TŘÍDNÍ UČITELKY:
  • Anna Fryšová - učitelka
    Anna Fryšová
    učitelka
  • Bc. Lucie Klecánová - učitelka
    Bc. Lucie Klecánová
    učitelka
  • Maryana Stan - chůva
    Maryana Stan
    chůva

AKTIVITY PRO DĚTI A JEJICH BLÍZKÉ V DOBĚ KARANTÉNY:

Nemůžeme se Vašim dětem v tomto čase věnovat tak, jak jsme zvyklé, ale rády bychom jim byly nablízku alespoň touto cestou. Všem máváme!
 
NA TYTO STRÁNKY BUDEME VKLÁDAT PRŮBĚŽNĚ AKTIVITY VHODNÉ PRO CELKOVÝ ROZVOJ VAŠICH DĚTÍ.

A JAKÉ AKTIVITY JSOU PRO VĚK 3-4 ROKY VHODNÉ?

Matematika
  • počítat do tří a ukázat odpovídající čísla na prstech
  • ovládat pojmy: jeden-mnoho, velký-malý, široký-úzký, vysoký-nízký, stejné-různé atd.
  • znát základní barvy
  • znát základní geometrické útvary
  • srovnávat předměty dle velikosti, barvy, tvaru
  • srovnávat počet předmětů
  • vybírat do páru předměty s danou charakteristikou

Rozvoj řeči

  • znát názvy okolních předmětů: nábytku, nádobí, hraček, oblečení atd.
  • znát jeden příznak každého předmětu
  • znát názvy základních činností (běhat, skákat atd.)
  • opakovat básničky a písničky

Pozornost

  • min. 3-4min. soustředěně vyplňovat úkol
  • nacházet párové předměty
  • ze skupiny předmětů vybrat potřebný
  • všímat si vlastností a kritérií předmětů
  • nacházet shody a rozdíly mezi předměty

Paměť

  • zapamatovat si 2-3 obrázky
  • zapamatovat si 3-4 slova, zopakované několikrát dospělým
  • pamatovat a opakovat pohyby, zopakované 1-2x dospělým
  • pamatovat si detail nebo vlastnost předmětu

Myšlení

  • skládat obrázek ze 2-4 částí
  • nalézat a vysvětlovat nesoulad na obrázcích
  • nalézat přebytečný předmět a vysvětlit svůj výběr
  • nacházet shody a rozdíly mezi předměty

Motorika

  • rozstřihnout nůžkami papír
  • vytvářet a lepit válečky a kuličky z plastelíny
  • kreslit kroužky, tečky a linky
  • opakovat pohyby prstové gymnastiky

Okolní svět

  • znát názvy a mít představu o domácích (kráva, kůň, prase, kočka, pes atd.)
    a divokých (medvěd, vlk, zajíc, liška atd.) zvířatech
  • znát názvy třech-čtyřech zástupců z řad ptáků, ryb, hmyzu
  • znát názvy základních rostlin – třech-čtyřech zástupců z řad stromů a květů
  • mít představu o ovoci, zelenině
  • mít představu o materiálech, ze kterých jsou vyrobeny okolní předměty
  • znát části dne (ráno, den, večer, noc)
  • umět rozpoznat počasí (déšť, sníh, vítr, duha…)

Tělesná výchova

  • umět skákat po dvou nohách (snožmo)
  • házet a chytat míč
  • držet rovnováhu, přecházejíce desku položenou na zemi
  • znát pravidla osobní hygieny

Hudba

  • hýbat se v rytmu hudby
  • kopírovat zvuky
  • korigovat sílu hlasu, hovořit nahlas-potichu
  • mělo by mít představu o zvucích okolního světa (zpěv ptáků, zvuky zvířat, hmyzu, šum vody, dopravy, zvuky vydávané domácími spotřebiči atp.)

AKTIVITY NA TÝDEN 18. 5. - 22. 5. 2020

 

,,RODINA ZVÍŘÁTEK''

Rodina u zvířátek? Mají zvířátka také maminku? Nebo tatínka? Sestřičku či bratříčka? Ano MAJÍ! Akorát taková rodina ,,Kravičková'' nemá maminku Petru a tatínka Luboše, ale má maminku KRAVIČKU, tatínka BÝKA a jejich dětičky jsou TELÁTKA. A jak je to v jiných rodinách, se brzy naučíme.

 

ŘEČ ZVÍŘÁTEK

Zkus si s maminkou zahrát jednoduchou hru ,,ŘEČ ZVÍŘÁTEK''. Maminka (tatínek) si může vzít buď kouzelnickou hůl nebo postačí i její prst a bude Tě měnit na jednotlivá zvířátka. Maminka (tatínek) povídá: ,,ČÁRY MÁRY, ABRAKA DABRA, AŤ JE Z ,,ANIČKY'' KOZA''. Poté musí dítě co nejrychleji vydat správný zvuk řečeného zvířátka, a tak stále dokola s jinými zvířátky. Popřípadě se role maminky (tatínka) a dítěte mohou vyměnit.

 

PÍSNIČKY SE ZVÍŘÁTKY

Každý z nás zná písničky se zvířátky jako třeba Skákal pes přes oves, Kočka leze dírou pes oknem, Já mám koně vraný koně... Kdykoli budeš mít dobrou náladu, tak si je můžeš zazpívat, popřípadě popros maminku a ona Ti je pustí na radiu. Ty si při nich můžeš protáhnou tělíčko pomocí tance.

Kdyby jsi nějakou písničku znal hodně dobře, můžeš si její rytmus zazpívat jako pejsek třeba HAF, HAF, HAF....

 

KOULÍM, KOULÍM KLUBÍČKO , POJĎ SI PRO NĚJ KOČIČKO

Uvolňování ručičky při kreslení klubíčka pro kočičku.

 

ZVÍŘECÍ MLÁĎÁTKA

Určitě každý z vás má doma nějakou knihu se zvířátky, tak si jí s maminkou prohlédněte a zkuste pojmenovat všechna zvířátka, která v ní najdete. Potom zkuste přijít na to, jak se říká jejích mamince, tatínkovi a popřípadě i mláďátku.

 

AKTIVITY NA TÝDEN 11. - 17. 5. 2020 "MOJE RODINA"

 

Oslavili jsme svátek maminek, ale rodina není jen maminka, má i jiné členy. Víš, jak se jmenují? Kdo je táta, bratr, sestra, babička, děda, teta a strýc? Rodina je bezpečné místo, kde se mají lidé rádi. Jsou ale i rodiny, kde někdo chybí, přesto v ní může být hezky.

 

RODINNÁ FOTOGRAFIE

  • děti rády objevují a zkoumají, skvělým objevem pro ně bude, když zjistí, že i jejich maminky, tatínkové byli kdysi malými dětmi, že měli jiné oblečení, hračky..
  • povídání a společné prohlížení rodinných fotek bude jistě příjemnou chvilkou, která pomůže dětem třeba i lecos odhalit (ta malá holčička na fotce je maminka, ta hezká paní babička..) nechte si od dětí následně ukazovat, kdo a kde se na fotografii nachází, co se dětem líbí, nelíbí, nebojte se přidat nějakou hezkou rodinnou příhodu
  • nezapomeňte na oční kontakt a vyprávění dětem tak, aby vám viděly na ústa (skvělé nejen pro správný rozvoj řeči)
 

MÁMO, TÁTO V KOMOŘE JE MYŠ

  • známá rytmická písnička, která se skvěle hodí při společném úklidu pokojíčku, vaření či jiných domácích činnostech.​
  • připomenout si ji, zazpívat a zároveň protáhnout tělo, si můžete společně s pořadem Hýbánky​https://decko.ceskatelevize.cz/video/e314292320050005

JAK SE CÍTÍM?

  • povídejte si o tom, kdy je vám spolu dobře a co dělat, když je chvilku smutno nebo se na sebe zlobíte
  • rozvíjet empatii a vzájemné pochopení vám pomohou i jednoduché obrázky smajlíků, kdy děti nejsou někdy schopny (a my dospěláci také ne), popsat, jak se právě cítíme
  • můžete si zahrát i dětmi oblíbenou hru na napodobování - vyrobte si vlastní "smajlíky", ukazujte a zatvařte se stejněhttps://www.papodaprofessoradenise.com.br/produto/carinhas-para-trabalhar-sentimentos/

NAŠE RODINA

Ze všeho mám nejraději,

když se táta s mámou smějí.

Mám je rád a oni mě,

patříme si vzájemně.

  • paměť a rozvoj slovní zásoby můžete rozvíjet pomocí této krátké básničky
  • nejprve si ji s dětmi přečtěte a po jednotlivých řádcích si pak s dětmi pomalu a s radostí opakujte
  • říkat si můžete i při vybarvování omalovánky rodiny - nečekejte, že děti vybarví detaily, že nebudou přetahovat a vyplní celou plochu, podstatné je, aby to dělaly s chutí a lehkostí, příliš na pastelku netlačily, učily se držet ji tzv. špetkovitým úchopem (jak vypadá a jaký úchop je k danému věku dítěte přirozený najdete na tomto odkazu)
  • http://www.grafomotorika.eu/fyziologicky-vyvoj-uchopu-u-deti/


  • MĚJTE SE A SMĚJTE SE! smileyheartblush

     

 

ČINNOSTI NA TÝDEN 4.5. – 7.5.2020
Brzy bude mít svátek každá maminka – víme vůbec jak je naše maminka šikovná? Co všechno doma dělá? Jaké činnosti dělá maminka a jaké dělá tatínek? Co se mi na mamince líbí? Jaký je rozdíl mezi maminkou a tatínkem? Jak se moje maminka jmenuje? Jak jí říkám já? Jak jí říká tatínek nebo babička? Zkuste si s dětmi ve volné chvilce popovídat o tom, jak to u Vás doma je, jakou budou mít odpověď na takové otázky.  Možná pomocí této krátké diskuze budou mít děti možnost poznat svoji rodinu mnohem víc než dosud.
Jaký dárek by udělal mamince k svátku největší radost? Samozřejmě srdíčko dělané z lásky. Vyrobte si jednoduchou šablonu srdce a udělejte z něj krásně přání mamince. (Při nejlepším s tatínkem : - ) ) Návod najdete na obrázku.

Maminka dělá jednou to a za chvíli zas tamto. Můžeš si s maminkou zahrát jednoduchou hru a to napodobování maminčiných činností. Zkus napodobit, jak maminka vaří, jak zametá, jak skládá prádlo, jak vysává a vůbec nic u toho nepovídej. Schválně jestli maminka pozná, jakou činnost ukazuješ. Nech jí hádat a věřím, že se občas zasmějete až to maminka poplete.
Zkus se naučit krátkou básničku nebo i písničku a až jí budeš umět můžeš ji mamince k svátku říci nebo zazpívat.
MAMINKA
V bříšku si mě nosila,
v kočárku mě vozila.
Pamatuješ první zoubek?
Natlučené kolínko?
U všeho jsi vždycky byla,
moje milá maminko.
Za každou tu chviličku,
Nosím si Tě v srdíčku.
AKTIVITY NA TÝDEN 27. 4. - 3. 5. 2020

Blíží se Filipojakubská noc, tedy noc plná kouzel a magie. Dle pověr vydávala v tuto noc země své poklady, na nebi létaly čarodějnice a lidé na svou ochranu zapalovali ohně. Dnes se čarodějnic bát nemusíme, ale lidé se přesto scházejí u ohně, kde opékají špekáčky, zpívají a nebo třeba staví májku.

Kniha Malá čarodějnice plná laskavých příběhů i obrázků vám jistě zpříjěmní chvilku před usnutím.

Pohádka Malá čarodějnice byla také zfilmována, podívat se na ni můžete zde:
https://www.youtube.com/watch?v=YlmGiFpEe9E

 

Hra na čarodějnice je skvělá zábava. Můžete např. ze svého šatníku vybrat různé kousky oblečení jako šátky, svetry, sukně, klobouky atd. a nechat děti, ať se za čarodějnici převléknou. Odvážní rodiče se od dětí mohou nechat také nazdobit. smiley

 

Nebyla by kouzla a čáry bez kouzel a lektvarů. Zkuste si proto "uvařit" s dětmi čarodějný lektvar. Postačí vám k tomu plastové nádoby, láhve, sklenice, jedlá soda, potravinářské barvivo, ocet, olej, jar, vhodné místo, kde nebude čarodějnické učení vadit (popřípadě na stůl nějaký tác s vyšším okrajem). Nechte děti, ať zkouší samy, co smíchání různých přísad dělá, co bublá, jaké barvy smícháním dvou barev vznikají atd. Inspirace na internetu najdete mnoho, zde pár odkazů: https://www.youtube.com/watch?v=O56LVzAWBVo

https://www.youtube.com/watch?v=l7_8rGSZywo

 

Trochu si protáhneme s malou čarodějnicí tělo. Ta velice ráda čarovala a pilně se učila všem kouzlům. Občas se ale potřebovala projít, aby uměla také hezky chodit (chůze v prostoru), poskočila si, a když šla lesem, musela pořádně zvedat nohy (chůze s vysokým zvedáním kolen). Byla ráda, když jí k tomu havran Abraxas klapal zobákem do rytmu a ona věděla, jak rychle nebo pomalu má jít.

Po návratu do své chaloupky se proměňovala ve svá oblíbená zvířátka:

"Čáry, máry, ať změním - v kočku" (klek na čtyřech, s výdechem vyhrbit záda, s nádechem prohnout)

- v žábu (sed dřepmo, ruce mezi koleny a výskoky do výšky a vpřed)

- v pavouka, hezky jí to šlo s říkankou:

 

Pavouk

Pavouk soukal pavučinu,

chystal se tak na hostinu.

Pak protáhl nožičky,

uvolnil se celičký.

(leh na zádech, nohy kolmo vzhůru a kmitání, pak kolena přitáhneme k bříšku, chytíme se zevnitř za chodidla a uvolníme kyčelní klouby i bedra malými pohupy těla do stran)

 

Malá čarodějnice zůstala chvilku ležet se zavřenýma očima na zádech, ruce i nohy povolené. Jen Abraxas (třeba maminka) ji tu a tam jemně polechtal svým křídlem a ona hádala, na které části těla to bylo.

 

Omalovánky čarodějnic k vytisknutí:
http://www.predskolaci.cz/paleni-carodejnic/6031

 

Kouzelný pytlík na rozvoj hmatu vytvoříte během malé chviličky. Stačí připravit různé předměty, např. víčka od pet, dřevěné kostky, kostky Lego, velké korálky, různé dětem známé figurky či zvířátka. Dítě má za úkol po hmatu najít a vyndat předmět, který jste mu určili. Důležité je, aby si děti nejprve předměty v klidu prohlédly a osahaly, teprve potom je mohou v kouzelnickém pytlíku hledat.

Pracovní list s hledáním shodných dvojic

www.napady.proanicku.cz

 

Čarodějnice z papíru 

http://krokotak.com/2015/10/paper-cone-witch/

Příjemné čarohrátky, děti!  smiley

 

 

 

 

 


AKTIVITY NA TÝDEN 20. 4. – 24. 4. 2020

Jaro v plné své kráse – hledej na obrázku, co můžeš vidět jen na jaře, povídej si s maminkou, co máš na tomto ročním období nejraději, co se na jaře děje v přírodě, v našem okolí a všude kolem nás. Popřípadě popros maminku, ať Ti pustí nebo přečte pohádku KRTEK A JARO nebo KRTEK ZAHRADNÍKEM.


Vyrob si doma kytičku, kterou už umíš vyrábět z minulého roku – minulý rok jsme s dětičkami ve školce tvořili takovéto sedmikrásky, tak si doma můžete kytičku při volné chvilce také vyrobit a klidně i v jiné barvě.

Staň se jarním detektivem a zkus v jarní přírodě najít vše, co je na papíře – při nejlepším si pracovní list vytiskněte, popřípadě si ho dejte do telefonu a dětičkám ho při procházkách můžete ukazovat.

https://cz.pinterest.com/pin/857865429009261946/

Lehkým obtiskem vytvoříš kytičku – zkuste si s dětmi při procházkách venku všímat všech kytiček, a hlavně jejich barev, až přijdete domů, tak si pomocí jídelní vidličky udělejte celou vázu kytiček se stejnými barvami jako jste zahlédli venku.

UŽÍVEJTE SI SLUNEČNÉ DNY, NAČERPÁVEJTE ENERGII ZE SLUNÍČKA A DOUFÁM, ŽE SE BRZY UVIDÍME!  smileyANIČKA

 

AKTIVITY NA TÝDEN 13. - 19. 4. 2020 "VAJÍČKO"

 

Velikonoční svátky jara s sebou nesou poselství zrození. Jedním ze symbolů nového života je vajíčko. Co takové vajíčko skrývá? Kdo se z něho vylíhne? Je tolik otázek, které Vám pomohou rozvinout rozhovor s dětmi na toto téma.

 

  • VERŠOVANÁ POHÁDKA JIŘÍHO ŽÁČKA "JAK ŠLO VEJCE NA VANDR"

Vyšlo si vejce na vandr,

už mělo po krk nudy.

A že prý půjde do světa -

jenomže jak a kudy?

 

Odvahy mělo víc než dost

a strachu jen půl trošky.

Vyběhlo honem ze vrátek

přestože nemá nožky.

 

A zkoprnělo úžasem,

co všechno kolem vidí -

stromy a domy, les a ves

a ve vsi spoustu lidí.

 

A vidí husy, kačeny,

psy, kočky, krávy, skopce...

A chtělo vidět ještě víc

a rozběhlo se z kopce.

 

Běželo vejce z kopečka -

myslíš si, že se bálo?

Volalo: "Pozor! Všichni pryč!

Uhni mně z cesty, skálo!"

 

Uhne se skála, nebo ne?

Ten křik ji možná zviklá...

Ale ta skála stojí dál,

stojí tak, jak je zvyklá.

 

Skořápka pukla na kusy -

vejce má život krátký...

Vylíhlo se z něj kuřátko

a běží domů zpátky.

 

Doplňující aktivity k textu

- jaká zvířátka vajíčko vidělo? - společné prohlížení knihy s obrázky zvířat, nechte si ukázat zvířátka na obrázku, jakou mají barvu, části těla atd.

- jak se vajíčko pohybuje díky svému tvaru - kutálení, válení na zemi s přitaženými koleny u těla

- můžete cvičit soustředěnost položením vajíčka (raději uvařené natvrdo) na lžíci a projít se s ním po bytě, či zahradě

- omalovánka kuře
 

- po vybarvení kuřete mu můžete nasypat zrní - procvičení jemné motoriky, uvolnění zápěstí - sypání zrní kuřti = ťukání tužkou o papír
 

- zábavný obrázek - kuřátko ve vajíčku - trhání drobných kousků papíru, lepení

(Zdroj - www.cz.pinterest)

 

  • KUŘÁTKO A OBILÍ - František Hrubín

Jak to bylo, pohádko?
Zabloudilo kuřátko
za zahradou,mezi poli,
pípá ,pípá, nožky bolí.
Ve vysokém obilí
bude večer za chvíli.

"Povězte mi, bílé ovsy,
kudy vede cesta do vsi?"
"Jen se zeptej ječmene,
snad si na to vzpomene."

Kuře bloudí mezi poli,
pípá, pípá, nožky bolí.
"Pověz, milý ječmínku,
jak mám najít maminku?"
Ječmen syčí mezi vousy:
"Ptej se pšenic,
vzpomenou si."

Kuře pípá u pšenic,
nevědí však také nic.
"Milé kuře, je nám líto,
ptej se žita, poví ti to."

Kuře hledá žitné pole,
ale to je dávno holé
a na suchá strniska
vítr tiše zapíská:

"Vždyť jsi doma, za chalupou,
slyšíš, v stáji koně dupou,
kocour ve stodole vrní
a tvá máma za vraty-
-zob zob, zobe bílé zrní
s ostatními kuřaty.

"Děkuju ti, žitné pole!"
"Pozdravuj tam ve stodole."
"Koho, milé políčko?"
"Zrno i to zrníčko.
Ať se ke mně zjara hlásí,
vychovám z něj nové klasy."

A tak mámu zakrátko
našlo také kuřátko.

- pokud máte, využijte obrázkové leporelo

-sluchová hra "Zapípej, kuřátko!" - č
ím více členů rodiny se do hry zapojí, tím lépe. Posaďtě se na zem, jeden si klekne, sklopí hlavu k zemi, zavře oči (tak zaručeně neuvidí :) ), zbývající si určí, kdo bude "kuře". Kuře dvakrát zapípá: "Píp, píp", hadač se skloněnou hlavou hádá, kdo to byl.
Přejeme vám spoustu zábavy a společné radosti!


ÚKOLY NA TÝDEN 6. 4. – 10. 4. 2020

  • Tradice o Velikonocích – Velikonoce jsou za dveřmi, a proto si společně s dětmi zkuste ve volných chvilkách povídat o tom co se o Velikonocích dělá a proč? Proč chodí koledníci? Jak se barví vajíčka? Jak se peče velikonoční beránek? Proč kluci pomlázkou vyšlupou děvčata? atd…

  • Zahrajte si na pana zahradníka / paní zahradnici a zasázejte si s dětmi velikonoční osení – do jakékoli nádoby, kelímku nebo krabičky nechte děti nandat zeminu do které společně zasaďte semínka ovsa nebo pšenice. Zkuste nechat osení na viditelném místě, aby děti měly snahu si to samy každý den zalít a postarat se o to, aby jim vyrostla travička, do které si společně můžete dát barvená vajíčka nebo velikonočního zajíčka.

  • Tvoření zapichovacího zajíčka do osení – při volné chvíli si s dětmi můžete podle své fantazie vyrobit jednoduchého zajíčka z plastové lžíce.

(zdroj : cz.pinterest.com)

  • Básnička pro procvičení paměti

Hody, hody, doprovody, 
já jsem malý zajíček,
utíkal jsem podle vody,
nesl kopu vajíček.

Potkala mě koroptvička,
chtěla jedno červené,
že mi dá lán jetelíčka
a já řekl: "Né a né!"

 

  • Didaktická hra: ROZBIJ JAKO PRVNÍ SPRÁVNÉ VAJÍČKO!!! Až Vám při vaření nebo pečení zbydou skořápky od vajíček tak je nechte uschnou budou potřeba!!!

Jak se hra hraje a co k ní potřebujeme: na vajíčka si namalujte jednoduché geometrické tvary, jednoduché obrázky, čísla od 1-3 atd. stejné motivy si namalujte i na papírové kartičky. JDEME NA TO! Dva hráči sedí u stolu naproti sobě, mezi sebou mají vajíčka s různými motivy a obrácenou hromádku kartiček se stejnými motivy. Každý hráč má v ruce paličku na maso nebo kladívko. Střídají se v otáčení jedné kartičky a jde o co nejrychlejší reakci jednoho z hráčů, který musí rozbít vajíčko se stejným motivem, jako se objeví na papírové kartičce!

BUDU MOC RÁDA, KDYŽ SI TUTO SKVĚLOU HRU ZAHRAJETE A KLIDNĚ MI POŠLETE FOTOGRAFII NA E-MAIL aninicka.fryska@seznam.cz

  • UŽIJTE SI VELIKONOCE ALESPOŇ V OKRUHU BLÍZKÉ RODINY, NEZAPOMEŇTE SI OBARVIT VAJÍČKA A VYŠLUPAT DĚVČATA KOLEM SEBE.

AKTIVITY NA TÝDEN 30. 3. – 5. 4. 2020
 
JARO POD LUPOU
  • Příroda se pomalu probouzí, je skvělý čas, vyrazit s rodiči daleko od všech virů. Do lesa, na louku nebo jiné klidné místo, které třeba na první pohled neodhalí všechny své krásy a obyvatele. Pokud můžete, vezměte si s sebou na pomoc lupu. Už jen samotné „zvětšovací kouzlo“ probudí v dětech přirozenou zvídavost a zájem o pozorování a poznávání světa kolem nás. A ukazujte si a povídejte, co vše vidíte.
  • Zkuste využít nejen zrak, ale také sluch, čich a hmat. V tom všem vám budou nápomocny přiložené JARNÍ POZNÁVAČKY.
  • Protáhni svoje tělo a pozdrav hezky sluníčko. Nezapomeň u toho hezky dýchat.
  • Z pruhu papíru si nastříhej proužky (palec v nůžkách směřuje vzhůru, ostří nůžek míří vždy od tebe, vyzkoušej nejdříve ve vzduchu), proužek na konci natři lepidlem, stoč do kruhu, přimáčkni, aby to drželo. Dle obrázku si vyrob svou housenku.
A nezapomeň se každý den usmívat na svět! smiley
 
NEVÍTE JAK S DĚTMI MLUVIT V KLIDU O TOM, PROČ NESMĚJÍ DO ŠKOLKY?

Klikněte na níže uvedený odkaz, kde najdete ilustrovanou brožuru "Ahoj, já jsem Korona!"
https://www.mvcr.cz/clanek/jak-mluvit-s-detmi-o-koronaviru-nabizime-reseni.aspx

BÁSNIČKA PRO ČISTÉ RUCE

Nebojte se, dětičky,
jen si myjte ručičky.
Z mýdla pěkné bubliny,
zaženou všechny viry.
Ty se leknou a s vodou,
v umyvadle odplavou.

S touto básničkou můžete cvičit s dětmi nejen správné mytí rukou, ale i rytmizaci stejně dlouhých dob + na konci každé řádky shodně dlouhou pauzou (ne-boj-te-se-dě-ti-čky-nic, jen-si-myj-te-ru-čič-ky- nic).
Vyzkoušejte, nic na tom není! smiley

A můžete si zhotovit třeba i vlastní hudební nástroj dle tohoto návodu: https://tchiboblog.cz/zalozte-si-doma-detskou-kapelu/



AKTIVITY NA TÝDEN 23. 3. – 27. 3. 2020
  • Můžeme přečíst dětem příběh ,,KOČIČKY NA JAŘE´´ - Sojková Kamila (Opravilová e., Gebhartová V.: Jaro v MŠ. Praha : Portál, 1998, str. 54) – s dětmi se pokusíme pochopit vtipnost děje, vysvětlit kočičky jako větvičky jívy x kočičky jako zvířátka, diskutovat o pohádce a hledat ve svém okolí další DVOJSMYSLNÁ SLOVA, která si společně vysvětlíme, při odpolední procházce si popřípadě můžete pár větviček KOČIČEK natrhat
  • Aby děti lépe pochopily, že některá slova stejně znějí, ale odlišnost jeho významu je jiná, můžete si s nimi prohlédnout a pojmenovat obrázky z níže uvedeného odkazu http://vytvarna-vychova.cz/homonymove-pexeso/
  • Zazpívejme s dítětem při jakékoli volné chvilce písničku, ve které se zpívá o kočičce – např. Kočka leze dírou, Malé kotě…, jednoduché a známé písničky Vám mohou děti zazpívat samy, aby se děti ujišťovaly, že dodržují správný rytmus, je dobré si při písních tleskat nebo dupat, popřípadě použít nějaký hudební nástroj (nebojte se využít třeba kuchyňské pomocníky)
  • Hledání stejné kočičky X kočičí pexeso – zde najít list se spousty kočičkami, na pracovním listě jsou kočičky i stejné, nejdříve společně s dětmi najděte, které jsou shodné, po té zkuste, zda zvládne dítě najít stejné kočičky samo.  Kdo si pracovní list vytiskne, může kočičky rozstříhat a použít jako kočičí pexeso (zdroj: cz.pinterest.com)
  • Vytvořit nebo namalovat kočičky – děti si mohou vytvořit pomocí vaty KOČIČKY JÍVY nebo si mohou namalovat KOČIČKU ZVÍŘÁTKO podle své fantazie a to čímkoli - pastelkou, fixou, voskovkou nebo i vodovými barvami
  • Další aktivity mohou být: PROHLÍZĚNÍ KHIN S KOČIČKAMI, MODELOVÁNÍ KOČIČEK, NATRHÁNÍ KOČIČEK JÍVY, POPŘÍPADĚ STARÁNÍ SE O KOČKU DOMÁCÍ
 
 

PLÁNOVANÉ AKCE:

29. září 2020
Kouzelnické duo s bordelcolií Edou
vstupné: 55,- Kč
Kde: MŠ Smetanova

15. říjen 2020
Divadlo LUK
Pohádka O Palečkovi
vstupné: 50,- Kč
Kde: MŠ Smetanova

12. listopad 2020 - 9.00 hodin
Divadlo Dokola
Pohádka"Kašpárek v pekle"
vstupné: 50,- Kč
Kde: MŠ Smetanova

8. prosinec 2020 - 9.00 hodin
Divadlo Zvoneček "Vánoční pohádka"
Vstupné 60,- Kč
Kde: MŠ Smetanova



AKTIVITY NAŠÍ TŘÍDY:

3. prosinec 2018
Slavnostní rozsvěcení vánočního stromečku
Krátký program v podání všech tříd, v pořadí od nejmladších po nejstarší, v závěru společný zpěv koled a rozsvěcení stromečku.
Kde: před budovou MŠ Smetanova

27. listopad 2018
Divadlo Řimbaba
"Čertovská pohádka"
cena: 45,-Kč
Kde: MŠ Smetanova

15. listopad 2018
Screeningové vyšetření zraku
Cena: 150,-Kč
Kde: MŠ Smetanova

7. listopad 2018
Divadlo Dokola
"Dobrodružství skřítka Kuka"
cena: 50,-Kč
Kde: MŠ Smetanova

31. říjen 2018 - 9.00 hodin
Zimní fotografování dětí
cena: 300,-Kč (vybíráme až při předávání fotografií)
sada obsahuje fotografie: 3ks 15x21cm, 3ks 10x15cm + rámečky a 4 ks 5x7,5cm
Kde: PAVILON

8. říjen 2018 - 10.30 hodin
Vzdělávací program "Papoušci a jejich život"
10 papoušků, 8 druhů a jako bonus 4 opičky
cena: 60,-Kč
Kde: MŠ Smetanova

3. září 2018 - 16.00 hodin
Třídní schůzka s rodiči
Srdečně Vás zveme na informační schůzku třídy BROUČKŮ (5.třída - pavilon).
Těšíme se na vás :-)
 

6. červen 2018
Výlet dům sv. Linharta Chelčice
S dětmi pojedeme do Chelčic - dům sv. Linharta, kde se zúčastníme environmentálního programu "Vodstvo" - vývojové fáze žáby, ochrana přírody, výroba bylinného nápoje, zalévání květin apod.
S sebou:  vhodné oblečení a obuv dle počasí
Pití zajištěno na místě.
Vybíráme: 55,-Kč + cena za autobus, která bude vypočítána podle zúčastněných počtu dětí
Odjezd od MŠ v 9:00hod. (Svačina v MŠ  8:15hod.)
Příjezd na oběd.

1. červen 2018
Oslava Dne dětí
Kde: zahrada a hřiště MŠ

1. červen 2018
Oslavujeme den dětí :-)

23. květen 2018
Putování s Kapříkem Metlíkem.
Místo konání: MEVPIS
Kapřík Metlík nám povypráví o tom, že být rybou není vždy pohádka. Příběhy z knihy o kapříkovi Metlíkovi dětem poví, jaké je to nosit místo oblečení šupiny, kdo všechno žije pod vodou nebo u vody a proč je potřeba chránit vodní živočichy. Program plný her je spojen s ukázkolu živých ryb a raků.
ODCHOD Z MŠ : 8.45 hod.
VYBÍRÁME : 45,- Kč

22. květen 2018 - 8.30 hodin
Divadlo Řimbaba
pohádka Nekonečný příběh, vybíráme 45,- Kč
Kde: MŠ Smetanova

11. květen 2018
Besídka u Broučků od 15:30 hod. :-)

11. květen 2018
Záznam z besídky


23. duben 2018
Oslava Dne Země
Kde: areál MŠ Smetanova

10. duben 2018
Bublinkovo kouzelnické představení
vstupné: 45,-Kč
Kde: MŠ Smetanova

AKCE PRO NEMOC ZRUŠENA! NOVÝ TERMÍN BUDE VČAS ZVEŘEJNĚN.
22. březen 2018
Mějme rádi zvířátka
HUGO a FUGO
vstupné: 40,-Kč

20. březen 2018
Velikonoční tvoření u Broučků :-)
Zveme vás na velikonoční tvoření "Rodiče s dětmi".
Přijďte si s námi vytvořit květináček pro velikonoční setí a dekorace dle vaší fantazie :-)
S sebou si prosím přineste terakový květníček.
Budeme se na vás těšit   20.3.2018     od 15:30hod.

1. březen 2018 - 9.00 hodin
Pohádka O beránkovi z modrého nebe
Divadlo Viďadlo
vstupné 50,- Kč
Kde: MŠ Smetanova

23. únor 2018
Karneval u Broučků :-)