TŘÍDNÍ UČITELKY:
  • Anna Fryšová - učitelka
    Anna Fryšová
    učitelka
  • Naďa Hudáková - učitelka
    Naďa Hudáková
    učitelka
  • Maryana Stan - chůva
    Maryana Stan
    chůva

smiley AKTIVITY PRO DĚTI V DOBĚ KARANTÉNY smiley

Opět nastala doba, kdy se Vašim dětičkám nemůžeme věnovat osobně v MŠ, i přesto Vám na webové stránky naší třídy budeme opět vkládat inspiraci na činnosti s dětmi při dlouhých chvílích. 
Budeme rádi, když s námi budete sdílet informace pomocí emailu 
aninicka.fryska@seznam.cz

Paní učitelky třídy Broučků
 

AKTIVITY NA TÝDEN 1.3. - 5.3.2021
Tento týden jsme měli společně s dětmi strávit v naší třídě Broučci karnevalové dopoledne. Bohužel nám to situace nedovolila. Tak Vám alespoň pro zahnání smutku nabídneme činnosti v karnevalovém duchu :)


OSLAV KARNEVAL TANCEM
Určitě doma najdete nějakou karnevalovou masku, popřípadě jste si ze školky v pátek odnesli KARNEVALOVOU ČEPIČKU a ÚSMĚV. Nechte děti, ať se do obleku samy obléknou a poté jim pusťte jakoukoli jejich oblíbenou hudbu. Pokud možno střídejte písničky rychlé (na které mohou děti tančit a dovádět) a písně pomalé (na které mohou děti ,,ploužit" popřípadě relaxovat) - NECHTE DĚTI VNÍMAT RYTMUS HUDBY POBYBEM :)
Zde Vám dáme odkazy na písničky, které děti znají ze školky a určitě jim udělají velkou radost :)

https://www.youtube.com/watch?v=xSCdWymIveE&ab_channel=BibiBum

https://www.youtube.com/watch?v=j_4qhWNpIJQ&ab_channel=P%C3%ADsni%C4%8Dkyprod%C4%9Bti

MODELOVÁNÍ MASOPUSTNÍ HOSTINY
Ve volné chvilce si s dětmi můžete vyprávět o tom, PROČ SE VŮBEC KARNEVAL/MASOPUST SLAVÍ  a JAK VYPADÁ TAKOVÁ MASOPUSTNÍ HOSTINA. Poté dejte dětem různobarevnou modelínu/modelovací hmotu, ať mohou podle své fantazie vymodelovávat vše, co se na stůl masopustní hostiny sluší a patří (rohlíčky, koláčky, koblihy, jitrnice...). Určitě budou děti rády, když jim ukážete i svou zručnost. :)

KARNEVALOVÉ OMALOVÁNKY
Vymaluj šaška Vaška jak by se Ti líbil. :)

Karnevalové masky :)


BÁSNIČKA KARNEVAL

Můžete se ve velkých chvilkách s dětmi naučit a krátkou a přitom hezkou básničku. :)

KARNEVAL
BRZY BUDE VELKÝ BÁL,
HURÁ JE TU KARNEVAL!
NAFOUKNEME BALÓNKY,
OZDOBÍME ZÁCLONKY.
SCHOVÁME SE ZA MASKU,
JSME JAK Z HADÍCH OCÁSKŮ!


MOC VÁS PROSÍME, CHOĎTE S DĚTMI ČASTO DO PŘÍRODY, CO NEJVÍCE ČASU BUĎTE S DĚTMI NA ČERSTVÉM VZDUCHU, NABÍREJTE SÍLU A POZITIVNÍ ENERGII OD SLUNÍČKA. wink

S POZDRAVEM ANIČKA, NAĎA A MARY smiley

 
 
AKTIVITY NA TÝDEN 8.3. - 19.3.2021
Kdybychom mohli být v tento čas ve školce, s dětmi bychom si povídali o tom, jaké POVOLÁNÍ/ŘEMESLO dělá naše maminka a tatínek a ČÍM BYCH CHTĚL BÝT JÁ?

KUCHAŘ
Každý kuchař ví, že musí dávat pozor, ať se to nepřipálí! Vezme si místo měchačky pastelku, snažte se ji držet pěkně třemi prsty, jako se učíme ve školce a míchejte/malujte od prostředka až po hrany hrce klidně i několikrát zasebou. :)


ŠVADLENKA
Šiju, šiju halenku, znám nejšikovnější švadlenku. Švadlenka musí mít šikovné ručičky, dobře umět s jehlou všechnou navléct, proto i Ty si ve volné chvilce NAVLÉKEJ KORÁLKY nebo NAKLÉKEJ BAVLNKU. :)

ZAHRADNÍK
Určitě dětičky už slyšely písničku ŠEL ZAHRADNÍK DO ZAHRADY, vy ji určitě také znáte, tak si ji v jakékoli chvilce rádi
zazpíváte. :)
https://www.youtube.com/watch?v=KHrlk7mNZGc&ab_channel=24SNAiLSMEDiA

HASIČ
Každý hasič musí mít zdatné ruce, určitě i Ty je máš, proto si ruce na papír obtiskni a vytvoř si KAMARÁDA HASIČE, poté si můžeš s Míšou a hasičema ZATANCOVAT. :)

https://www.youtube.com/watch?v=IklJxRN5px8&ab_channel=M%C3%AD%C5%A1aR%C5%AF%C5%BEi%C4%8Dkov%C3%A1

KADEŘNICE
Kadeřnice na stříhání vlasů vždy nůžky potřebuje, i ty si můžeš vyzkoušet NASTŘÍHAT VLÁSKY PANÁČKOVI Z RULIČKY. :) Je na zvážení každého rodiče. :)


ZEDNÍK
Proč se ten pán jmenuje ZEDNÍK? Protože staví ZDI! :) I ty si zeď jako zedník můžeš postavit, ale Tobě k tomu stačí jen papír, barva(nejlépečervená) a houbička na nádobí a můžeš STAVĚT/TISKAT. :)


MALUJU, MALUJI, VYMALUJU?
Vymaluj si ve volné chvíli jakékoli povolání. :)



HÁDEJ KDO JSEM?
Hádej podle básničky, o kom rýmy povídají. Klidně se nějakou i můžeš naučit a můžeš nechat hádat ostatní kolem Tebe. :)

Trámy hoří, střecha padá,
jedem k ohni, tradá, tradá!

Velitel už nasedá,
zachráníme co se dá!   HASIČ

Když vás někdy v krku pálí,
štípne vosa, svíčka spálí?

Odřete se pádem z výše,
kdo vám léky přepepíše?  DOKTOR

Střeží naše bezpečí,
neleká se, nebrečí.
Počíhá si na lupiče,
pochytá je bez řečí.  POLICISTA

Šije pliáště, vesty, šaty,
kalhoty a sukně taky.
Šije šaty na tělo,
aby nám to slušelo.  ŠVADLENA

Vezme nůžky...šmiky, šmiky,
připraví Tě o culíky.
Najednou jsi někdo jiný,
cizí hlava - stejné džíny.  KADEŘNICE


AKTIVITY NA TÝDEN 22.3.2021 - 2.4.2021
Jaro klepe na dveře! Sluníčko hřeje čím dál víc, v záhoncích se začínají objevovat první jarní kytičky a Velikonoce už jsou vidět v dáli. :) Jaro už je tady! Proto až budeš mít volnou chvílí můžeš tvořit jak se Ti zlíbí. smiley

ZÁHONEK PLNÝ KYTIČEK
Pomocí obyčejné vidličky, která určitě nikomu v kuchyni nachybí is můžete vytvořit záhonek plný barevných tulipánů. :) Při výběru temperových barev si s dětmi povídejte o tom jakou barvu pro jednotlivé květiny vybrali, jaká se jim nejvíce líbí, popřípadě kolik kytiček je od jednotlivé barvy v záhonku. Také si s dětmi nezapomeňte říci, že každé správné květině nesmí chybět STONEK-LÍSTEČEK-KVÍTEK. :)

VNÍMEJ JARO VŠEMI SMYSLY
Snažte se s dětmi trávit co nejvíce času na čerstvém vzduchu. :) Posilujme jejich imunitu třeba i procházkami do přírody, můžete se takovou procházku zpříjemnit a po cestě se pokusit plnit jednotlivé úkoly a tím i procvičit všech
pět našich smyslů ZRAK-SLUCH-ČICH-HMAT-CHUŤ. :)

JARO, LÉTO OPAKUJE SE TO!
Přivítejte jaro také pohybem. :) Protáhněte své tělíčko a zatancujte si s Míšou Růžičkovou. :) Až se vrátíme do školky, zatančíme si spolu! :)
https://www.youtube.com/watch?v=Mp8NO5Sy5QE&ab_channel=M%C3%AD%C5%A1aR%C5%AF%C5%BEi%C4%8Dkov%C3%A1

SLUNÍČKO S DLOOOOUHÝMI PAPRSKY
Pokus se sluníčku udělat co nejdelší paprsky, aby dostalo sílu a žahřálo všechny kolem Tebe. :)

JARO JE TU KAŽDOU CHVÍLI(básnička)
Až si vzpomeneš na školku, a bude se Ti po nás stýskat můžeš se zkusit naučit pěknou básničku o jaru, kterou si snad brzy povíme i společně ve školce. :)
 
NA ZEMI JE BÍLÝ SNÍH,
DĚTI JEZDÍ NA SANÍCH.
SNĚŽENCE TO ALE NEDÁ,
SNÍŽEK NAD SEBOU SI ZVEDÁ.
PAK VYKOUKNE NA SVĚT BÍLÝ,
JARO JE TU KAŽDOU CHVÍLI!

MAMINKA A MLÁĎÁTKA / SLEPIČKA A KUŘÁTKA
S příchodem jara příchází na svět také spousta malých zvířátek. Určitě doma najdeš nějakou pěknou knížku plnou zvířátek, tak si podle ní s maminkou můžeš povídat jak se jednotlivá mláďátka jmenují, že KRAVIČKA má TELÁTKO, KOZA má KŮZLÁTKO  a potom si můžeš vyrobit jednoduchou SLEPIČKU a její mláďátka KUŘÁTKA. :)

VELIKONIČNÍ ZAJÍČEK UŠÁČEK
Vyzdob si o Velikonocích pokojíček a společně s barvením vajíček si vytvoř si jednoduchého velikonočního zajíčka Ušáčka! :)

 
Doufáme, že paprsky od Tvého sluníčka budou tak dlouhé, že zahřejí i nás. wink ANIČKA, NAĎA a MARY 

AKTIVITY NA TÝDEN 6.4.2021 - 23.4.2021
Znáš své okolí? Víš jak se jmenuje město/vesnice, ve které bydlíš? Víš, co krásného se v Tvém okolí může najít? Pamatuješ si vůbec ještě kudy vede cesta do naší školky? Pojďme si to všechno o našem městě/vesnici připomenou! smiley

POZNEJ SVOJE MĚSTO/VESNICI
Až nám bude přát počasí, udělej si s maminkou/tatínkem ,,výlet'' a projdi město ,,křížem krážem''. :) Najdi, kde se nachází Kulturní dům, kam budeme chodit na divadelní představení, najdi polikliniku, kam chodíš k panu doktorovi,
najdi také vlakové a autobudové nádraží, najdi školu, do které chodí velké děti a hlavně nazapomeň najít NAŠÍ ŠKOLKU, ve které se snad brzy sejdeme. :)

POSTAV MĚSTO V POKOJÍČKU
Určitě se ve tvých hračkách najde i nějaká stavebnice, ze které půjdou stavět domečky, zkus jich postavit co nejvíce a tím vytvoříš co největší město a nebo zkus domečky poskládat tak, aby vypadaly jako Tvé město/vesnice. :) Nezapomeň se s mamkou/taťkou poradit o tom, že střecha vypadá jako TROJÚHELNÍK, okýnka vypadají jako ČTVEREC atd... :)


JEDE AUTO TÚÚ TÚÚ TÚ
Ve městě/vesnici, ve které bydlíš vedou spousty cest, po kterých jezdí různá auto. Až půjdeš na procházku, zkus se na chvili někde u silnice, ale v bezpečné vzdálenosti, zastavit a pozorovat auta, která jezdí kolem Tebe. Zkus si s maminkou nebo tatínkem říkat barvy jednotlivých autíček a pozorovat jakou barvu auta uvidíš nejvíckrát. :) 
Jestli ve svém městě/vesnici najdeš i nějaké parkoviště, tak tam najdeš autíček hooodně na jednom místě, tak je můžeš zkusit počítat do 3 (např. jedno žluté auto na parkovišti, tři červená auta na parkovišti....). :)

ZATANČI SI S AUŤÁKEM
Protáhni své tělo s Míšou Růžičkovou, kterou už dobře známe, na písničku o autech. :)
https://www.youtube.com/watch?v=reiGOoTQe_M

TVŮJ DOMEČEK
Nakresli svůj domeček, ve kterém bydlíš. Nezapomeň ho vybarvit správnou barvou a udělat mu správný počet okýnek. :) Budeme rádi, když nám obrázek domečku pošleš a my ho, třeba až půjdeme na procházku, najdeme. :) e-mailová adresa je aninicka.fryska@seznam.cz
Kdyby Ti domeček nešel namalovat, můžeš tento alespoň pěkně vymalovat. :)


KDYBY BYL BAVOROV
O městě, kde možná bydlíš a hlavně o městě, kde se nachází naše školka, tedy o Vodňanech se zpívá jedna známá písnička, kterou určitě maminka nebo tatínek znají a rádi Tě ji naučí. :)
https://www.youtube.com/watch?v=PWkwiXUQo9I


AKTIVITY NA TÝDEN OD 26.4.2021 - 30.4.2021
Brzy bude mít svátek KAŽDÁ maminka, tak to každý pojďme se svojí maminkou oslavit! DEN MATEK!


ZNÁŠ DOBŘE SVOJI MAMINKU?
Víš vůbec jak je tvoje maminka šikovná? Co všechno doma dělá? Jaké činnosti dělá maminka a jaké dělá tatínek? Co se Ti na mamince líbí? Jaký je rozdíl mezi maminkou a tatínkem? Jak se tvoje maminka jmenuje? Jak jí říkáš Ty? Jak jí říká tatínek nebo babička? Zkuste si s dětmi ve volné chvilce popovídat o tom, jak to u Vás doma je, co Vám přijde úplně jasné, ale děti v tom mají možná zmatek. Třeba pomocí této krátké diskuze budou mít děti možnost poznat svoji rodinu mnohem víc než dosud. :)

SRDÍČKO PRO MAMINKU Z LÁSKY
Vystříhněte dětem z kartonové čtvrtky SRDÍČKO co největší Vám půjde. Poté nabídněte dětem podle svého uvažení, buď pouze pastelky nebo vodové barvy, popřípadě temperové barvy, prstové barvy... a ostatní nechte jen na samostatnosti a fantazii dětí.
,,Namaluj mamince takové srdíčko, jaké myslíš, že by se jí líbilo!" heart

MÁMO, TÁTO V KOMOŘE JE MYŠ
Určitě znáš pořad ,,Hýbánky"! Protáhni si své tělíčko a zatanči si se Zdeňkem, Týnou a dětmi na písničku ,,Mámo, táto v komoře je myš!" :)
https://decko.ceskatelevize.cz/video/e314292320050005

KYTIČKA JAK RUČIČKA
Když bude mít maminka brzy svátek, vytvoř ji jednoduchou kytičku pomocí své ručičky! Barvu kytičky vyber podle toho jakou myslíš, že má maminka nejraději! :)



MÁMA, NAŠE MÁMA
Zazpívej a klidně i zatanči si na krásnou písničku o mamince, kterou známe i ze školky!
https://www.youtube.com/watch?v=xTvhlSgOf2I&ab_channel=PavelNov%C3%A1kD%C4%9ATEM
UŽÍVEJTE SLUNIČKA A SNAD BRZY NAVIDĚNOU U BROUČKU!
Anička, Naďa a Mary!smiley

UMÍSTĚNÍ TŘIDY: pavilon

PROSTOROVÉ MOŽNOSTI TŘÍDY:
  • herna, lehárna, umývárna, WC, šatna, jídelna
POČET ZAPSANÝCH DĚTÍ: 24 dětí – 15 dívek, 9 chlapců

VĚKOVÉ SLOŽENÍ TŘÍDY: 2,5 – 4 roky

O NAŠÍ TŘÍDĚ:
Třída ,,broučků‘‘ je věkově heterogenní s počtem 24 dětí. Většina dětí je nově příchozích. Proto zejména v prvním období převažují aktivity podporující – sebeobsluhu, utváření hygienických návyků, adaptaci dítěte na nové prostředí. Ve třídě se snažíme o vytváření klidného, harmonického a bezpečného prostředí, kde se děti cítí uvolněně a spokojeně. Rozvíjíme kamarádské vztahy na vzájemné důvěře, ohleduplnosti, toleranci a pomoci. Společně vytváříme ,,Ferdova pravidla‘‘ soužití, dbáme na jejich osvojení a respektování, která poskytují dětem jistotu a pocit bezpečí. Zaměřujeme se na všestranný rozvoj osobnosti dítěte formou nejrůznějších praktických činností a situací. Poskytujeme jim co největší prostor pro volné hry a pohybové činnosti. Nejdůležitější činností je hra, stavíme na rituálech, prožitkových aktivitách, ke kterým jsou děti citlivě motivovány. Snažíme se vytvořit příjemnou atmosféru pro výtvarné činnosti a posilovat u dětí tvořivý proces. Dále rádi zpíváme a cvičíme. Děti jsou vedeny k samostatnosti, k práci ve skupině a ke spolupráci. Snažíme se vychovávat samostatné dítě se zdravým sebevědomým a nést důsledky za své konání a jednání. Pracujeme podle školního vzdělávacího programu, který nese název ,,Objevujeme svět kolem nás.‘‘ Třída je tvořena tak, aby umožňovala rozvoj a vzdělávání každého jednotlivého dítěte v rozsahu jeho individuálních možností a potřeb.
Ranní rituál:
                Malý brouček spinkal v trávě,
                probudil se dneska právě.
                Protáhl si nožičky,
                hlavičku i ručičky.
                Na nohy vzal bačkorky
                a utíkal do školky.
                Tak je tady všechny máme
                a hezky se přivítáme.
                ,,Dobrý den‘‘ ,,Ahoooj‘‘
REŽIM DNE:
6:00 – 6:30 scházení dětí na budově MŠ
6:30 – 6:45 přechod z budovy MŠ na pavilon MŠ
6:45 provoz na pavilonu MŠ
6:45 – 8:00 spontánní činnost – volné hry
8:00 – 8:30 tělovýchovná chvilka (pohybové hry, zdravotní cvičení), rituál
8:30 – 9:00 hygiena, svačina
9:00 – 10:45 řízené i frontální činnosti a aktivity zaměřené na výchovu a vzdělávání dětí, pobyt venku
10:45 – 11:30 hygiena, příprava na oběd, oběd
11:30 – 14:00 hygiena, odpočinek, relaxace
14:00 – 14:30 odpolední svačina
14:30 – 15:15 spontánní činnosti, individuální práce s dětmi, dle počasí pobyt venku na zahradě MŠ
15:15 – 15:30 oblékání dětí, přechod na budovu MŠ
15:30 – 16:30 provoz na budově MŠ
 
CO POTŘEBUJE DÍTĚ DO ŠKOLKY:
  • přezůvky (ne pantofle)
  • pohodlné oblečení pro hru ve třídě
  • oblečení pro pobyt venku dle počasí
  • náhradní oblečení
  • pyžamo
  • plastový hrnek
  • papírové kapesníky v krabici
  • sáčky (pro znečištěné věci)
 
!!! VŠE PROSÍME PODEPSAT!!!
 
CO BY DÍTĚ MĚLO UMĚT PŘED VSTUPEM DO MŠ
  • pozdravit a poděkovat
  • reagovat na své jméno a odpovědět na pozdrav
  • samostatně jíst a pít, používat lžíci a hrnek
  • neodbíhat od stolu
  • obou se a vyzout bez pomoci (bačkory, boty)
  • poznat své oblečení, pyžamko, bačkorky
  • svléknout se a dát věci na hromádku
  • umět chodit po schodech
  • mýt si ruce mýdlem a po umytí použít ručník
  • aktivně hlásit svoji potřebu, samostatně používat WC
  • nepoužívat v průběhu dne pleny, dudlík, bryndák
  • zvládat déletrvající chůzi – nevozte dítě v kočárku
  • znát základní barvy a poznat svoji značku
  • smrkat a používat kapesník
  • umět být chvíli sám bez svých blízkých
  • udržet pozornost po dobu alespoň 10 minut
  • umět ukusovat chleba včetně kůrky – nekrájet na dílky
  • umět navazovat mluvní i oční kontakt při komunikaci
  • respektovat dohodnutá pravidla v kolektivu
 
,, Mamko, taťko když to vše dokážu sám
Budu mít radost já i ty!‘‘



 Než vezmete za kliku třídy:
  • v šatně najděte společně s dítětem místo s jeho značkou, v klidu mu ukažte, kam patří boty a oblečení.
 
S úsměvem připravte dítě na to, že děti chodí do školky a rodiče do práce.
 
  • samotné loučení nijak neprotahujte – krátce se s dítětem rozlučte a odejděte. Počítejte se slzičkami – jsou naprosto přirozené. Ze zkušenosti – děti přestanou plakat krátce po vašem odchodu (často maminky nesou loučení hůř, než děti).
  • někdy pomáhá, když do MŠ vodí dítě otec – většina otců se nenechá ovlivnit emotivními projevy svých dětí a dítě dobře ví, že slzičky na tatínka příliš neplatí
  • můžete se domluvit s paní učitelkou na vhodném okamžiku, kdy vezme dítě za ruku/do náručí a vy odejdete
Předávání dítěte učitelce:
  • předání dítěte učitelce tzv. z ruky do ruky
  • v rámci bezpečnosti není možno dát dítě do třídy bez vědomého předání a odejít!
  • rozloučení (pokud dítě nezvládá situaci odchodu rodiče, v prvním týdnu se rodič může stát pozorovatelem, a pobýt s ním 10-15minut ve třídě - pak se rozloučí a odejde)
  • odchod ze školky doporučujeme prvních 14 dní po obědě
 
 
Informační schůzka pro rodiče se koná
 
ve středu 2. září 2020 v 15:30h. ve třídě Broučci
 
  • prosíme, aby se ve vlastním zájmu dostavili rodiče všech dětí z důvodu předání důležitých informací ohledně chodu školního roku a vzájemné spolupráce
 
Těšíme se na vás!
učitelky třídy Broučci

Adaptační program (Adaptace)
Vstup dítěte do mateřské školy je významnou událostí nejen v životě dítěte, ale i celé rodiny. Rodiče by si měli udělat dostatek času, rozhodně nespěchat. Děti, které do té doby byly převážně v kruhu rodinném, najednou poznávají jinou společnost, nové děti i dospělé a nové prostředí. Musí se podřídit určitým pravidlům, a vyrovnat se s tím, že nejsou jen ony středem pozornosti. Některé děti se s touto změnou vyrovnávají snadno a s jistotou, jiné potřebují delší čas na nově vzniklou situaci. Je dobré, když dítě v MŠ první dny nespí, ale jde domů po obědě. Naším přáním je, aby se děti cítily ve školce spokojené a aby do ní chodily rády. Je důležité, aby i rodiče-hlavně matka, byli s danou situací vyrovnaní. Adaptace probíhá cca 6-8 týdnů (při nemoci se adaptace prodlužuje). Pokud přetrvávají dlouhodobé potíže s adaptací, může být doporučeno pedagogem odklad (dny, týdny, popřípadě měsíce) docházky do MŠ.

Jednotlivé fáze adaptace
1.fáze - probíhá před nástupem dítěte do MŠ
  • MŠ pořádá před zápisem dětí „Den otevřených dveří“ - rodiče si mohou se svými dětmi prohlédnout prostory školky, seznámit se s režimem dne, s nabídkou vzdělávacího programu.
  • přijaté děti mohou navštěvovat v doprovodu svých rodičů MŠ po zápise a v době otevření provozu MŠ v dopoledních hodinách.
 
Pravidla pro účastníky adaptačního programu:
  • do MŠ mohou pouze děti zdravé
  • rodič má nad svým dítětem po celou dobu dozor nenechává zde dítě samotné!
  • rodič nezasahuje učitelce do vzdělávacích, ani výchovných aktivit
  • rodič pozoruje praktiky školy, režim, snaží se dítě vést k napodobování
 
Desatero pro rodiče
(Co mohou rodiče udělat, aby vstup dítěte do MŠ byl úspěšný a nenásilný)
  • chodit s dítětem mezi děti, chodit sním do nových prostředí (např. mateřského centra, hřiště,…)
  • nechávat dítě na určitou dobu v péči jiného známého člověka
  • pracovat na dovednostech sebeobsluhy (při jídle, oblékání, na toaletě)
  • rozvrhnout čas tak, abychom na dítě nemuseli spěchat, má-li věci dělat samo
  • udělat si čas na každodenní společnou chvilku
  • často si s dítětem povídat. Když nastane nevhodné chování umět si vysvětlit proč, a hledat řešení
  • udělat si čas na čtenou pohádku (důležité)
  • chválit dítě, že se mu daří, či něco podařilo
  • vyvarovat se výhružek typu „ Počkej, až budeš ve školce...!“ (dítě se pak bude bát školky předem)
  • opatrně zacházet i s vychvalováním školky, „jak tam bude všechno super!“. Je nutné se držet reality a mluvit o tom, co asi všechno tam bude dítě moci dělat. Vyhneme se tak vytvoření nereálných představ a následného zklamání
 
Co všechno by mělo umět dítě při vstupu do MŠ
  • chodit, lézt, běhat a vůbec se samostatně pohybovat
  • sedět po dobu jídla u stolu, používat lžíci, pít z hrnečku
  • umývat si ruce a utírat se do ručníku, čistit nos
  • používat toaletu z vlastní iniciativy
  • chodit po schodech s přidržováním se zábradlí
  • snažit se uklízet si po sobě hračky
  • reagovat na pokyny (např. počkat, sednout si, přijít, ...) i na své jméno
  • hrát si a svou činností se po určitou dobu zabavit, brát na vědomí přítomnost druhého dítěte a případně se s ním dát dohromady
  • myslet v konkrétních obrazech, ptát se (otázky proč, jak), být zvídavé
  • umí prosadit svou vůli a chtění
  • pozorovat a napodobovat okolí
  • mluvit a dorozumívat se o běžných věcech s dospělými i dětmi
 
2. fáze - probíhá po nástupu dítěte do MŠ individuálně dle dítěte
Navázání vzájemné kladné spolupráce mezi pedagogy MŠ a rodinou je základní podmínka pro kvalitní spolupráci. Během adaptačního období je vhodné, aby rodiče sdělili učitelkám potřebné informace o svém dítěti, jeho zdravotním stavu a dalších specifikách, jež považují za vhodné sdělit v zájmu úspěšné adaptace dítěte.

 
3. fáze - pokud probíhá adaptace bez obtíží
Jak dítěti pomoci?
Můžete si vzít do školky malého plyšáka na spinkání
Používejte stejné rituály
Rozlučte se krátce
Buďte citliví a trpěliví
Komunikujte s učitelkou
 
Pozitivně je motivujte
Buďte důslední a nenechte se obměkčit
 

Nestrašte své dítě školkou!"
 
 

PLÁNOVANÉ AKCE:

7. říjen 2021 - 9.00 hodin
Hudební divadlo Bambini
"Jak krtek písničku našel" -Pohádka ve které krteček ztratil písničky i kamarády, a rád by je s pomocí dětí zase našel.
Vstupné: 50,- Kč
Kde: MŠ Smetanova



AKTIVITY NAŠÍ TŘÍDY:

16. květen 2017
Besídka u Broučků :-)

11. květen 2017
Divadlo "Máma a táta"
Vstupné: 50,-Kč
Kde: hlavní budova MŠ

27. duben 2017
Společné fotografování - třídní fotografie

21. duben 2017
Oslava Dne Zěmě
Dopolední program jednotlivých tříd zaměřený na ekologii a přírodu u příležitosti oslav Dne Země

10. duben 2017 - 16. květen 2017
BESÍDKA u BROUČKŮ


10. duben 2017 - 9.00 hodin
O Otesánkovi
divadlo Zvoneček
vstupné 45,- Kč
Kde: MŠ Smetanova

4. duben 2017 - 9.00 hodin
Velikonoční čas nastává...
Jednoduše formulované povídání s názornými ukázkami postních a velikonočních předmětů, předávané hravou formou a doprovázené lidovými písničkami pro nejmenší děti. Děti si také vyzkouší jednoduché jarní hry.
Vstupné: 30,-Kč
Kde: budova MŠ

3. duben 2017
Velikonoce začínají

30. březen 2017
Poznáváme kapříka Metlíka

20. březen 2017 - 24. březen 2017
Jarní tvoření ve třídě

16. březen 2017
Cvičení se sluníčkem :-)

14. březen 2017 - 9.00 hodin
O strašidle, aneb jak Honzík ke štěstí přišel
Pohádka v podání divadla Řimbaba.
Vstupné 45,- Kč
Kde: učebna MŠ Smetanova

13. březen 2017
Otvírání jara :-)

9. březen 2017
Karneval

7. březen 2017
Fotografování dětí

cena: 250,-Kč

22. únor 2017
dechové cvičení

31. leden 2017 - 9.00 hodin
Malované písničky
divadlo Zvoneček
vstupné 45,- Kč
Kde: MŠ Smetanova

17. leden 2017 - 9.00 hodin
Bubnování
Prožitkové bubnování s různými typy bubnů, uvolnění těla i mysli.
​Vstupné bude upřesněno.
Kde: pavilon

5. prosinec 2016
Mikulášská nadílka
Kde: MŠ Smetanova

28. listopad 2016 - 15.15 hodin
Slavnostní rozsvěcení vánočního stromečku
Tradiční zahájení adventu s rozsvěcením stromečku, vánoční naladění při poslechu koled a básniček dětí ze všech tříd.
Jste srdečně zváni!smiley
Kde: před budovou MŠ Smetanova