TŘÍDNÍ UČITELKY:
  • Bc. Michaela Šestáková - učitelka
    Bc. Michaela Šestáková
    učitelka
  • Mgr. Ing. arch. Štěpánka Kašová - učitelka
    Mgr. Ing. arch. Štěpánka Kašová
    učitelka
  • Andrea Sládková - ped. asistentka, učitelka
    Andrea Sládková
    ped. asistentka, učitelka

DOPORUČENÉ AKTIVITY PRO DĚTI A JEJICH BLÍZKÉ V DOBĚ KARANTÉNY:

Vážení rodiče, protože se z důvodu karantény nemůžeme nyní vašim dětem věnovat osobně, budeme vám zde vkládat doporučené aktivity pro rozvoj vašich dětí. Žádný z úkolů není povinný, ale budeme rády, když si vždy alespoň jednu z denních doporučených aktivit s dětmi vyberete a společně ji splníte. Až se ve školce opět setkáme, společně si budeme o „domácích úkolech“ povídat a děti budou moci své kresby, výrobky a jiné úkoly přinést ukázat kamarádům i nám :-) Průběžně budeme doplňovat aktivity na další dny.
Děkujeme vám za spolupráci 

Všechny vás zdraví Míša, Štěpánka a Ája :-)

Pondělí 17.3.
- rozvoj komunikace, slovní zásoby a sluchové paměti - ÚKOL: přečtěte dětem jejich oblíbenou klasickou pohádku (např.: O perníkové chaloupce, O třech medvědech, O kůzlátkách, O Červené Karkulce, atd.) a nechte je převyprávět, jak šel děj za sebou. Pokud nebudou děti vědět, jak pokračovat dál, můžete jim pomáhat otázkami.

Úterý 18.3.        
- rozvoj dlouhodobé paměti a jemné motoriky - ÚKOL: nakreslit obrázek - „Co si pamatuji z pohádky, kterou mi včera četli?“ Kontrolujte při tom správné držení pastelky - palec a ukazováček drží tužku, prostředníček ji podkládá.
- rozvoj předmatematických představ - určování počtu do šesti - ÚKOL: zahrajte si s dětmi stolní hru - Člověče nezlob se! Pokud bude na děti hra dlouhá, hrajte nejprve s nižším počtem figurek. Kdo tuto hru doma nemá, může si ji jednoduše nakreslit doma na papír a místo figurek použít např. knoflíky, víčka od PET lahví, atd., případně si "hrací plochu" můžete vytisknout.
Christmas Ludo by Mottes Blog
Zdroj: https://cz.pinterest.com/pin/555068722807872001/

Středa 19.3.      
- rozvoj sluchové paměti, rozvoj pohybových dovedností - ÚKOL: naučte děti báseň:
Slunce
Vyšlo slunce, zasvítilo, (chůze)
na nebi se otočilo, (ruce v bok, otáčení)
každá kytka maličká (podřepy)
radost má ze sluníčka. (ruce v bok a otáčení)
Ke slunci se naklání, (úklony stranou ve vzpažení)
listy z hlíny vyhání.
- rozvoj orientace v prostoru - ÚKOL: děti si vezmou svoji oblíbenou hračku a rodiče dávají pokyny na její umístění v prostoru. Dej hračku PŘED sebe, VEDLE sebe, ZA sebe, NA gauč, POD židli, MEZI hrnečky, atd.

Čtvrtek 20.3.     
- rozvoj zrakové paměti - ÚKOL: zahrajte si s dětmi společenskou hru PEXESO. Začněte nejprve s menším počtem dvojic např. s osmi a postupně přidávejte další dvojice.
- rozvoj grafomotoriky - ÚKOL: nakresli, „jak lítá motýlek“. Dejte dětem větší formát papíru (alespoň A3) možno i balicí papír nebo kus kartonu. Děti dělají dlouhé plynulé pohyby pro uvolnění ramenního a loketního kloubu. Mohou vystřídat více barev. Kontrolujte při tom správné držení pastelky - palec a ukazováček drží tužku, prostředníček ji podkládá.

Pátek 21.3.        
- rozvoj orientace v ploše a zrakové percepce - ÚKOL: poskládat puzzle alespoň z osmi dílků. Pokud doma puzzle nemáte, stačí, když dětem nakreslíte jednoduchý obrázek na formát A4 a nůžkami ho rozstříháte na požadovaný počet dílků. Má to výhodu, že pokud zjistíte, že děti zvládají daný počet dílů poskládat bez problémů, můžete obrázek rozstříhávat postupně dál na vyšší počet dílků.
- rozvoj sluchové paměti - ÚKOL: zopakovat si básničku ze středy.
 

V posledním týdnu, kdy jsme chodili do školky, jsme si povídali o zvířátkách z lesa.
 
Pondělí 23.3.    
- rozvoj rozumových schopností, rozvoj komunikace - ÚKOL: poznáš zvířátka na obrázcích? Pojmenuj je a řekni, co o nich z obrázku můžeš „vyčíst“ a co dalšího si ještě pamatuješ? (např.: ukaž, jak je zvíře velké, jak se pohybuje, kolik má nohou, jaké má uši, ocas, barvu, atd.)

VEVERKA_Zdroj: https://cs.wikipedia.org/wiki/Veverka_obecn%C3%A1#/media/Soubor:Squirrel_posing.jpg


MEDVĚD_Zdroj: https://www.zoobrno.cz/zvirata-v-zoo/chovana-zvirata/savci/ursus-arctos-beringianus


LIŠKA_Zdroj: http://www.chovzvirat.cz/zvire/2875-liska-obecna/


ZAJÍC_Zdroj: http://www.naturfoto.cz/zajic-polni-fotografie-14786.html


SOVA_Zdroj: http://www.chovzvirat.cz/zvire/1538-vyr-velky/


JELEN_Zdroj: http://www.mszk.cz/index.php/lov/zver/35-jelen-lesni-evropsky

 

PRASE DIVOKÉ_Zdroj: https://www.sport.cz/ostatni/behani/radime/clanek/931177

Úterý 24.3.        
- rozvoj komunikace a slovní zásoby - ÚKOL: Přečtěte dětem pohádku „O třech medvědech“ (ke stažení ZDE). Po přečtení pohádky, pokládejte dětem otázky např.: Kde se ztratila Maruška? Jak se jmenoval malý medvídek? Jaké jídlo bylo v mističkách na stole? Koho byla postel, ve které Maruška usnula? Jaké hry hrála Maruška s malým Míšou? Vrátila se Maruška domů? Jak Maruška našla cestu domů? Kdo na ni doma čekal?
- rozvoj orientace v prostoru, upevňování počtu 3 - ÚKOL: Máte doma také nějaké předměty/věci třikrát? Zkus najít např.: 3 lžíce, 3 misky, 3 pastelky, 3 polštáře, atd. Zkuste vymyslet další předměty, které máte doma 3.
 
Středa 25.3.      
- rozvoj jemné motoriky a grafomotoriky - ÚKOL: Nakresli tři medvědy, z pohádky, kterou ti včera přečetli. Dobře si vzpomeň, jak medvěd vypadá. Jakou má barvu, uši, atd.
- rozvoj sluchové paměti: Úkol: naučte děti báseň:


Zdroj: https://clanky.rvp.cz/clanek/k/PKB/18253/HOUPANKY-A-KOLEBANKY-UKLADAME-SE-K-SPANKU.html/
 
Čtvrtek 26. 3.    
- rozvoj hudebních dovedností - ÚKOL: Zazpívej písničku „Běží liška k Táboru“ a ke zpěvu zahrajte na nějaký improvizovaný hudební nástroj - v maminčině kuchyni jich najdete spoustu :-)
- rozvoj práce s knihou, vyhledávání informací - ÚKOL: Prohlédni si knížky, které máš doma ve své knihovničce a zkus v nich vyhledat, zvířátka žijící v lese.
 
Pátek 27.3.        
- rozvoj dlouhodobé paměti a řečových dovedností - ÚKOL: Vzpomeň si a vyjmenuj postupně zvířátka, na která jste se dívali v pondělí a povídali si o nich. Název zvířátka rozlož na slabiky, vytleskej je a řekni, na kolik je slovo slabik. Např.: VE-VER-KA - 3 slabiky, MED-VĚD - 2 slabiky, atd.
- rozvoj sluchové paměti - ÚKOL: zopakovat si básničku o Veverce

Pondělí 30.3.
- rozvíjet komunikativní dovednosti – naslouchání/ vyprávění, posilovat pozitivní vztah ke knihám, Přečtěte si s dětmi pohádku o domácích zvířatech dle svého výběru např. O kohoutkovi a slepičce, O kůzlátkách, O pejskovi a kočičce…Po přečtení pohádky si ji nechte převyprávět dítětem. Dětem můžete při jejich vyprávění pomáhat otázkami – např. Jaké tam byly postavy? Co udělaly? Děti by se měly snažit hovořit ve větách.
- rozvíjet fantazii, kreativitu – Zkuste si doma najít plyšáky (domácích zvířat) a zahrajte si s dětmi „divadlo“ – děti mohou s vaší pomocí zkusit vymyslet vlastní pohádku o zvířatech – pokud se vám podaří =), můžete pohádku sepsat a donést do školky a my si ji s dětmi přečteme

Úterý 31.3.
- rozvíjet rozumové schopnosti, seznámit děti s pojmenováním jednotlivých zvířat, Zvířata a jejich mláďata – najděte si obrázky domácích zvířat – v knize, časopise nebo na internetu. Povídejte si s dětmi o tom, jak se jednotlivým zvířátkům říká, a jak říkáme jejich mláďatům, dále si můžete povídat o tom, čím nám jsou tato zvířata užitečná, čím se živí atd… (kůň, kráva, koza, prase, husa, králík, ovce, kachna, slepice)
- rozvíjet rytmické cítění, Vytleskávání zvířat – nechte děti vytleskat/vydupat slova na slabiky – KŮŇ, HŘÍBĚ, KRÁVA, TELE, OVCE, JEHNĚ, SLEPICE, KUŘE, KACHNA, KACHNĚ, KOZA, KŮZLE, KRÁLÍK, KRÁLÍČE…také můžete děti nechat určit 1. slabiku ve slovech např = kachna = slabika „ka“, některé děti zvládají určit také 1. písmeno ve slovech např. = slepice = „s“ (tato varianta je obtížnější, než určení 1. slabiky)

Středa 1.4.
- rozvíjet pěvecké dovednosti, paměť, Zpěv písně „Když jsem já sloužil“ – najděte si s dětmi zmiňovanou písničku na webu youtube, následně ji děti naučte/ zazpívejte si ji. Poté vyzkoušejte, jaká zvířátka si děti z písničky pamatují, popřípadě jestli si pamatují, v jakém pořadí byla zvířata vysloužena.
- cvičit jemnou motoriku, Kresba dvou zvířátek z písničky – děti si vyberou dvě zvířátka z písničky „Když jsem já sloužil“ a pastelkami je nakreslí. Kdo by chtěl, může si s dětmi nakreslit zvířata z písničky na jednotlivé papíry a ty poté seřadit dle pořadí v písni.
- zpěv písní s tématikou domácích zvířat, Zazpívejte si s dětmi další písničky o domácích zvířatech – Kočka leze dírou,Prší prší, Já mám koně, Skákal pes přes oves…můžete si zazpívat písničku „jako zvířátka“ – např. na slabiku haf, mňau, píp

Čtvrtek 2.4.
- cvičit paměť dětí, Naučte se s dětmi básničku o domácích zvířatech. Můžete si najít i nějakou jinou.

Naše koza strakatá,
měla pěkná kůzlata.
Sousedova vedlejší,
měla ještě pěknější.
 zdroj: lidová tvořivost
Naše kočka strakatá,
Měla čtyři koťata.
Jedno mourek, druhé bílé,
třetí žluté, roztomilé.
A to čtvrté strakaté,
po mamince okaté.
zdroj: lidová tvořivost
 
Pátek 3.4.
- rozvíjet pohybové dovednosti, Zacvičte si s dětmi jako zvířátka – vy budete říkat, jaké zvíře mají děti udělat a ony ho předvedou – můžete je nechat, ať si vymyslí, jak se bude dané zvíře pohybovat, či jim to můžete říct. Např. KŮŇ – cval stranou, KACHNA – chůze ve dřepu, KOZA – lezení + další zvířata, o kterých jste si povídali předešlé dny. Děti mohou při předvádění zvířete napodobit i jeho zvuk.
- cvičit grafomotoriku, cvičit správný úchop tužky, „Kuře zobe“ – dítě drží tužku správným způsobem a dělá na papír „tečky – zobáním“- při každém pohybu tužky na papír řekne „píp“


Velikonoce se blíží a všichni už se určitě moc těšíte, až budete barvit vajíčka, péct velikonočního beránka nebo mazanec a připravovat společně doma velikonoční výzdobu. Proto jsme si pro vás i my připravili na tento týden aktivity vztahující se k svátku Velikonoc a věříme, že si je společně s rodiči s radostí vyzkoušíte.

Pondělí 6.4.
- umět vyslechnout krátký text a zapamatovat si důležité informace - ÚKOL: Popros rodiče, ať ti přečtou tento článek o Velikonocích. Pozorně poslouchej a zkus pak rodičům povědět, co jsi si zapamatoval/a. Rodiče ti mohou pomáhat otázkami. Pokud nebudeš některým slovům rozumět, popros rodiče, ať ti vysvětlí, co znamenají.
Velikonoce patří mezi nejoblíbenější svátky. Jsou to svátky jara a probouzející se přírody ze zimního spánku. Odedávna se velikonoční zvyky a obyčeje lišily vesnici od vesnice. Jejich hlavní úlohou bylo zbavit se všeho špinavého, starého a očistit se od neřestí a nemocí.
Boží hod velikonoční (Velikonoční neděle)  - znamená konec Pašijového týdne a je dnem vzkříšení a zmrtvýchvstání Ježíše Krista. Slaví se vždy první neděli po prvním jarním úplňku. Velikonoční nedělí, která je nejvýznamnějším dnem celých Velikonoc, začíná celé velikonoční období, které trvá dalších 50 dní.
V tento den vrcholí přípravy na Velikonoční pondělí. Dívky zdobí, barví a malují vajíčka. Chlapci si jdou nařezat čerstvé vrbové proutky a pletou z nich pomlázky. Dříve lidé nosili do kostela velikonoční pochoutky, aby je farář posvětil, a oni jimi pak mohli pohostit své hosty.
Velikonočnímu pondělí se říká také červené. Je to nejčastější zbarvení darovaného vejce, které koledníci pomlázkou vyšlehají. Podle lidové tradice probíhá velikonoční pondělí ve znamení koledníků a pomlázky. Chlapci chodí s pomlázkou na koledu vyšlehat děvčata. Od nich pak dostávají malovaná vajíčka a také barevné mašle, kterými ovazují pomlázku. Když kluk dostane od holky zelenou stuhu, znamená to, že se jí líbí. Modrou pentlí děvče dávalo hochovi naději a žlutou koledníkovi vyjádřilo svůj nezájem.
LADA, Josef a Květoslav DUFEK. Tradiční český rok. Praha: Bambook, 2018. str 32, 34, ISBN 9788024751733.
 
Úterý 7.4.
- rozvíjet zrakovou percepci a komunikaci – hovořit samostatně ve větách - ÚKOL: Povídej si s rodiči o tom, co vidíš na obrázcích. Pokud nebudeš vědět, proč se právě tyto obrázky nebo situace vztahují k Velikonocům, vyhledejte si informace na internetu. Např.: Proč jsou na obrázku zvony s křídly?


https://www.joseflada.cz/media/2017/04/Velikonoce-1938.jpg

- grafomotorické cvičení, určování počtu a barev - ÚKOL: Vezměte si pastelky a papír a nakreslete na něj krouživým pohybem 2 velká červená vajíčka a 4 malá zelená vajíčka. Kolik vajíček si nakreslil/a na papír celkem? Vajíčka vzniknou opakovaným krouživým pohybem – jako když kreslíte klubíčko. Pokud se vám nebude dařit vajíčka nakreslit, mohou vám rodiče pomoci tak, že vám budou zpočátku držet ruku a budete krouživé pohyby dělat společně. Myslete si na správné držení pastelky :-)
 
Středa 8.4.
- rozvíjet sluchovou paměť – ÚKOL: naučit se alespoň dvě sloky básničky. Básnička je o zvonech z úterního obrázku  a je z knihy Veselé Velikonoce od Petra Nováka a Zory Musekové.

Řehtačka
Dnes nám zvony ze všech věží
odletěly do Říma.
Kdo nevěří, ať tam běží.
Slet zvonů už začíná!
 
Čím teď u nás bez těch zvonů
odzvoníme poledne?
Odzvoníme. Věřte tomu.
Ruce máme dovedné.
 
Roztočíme o poledni
řehtačky a klapače.
A ti kluci neposední,
ti je umí roztáčet!
 
Běží tetka ze stavení,
že ten rámus nesnese.
Že to není k vydržení.
Zvony, honem vraťte se!
 
Zde se můžete podívat, jak v některých vsích, ale i městech chodí většinou kluci, někdy i dívky, s řehtačkami. 
https://www.youtube.com/watch?v=imnLtJIsn6Y

- rozvíjet jemnou motoriku a tvořivost - ÚKOL: Popros maminku nebo tatínka, ať ti na velký papír nakreslí vajíčko. Vezmi si nůžky, vystřihni ho a pěkně si ho nazdob. Např.: ho můžeš pomalovat temperami, natřít vodou a zapouštět do ní vodové barvy, pastelkami, nebo můžete nastříhat různé barevné papírky a vajíčko jimi polepit.

Čtvrtek 9.4.
- rozvíjet jemnou motoriku, určovat základní barvy - ÚKOL: Vymodeluj 6 červených, 6 modrých, 6 zelených a 6 žlutých vajíček. Kdo nemá doma modelínu, muže si ji vyrobit podle návodu v následujícím videu.
ttps://www.televizeseznam.cz/video/vychytavecky/domaci-modelina-248547
- rozvíjet předmatematické představy - určování počtu, porovnávání množství – ÚKOL: Vezmi si vajíčka, která sis vymodeloval/a a pracuj s nimi podle pokynů:
  1. Roztřiď je tak, aby v každé hromádce bylo od každé barvy jedno vajíčko. Máš to hotové? Kolik máš hromádek? Kolik je v každé hromádce vajíček?
  2. Vezmi si 1 modré vajíčko a 2 červená vajíčka. Kolik máš dohromady vajíček? Kolik si musíš ještě vzít modrých vajíček, aby bylo modrých a červených stejně?
  3. Vezmi si 4 žlutá vajíčka a 2 zelená vajíčka. Uber žlutá vajíčka tak, aby bylo žlutých i zelených vajíček stejně. Kolik jich teď máš?
  4. Vezmi si 5 červených vajíček a 3 modrá vajíčka. Máš více červených nebo modrých vajíček? Udělej to tak, aby jich bylo stejně. Co jsi udělal/a? (ubral 2, přidal 2) Šlo by to udělat nějak jinak, aby jich bylo stejně?
  5. Vezmi si od každé barvy 3 vajíčka. Teď uber 2 modrá, přidej 1 zelené, uber 3 žlutá a přidej 3 červená vajíčka. Kolik Máš žlutých vajíček? Kolik máš modrých vajíček? Kolik máš zelených vajíček? Kolik máš červených vajíček? Jakých vajíček je nejvíce? Jakých vajíček máš nejméně. Chybí ti vajíčka od nějaké barvy? Od Jaké?
  6. Rozděl vajíčka spravedlivě mezi tebe a maminku/tatínka. Kolik máte od každé barvy vajíček?
Pokud tě úkoly s počítáním barevných vajíček bavily, popros maminku nebo tatínka ať ti ještě nějaké vymyslí, nebo můžeš zkusit vymyslet nějaké úkoly ty jim a kontrolovat, zda je dělají správně :-) 
 
Pátek 10.4.
- podporovat objevování a bádání – pomůcky 3 vajíčka, 3 zavařovací sklenice, sůl, ocet, voda - ÚKOL: Vezmi si zavařovací sklenice a dej do jedné pouze vodu, do druhé vodu a 2 lžíce soli a do třetí ocet. Co se stane když ponoříš vajíčko do první/druhé/třetí sklenice? Bude vajíčko plavat, nebo se potopí? Vyzkoušej to a pozoruj, co se stane… Ve sklenici s vodou, se vajíčko potopí. Ve sklenici s vodou a solí, bude vajíčko plavat, protože má tekutina větší hustotu. Kdo byl u moře, určitě si pamatuje, že ho slaná voda také více nadnášela než třeba v bazénu. Ve sklenici s octem, můžete pozorovat, jak se okolo vajíčka začnou tvořit malinkaté bublinky, které se budou postupně zvětšovat a začnou vajíčko nadnášet. To ale budete muset vydržet déle, než se malé bublinky zvětší tak, aby vajíčko unesly. Vydržíte to? 
- rozvíjet sluchovou paměť – ÚKOL: Zopakuj si básničku, kterou ses naučil/a ve středu a zkus se naučit další sloky. Až budeš básničku umět celou, můžeš s ní potěšit babičku, dědečka a další členy rodiny.

Všem vám přejeme VESELÉ VELIKONOCE a moc se na vás všechny těšíme :-) Zdraví vás Míša, Ája a Štěpánka

POKUD BY SE DĚTI S NÁMI CHTĚLY PODĚLIT O SVÉ VÝTVORY, VELIKONOČNÍ VÝZDOBU, NEBO TŘEBA UKÁZAT, CO SE JIM DOMA PODAŘILO NAKRESLIT, POSTAVIT, NEBO KDE JSTE BYLI NA PROCHÁZCE,... MŮŽETE NÁM ZASÍLAT FOTOGRAFIE NA E-MAILOVOU ADRESU kasste@seznam.cz A POKUD VÁM NEBUDE VADIT, ŽE BYCHOM FOTOGRAFIE UVEŘEJNILI NA WEBOVÝCH STRÁNKÁCH TŘÍDY, PŘIPIŠTE NÁM TO DO E-MAILU. DĚTI BUDOU MOCI ALESPOŇ PROSTŘEDNICTVÍM FOTOGRAFIÍ VIDĚT SVÉ KAMARÁDY, PO KTERÝCH SE JIM MOŽNÁ JIŽ STÝSKÁ. DĚKUJEME :-)


Také doporučujeme s dětmi průběžně procvičovat motoriku mluvidel a jazyka. Děti tato cvičení ze školky znají, mohou Vás je „jako“ učit :-) Rády cvičí před zrcadlem, kdy mají možnost kontrolovat správné pohyby.
- např.:   - našpulit ústa, poté co nejvíce otevřít
                - nafukování tváří vzduchem - obě najednou, poté střídat pravou/levou
                - vtažení tváří dovnitř
                - olizovat horní/dolní ret zprava doleva
                - vypláznout jazyk, co nejvíce na bradu
                - snažit se dotknout špičkou jazyka nos
                - dělání "boulí" jazykem ve tvářích



UMÍSTĚNÍ TŘÍDY: hlavní budova, 1. podlaží vpravo

PROSTOROVÉ MOŽNOSTI TŘÍDY:
- herna, lehárna, umývárna, WC, šatna a víceúčelová místnost, o kterou se dělíme s ostatními třídami

POČET ZAPSANÝCH DĚTÍ: 24 dětí - 11 dívek, 13 chlapců

VĚKOVÉ SLOŽENÍ TŘÍDY: 4 - 5 let

O NAŠÍ TŘÍDĚ:
V letoším školním roce se zaměříme na upevňovaní kamarádských vztahů a prohubování prosociálního chování a empatie u dětí. Také se zaměříme na rozvoj řeči, který budeme podporovat pravidelnými logopedickými chvilkami. Budeme se snažit rozvíjet radost z učení, učit se s chutí nejen spontánně, ale i záměrně. Podporovat chuť k poznání nového. Zaměřujeme se na úzkou spolupráci s rodinou, a proto se i v tomto školním roce budeme přibližně jedenkrát měsíčně setkávat s rodiči na různých společných akcích, na kterých bude dostatek prostoru pro vzájemné poznávání a komunikaci. Řízené činnosti, při kterých si děti rozvíjí poznatky v různých oblastech (předmatematické a předčtenářské představy, hudební, výtvarné, pohybové činnosti, atd.) budou probíhat částečně skupinově, ale především v pracovních koutcích, kde děti pracují samostatně v malých skupinkách v počtu 2 - 6 dětí. Práce v malých skupinách jim umožňuje přirozeně komunikovat, řešit problémy samostatně nebo ve spolupráci s kamarády, samostatně se rozhodovat a vyjadřovat a vnímat a akceptovat rozdíly mezi kamarády. Děti se učí samostatnosti a spolupráci. Učení je pro děti hrou a hra učením :-) Po celý rok vytváříme vlídné, empatické a podnětné prostředí, ve kterém můžeme děti všestranně rozvíjet. 


AKCE PRO RODIČE S DĚTMI:

ZÁŘÍ
SPORTOVNÍ SEZNAMOVACÍ ODPOLEDNE NA ZAHRADĚ MŠ - společně si zasportujeme a seznámíme se, protože ve třídě jsou nové děti i paní učitelky

ŘÍJEN
MAMINKO, TATÍNKU POJĎ SI SE MNOU HRÁT - rodiče se seznámí s prostory třídy, hračkami, didaktickými pomůckami, atd.

LISTOPAD
SVATOMARTINSKÉ ODPOLEDNE - seznámíme se s legendou o sv. Martinovi a poté si děti s rodiči vyzkouší různé svatomartinské úkoly, za které dostanou malou odměnu :-)

PROSINEC
VÁNOČNÍ TVOŘENÍ - tvoření rodičů a dětí s posezením u vánočního cukroví

LEDEN
CO JSEM DOSTAL OD JEŽÍŠKA? - děti s rodiči si společně pohrají s vlastními hračkami, které jim přinesl Ježíšek

ÚNOR
KARNEVAL PRO MALÉ I VELKÉ - přehlídka masek, tancování, plnění úkolů,tombola...

BŘEZEN
JAK TO CHODÍ U PTÁČKŮ - rodiče mají možnost, příjít se podívat na dopolední program v mateřské škole, ranní hry, řízené činnosti...

DUBEN
MALÝ STAVITEL - aby tatínkům a dědečkům nebylo líto, že maminky budou mít v květnu besídku, je tato akce speciálně pro ně; společně s dětmi si budou moci postavit vše možné i nemožné ze stavebnic na technickéhý kroužek, který budou moci děti v příštím školním roce také navštěvovat

KVĚTEN
BESÍDKA PRO MAMINKY KE "DNI MATEK" - děti si připraví básničky, písničky a tanečky

ČERVEN
ZÁVĚREČNÝ ŠKOLNÍ VÝLET


DALŠÍ AKTIVITY TŘÍDY:

- výukové programy na MEVPIS Vodňany
- podzimní a jarní poznávací "pochoďáčky" do přírody
- divadlo v MŠ i v KD
- výuka plavání v plaveckém stadionu v Písku


motto třídy: „Celý rok jsme spolu rádi, všichni jsme tu kamarádi.“

ranní rituál: Letí, letí, ptáček,

                       vysoko až nad obláček.

                       Poleť ptáčku, poleť k nám,
                       vyřiď pozdrav hvězdičkám.

                       Pozdravuj tam sluníčko,
                       ať se směje maličko.

                       Potom se vrať zpátky sem,
                       popřejem si krásný den.

PLÁNOVANÉ AKCE:

21. duben 2020 - 9.00 hodin
Divadlo Máma a táta
Do školky k nám přijede divadlo Máma a táta s pohádkou "Kvído a strašidelná škola"
Vstupné 50,- kč
Kde: MŠ Smetanova

29. září 2020
Kouzelnické duo s bordelcolií Edou
vstupné: 55,- Kč
Kde: MŠ Smetanova

15. říjen 2020
Divadlo LUK
Pohádka O Palečkovi
vstupné: 50,- Kč
Kde: MŠ Smetanova

12. listopad 2020 - 9.00 hodin
Divadlo Dokola
Pohádka"Kašpárek v pekle"
vstupné: 50,- Kč
Kde: MŠ Smetanova

8. prosinec 2020 - 9.00 hodin
Divadlo Zvoneček "Vánoční pohádka"
Vstupné 60,- Kč
Kde: MŠ Smetanova



AKTIVITY NAŠÍ TŘÍDY:

14. prosinec 2017
Pečeme vánoční cukroví

5. prosinec 2017 - 9.00 hodin
Mikulášská nadílka
Všechny rodiče srdečně zveme na naše 3. společné setkání. V úterý 5. prosince k nám do školky přijde přibližně v 9.30 hodin Mikuláš s čerty a andělem, a proto máte možnost být v tento pro děti náročný okamžik svým dětem nablízku.
Těšíme se na Vás :-)
Kde: třída Ptáčci

4. prosinec 2017 - 15.30 hodin
Slavnostní rozsvícení vánočního stromečku
Tradiční zahájení adventu s rozsvícením stromečku, vánoční naladění při poslechu koled a básniček dětí ze všech tříd.
Všichni jste srdečně zváni 
Kde: před budovou MŠ Smetanova

23. listopad 2017
8. Solná jeskyně

22. listopad 2017
Hrajeme si a procvičujeme jemnou motoriku

22. listopad 2017
SCREENINGOVÉ VYŠETŘENÍ ZRAKU
150,- Kč
Kde: MŠ Smetanova

21. listopad 2017 - 9.00 hodin
Divadlo Máma a táta
vstupné 50,- Kč
Kde: MŠ Smetanova

16. listopad 2017
7. Solná jeskyně

15. listopad 2017
"Martinovy pláště"_procvičujeme zrakovou percepci a počítání

9. listopad 2017
6. Solná jeskyně

8. listopad 2017 - 8.00 hodin
Vánoční fotografování
Sada 250,- Kč = stolní kalendář + 3 fota 10x15 + 4 pasovky

7. listopad 2017 - 9.00 hodin
Letem světem za pohádkou
Pohádka v podání divadla Řimbaba.
vstupné 45,- Kč
Kde: učebna

2. listopad 2017
5. Solná jeskyně

31. říjen 2017 - 9.00 hodin
Divadlo LUK
Pohádka O perníkové chaloupce
vstupné 50,- Kč
Kde: MŠ Smetanova

31. říjen 2017 - 15.30 hodin
MAMINKO, TATÍNKU, POJĎ SI SE MNOU HRÁT
V úterý 31. 10. 2017 od 15.30 hodin zveme všechny rodiče na naši druhou společnou akci. Rodiče budou mít možnost seznámit se s prostory třídy, hračkami, didaktickými pomůckami, atd. Také zde bude dostatek prostoru pro poznávání kamarádů vašich dětí, pozorování a účastnění se jejich vzájemné hry a pozorování jejich uplatnění v třídním kolektivu. A samozřejmě zde bude také dostatek času pro komunikaci s učitelkami :-)

Kde: třída Ptáčci

30. říjen 2017
Land - art
Land -art znamená v překladu zemní umění. Zabývá se na různé zásahy v přírodě nebo na práci s neobvyklým materiálem v přírodě. Jde o jeden ze směrů akčního umění.  Land-artisté pracují se zeminou, hlínou, pískem, kamením, slámou, senem, se suchými větvemi, listím nebo s vodou v různých podobách. Někteří z nich přinášejí do přírody i jiné prvky (lana, stuhy, plátna apod.). Pro land-artisty není důležitý výsledek tvorby, ale prožitek z ní. Fotodokumentace či videozáznam jsou trvalými důkazy toho, co se v přírodě událo. 
Výroba draků - rozvoj jemné motoriky - stříhání, lepení, kresba → pouštění draků → věšení draků na stromy, pozorování jak ve větru létají
Zdobíme stromy - holčičí a klučičí strom - rozvoj spolupráce a komunikace ve skupině

25. říjen 2017
4. Solná jeskyně
Pozor, tento týden jedeme do solné jeskyně ve středu.

24. říjen 2017
Výlov rybníka

23. říjen 2017
Pouštíme draka

19. říjen 2017
3. Solná jeskyně