zaťukal na dveře. „Kůzlátka, děťátka, otevřete mi vrátka. Ve vemínku mlíčko nesu, v hubě voděnku a na rohách travičku.“
Kůzlátka už už chtěla otevřít, ale nejmladší se ozvalo: „Ne, ty nejsi naše maminka, ty jsi zlý vlk. Naše maminka má hlásek jako konipásek, ty máš hluboký a hrubý hlas.“
Vlk tedy odešel s nepořízenou. Šel ke kováři a nechal si jazyk upilovat. Poté se vrátil k chaloupce a volal jemným hláskem: „Kůzlátka, děťátka, otevřete mi vrátka. Ve vemínku mlíčko nesu, v hubě voděnku a na rohách travičku.“ Kůzlátka mu chtěla otevřít, ale nejmladší zvolalo: „Ukaž nám přes dveře svou nohu, ať poznáme, jestli jsi skutečně naše maminka.“ Vlk ukázal svou nohu a nejmladší řeklo: „Ne, ty nejsi naše maminka. Ty jsi zlý vlk, naše maminka má běloučkou nožku.“
Vlk tedy opět odešel. Tentokrát rovnou k pekaři, aby mu zasypal packy bílou moukou. Poté se vrátil zpět k chaloupce.
„Kůzlátka, děťátka, otevřete mi vrátka. Ve vemínku mlíčko nesu, v hubě voděnku a na rohách travičku.“ Kůzlátka uvažovala: „Hlásek má jako maminka i nohu má bílou jako naše maminka ale…“ „Ukaž nám ještě ocas.“ Vlk ukázal ocas a nejmladší kůzlátko zvolalo. „Ne, ty nejsi naše maminka, ty jsi zlý vlk. Naše maminka má malý ocásek, ne takhle velký a huňatý jako ty. Vlk tedy běžel k tesaři, kde si nechal ocas useknout a přišel znovu k chaloupce. „Kůzlátka, děťátka, otevřete mi vrátka. Ve vemínku mlíčko nesu, v hubě voděnku a na rohách travičku.“ Kůzlátka si opět nechala ukázat nohu i ocas, ale zdálo se jim, že je to skutečně jejich maminka, a tak otevřela.
Jenže vlk skočil do dveří a všechny je sežral. Jen to nejmenší se stačilo schovat do kamen. Poté se šel vlk napít k rybníku a tam usnul. Odpoledne přišla domů koza. Volala svá kůzlátka, ale vylezlo jen to malé vystrašené a hned vyprávělo mamince, co se přihodilo.
Ta neváhala ani chviličku, běžela k rybníku, kde ještě vlk ležel, a tam mu svými rohy rozpárala břicho. Vyskočila kůzlátka a společně s maminkou se radovala, že jsou zachráněna. Od té doby kůzlátka svou maminku poslouchají a nikomu neotevírají.

Zdroj: http://www.predskolaci.cz/neposlusna-kuzlatka/243#more-243
poslech krátkého příběhu - samostatné vypravování, dotváření různých konců příběhu; Štěně, Jak šla štěňátka hledat sluníčko
přirovnávání - charakteristika zvířat:
Mlaská u jídla jako... prasátko
Chodí zmoklá jako... slepice
Drápe jako... kočka
Ten je silný jako... kůň

tvoření zdrobnělin a rytmizace tleskáním slov (slepice - slepička)
doplňování zvuků do říkadla, rýmování:
Pejsek ......... do daleka
Kráva ........., až to hučí
Slípka ......... na sedláka
Ovce .......... ovčí řečí
Kozlík ........., že je větší,
Kočka ........., sova ......
Prase ........., jen to kvičí
Oslík .......... na oslíka
seznamování se s geometrickými tvary - Zvířecí dům
„Pohybové pexeso" - ztvárnění zvířat
VV zvířecí masky a malá zvířátka na prsty - práce s papírem
kresba zvířecí postavy dle říkadla:

Čuník
Tunel uděláme,
kolo do něj dáme,
malou misku od maminky
a na misku dvě rozinky.
Dvě kuličky místo očí,
ať se hlava koukat učí.
Velké uši přilepíme -
a kopýtka dokreslíme,
pak ocásek nahoře:
čuník stojí na dvoře.
 
Kuřátko
Nakreslíme vajíčko,
žluté jako sluníčko.
Přidáme dvě nožíčky
a k nim malé prstíčky,
ještě žlutou kuličku,
jako ptačí hlavičku,
očko, malý zobáček
pak nasypem máček,
zobej na dvorečku,
kuřátko - drobečku!
 
Kačenka
Zhoupneme se do vysoka,
do daleka, do široka.
Navrch dáme kouličku
s velkou tečkou a lžičku.
Ještě velkou kličku,
k té přidáme špičku.
Na vodu to posadíme -
a kačenku namočíme!

pohybové ztvárnění lidových písní o zvířatech, např. Můj koníčku!, Kočka leze dírou, Kuřátka
uspořádání - dvojice obrázků - Kde zvířátka bydlí
Pohybové a smyslové hry
PH Všechno lítá , co peří má - upevňování pojmenování pro domácí zvířata
PH Na domácí zvířátka - děti znázorňují pohybem a zvukem zvíře z obrázku
PH Kdo promluvil - děti sedí na židličkách v kruhu, jedno dítě má zavázané oči, chodí uprostřed, učitelka se dotkne jednoho dítěte se smluveným heslem - to dělá zvuk daného domácího zvířete, úkolem dítěte se zavázanýma očima je uhodnout, kdo promluvil a jaké zvíře představuje
PH Hledám svou maminku - děti mají rozdané obrázky s domácími zvířaty, na slova „hledej svou maminku" vydávají zvuky daného zvířete a seskupují se do skupin
 
PH Ovečky:
Povím vám pohádku, (chůze v mírném podřepu v rytmu)
nebude dlouhá,
jak vodil na pastvu (uvolněný předklon, paže visí volně)
ovečky slouha.
Bělounké ovečky (děti se řadí do zástupu)
pěkně šly v řádce,
až přišly k uzounké
dřevěné lávce.
Teď chvíli počkáme, (klek, sed stranou)
to jinak nejde, (zvolna se pokládají na zem, leh)
až jedna po druhé
ovečka přejde.
 
PH na pejska:
Rozcvička Pejsek
Cvičení pro předškoláky, Domácí zvířata a jejich mláďata
Vložit komentář »
Obrázky: 12
Mírný stoj rozkročný, skrčit upažmo, upažit.
Mot. Pejsek se po ránu protahuje.
Vzpor klečmo – vyhrbit páteř, prohnout páteř.
Mot. Pejsek uviděl kočku (vyhrbit), kočka utekla (prohnout).
Vzpor stojmo, ručkujeme dopředu a zpět.
Mot. Pejsek zkouší jak má silné packy.
Vzpor klečmo, pravou skrčit a zanožit. To samé s levou.
Mot. Pejsek si protahuje zadní packy.
Leh, nohy pokrčíme, zvedneme pánev a položíme.
Mot. Pejsek jde kolem mostu.
Stoj mírně rozkročný, poskoky na místě.
Mot. Pejsek se raduje.
Sed skřižmo, nosem nádech, ústy výdech na hlásku „A“, při výdechu se pěstmi bijeme na hrudi. Mot. Prší.
Sed snožmo, propnout špičky, vztyčit špičky.
Mot. Pejsek procvičuje ťapky.
Zdroj: http://www.predskolaci.cz/category/jaro/domaci-zvirata-a-jejich-mladata

Tichá pošta - posílání slova šeptem v kruhu od jednoho ke druhému (jméno domácího zvířete)
PH Sbíráme vajíčka - děti mají dvě vařečky a pomocí nich nosí míčky představující vajíčka do určené ošatky
PH Kohoutek a slepička - hospodáři krmí slepice a kohouty zrníčky - hod vrchním obloukem papírovou koulí do vymezeného prostoru
PH Kravičky jdou na pastvu - zdolávání překážkové dráhy
PH Na kvočnu a kuřátka - honička s pravidly, děti představují kuřátka, která se mohou schovat do kurníku (obruče)
PH Kolik je zvířátek - děti tvoří podle daného počtu zvířat na obrázku skupiny o stejném počtu jedinců, jako je na obrázku
PH Kohout, slepice, kuřata - děti mají zavázané oči, hledají se po zvuku, který vydávají (zvuky zvířat
na závěr se můžete naučit skládanku pejska:
 
ÚKOLY NA TÝDEN 20. - 24. 4  

Pondělí 20. 4.  
- povídejte si o tom, co vidíte na obrázku
- najděte a pojmenujte dopravní prostředky 

https://static.booktook.cz/files/photos/w/8/8e3fe2ca62c23e5b0270264dcd8e76291e0d0bc3.jpg?v=2

Úterý 21. 4.
- naučte se s dětmi báseň o semaforu
- vysvětlete si, co nám barvy na semaforu přikazují
Semafor
Co máš dělat na červenou,
když se auta kolem ženou?
Na chodníku klidně stát,
v jízdní dráhu nevbíhat.
Co znamená tahle změna,
když je žlutá rozsvícená?
Připrav se a pozor dej,
čekej nikam nespěchej.
A když svítí zelená,
co to děti znamená?
Malí jako velicí,
všichni přejdou silnici.  

Středa 22. 4.
- naučte se, co jaká značka znamená, co nám přikazuje popřípadě zakazuje a jak se podle nich mají účastníci provozu zachovat 
- postavte si doma silnici z kostek nebo lega a nasimulujte dopravní situace 

https://www.autoweb.cz/wp-content/uploads/2018/01/titulka-dani-prednosti-v-jizde-stopka-rozdily-a-dotazy-k-nim-1100x618.png 

https://autobible.euro.cz/wp-content/uploads/2017/05/dopravni-znacka-dej-prednost-v-jizde.jpg


https://autobible.euro.cz/wp-content/uploads/2017/05/dopravni-znacka-hlavni-pozemni-komunikace-1024x683.jpg


https://www.piktogramy-reklamni-predmety.cz/104/zakaz-vjezdu-dopravni-znaceni.jpg

https://www.happyend.cz/CMSPages/GetFile.aspx?guid=00ad8b65-7c54-477e-938d-4fb913051220

Čtvrtek 23. 4.
- pracovní list
Co budete potřebovat: pracovní list, nůžky, lepidlo, pastelky

https://i.pinimg.com/originals/08/43/c6/0843c68a0bf962a89e9d1495edd854ca.jpg
POZOR na správné držení a zacházení s nůžkami!
 
Pátek 24. 4.
- výlet do města
- pozorujte dopravní situace, chování všech účastníků provozu (auta si dávají přednost, na přechodu se rozhlédnout)
- připomínejte si jaké musíme dodržovat povinnosti a jaká platí pravidla (jezdí se na pravé straně, dopravní značky, přecházíme na přechodu, připoutání v autě, helma na kole)
- upozorňujte na nebezpečí, které nám na silnicích hrozí, na která si musíme dávat pozor (nezodpovědní řidiči, zvířata, špatný stav silnic)
- vyhledejte ve svém okolí semafor, železniční přejezd, přechod pro chodce, dopravní značky 

Nápady na společné hry:
- Semafor: z barevného papíru si vyrobte semafor (vystřihněte červený, žlutý a zelený kruh), při zvednutí určité barvy dítě plní povely, podle domluvených pravidel např. červená - sednou na bobek, žlutá - stoupnout, zelená - dát ruce nad hlavu 
- další nápady na společné hry na téma doprava najdete zde: http://www.dopravnialarm.cz/media/file/ms-metodika-dopravni-vychovy-v-predskolnim-veku-d

 DOPORUČENÉ ČINNOSTI V TÝDNU OD 27.4. - 1.5.

"RADILY SE RADILY,JAK BY NEJVÍC ŘÁDILY"
Tento týden se zaměříme na období,které je typické pro konec dubna a začátek května.Letos k situaci,která je se asi pálení čarodejnic ani stavění májky konat nebude.Tak si to alespoň připomeneme.
Řečová činnosti:
- Hned v úvodu si s dětmi můžete popovídat o tom čarodejnicích ,kdo to             je,co všechno umí,kde se s ní můžeme setkat,jak jí poznáme (charakteristika postavy - vzhled,postava,obličej,oblečení,doplňky,její vlastnosti a schopnosti)
- vedení dětí k dialogu"Co by si vykouzlily ,kdyby uměly čarovat?"
- vymyšlení synonym k pojmu ČARODEJNICE (př.ježibaba,babajaga kouzelnice,čarodějka,babizna....)
- vymýšlení jmen pro čarodějnici podle vlastností,povahy,schopností..
př.Berta,Kanimůra,Lára Fára......
- rozhovory o čarodejnicích v jakých pohádkách se s nimi můžou setkat nebo setkaly ( př.Perníková chaloupka,Dívka na koštěti,Malá mořská víla,Malá čarodejnice,Mrazík.....) a samozřejmě si nějakou pohádku přečtěte nebo se společně na ní podívejte.
- znáte i pomocníky čarodejníc? (pavouk,kocour,havran,sova,netopýr...)

Smyslové a didaktické činnosti:
- "pomíchané předměty" třídění předmětů podle barvy,tvaru,velikosti... 
- hledání ingrediencí a pro čarodějku - rozlišování chutí,vůní,využití koření a dětských pochoutek
- můžete si s dětmi udělat jednoduché kouzlo
  foto budete mít ve fotogalerii společně s pracovními listy.
 

Můžete si zacvičit a procvičit si páteř s čarodejnickými pomocníky
ČARODĚJKY! JE NÁŠ DEN, OPRAŠTE KOŠTĚ A POJĎTE VEN 
POMOCNÍCI ČARODĚJNIC
Kocour      Kocour leze z díry,
                 natahuje kníry.
                 Pokud přijdou myši k nám,         - pěst a vystrkovat prsty postupně
                 hned je všechny pochytám.
PH "Na vrabce a kocoura." - vrabci mají hnízda, kocour spí.
Vrabci poskakují. Kocour se probudí, zamňouká a chytá vrabce, kteří se vracejí do hnízd.
Když se kocour hrbí,                             Když se kocour hrbí,
¨cení bílé zuby.                                    drápky prý ho svrbí.
Když se kocour narovná,                       Když se kocur napřímí,
tak se hádka urovná.                             tváří se jak nevinný.
Cíl: Procvičení hrudní páteře.
Děti jsou ve vzporu klečmo.
1. a 2. verš - vyhrbit, vysadit lopatky, halvu složit na bříško (kočičí hřbet). Paže jsou napnuté opřené o dlaně, zadeček dosedá na paty.
3. a 4. verš - páteř se napřimuje, protáhne se, halva se zvedá vzhůru, váha se částečně přenáší na napnuté paže.
 
Havran       Na nádraží v rychlíkuz
                 havran skákal na kliku
                 Vůbec nechtěl domů
                 do koruny stromů.
PH Na havrana
Kruh - uvnitř havran - děti mají předpaženo, před havranem musí uhnout. Koho "klovne" do předpažené paže, je havran. Pozor, pozor dejte, ruce uhýbejte, kdo rukama neuhne, havran mu je uklovne.
 
Had       Hade, hade mourovatej,
             máš ocásek jedovatej.
Chůze v zástupu, děti se mohou držet za kruhy.
Ať si každý zahádá,                            Ať si každý zahádá
co je tohle za hada.                           co je tohle za hada.
Ne, to nejsou třesky plesky,               Ne, to nejsou povídačky,
má sto očí a v nich blesky.                 není to had za dvě kačky,
Tisíc zubů, spoustu hlav,                   má sto nohou, spoustu halv,
uteč honem, je-li kam.                       uteč, kdo chceš zůstat zdráv.
Cíl: Cvičení klusu.
Děti jsou v zástupu a drží se za ruce. Celý zástup se dává do pohybu a podle prvního dítěte běží, dělá smyčky, zákruty.
 
Had
Účinek: Procvičení krční páteře, působí na hrudní páteř, vyrovnává hrudní kyfózu (kulatá záda). Vhodné pro astmatiky.
1. Leh na břiše, podepřeme se o předloktí, uchopíme se za lokty. Hlavu položíme na pravou klíční kost a s nádechem posouváme až k rameni. S výdechem zpět. Stejně vlevo.
2. S nádechem skloníme halvu do předklonu a s výdechem zpět.
 
Kouzelný had
Cíl: Vnímání pohyblivosti páteře.
Každé dítě dostane lano (kouzelného hada).
Děti si s lanem vyzkouší různé tvary a ukládají se vedel pokud možno do stejné polohy.
 
Chřesrýš
Cíl: Posilování hýžďových svalů.
Co je chřestýš? Čím je zajímavý?
Zkusíme si na chřestýše zahrát. Chřestýš zvedá ocásek, zachrastí jím (možný zvukový doprovod) a opět ho položí.
Leh an břiše, paže pokrčit, dlaněmi podložit pánev. Stáhnout hýžďové a břišní svaly, zanožit pravou nohu, výdrž, s výdechem zpět. Totéž druhou nohou.
 
Zaklínání hada
Cíl: Pohyblivost hrudní páteře.
Dvě děti se posadí proti sobě. Jedno dítě hraje zaklínače hadů a druhé hada.
Oba spí a páteř stáčejí dopředu. Jakmile zazní hudba, oba procitnou a narovnají se. Zaklínač hadů mu rukama předvádí pohyby: stočit se, napřímit, ohnout, otočit do strany, kroutit se.
Zaklínač hadů může zaklínat celou skupinu hadů.
 
Kobra 2.
Účinek: Posiluje zádové svaly, působí proti sklolióze a kyfóze. Mírní zlost a hněv a napomáhá odstraňovat pocit méněcennosti.
Leh na břiše, ruce natažené dozadu podél těla. Čelo opřeme o zem. S nádechem postupně zdviháme halvu, ramena, trup a paže. S výdechem zpět. 3x
 
Kobra
Účinek: Cvik udržuje v rovnováze šlachy, energetizované šlachy působí na koordinaci ruky/očí. Můžeme pak lépe psát i myslet.
Leh na břiše, ruce spočívají dlaněmi na zemi pod rameny, nohy jsou natažené. Při nádechu úplně pomalu zvedáme hlavu nahoru co nejvíce to jde a díváme se na strop. Nyní vytahujeme trup nahoru pomocí ramenních a zádových svalů. Pažemi podepíráme trup. S výdechem klesáme na podložku.
 
Pavouk
Pavouk utká osnovu,
potom vlákno s vláknem spojí.
Že se právě chystá k boji,
uvěřit mu nemohu.
Leh na zádech, kolena přitáhneme k bříšku, chytíme se za prsty u nohou. Pak rukama roztáhneme chodidla od sebe a roznožíme i pokrčené nohy.
 
Hra s klubíčkem. Děti v kruhu si posílají klubíčko a vytvoří pavučinu.
 
Sova
Na modřínu sova sedí,
kouká vážně dolů,
vidí, jak tam lišák s liškou
kráčí pružně spolu.
                                             Povídala paní sova,
                                             že říká jen moudrá slova.
                                             Je prý velmi pracovitá,
                                              když vy spíte, ona lítá.
                                              Houká, houká, hlídá les,
                                              laně, srnky i ten vřes.
Sed skrčmo zkřižný, ruce v týl. Otáčení vlevo a vpravo.
Sova
Účinek: Uvolňuje tamenní svalstvo a posiluje tím plicní energii. Aktivuje se dýchání stejně jako míšní tekutina, energie očí a uší. Z toho plyne zlepšení myšlení a paměti. Cvičení nás naladí přátelsky vůči ostatním, je vhodné k odbourání stresu.
Čtyřmi prsty pravé ruky obejmeme horní trapézový sval na levé straně těla jemně ho stlačíme k sobě.
Nádech a s výdechem otočíme hlavu doleva a díváme se dozadu jako sova. S nádechem otočíme halvu dopředu. S výdechem otočíme hlavu doprava a s nádechem dopředu. s dalším výdechem dáme hlavu k hrudi a cítíme protahování šíjových svalů.
Ještě jednou zopakujeme a provedeme i na druhou stanu.
 
Žába
Žába chodit neumí,                         - 4 celé poskoky,
žába jenom skáče.
Vrabec žábu naučí                          - ruce v týl, 4 poskoky snožmo,
létat jako ptáče.
Žába mluvit neumí,
žába jenom kuňká.
Kdo si s žábou rozumí,
ten je taky kuňka.                            stejně.
 
Šalvěj
Účinek: taneční pohyby paží do stran ve stoji rozkročném.
Vítr věje do šlavěje,
a tak se chvěje,
pěje
na větrnou věžičku
tichou písničku.
                                                 Foukej, vánku,
                                                 do červánků,
                                                 foukej květům
                                                 do volánků.
                                                 Foukej, větře, jen si věj,
                                                 zahraj na šalvěj.
- Při procházkách a pobytu venku na zahradě,na louce,v lese můžete s dětmi poznávat a hledat léčivé byliny ,které čarodejnice rady použivají při vaření různých čarodějných léčivých lektvarů.
 
Naučte se říkanku vyberte si jednu jaká se vám líbí
Čáry, máry, okolo páry,
čarovala rybička, aby byla chybička,
čaroval rak, aby bylo tak.

Támhle je černej dům.
Co v tom domě?
Černá paní.
Co tam vaří?
Černou kaši.
Čím ji mastí?
Kolomastí.
Čím ji bere?
Lopatou, má palici chlupatou.

Hade, hade, mourovatej,
máš ocásek jedovatej.
Netopýr, poleť blíž,
jsi-li žába nebo myš?
Příšera je divné zvíře,
co si samo uši líže.
Chodí lesem sem a tam,
žere lidi ham, ham, ham.

Vyrobte si s dětmi jednoduchého pomocníka čarodejnice
viz.obrázek ve fotogalerii


 
Nebo samotnou čarodejnici
viz.obrázek ve fotogalerii
 


přidávám i pár pracovních listů
viz.obrázek ve fotogalerii
 
 
Najděte 5 rozdílů
viz.obrázek ve fotogalerii

ÚKOLY NA TÝDEN 4. - 8. 5 
Pondělí 4. 5. 
- nakresli pastelkami svoji maminku
- nezapomeň na všechny části obličeje (2 oči, 2 uši, ústa, nos), části těla (2 ruce, 10 prstů na rukou, 2 nohy, trup, krk, chodidla)
- Jaké má maminka vlasy?
- Co maminka ráda nosí za oblečení?
- Jakou barvu mají maminky oči?
- Co maminka nejraději dělá?  

Úterý 5. 5.
- naučte se s dětmi báseň
- sestav maminku z kamínků, které nasbíráš venku
- namaluj maminku do písku na pískovišti, popřípadě doma můžeš kreslit do mouky
Dopísky do písku
Píšu
píšu do písku
tisíc dopísků.
Skládám krásnou maminku
z oblázků a kamínků.
Moje mámo ze všech maminek
to máš k svátku
tečka kamínek.
(Rok v mateřské škole 2011, str. 148)
 
Středa 6. 5.
- společné vaření/pečení
- dávejte dítěti jednoduché úkoly, přiměřeného věku, snažte se jej zapojit do co největšího počtu činností
- dovolte dětem ochutnávat
- popisujte, co právě děláte
- nebojte se chyb
- nože ukládejte mimo dosah dětí
Pizza
Nechat děti, aby si pizzu obložily podle svých představ


ČINNOSTI V OBDOBÍ KARANTÉNY NA TÝDEN 11.5 - 15.5.

JARO NA LOUCE

Výtvarné a pracovní cinnosti

VV: Berušky ze skořápek ořechů


pomůcky: červená a černá tempera, štětce, skořápky od ořechů, šablona těla berušky (z tvrdého černého papíru)
práci rozdělíme do 2 dní v rámci ranních her
1. den: nabarvení červenou barvou krovek berušky
2. den: malba teček a hlavičky (ukázka+ přilepení papírového těla)
3. den: výstava na nástěnce (lepíme na zelenou travičku)
 

VV: Motýl

pomůcky: šablona motýla, černé, hnědé voskovky; vodové barvy, štětce, voda
technika: kresba kombinovaná malbou akvarelem
nejprve vybarvíme voskovkou tělo motýlka
polemizujeme, jakou barvu mají motýli (ne černou, hnědou,.)
vše necháme na tvořivosti dětí
 

PV: Čím se živí housenky?

pomůcky: 6 stejných litů javoru (2 stejně barvy x 3)
 každý druh housenky se živí jiným druhem listů a podle toho se jmenují
můžeme říci pro příklad jména některých motýlů+obrázky
(babočka bodláková, bělásek ovocný, bělásek zelný, běloskvrnáč pampeliškový)
úkol:
po třídě rozmístíme rozstříhané dílky javoru (liší se barvou)
každé dítě sebere 1 dílek a jde ke stolečku, kde je celý list v dané barvě
úkolem skupiny je dle předlohy složit list (na šablonu)
 

Grafomotorika: Včelka létá kolem květu

kruhy ve směru i proti směru (ukázka, motivace)
poté možnost vybarvit obrázek
 

VV: Utvoř si zahrádku květin z PET víček

pomůcky: PET víčka
dětem na koberec rozsypeme mnoho různobarevných víček
děti mohou pracovat samostatně, ve dvojici, či ve skupině
úkolem je vytvořit květinu/y a tím utvořit zahrádku PET květin v MŠ
 

HRY

POHYBOVÉ

PH: Od vajíčka k motýlu


pomůcky: relaxační hudba
děti sedí na patách (=vajíčka)
z vajíček se vyklubou housenky (=plazíme se)
housenky se zakuklí (=embryo poloha)
motýl (=vstáváme, naznačujeme roztáhnutí křídel)
tuhnou nám křídla, usychají (=strnutí)
létáme
 

Dramatizace: Od semínka ke květině

vyprávíme příběh o semínku, které se promění v květinu
semínko (=děti schoulené v klubíčku, zavřené oči)
sluníčko nás šimrá (=otevřeme oči)
začalo pršet (=děti pohybují hlavou)
vystrkují kořínky (=protahujeme se)
1 list (=natáhneme 1 ruku, pohybujeme dlaní, prsty)
2. list (=přidáme 2. ruku)
tvoří se rostlinka (=stoupneme si, pohybujme rukama, prsty)
květ (=spojení dlaní)
sluníčko dlouho svítí (=uvadáme)
prší (=květina se narovnává)
kousla nás housenka (=schoulení, chytáme se tam, kam nás kousla)
bouřka, vítr (=chvějeme se a hýbeme ze strany na stranu)
krásně voníme (=usmějeme se-KONEC)
 

DIDAKTICKÉ

DH: Hledání vajíček na listech


pomůcky: malé lístečky s tečkami (1-3)-víc než počet dětí
lístečky rozmístíme po herně lícem nahoru
na rubu jsou nakreslené tečky=vajíčka
ne všechny lístečky skrývají vajíčka
každé dítě si najde lísteček, kde je schováno vajíčko/vajíčka
lístečky bez tečky nesbíráme
povely učitelky: „Zvedněte nad hlavu list se 3 vajíčky,.“
 

DH: Vyjmenování obrázků v řadě

(prostorové vztahy)
pomůcky: tabule, křídy
beruška, pampeliška, včelka a tulipán nakreslené na magnetické tabuli
procvičujeme pojmy: vedle, před, za, první, poslední
 

DH: Beruška 0,1,2,3 tečná

pomůcky: berušky, magnetky, lano, PET víčka
z lana uděláme kruh a do něj položíme berušky s magnety (tečky)
do tohoto kruhu nesmí nikdo vstoupit
vybereme dítě, ukážeme na berušku
dítě na prstech ukáže počet teček, kolik má
poté si z dlaně učitelky vezme příslušný počet víček a umístí je k berušce
hru můžeme vícekrát opakovat, aby se vystřídalo více dětí
 

DH: Kolik teček má beruška?

tiché karty=prsty
ukážeme na libovolnou berušku lišící e počtem teček
děti nemluví, pouze na prstech ukazují počet
 

BÁSNIČKY A ŘÍKANKY

Beruška

Beruško, půjč mi jednu tečku,

třeba tu, co máš na zadečku.

Musím í napsat za větou,

ať se mi slova nepletou.

 

Jarní

Táta včera na venku

našel první sněženku.

Vedle petrklíč,

zima už je pryč.

 

Brouk

Leze, leze brouk,

vítr do něj fouk. (foukneme)

Otáčí se dokola, (otáčíme se na zadečku)

zavolejte doktora.(voláme)

Převalil se brouk. (převalení na záda, třepeme končetinami)

 

ROZUMOVÁ VÝCHOVA

 Seznámení s jarními květinami-vytleskávání názvů


pomůcky: obrázky jarních květin
(sněženka, bledule, petrklíč, zlatý déšť, sedmikráska, pampeliška, fialka,tulipán,narcis)
nejprve děti seznámíme názvy květin, řekneme si o nich zajímavost
pampeliška-z květů se dělá med, listy chutnají hořce
zlatý déšť=jedovatý
 

 Poznávání hmyzu dle obrázků

na základě již hry: „Pavučinka“ opakujeme názvy hmyzu +doplníme, co si o něm pamatujeme
 

 Cyklus motýla

pomůcky: kniha s vyobrazeným cyklem motýla
dětem lehkou formou vysvětlíme, jak probíhá přeměna v dospělého motýla
motýl nanese vajíčka na list
z nich se vylíhnou housenky, co se lity živí a okusují je
poté se zakuklí, kde si připravují barvičku svých křídel
když už jí mají připravenou, roztrhnout kuklu a vyletí motýl
 

Kooperativní hra: Pavučinka z vlny

pomůcky: klubko vlny, obrázky hmyzu (včela, komár, pavouk, moucha, motýl)
tvoříme pavučinu z vlny
pavučinu položíme na zem a položíme na ní obrázky hmyzu
jednotlivý hmyz pojmenujeme a řekneme si o ní zajímavost, poznávací znak, nebezpečí, užitečnost

ÚKOLY NA TÝDEN 18. - 22. 5.

Pondělí 18. 5.   
seznámení se s pavouky
- mají 8 kráčivých nohou
- mají osm očí
- tvoří hedvábná vlákna
- tělo se skládá z hlavohrudi a  zadečku
- pavučinu tvoří k obživě, aby pochytali hmyz
zahrajte si s dětmi na pavouky
- 1. varianta: venku mezi stromy nebo doma natáhněte provázky,
   co nejníže to půjde, aby děti pod nimi prolezly.
   Úkolem dětí bude podlézat pavučiny plazením či lezení dle výšky provázku nad zemí.
- 2. varianta: Natáhněte provázek mezi stromy.
   Dítě se zavázanýma nebo zavřenýma očima se drží provázku a po hmatu jde k jeho konci.
 
Úterý 19. 5.
- naučte se s dětmi báseň s pohybem
Malý pavouček
Malý pavouček vylez na okap,
(špička ukazováčku se dotýká špičky palce levé ruky,
pak ruce pootočíme tak, aby se špička ukazováčku levé ruky
dotkla špičky palce pravé ruky, začneme asi ve výšce pasu,
paže zvolna zvedáme a pavouk leze vzhůru)
když přišel déšť, tak pavoučka splách.
(prsty třeseme jako když prší a přecházíme do dřepu)
Pak vyšlo slunce a vysušilo svět,
(ze dřepu do stoje, ruce nad hlavou spojíme až klesají podél těla)
malý pavouček vylez zase zpět.
(opět spojíme ukazováčkem s palcem a stoupáme ze dřepu do stoje)
 
Středa 20. 5.
-píseň o pavoukovi

https://clanky.rvp.cz/wp-content/upload/obrazky/2489/full/5.jpg?080916000000
 
Čtvrtek 21. 5.
- přiřazování kolíčků dle počtu nohou
Co budete potřebovat: kolíčky, obrázek těla pavouka, číslice od 1 – 8
- dle číslice na zadečku u papírového pavouka přiřazujete počet nohou prostřednictvím dřevěných kolíků 
Pin on juegos-en-casa
 https://i.pinimg.com/736x/79/91/04/799104f882918e14417befc6ab8d8d22.jpg

Pátek 22. 5.
- vytváření pavučiny z přírodních materilů
Co budete potřebovat: přírodniny (klacíky, provázky,..)
- děti dle své fantazie tvoří pavučiny z přírodních materiálů, které najdeme v přírodě

 
 
 
 

PLÁNOVANÉ AKCE:

29. září 2020
Kouzelnické duo s bordelcolií Edou
vstupné: 55,- Kč
Kde: MŠ Smetanova

15. říjen 2020
Divadlo LUK
Pohádka O Palečkovi
vstupné: 50,- Kč
Kde: MŠ Smetanova

12. listopad 2020 - 9.00 hodin
Divadlo Dokola
Pohádka"Kašpárek v pekle"
vstupné: 50,- Kč
Kde: MŠ Smetanova

8. prosinec 2020 - 9.00 hodin
Divadlo Zvoneček "Vánoční pohádka"
Vstupné 60,- Kč
Kde: MŠ Smetanova



AKTIVITY NAŠÍ TŘÍDY:

11. listopad 2015
hudební divadlo BAMBINI
O zvídavé lišce, vstupné 40,- Kč
Kde: MŠ Smetanova

21. říjen 2015
Pohádka "O vlkovi, který se chtěl polepšit"
Pohádkové představení loutkového divadla Kapička.
Vstupné: 40,- Kč
Kde: MŠ Smetanova

1. říjen 2015 - 31. říjen 2015
Oslavy
V měsíci říjnu oslavila jmeniny Eliška Husová a narozeniny Ondřej Peška.

29. září 2015
Pohádka "O veliké řepě"
Pohádka v podání dětem dobře známého divadélka Zvoneček.
Vstupné: 45,-Kč
Kde: MŠ Smetanova

10. září 2015
"Den otevřených dveří" v DDM

1. září 2015 - 30. září 2015
Oslavy
V měsíci září jsme společně oslavili jmeniny Danielky Kryvda a Michala Krále, dále narozeniny Verunky Novotné, Nikolase  Kleistnera a Matyáše Kutnera.

25. červen 2015 - 9.00 hodin
Koncert Maxim Turbulenc
Koncert známé skupiny zajistila pro děti jako sponzorský dar firma Gräther-tlakové lití Vodňany
Kde: KD Vodňany

15. červen 2015 - 26. červen 2015
Pěší výlet
Výlet na dětské hřiště "Na Valše", přesné datum upřesněno včas dle počasí.
Kde: MEVPIS Vodňany

29. květen 2015
Den dětí na fotbalovém hřišti

9. červen 2005
Jak se rodí kytara
Lubomír Hrdlička
- hudebně vzdělávací program

8. červen 2005 - 9.30 hodin - 11.15 hodin
Ježíšek u rybiček
Kde: Třída rybičky