TŘÍDNÍ UČITELKY:
  • Eva Stuchlíková - učitelka
    Eva Stuchlíková
    učitelka
  • Bc. Adéla Churáčková - učitelka
    Bc. Adéla Churáčková
    učitelka
  • Evženie Borovková - ped. asistentka
    Evženie Borovková
    ped. asistentka

UMÍSTĚNÍ TŘÍDY: hlavní budova, 1. podlaží vlevo

PROSTOROVÉ MOŽNOSTI TŘÍDY:
- herna, lehárna, umývárna, WC, šatna a víceúčelová místnost, o kterou se dělíme s ostatními třídami

POČET ZAPSANÝCH DĚTÍ: 23 dětí - 9 dívek, 14 chlapců

VĚKOVÉ SLOŽENÍ TŘÍDY: 5 - 6,5 let

O NAŠÍ TŘÍDĚ: 
V letošním školním roce se zaměříme na úspěšný vstup do základní školy. Budeme rozvíjet dovednosti, nezbytné pro vstup do první třídy, motivovat děti k učení a trénovat řeč pomocí logopedických cvičení. Ve třídě dodržujeme pravidelný režim dne, který upevňujeme pomocí třídních rituálů. Snažíme se vytvářet harmonické a bezpečné prostředí pro každého člena třídy. Děti vedeme k samostatnosti a vzájemné spolupráci. Pro děti připravujeme aktivity pohybové, hudební, výtvarné a další. Poskytujeme prostor pro volnou hru. Řízené činnosti probíhají převážně formou prožitkového, situačního a kooperativního učení. Když nám počasí dovolí, trávíme čas vycházkou v okolí MŠ nebo na školní zahradě. Společně se vydáme objevovat svět, všechno krásné i špatné, co nám nabízí. Naučíme se, jak se v něm chovat a jak ho ochraňovat. 

Ranní rituál:
"Dobrý den, dobrý den, 
dneska máme krásný den.
Ruce máme na tleskání, 
nohy zase na běhání. 
Dobrý den, dobrý den, 
dneska zlobit nebudem."

ÚKOLY NA TÝDEN 19. - 23. 10. 
Téma: Počasí na podzim

Pondělí 19. 10. 
- logopedické cvičení na rozcvičení jazyka
Byl jednou jeden jazýček, který bydlel v pusince. Ráno se probudil a podíval z okna (jazýček vytáhněte co nejdál, až k nosu), zda nesvítí sluníčko.
Pak se podíval na zem, zda není venku bláto. (Jazýček vyplázněte co nejdál, až na bradu). A bláto tam bylo! Jazýček byl pěkný neposeda a začal v blátě běhat zprava doleva a zleva doprava. (jazýčkem pohybujte ze strany na stranu).
Celý celičký se umazal. Musel se honem umýt. Nejdříve omyl horní zoubky a pak ještě omyl dolní zoubky (olízněte zoubky nahoře i dole).
Když byl celý umytým, vydal se na procházku a potkal koníka (jazýčkem udělejte koníčka).
Šel dále a potkal čertíka (bl bl bl).
Jééé, ale děti, ten jazýček se tááák lekl, že se raději schoval do pusinky. A protože ještě nebyl unavený, tak v pusince narážel na jednu stranu a pak na druhou (jazýčkem dělejte v tvářích boule). Až z té únavy usnul. Dobrou noc, jazýčku.

Úterý 20. 10
- pomocí básničky se s dětmi naučte namalovat deštník 
- nejdříve trénujte tužkou, poté můžete deštník namalovat a vybarvit vodovkami či temperami
- POZOR na správné držení pastelky a štětce!

https://lh3.googleusercontent.com/q9hJyXHOl0DLqmIEnjlO40THMBJyyS1ncBUBpYjUQBDH3LHC1tCB7X7TE1qDcb7cvvlf=s85

Středa 21. 10.
 - dechové cvičení hrou
Co budete potřebovat: jar, vodu, kelímek, brčko a potravinářské barvivo
Postup: dětem kápnete trochu jaru do kelímku, nalijete vodu a spolu s potravinářským barvivem promícháte, děti budou foukat do brčka a tím vytvářet bubliny 

Čtvrtek 22. 10.
- pracovní list na rozvoj zrakové paměti
Co budete potřebovat: pracovní list, pastelky
- POZOR na správné držení pastelky!

https://i.pinimg.com/originals/89/9a/81/899a81358dd34221a217bb490b611708.png
 
Pátek 23. 10.
- procházka po městě/lese/okolí
- pozorování podzimního počasí (déšť, mlha, vítr)
- můžete dětem pokládat otázky na pravdu a lež např. na podzim padá listí ze stromů (pravda), na podzim zrají třešně (lež)
- pokud cestou najdete podzimní plody (kaštany, žaludy, šípek, šišky apod.), tvořte z nich dle své fantazie např. skřítka podzimníčka 

https://i.mimibazar.cz/h/bc/6/120923/08/f4181588.jpg 

ÚKOLY NA TÝDEN 26. - 30. 10. 
Téma: Stromy na podzim  


Toto téma je zasazené do podzimního času.Aby se děti naučily vnímat
změny v přírodě a uplatňování vlastních zkušeností z pozorování přírody.Záměrem je,aby si děti uvědomily krásy podzimu,učily se vnímat detaily podzimní přírody.
Tento týden zaměříme hlavně na pobyt venku,
Ať se děti seznamují se stromy,keři,s podzimními plody,rozlišování stromů jehličnatých a listnatých.Choďte hodně ven,ať vám pomáhají při práci na zahradě,sklízení plodů,práce na zahradě,hrabání listí.kdo tedy tu možnost máte.

Hry smyslové a didaktické,pohybové:
- podle obrázků nebo na vycházce co patří a co nepatří do lesa
-matematické představy (kolik mám kaštanů,žaludů,ořechů,listů)
-opakova a procvičovat pojmy před,za, pod,nad,dole,vedle,
vpravo,vlevo
- poznávání a rozličování na čem rostou které plody,rozlišování stromů,keřů a jejich plodů,zkoumejte tvary listů,barvy
- povídejte si o podzimu,které změny se dějí na podzim,kteří ptáci odlétají a kteří naopak tady zůstávají  proč.
-v lese si zahrát kdo dohodí dál šiškou,hod na cíl,prohazování,přeskok..
- barevné čarování-na vycházce si nasbírejte různé listí,klacíky,kamínky,plody,našky....a děti z ních můžou skládat různé obrazce

Řečové činnosti
Přečtěte si pohádku o moudrých dubech a nafoukaném větru
Pohádka o moudrých dubech a nafoukaném větru.
Před dávnými a dávnými lety, kdy ještě na světě nebyla města a vesnice, jen velký zelený prales, přiletěl do toho pralesa vítr. Vítr byl úžasně nafoukaný, nosil nos nahoru a řval na celé kolo, že nikdo neumí lépe lítat než on a nikdo neumí tak pěkně zpívat jako on.
 
"To ví kaštan, javor, jasan,
to ví přece každý strom,
že když zpívám, přímo jásám,
protože mam hlas jako zvon.
To ví přece každý strom,
že má vítr hlas jako zvon."
"Je pravda," uznaly stromy, "že zpíváš hodně nahlas, ale podle našeho názoru lépe zpívají ptáci."
"Ptáci? A kde jsou?" divil se vítr.
"Schovali se před tebou v našich zelených větvích, protože se báli, že jim potrháš peří. Foukal jsi totiž hrozně silně."
"Hned zafoukám ještě silněji," rozzlobil se vítr. "Tak silně, že otrhám všechno listí a vyženu všechny ptáky z lesa. A pak už nikdo nebude říkat, že ptáci zpívají lépe než já."
Tohle vítr prohlásil a hned začal oškubávat se stromů listí a vyl při tom, jak mohl nejsilněji:
 
"Ptačí zpěv já nemám rád,
tak jdu listí oškubat."
A tu se ptáků zastaly duby:
"Nedovolíme, aby vítr oškubal naše listí, protože by ptáci ztratili úkryt", řekly odhodlaně. A tak pevně držely listí ve větvích, že ho vítr opravdu nemohl servat. Celý podzim foukal a škubal, foukal a škubal - a nic. V říjnu neurval ani jeden dubový list, v listopadu taky ani jediný. Dokonce ani v prosinci se mu to nepodařilo.
 
I když přišla krutá zima
a přinesla silný mráz,
dub své listí pevně třímá,
dub své listí nesetřás.
I když přišel silný mráz,
dub své listí nesetřás.
Dubové listy se zkroutily, svraskaly a zešedly od jinovatky a mrazu, ale ani vítr ani zima listí z dubu nemohly shodit. A každého dne sedali na větvích pod ochranou dubového listí ptáci a veselou písničkou děkovali dubům za to, že jim poskytly útočiště a ochránily je před zimou a větrem.
 
Tak to bylo kdysi a tak je to i doposud. Od listopadu až do května, kdy jiné stromy nemají už ani lístek, duby pevně, nejpevněji jak můžou drží své svraskalé a větrem pokroucené listí na větvích a snaží se neztratit ani jeden list. A každým rokem vyhrávají válku s větrem a zimou a ptáci jim za to děkují svým cvrlikáním a okřídlenou písničkou:
 
"Duby i dubové proutí
do trubiček listí kroutí,
kroutí, krabatí a svíjí,
ptáci se v tom listí skryjí.
Pak se, větře, marně chlub
ptáky v listí schoval dub.
 
Díky dubům kabrňákům
neublíží zima ptákům.
On to není žádný omyl,
jakou sílu mají stromy:
Vítr fouká na sto trub,
ale válku vyhrál dub!"
 
- povídání o příběhu a na vycházce si všimněte stromů dubů,aby je děti poznaly
- rytmizace,vytleskávání,poznávání začátečního písmena slov a mohou se již děti učit poznávat poslední písmenko slova.

Logopedická cvičení:
zopakujte si cvičení na rozcvičení jazyka z minulého týdne
dechová cvičení - pravidelná nadechnutí
artikulační cvičení - šššššš(šumění lesa),foukání větru fíííííííííí - držet horní zuby proti dolnímu rtu

Grafomotorické cvičení: