• Foto třídy #1
  • Foto třídy #2
  • Foto třídy #3
  • Foto třídy #4
  • Foto třídy #5
    TŘÍDNÍ UČITELKY:
  • Anna Fryšová - učitelka
    Anna Fryšová
    učitelka
  • Naďa Hudáková - učitelka
    Naďa Hudáková
    učitelka
  • Maryana Stan - chůva
    Maryana Stan
    chůva

UMÍSTĚNÍ TŘIDY: pavilon

PROSTOROVÉ MOŽNOSTI TŘÍDY:
  • herna, lehárna, umývárna, WC, šatna, jídelna
POČET ZAPSANÝCH DĚTÍ: 24 dětí – 15 dívek, 9 chlapců

VĚKOVÉ SLOŽENÍ TŘÍDY: 2,5 – 4 roky

O NAŠÍ TŘÍDĚ:
Třída ,,broučků‘‘ je věkově heterogenní s počtem 24 dětí. Většina dětí je nově příchozích. Proto zejména v prvním období převažují aktivity podporující – sebeobsluhu, utváření hygienických návyků, adaptaci dítěte na nové prostředí. Ve třídě se snažíme o vytváření klidného, harmonického a bezpečného prostředí, kde se děti cítí uvolněně a spokojeně. Rozvíjíme kamarádské vztahy na vzájemné důvěře, ohleduplnosti, toleranci a pomoci. Společně vytváříme ,,Ferdova pravidla‘‘ soužití, dbáme na jejich osvojení a respektování, která poskytují dětem jistotu a pocit bezpečí. Zaměřujeme se na všestranný rozvoj osobnosti dítěte formou nejrůznějších praktických činností a situací. Poskytujeme jim co největší prostor pro volné hry a pohybové činnosti. Nejdůležitější činností je hra, stavíme na rituálech, prožitkových aktivitách, ke kterým jsou děti citlivě motivovány. Snažíme se vytvořit příjemnou atmosféru pro výtvarné činnosti a posilovat u dětí tvořivý proces. Dále rádi zpíváme a cvičíme. Děti jsou vedeny k samostatnosti, k práci ve skupině a ke spolupráci. Snažíme se vychovávat samostatné dítě se zdravým sebevědomým a nést důsledky za své konání a jednání. Pracujeme podle školního vzdělávacího programu, který nese název ,,Objevujeme svět kolem nás.‘‘ Třída je tvořena tak, aby umožňovala rozvoj a vzdělávání každého jednotlivého dítěte v rozsahu jeho individuálních možností a potřeb.
Ranní rituál:
                Malý brouček spinkal v trávě,
                probudil se dneska právě.
                Protáhl si nožičky,
                hlavičku i ručičky.
                Na nohy vzal bačkorky
                a utíkal do školky.
                Tak je tady všechny máme
                a hezky se přivítáme.
                ,,Dobrý den‘‘ ,,Ahoooj‘‘
REŽIM DNE:
6:00 – 6:30 scházení dětí na budově MŠ
6:30 – 6:45 přechod z budovy MŠ na pavilon MŠ
6:45 provoz na pavilonu MŠ
6:45 – 8:00 spontánní činnost – volné hry
8:00 – 8:30 tělovýchovná chvilka (pohybové hry, zdravotní cvičení), rituál
8:30 – 9:00 hygiena, svačina
9:00 – 10:45 řízené i frontální činnosti a aktivity zaměřené na výchovu a vzdělávání dětí, pobyt venku
10:45 – 11:30 hygiena, příprava na oběd, oběd
11:30 – 14:00 hygiena, odpočinek, relaxace
14:00 – 14:30 odpolední svačina
14:30 – 15:15 spontánní činnosti, individuální práce s dětmi, dle počasí pobyt venku na zahradě MŠ
15:15 – 15:30 oblékání dětí, přechod na budovu MŠ
15:30 – 16:30 provoz na budově MŠ
 
CO POTŘEBUJE DÍTĚ DO ŠKOLKY:
  • přezůvky (ne pantofle)
  • pohodlné oblečení pro hru ve třídě
  • oblečení pro pobyt venku dle počasí
  • náhradní oblečení
  • pyžamo
  • plastový hrnek
  • papírové kapesníky v krabici
  • sáčky (pro znečištěné věci)
 
!!! VŠE PROSÍME PODEPSAT!!!
 
CO BY DÍTĚ MĚLO UMĚT PŘED VSTUPEM DO MŠ
  • pozdravit a poděkovat
  • reagovat na své jméno a odpovědět na pozdrav
  • samostatně jíst a pít, používat lžíci a hrnek
  • neodbíhat od stolu
  • obou se a vyzout bez pomoci (bačkory, boty)
  • poznat své oblečení, pyžamko, bačkorky
  • svléknout se a dát věci na hromádku
  • umět chodit po schodech
  • mýt si ruce mýdlem a po umytí použít ručník
  • aktivně hlásit svoji potřebu, samostatně používat WC
  • nepoužívat v průběhu dne pleny, dudlík, bryndák
  • zvládat déletrvající chůzi – nevozte dítě v kočárku
  • znát základní barvy a poznat svoji značku
  • smrkat a používat kapesník
  • umět být chvíli sám bez svých blízkých
  • udržet pozornost po dobu alespoň 10 minut
  • umět ukusovat chleba včetně kůrky – nekrájet na dílky
  • umět navazovat mluvní i oční kontakt při komunikaci
  • respektovat dohodnutá pravidla v kolektivu
 
,, Mamko, taťko když to vše dokážu sám
Budu mít radost já i ty!‘‘



 Než vezmete za kliku třídy:
  • v šatně najděte společně s dítětem místo s jeho značkou, v klidu mu ukažte, kam patří boty a oblečení.
 
S úsměvem připravte dítě na to, že děti chodí do školky a rodiče do práce.
 
  • samotné loučení nijak neprotahujte – krátce se s dítětem rozlučte a odejděte. Počítejte se slzičkami – jsou naprosto přirozené. Ze zkušenosti – děti přestanou plakat krátce po vašem odchodu (často maminky nesou loučení hůř, než děti).
  • někdy pomáhá, když do MŠ vodí dítě otec – většina otců se nenechá ovlivnit emotivními projevy svých dětí a dítě dobře ví, že slzičky na tatínka příliš neplatí
  • můžete se domluvit s paní učitelkou na vhodném okamžiku, kdy vezme dítě za ruku/do náručí a vy odejdete
Předávání dítěte učitelce:
  • předání dítěte učitelce tzv. z ruky do ruky
  • v rámci bezpečnosti není možno dát dítě do třídy bez vědomého předání a odejít!
  • rozloučení (pokud dítě nezvládá situaci odchodu rodiče, v prvním týdnu se rodič může stát pozorovatelem, a pobýt s ním 10-15minut ve třídě - pak se rozloučí a odejde)
  • odchod ze školky doporučujeme prvních 14 dní po obědě
 
 
Informační schůzka pro rodiče se koná
 
ve středu 2. září 2020 v 15:30h. ve třídě Broučci
 
  • prosíme, aby se ve vlastním zájmu dostavili rodiče všech dětí z důvodu předání důležitých informací ohledně chodu školního roku a vzájemné spolupráce
 
Těšíme se na vás!
učitelky třídy Broučci

Adaptační program (Adaptace)
Vstup dítěte do mateřské školy je významnou událostí nejen v životě dítěte, ale i celé rodiny. Rodiče by si měli udělat dostatek času, rozhodně nespěchat. Děti, které do té doby byly převážně v kruhu rodinném, najednou poznávají jinou společnost, nové děti i dospělé a nové prostředí. Musí se podřídit určitým pravidlům, a vyrovnat se s tím, že nejsou jen ony středem pozornosti. Některé děti se s touto změnou vyrovnávají snadno a s jistotou, jiné potřebují delší čas na nově vzniklou situaci. Je dobré, když dítě v MŠ první dny nespí, ale jde domů po obědě. Naším přáním je, aby se děti cítily ve školce spokojené a aby do ní chodily rády. Je důležité, aby i rodiče-hlavně matka, byli s danou situací vyrovnaní. Adaptace probíhá cca 6-8 týdnů (při nemoci se adaptace prodlužuje). Pokud přetrvávají dlouhodobé potíže s adaptací, může být doporučeno pedagogem odklad (dny, týdny, popřípadě měsíce) docházky do MŠ.

Jednotlivé fáze adaptace
1.fáze - probíhá před nástupem dítěte do MŠ
  • MŠ pořádá před zápisem dětí „Den otevřených dveří“ - rodiče si mohou se svými dětmi prohlédnout prostory školky, seznámit se s režimem dne, s nabídkou vzdělávacího programu.
  • přijaté děti mohou navštěvovat v doprovodu svých rodičů MŠ po zápise a v době otevření provozu MŠ v dopoledních hodinách.
 
Pravidla pro účastníky adaptačního programu:
  • do MŠ mohou pouze děti zdravé
  • rodič má nad svým dítětem po celou dobu dozor nenechává zde dítě samotné!
  • rodič nezasahuje učitelce do vzdělávacích, ani výchovných aktivit
  • rodič pozoruje praktiky školy, režim, snaží se dítě vést k napodobování
 
Desatero pro rodiče
(Co mohou rodiče udělat, aby vstup dítěte do MŠ byl úspěšný a nenásilný)
  • chodit s dítětem mezi děti, chodit sním do nových prostředí (např. mateřského centra, hřiště,…)
  • nechávat dítě na určitou dobu v péči jiného známého člověka
  • pracovat na dovednostech sebeobsluhy (při jídle, oblékání, na toaletě)
  • rozvrhnout čas tak, abychom na dítě nemuseli spěchat, má-li věci dělat samo
  • udělat si čas na každodenní společnou chvilku
  • často si s dítětem povídat. Když nastane nevhodné chování umět si vysvětlit proč, a hledat řešení
  • udělat si čas na čtenou pohádku (důležité)
  • chválit dítě, že se mu daří, či něco podařilo
  • vyvarovat se výhružek typu „ Počkej, až budeš ve školce...!“ (dítě se pak bude bát školky předem)
  • opatrně zacházet i s vychvalováním školky, „jak tam bude všechno super!“. Je nutné se držet reality a mluvit o tom, co asi všechno tam bude dítě moci dělat. Vyhneme se tak vytvoření nereálných představ a následného zklamání
 
Co všechno by mělo umět dítě při vstupu do MŠ
  • chodit, lézt, běhat a vůbec se samostatně pohybovat
  • sedět po dobu jídla u stolu, používat lžíci, pít z hrnečku
  • umývat si ruce a utírat se do ručníku, čistit nos
  • používat toaletu z vlastní iniciativy
  • chodit po schodech s přidržováním se zábradlí
  • snažit se uklízet si po sobě hračky
  • reagovat na pokyny (např. počkat, sednout si, přijít, ...) i na své jméno
  • hrát si a svou činností se po určitou dobu zabavit, brát na vědomí přítomnost druhého dítěte a případně se s ním dát dohromady
  • myslet v konkrétních obrazech, ptát se (otázky proč, jak), být zvídavé
  • umí prosadit svou vůli a chtění
  • pozorovat a napodobovat okolí
  • mluvit a dorozumívat se o běžných věcech s dospělými i dětmi
 
2. fáze - probíhá po nástupu dítěte do MŠ individuálně dle dítěte
Navázání vzájemné kladné spolupráce mezi pedagogy MŠ a rodinou je základní podmínka pro kvalitní spolupráci. Během adaptačního období je vhodné, aby rodiče sdělili učitelkám potřebné informace o svém dítěti, jeho zdravotním stavu a dalších specifikách, jež považují za vhodné sdělit v zájmu úspěšné adaptace dítěte.

 
3. fáze - pokud probíhá adaptace bez obtíží
Jak dítěti pomoci?
Můžete si vzít do školky malého plyšáka na spinkání
Používejte stejné rituály
Rozlučte se krátce
Buďte citliví a trpěliví
Komunikujte s učitelkou
 
Pozitivně je motivujte
Buďte důslední a nenechte se obměkčit
 

Nestrašte své dítě školkou!"
 
 

PLÁNOVANÉ AKCE:

29. září 2020
Kouzelnické duo s bordelcolií Edou
vstupné: 55,- Kč
Kde: MŠ Smetanova

15. říjen 2020
Divadlo LUK
Pohádka O Palečkovi
vstupné: 50,- Kč
Kde: MŠ Smetanova

12. listopad 2020 - 9.00 hodin
Divadlo Dokola
Pohádka"Kašpárek v pekle"
vstupné: 50,- Kč
Kde: MŠ Smetanova

8. prosinec 2020 - 9.00 hodin
Divadlo Zvoneček "Vánoční pohádka"
Vstupné 60,- Kč
Kde: MŠ Smetanova



AKTIVITY NAŠÍ TŘÍDY:

26. květen 2016 - 9.00 hodin
Divadlo LUK "O kůzlátkách"
Vstupné 45,- Kč
Kde: MŠ Smetanova

25. květen 2016
Dopravní hřiště

19. květen 2016
Výlet do Pohádkové kovárny v Selibově

17. květen 2016
Společné fotografování - třídní fotografie

10. květen 2016
"Zlatovláska"
divadlo Zvoneček
Vstupné: 45,-
Kde: MŠ Smetanova

4. květen 2016 - 15.30 hodin
Oslava "Dne matek"
Ve středu 4. května 2016 od 15:30 hodin oslavíme společně "Den matek". Děti předvedou rodičům krátké vystoupení a poté bude následovat tvoření dětí s rodiči, kde si společně vyrobí malý dáreček.
Všichni jste srdečně zváni
Kde: třída Broučci

26. duben 2016
"Paní Nuda"
divadlo Řimbaba
Vstupné: 45,-Kč
Kde: MŠ Smetanova

22. duben 2016
Oslava "Dne Země"

29. březen 2016
"Jak pejsek s kočičkou malovali vejce"
Jarní pohádka - divadlo Zvoneček
Vstupné: 45,-
Kde: MŠ Smetanova

4. březen 2016
Návštěva povolání - číšník, kuchař, kadeřnice

1. březen 2016
"Jak šel Honza do světa"
divadlo Kapička
Vstupné: 40,-Kč
Kde: MŠ Smetanova

25. únor 2016
Karneval
V dopoledních hodinách budeme mít v naší třídě rej masek.
Prosíme rodiče, aby dětem připravili masky. Děkujeme.
Kde: třída "BROUČCI"

2. únor 2016
"O třech prasátkách"
divadlo Zvoneček
Vstupné: 45,-
Kde: MŠ Smetanova

21. leden 2016
Zimní radovánky

16. prosinec 2015
Přišel k nám Ježíšek

11. prosinec 2015
Předvánoční čas u Broučků

8. prosinec 2015
"Vánoční pohádka"
Pohádkové představení divadélka Zvoneček.
Vstupné: 45,-Kč
Kde: MŠ Smetanova

8. prosinec 2015 - 15.30 hodin
"VÁNOČNÍ TVOŘENÍ"
Zveme rodiče s dětmi na "VÁNOČNÍ TVOŘENÍ", které se uskuteční v úterý 8. prosince v 15:30 hod. v naší třídě. Společně se svými dětmi si vyrobíte "vánoční dáreček", materiál je zajištěn. Děti si mohou přinést malé občerstvení (např. několik kousků cukroví,...)
Těšíme se na Vás
Kde: třída "BROUČCI"

4. prosinec 2015 - 9.30 hodin
Mikulášská nadílka
Jako každý rok přijde za dětmi Mikuláš s andělem a čerty.
Kde: MŠ Smetanova

1. prosinec 2015 - 15.00 hodin
Slavnostní zahájení adventu s rozsvěcením stromku
Vánoční naladění v podání krátkého programu dětí. Všichni jste srdečně zváni!
Kde: MŠ Smetanova